Video Khas Untuk Sahabat-Sahabat Aku Yang Kerja Sebagai Penjawat Awam...

Aku tahu korang dulu pangkah pembangkang pasal tak dapat bonus hujung tahun, kalau nak di kira, nasib korang 100 kali lebih baik dari mat-mat kilang, kerani yang kerja di syarikat cina dan yang berkerja sendiri, walau pun korang tak dapat bonus dulu, sekurang-kurangnya korang boleh buat pinjaman dengan bank dengan cukup mudah, tunjuk je pay slip, bank gerenti lulus...

Staff gomen aka civil servant aka penjawat awam memang di hormati oleh rakyat malaysia, walau pun dia pembantu tadbir, janji dia kerja kerajaan orang kampung akan respect dia, tapi penjawat awam yang tak buat kerja dan makan rasuah pun ada juga, tapi itu hanya segelintir sahaja....

Pada kawan-kawan aku yang kerja gomen di putrajaya yang gila-gila sangat nak tukar kerajaan walau pun korang tak tahu kenapa korang nak tukar, aku tujukan video nie pada korang...

Minah tu namanya tipah koyak, dia tak ada apa lancau jawatan pun dalam parti pkr, dulu dia dilantik jadi ahli majlis mbpj, tapi di pecat, ada yang kata di rembat duit, tahh la aku pun dengar cerita je, ok minah nie lawyer, tapi perangai dia tak macam lawyer... dulu dia maki hamun cikgu sekolah rendah pasal berebut padang, kini dia maki penjawat awam pulak pasal tak mau convert penyokong dia yang berstatus pr jadi warga negara...

Kepada sahabat-sahabat aku yang kerja gomen, pernah ke korang kena maki dengan orang politik seteruk ini di zaman bn kuat dulu...??? aku tujukan dua video ini untuk tatapan korang, satu video cikgu sekolah kena maki dan satu lagi pegawai imigresen kena maki...



Comments

Anonymous said…
Ade ku kesah... ramai juga penjawat awam yang menjadi penyokong tegar PR... pemimpin pemimpin PR langsung tak boleh dikritik... terus melenting...
Anonymous said…
Jgn buat x kisah. Nanti diri sendiri yg susah. Standard pembangkang diorg je yg btul dan maksum, org lain semua salah terutama umno dan bn.
Apa2 pun tahniah buat anwar sbb berjaya memupuk persepsi negatif terhadap kepimpinan melayu yg menjunjungi islam.
Islam sangat ke pr?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID