13 February 2013

Apakah Sebesar-Besar Kemungkaran Kita Pada Allah...???



5 comments:

Xpas said...

Tiga kali celaka disebut dalam satu ayat..."Kecelakaan yg besar bagi org org yg menulis al kitab dgn tgn tgn mrk, kemudian mrk berkata :"ini adalah dari sisi Allah swt", utk mrk membeli dgnnya keuntungan yg sedikit (kepentingan duniawi). Mk kecelakaan bg mrk disebabkan apa yg ditulis oleh tgn tgn mrk, dan kecelakaanlah bg mrk disebabkan apa yg mrk perbuat". Al Baqarah 79. Asbabun nuzul ayat kpd golongan ulama' yahudi yg menyeleweng tp pengajarannya utk kita semua !

Xpas said...

Tiga kali celaka kerana mrk sesat lagi menyesatkan !

Anonymous said...

Hj hadi dilaknat oleh allah ketika pas terengganu jatuh ke tangan bn...satu kemurkaan allah pd hj hadi kerana menggunakan agama tuk kepentingan nafsu sendiri.

Anonymous said...

kemungkaran yg paling besar kepada Allah adalah tidak solat pada waktunya.. disebabkan itu maka kita akan melakukan kemungkaran samada sedar atau tidak..kecil atau besar.. lihatlah ke dalam diri sendiri.. beriman tapi tak beramal..beramal tapi tak berilmu..berilmu tapi xtau apa isi ilmunya..:{

Anonymous said...

Jawapan adalah.

Bila seseorang itu menipu orang islam lain sehingga orang islam itu percaya bahawa dia adalah seorang ulamak berdasarkan pakaiannya, fasih qurannya dan fasih islamnya pada hal dia sebenarnya adalah seorang paderi kristian yang ingin menyebarkan fahaman bahawa islam dan kristian adalah agama Allah kerana kedua2nya bertuhankan Allah.

Awas. Adakah anda pernah terjumpa dengan individu seperti itu. Jangan hampiri mereka jika anda yakin hanya Islam Agama Allah.