13 February 2013

Soalan Jawab Agama, Siapa Boleh Tolong Jawab...

Aku ada satu soalan, nie bab solat...

Apa hukumnya kita menjadi makmum dan berimamkan imam yang sepanjang usia tuanya menggunakan pampers (lampin pakai buang)...

Musykil juga ekk....

gambar hiasan...

5 comments:

Anonymous said...

tmpt ceramah tu mcm logo 1 malaysia,pok nik dah kiblatkan 1malaysia ke huhuuh

Langsi said...

Sape boleh tolong jawab jugak...

Ape hukum orang yg menfitnah terutama bila menfitnah mereka yg mendirikan solat? Hukum bagi org yg bersubahat dgn soalan berbentuk fitnah dan juga yg memanjangkan fitnah!

Tok Garu Nik Aziz Alsetan said...

Tuan Langsi,

Kalau orang BN walaupun solat salah dan masuk neraka. Tapi kalau orang PAS/PR tak solat pun masuk sorga asalkan pangkah PAS.....

Anonymous said...

Boleh solat dengan syarat sebelum ambil air sembahyang imam tu kena tukar lampin pakai buang dia. Kena bersih sblm amik air sembahyang ngan solat. Just nak tanya ada mana2 pencacai amik gambar imam tu tukar lampin tak? Mesti nampak zuhud kan...

Anonymous said...

Gua jua ada soalan beb.

Sahkah solat seseorang yang imamnya adalah seorang paderi yang berselindung disebalik serban dan jubah pada hal anak makmun langsung tak sedar yang menjadi imam itu sebenarnya adalah seorang paderi yang sangat fasih quran ?

Yang tahu tolong lah jawab.