18 January 2013

Terbaik Dari Tun Mahathir...


Antara jawapan tun m ketika di gasak oleh wartawan mengenai isu pemberian kerakyatan di sabah (RCI) yang di mainkan oleh oleh pembangkang terutama DAP.

" Zaman Tunku dulu sejuta warga asing diberi taraf kewarganegaraan di Semenanjung, kenapa itu boleh ? "

Beranikah kit siang, tony pua, karpal dan lain-lain pemimpin pembangkang yang mana datuk, nenek, mak atau bapak mereka dulu dapat kerakyatan di zaman tunku abdul rahman menyanggah apa yang tun m cakap tu...???

7 comments:

Anonymous said...

menyirap darah aku baca kenyataan TUN, mudah nya negara kita di jual demi kuasa lepas tu kau salah kan TENGKU

Anonymous said...

aku lagi menyirap tengok orang jual kalimah Allah untuk kepentingan politik duniawi...

Anonymous said...

Itu tun perli cina chauvist la yang nak bising2, x hingat tuk nenek diaorg pun kaum pendtg yg da diberi kerakyatan...tun beri sbb mereka muslim

Anonymous said...

Dulu n skrg mna leh bandingkan!! Dulu xramai kot penduduk m'sia! Now negara. M'sia dh penuh dgn org!! Xkan nk tmbah warga asing plk lg.. Lame2 org m'sia merempat kt negara sendiri !! Knp kite xikot mcm s'pore 2..negara dorunk kck tp undang2 ketat! Maaju jerk!!

Anonymous said...

ANON 8.32 X FAHAM KAREKTOR TUN M..DIA PERLI JER TU..KAN DIA DAH BAGITAHU DIA BERI IC KAT PENDATANG YG DAH DUDUK LEBIH 20 TAHUN DAN FASIH CAKAP MELAYU..BUKAN IC BIRU TP IC MERAH.

Anonymous said...

aku setuju...ini malay land tanah melayu malay sia. sama jer.melayu utama tapi kaum lain diberikan peluang juga. ini yg unik kita..jgn musnahkan keharmonian kita. tun ia best of the best

Anonymous said...

Cuba pergi Jab Imigresen atau Jab Pendaftaran, 3/4 so call pemegang IC biru tak pandai bertutur atau mengisi borang dlm bahasa Malayu. Jadi valid ke IC biru mereka? Kebanyakan bangsa Cina. Takkan kat sekolah cina tak belajar bhasa Malayu. Malahan matapelajaran bahasa Melayu di ajar dari darjah satu lagi.