Breaking News
Loading...
March 29, 2013

Info Post
Tidak semena-mena, tiada beruk tiada kera, tiba-tiba pokok bergoyang.  UMNO tidak tahu apa-apa, tiba-tiba PKR pula yang heboh menyatakan kewujudan Video Seks Nurul Izzah pula. 

Kita amat memahami strategi ‘overdose’ atau ‘overkill’ iaitu menambahkan cili kepada isu yang sedia pedas seperti video seks Anwar sehingga orang tidak mampu lagi menelannya.  Dalam kes ini, strategi pembangkang mungkin untuk membangkitkan rasa mual terhadap UMNO sekali gus meraih simpati terhadap Nurul Izzah dan Anwar. 

Namun, cara pendedahan video Nurul Izzah ini agak keterlaluan iaitu menambah cili sehingga tidak nampak lagi masakan asalnya.  Ini kerana ia pertama sekali disuarakan oleh Saifuddin Nasution secara terbuka di hadapan wartawan, seolah-olah sengaja sedangkan desas-desus mengenainya belum lagi kedengaran. 

Mungkinkah ini merupakan strategi ‘pre-emptive’ iaitu bersedia dengan jawapan sebelum soalan dikemukakan?  Atau apakah ini hanyalah langkah pertama ke arah satu lagi lakonan tersohor yang bakal diedarkan ala-ala lakonan sepupu Taib Mahmud? 

Walau apapun, mengenali keluarga Anwar, kita tidak boleh menolak akan kemungkinan bahawa video tersebut tulen dan wujud walaupun motif dan dalangnya tidak dapat dipastikan. 

Apa yang kita pasti, video tersebut ada di tangan PKR, bukan UMNO.  Kerana itulah sehingga ke hari ini, apa yang kita dengar hanyalah dari pihak PKR dan hanya pihak PKR yang ‘seronok’ sekali bercakap mengenainya. 

Jangan kita lupa bahawa parti PKR adalah parti yang sentiasa bergolak kerana ia menghimpunkan semua orang-orang yang gila kuasa lagi korup di dalamnya.  Segala sampah dan najis UMNO dikutip dijadikan perhiasan dan dipakaikan mahkota.  Pemilihan parti PKR adalah yang paling kotor dalam sejarah, di mana undi dimanipulasi dan baling kerusi bergaduh adalah budayanya. 

Faktor cinta tiga segi, empat segi dan bersegi-segi juga merupakan masalah paling besar dalam PKR.  Mana tidaknya, apabila anak, isteri, gundik, anak ikan, semuanya terpaksa berhadapan sesama sendiri setiap hari. 

Kita tahu Wan Azizah bencikan Fareez.  Kita tahu Azmin menentang Khalid.  Kita juga tahu Wan Azizah benci Azmin.  Kita tahu Nurul Izzah membela mamanya dan Azmin serta Fareez menentangnya dan mamanya.  Kita tahu Anwar sayang semuanya.   Tetapi kita juga tahu Anwar paling sayang dirinya sendiri. 

Nurul Izzah bukan masalah besar bagi UMNO atau BN.  Malah, beliau merupakan bahan ketawa, tambahan pula dengan kenyataan bodohnya mengenai pasukan keselamatan negara baru-baru ini, ramai yang menganggap wanita itu elok diabaikan saja.  Tidak berbaloi bagi BN memburukkan Nurul Izzah dengan cara menyebar video seksnya dan BN juga lebih tahu bahawa tindakan itu mungkin akan memakan diri dan parti. 

Justeru, adalah lebih masuk akal bahawa video tersebut bakal diedar oleh pihak PKR sendiri.  Lagipun, dari kata-kata Saifuddin, tampak seolah-olah PKR sudah pun memilikinya, kerana BN langsung tidak tahu menahu mengenainya.  

Cuma kita kini tertanya-tanya juga apa reaksi Wan Azizah dan Anwar mengenai aksi anak mereka?  Banggakah Anwar yang anaknya mengikut jejak langkahnya? 

Apapun, kita pasti, bangga atau tidak, Anwar dan Azizah tetap akan menafikannya. 

Bagi Nurul Izzah pula, kita menyarankan agar beliau memikirkan dalam-dalam tentang bapa dan ibu jenis apa yang sanggup membiarkan orang lain menyebar video seks yang dikaitkan dengan anak mereka, semata-mata untuk meraih simpati politik? 

14 comments:

Anonymous said...

MUKA TAK BOLEH BLAH,SAPA NK TGK VIDEO DIA..

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

Anonymous said...

cilakui aku ingat kau publish video seks dia, selera juga nak tengok pepagi ni.

Anonymous said...

ciannn bdak ni...

budak ni ada DNA taik sukma dlm air mani bapak dia ni...

sbb tu boddo mcm taikk...

anak dari kuga puaka ni...

mak nak jadi 1st lady, dah tgk video laki dia nutuh amoi pon masih boleh belakon munafik...

apa nak jadi laaa...

bapak dia jgn ckp laaa.... seme lubang nak dibalonnye..

Anonymous said...

kalau btul ade, aku nk tgk..cun pe..hahah...cume x leh wat bini je la..geli2 bleh..tp kalu video ngan tian chua mcm khabar angin tu, x nak la tgk..tian chua gak die pilih..haha..

Anonymous said...

sume tue boleh edit.. pasal bn nk balas dendam tentang video seks chua soi lek.. haha.

Anonymous said...

edit kepala b*tuh ko..kak jijah sendiri dah mengakiu itu anak dia...kahkah

Anonymous said...

butuh umno lu la...
ko percaya ko berdosa..
Ko mati nanti terseksa..
Masuk api neraka..
Padan dgn muka..

Anonymous said...

Islam la sangat........

pru2013s said...

Video tak vest.Dah tgk full..MACAM sEPAT KERING

Anonymous said...

Apa nak buat. Dasar keluarga 69. Mak, bapak, anak semua boleh nutuh. Mesti ada incest ni.

Pann Cheahyik said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

download dari mana? terima kasih..