Breaking News
Loading...
April 26, 2013

Info Post

Kejadian ini berlaku ketika aku mengikuti calon n.41 batu tiga, datuk ahmad nawawi melawat pdm kampung bukit kuda, sesudah selesai memberi taklimat dan sedikit ceramah, seorang anak muda penduduk tempatan dan penyokong tegar PAS datang ke khemah untuk bertanyakan soalan kepada calon...

Maka calon pun bersetuju untuk mendengar soalan dari anak muda itu, soalannya bolehlah aku ringkaskan mengenai pembangunan kampungnya, apa jaminan najib dalam mambatu masaalah anak muda, pengganguran dan peluang pekerjaan...

Walau pun soalan itu nampak tough, aku tengok calon dun batu tiga menjawab dengan tenang, mungkin pengalaman dia sewaktu menjadi exco kerajaan negeri dulu dengan memegang portfolio pendidikan dan belia, dia tahu macam mana nak menenagkan amarah anak muda...

Alhamdulilah calon batu tiga itu dengan tenang menjawab satu persatu jawapan dengan tidak sedikit pun menyalahkan kerajaan pakatan, kalau orang pakatan punya jawapan pasti umno di persalahkan, akhirnya anak muda bersetuju dengan jawapan yang di berikan oleh datuk ahmad nawawi dan anak muda itu merasakan jawapan yang diberikan itu cukup tepat.

Maka di malam itu, anak muda yang seorang penyokong pas menyatakan hasratnya untuk menyertai umno dan meninggalkan pas yang di sertainya dari tahun 1998 dan berjanji untuk membawa beberapa kawannya untuk berjumpa dengan calon parlimen shah alam, zul nordin dan meminta zul nordin dan ahmad nawawi membantu mentarbiyahkan kawan-kawannya itu... 



87 comments:

Anonymous said...

fuh....syabas!! mmg terbaik lah...

Anonymous said...

Woow....berapa orang muda nie masyuuk...??

Anonymous said...

bagus lah kalau pentaksub politik ni dah sedar. tak guna sokong membabi buta je

Anonymous said...

anak muda perlu didekati dan mendengar luahan mereka.

Malaysian Cybertrooper said...

Sebenarnya inilah platform paling mudah untuk penyokong-penyokong tegar Pakatan. Pergilah ke mana-mana PDM atau jumpa sendiri dengan calon-calon BN dan kemukakan apa yang tersirat dalam hati anda. Dengar jawapan mereka selepas tu buatlah perbandingan antara BN & PR. Jangan terus percaya bulat-bulat hanya kerana kita mendengar dari sebelah pihak sahaja.

http://mycybertrooper.net.ms/

Anonymous said...

tahniah datuk nawawi saya mesti pileh..

Anonymous said...

Sudah 55 tahun,kerajaan negara kita pandai cakap tapi adakah mereka betul-betul membantu kita? Saya tidak kisah siapa memegang kuasa di negara ini, asalkan mereka melaksanakan tugas mereka dengan jujur. Tetapi mengapakah timbul kes seperti Altantuya dan dua kapal penyelam RM8.2 Billion, Teoh Beng Hock, PKFZ, PTPN, Lynas and Sabah baru-baru ini? Tidak sedarkah anda bahawa ada sesuatu yang tidak betul dengan kerajaan kita?

Anonymous said...

tu lah akibat nya banyak sgt baca haramkah daily...berkarung-karung rangkaian fitnah tersimpan kat benak ko..

Anonymous said...

tah tah dah pakat.. lakonan semula.. #inikalilah!

Anonymous said...

Betul tu anom 7.38.., anom 1.11 tu otak, minda n hati dia dah gelap sebab asyek melayan kisah2 thriller penipuan dari keldaian daily dan haramjadah daily...biorlh si pemfitnah tanggung dosa, pengikut tegar tnpa usul periksa biorlh terima dosa bersubahat.. Yg lain2 tu bnykknlh membaca..paper orgputih pun bleh..klu internet tu cube beza2kn, yg pro pembangkng mcmana, yg pro kerajaan mcmana..lps tu bru buat analisi..haha aku ckp mcm org pandai, sbb aku mmng pandai...sakit ati sungguh tengok melayu yg bongok...

Anonymous said...

Tempurung itu ibarat PAS manakala ahli yang dikurung sekian lama di bawahnya ibarat KATAK.

Itulah cara para pemimpin mereka memperbodohkan ahli-ahlinya selama zaman berzaman.

Lagi jahil pengikut mereka lagilah senang hidung mereka dicucuk.

Kesian...

Anonymous said...

Pernahkah kereta anda pancit... skru longgar, cat calar dsb... Soalan saya... Perlukah kita tukar kereta baru... sedangkan yang sedia ada boleh dibaiki... Kerajaan sekarang bukanlah yang sempurna.. ada kelemahan dan kekurangan .. apa jaminannya yang kerajaan baharu akan lebih baik... dapat selangor yang dah makmur pun tak terurus... mcam mana kami nak percaya.... Kalau anda ingin membeli kereta... Tidakkah jenama yang mempunyai reputasi yang hebat dan cemerlang akan jadi pilihan.... Sanggupkah anda beli kereta jenama baharu yang diakui hebat oleh pengeluarnya shaja... Dia nak jual tentulah kata keretanya hebat... fikir-fikirkanlah (Yang taksub tak payah fikir sbb Tulisan saya ni dibayar oleh UMNO dan konspirasi berbaur fitnah untk memburukkan PR ) itulah mentaliti pentaksub... yag tak memihak kepada depa , dituduh macam2....

Anonymous said...

11.32

1. kita kena berani utk membuat pembaharuan kalau ingin maju. tak salah kalu beli kereta baru walaupun belum terbukti..kalau takut tukar kau duduk lah tepi jalan tukar tayar..

2. jgn buat fitnah lah pasal s'gor...s'gor ni sebenarnye tak susah utk diurus..sbb rakyat s'gor ramai educated dan boleh berdikari..mereka hanya mau satu k'jaan yg telus & tidak rasuah utk menjaga kekayaan negeri...sayangnye UMNO dulu rakus...dan k'jaan PR telah memberi ketelusan & transperancy yg rakyat s'gor mahukan..

Anonymous said...

cari lah taktik lain utk mendapat undi...skrip ni dah basi la..

Anonymous said...

kena tanya bang non, sebab kaki bontot tu yg pakar dlm tabur wang, setuju?

Anonymous said...

Apa pun pencacai pr ni dah lah bongok bebal pula tahap gaban Kena tipu dgn si penjubur.Lain bahan bacaan xde cuma haramjadah keldaian dly

Anonymous said...

Otak pengikut taksub PR dah keras membeku sebab banyak sangat tangguk benda dan cerita rekaan negatif yang mereka dengar tapi bukan mereka dapat dari sumber yang sah dan kemudian buat perbandingan.

Selangor dah nak barai dalam tangan PR. Yang ada semua modal buah tangan BN.

Saya dah benci nak mendengar komen dari penyokong PR kerana semuanya datang dari mindah yang dah rosak.

Anonymous said...

setuju,setuju,setuju!!! ceramah bn biasanya agak boring kerana cakap benda yg benar lainlah kalau dgr ceramah pr,semua perkataan kotor dlm kamus pasti keluar, tooong kosooong!!!

Anonymous said...

bro, mamat tu sebelum ni koma kena tujah bontot sebab tu la bengong., masih dok kenang kote babi tu.

Anonymous said...

dah byk kali explain psl isu yg ko sebut tu tp kp xnak terima or ko langsung xdgr jwpn yg diberi...memang dlm harakah dan malaysiakini juga blog milosuam tak tercatat penerangan berkaitan isu yg kp sebut tu...bukalah minda luaskan bahan bacaan inshaAllah ko akan faham...selagi membaca kitab ko harakah malaysiakini milosuam selagi itulah kepala hotak ko tertutup...

Anonymous said...

rakus la sgt kerajaan selabgor ko tu...pi la mampos...5 thn jd pentadbir 4 buah kereta mewah dibeli...tulis giler..

Anonymous said...

nak buat lagu mana, depa dah dijanjikan syurga oleh taik guru...

Anonymous said...

MANIFESTO BUKAN JANJI .... adakah ini satu fitnah ? Menuduh orang yang bercakap benar sebagai penyebar fitnah juga merupakan satu FITNAH kepada orang itu...

Anonymous said...

biasa tu bro, depa ada kitab dua versi, depan boleh belakang pun boleh ,bergantung pada keadaan semasa

Anonymous said...

ketelusan kepala butuh hang!! penasihat ekonomi hampa tu telus sgt ka? kalau betul telus, sumpah dlm masjid dulu, lepas tu baru cerita.

Anonymous said...


Jangan percaya cakap anwar..dia x boleh dipercayai..

Anonymous said...

sejak PR perintah selangor benda basic macam uruskan sampah pon tak bole buat...what the fuck

Anonymous said...

adakah SAMAN2 warga selangor kpd kerajaan negeri 1 sandiwara

Anonymous said...

Kalau baca haramkah dan yg sama dgnnya aje, mmg kita akan jadi penentang..sume yg disogok punya unsur2 membenci dan hatred feelings pada UMNO/BN....macamlah UMNO/BN nih sangat2 teruk dan pakatan tuh sangat PERFECT...disinilah wayang kulit yg dorang pandai...but still NVM, u bole tipu some people sometimes but not all,everytime...dalam keluarga saya pun, abg saya telah ditarbiyah oleh pakatan dan apabila kena tang saya, apa bila kita tak bersetuju makanya akan naiklah kata cacian spt bodoh, ngok dan sebagainya..saya senyum aje sebab rupanya species pakatan mmg tak bole terima penerangan yg berFAKTA...nih terjadi dlm my own fmly..so sad...

Anonymous said...

Kpd Anon April 27, 2013 at 1:04 AM,

Hal tu pun berlaku pada keluarga saya.

Abang, kakak & adik lelaki saya memang taksub sangat kat pembangkang khasnya PAS. Dorang nampak baik je kat pembangkang, bila kerajaan dorang nampak buruk jer semuanya. Kutuk,dsb.

Abang saya yg sorang tu kata "Aku tak kesah kalau Melayu tu hilang...asalkan Islam ada".

Asalkan parti itu ada perkataan "Islam", maka apa diperjuangkan tu betul semuanyalah?

Maknanya kat situ dia pilih untuk hapuskan (tinggalkan) Melayu tapi ambil Islam saja.

Cuba tengok Ustaz Hasan Ali yg dipecat PAS kerana pertahankan Melayu daripada diKristiankan di sebuah gereja. Dia tak pilih salah satu, tapi ambil kedua-duanya untuk dipertahankan - Islam & Melayu.

Kerana Melayu memang tak dapat dipisahkan daripada Islam. Melayu & Islam ibarat aur dengan tebing.

- Sanggup Melayu sendiri nak hapuskan Melayu? -

- Adakah kata-kata Hang Tuah "Takkan Melayu hilang di dunia" tu akan jadi sebaliknya "Akan Melayu hilang di dunia" kerana kebodohan Melayu itu sendiri yg buang baka?

Anonymous said...

Smga Islam ditegakkan ditangan orang yang adil. TAKBIR !!

Anonymous said...

Sama2lah kita mengambil iktibar dalam memperjuangkan islam.
Orang yang mengaku memperjuangkan Islam, maka solat berjamaah akan menjadi keutamaan.
Solat subuh misalnya tidak pernah miss.
Ahli politik islam yang baik adalah sangat tegas dan berdisiplin terutama dalam menegakkan syiar2 islam spt solat...
Siapakah mereka? Lihatlah calon2 anda sebelum mengundi. ( Saya rasa Datuk Seri Najib adalah contoh yang terbaik . Peace. Hidup Islam ).

Anonymous said...

Najib solat kat mana woi????

Anonymous said...

Kat Pekan lah.. Apa da...

Anonymous said...

Datin Seri Rosmah Mansur ikut sekali berjemaah ka pak cik? Baguih2...
Aku sokong PM.

pendekar laut KEBENARAN said...

ada org sebut pasal selangor... so saya ORG SELANGOR dan KAKITANGAN KERAJAAN SELANGOR nak jawabkan.... ini jawapan saya SELANGOR MEMANG TENGAH TERUK!!!! sebab?? mudah org selangor berbangsa melayu teruk telah dianiaya oleh pencacai2 kerajaan PR.... anda mungkin akan kata saya menipu tapi saya berani kata atas nama allah swt dan rasul saw benda nie memang tgh berlaku.... byk permohonan tanah org melayu ditolak oleh pejabat tanah terutama dr daerah GOMBAK.... padahal saringan awal utk sokongan dr jabatan teknikal semua telah diluluskan tapi bila time nak dptkan tanah utk pembangunan dgn tanpa alasan munasabah pejabat tanah tolak dan memberikan kepada cina dan india.... kes macam nie byk yg dah berlaku.... yg sokong tegar anda nak maki saya pun saya tak kisah sebab benda nie memang benar2 berlaku.... kebykan org lama staf selangor byk yg kata masa zaman BN pegang tak de la sampai seteruk kes yg macam nie.... so pikir2kan.....

Anonymous said...

Puak2 PR kata kerajaan Selangor telus, tak ambil rasuah... Hakikat sebenarnya Kerajaan Selangor adalah pemberi dan penerima rasuah yang tegar.. Projek2 diberikan kepada kaum cina.. Ada projek yang telah diputuskan dalam mesyuarat tetapi apabila keluar surat tawaran diberikan kepada orang lain atas arahan Kerajaan PR.. Telus ke tu? Pekerja SUK Selangor...

aku said...

kat puchong area rumah aku..rumah2 urut dan hotel2 bajet naik mcm cendawan...tak pernah terjadi masa BN handle Selangor..walaupun aku mmg meluat dgn Khir Toyo dulu..so bagi aku...yg tak betulnya sorang dua..takkan nak tukar kot...

tq

Anonymous said...

Ya setuju

Anonymous said...

55 thn saya lihat banyak pencapaian positif negara hasil usaha pimpinan bn.5thn pkr pegang selangor tak nampak jasanya pun.sama juga kat kedah penang.lebih malang di kelantan walau udah lebih 20 thn pas jaga.masih banyak yg kelihatan macam 60an.ini kali saya undi bn

Anonymous said...

Alaaa...komen ni ayat biasa pr.

Anonymous said...

Harap mereka cepat sedar.

Anonymous said...

Benarlah komen ini.undi bn.

Anonymous said...

mcm tu jugak PKNS..igtkan bila PR perintah Selangor harga rumah PKNS dpt diturunkan utk rakyat..tp makin naik..sampai tak masuk akal..di mana perjuangan PR utk rakyat?

Anonymous said...

Inilah kuman diseberang nampak...ini kalilah saya undi bn kerana pr munafik janji pru12.

Anonymous said...

Aiikkk...macam marah jeeee...undilah bn

Anonymous said...

Nk kata kerajaan BN/UMNO perfect, xde le jugak. Ade juga salah silap. Tapi kalau dh sedar dan cuba perbetulkn diri, dan nmpk usaha tu, kite elok bgi peluang, bkn dgn menuduh, memfitnah tambah lagi. Sya dulu pn pangkah PKR masa PRU12. Tapi tidak utk kali ini. Kali ni sya akan pangkah BN. Pakatan terlalu mengelirukn, bersikap agresif sgt. Ade yg ckp sokong islam, tp sanggup memaki sesama islam. Mcm mana anda nk tegakkn islam tp pemimpin dan penyokong berckp nk islam dlm satu perkara, tapi x nk ikut islam dalm perkara lain. Adakah memaki org, memfitnah org tu xde dlm kamus dosa? Jgn igt hanya utk laksanakn hudud, kite perlu gadaikn nilai2 islam yg lain. Maksud sya, hudud atau lain2 perintah dlm islam sama2 diperjuangkan. Bkn nk satu...tolak yg lain. Fikir2kn lah balik.

Anonymous said...

mmg dh dirancang kn benda ni supaya nk nmpkkn ade diolog antara org rmai n calon. bdk 2 pn pemuda bn jgk kn?

Anonymous said...

APA kata mana mana orang yang nak jadi pemimpin terutama orang islam kena angkat sumpah laknat dulu yang dia jujur untuk membantu rakyat,Tak kira peringkat DUN ka , PARLIMEN ka DLL,kalau dia tipu biar Tuhan yang membalasnya

Anonymous said...

Lebih dr setuju..

Anonymous said...

entah la kalau tengok realiti semasa sekarang mungkin memang betul bn makin hilang sokongan dr hari ke hari ni smua di sebab kan politik parti pembangkang yg mengamalkan politik kutuk,fitnah dan telah di brainwash utk membenci kerajaan terutamanya umno.smlm di johor,bila aku lalu di ceramah pr orng yg dtg punyalah ramai dan berbilang bangsa dan bila aku balik rumah,kt pasir gudang aku rsa terkejut sb smlm khalid nordin tgh bg ceramah,tp yg dtg blh di kira dgn jari tu pun aku tgk yg dtg smua pakai bju bn.kecewa sb nampak nye politik yg disemai puak pr mula menampak kan hasil.ada kah tahun ni berakhirnya era pentadbiran bn? sma2 kta nantikan

Anonymous said...

syabas.. sebenarnya nk menghadapi org pas ni x susah mana.. dalam pada dia dok buruk2 kan bn & umno.. korg dengar je.. lps tu korg cuba tanya kat dorg.. kalau betul pas itu yang terbaik.. tak payah sampai 10.. minta 5 sebab je kenapa pas@PR LEBIH BAIK dari bn&umno.. cnfrm dorg tergagap2 nk jawab.. aku dah pernah cuba..last2 penyokong pas malu2 alang.. sebab apa? sebab point politik dorg cuma mempamerkan keburukan lawan.. tp bila tanya kebaikan PR..KOSONG!.. yang pasti..semangat dorg adalah menentang keburukan BN yg sering dilaung2kan oleh pemimpin dorg..tu je..

Anonymous said...

100% setuju ....

Anonymous said...

Cerita tahyul mcm tu pun nak buat bahan hujjah ???? Memang kompem mamat ni jenis pak turut yg tidak suka menggali kebenaran

Anonymous said...

Bersemuka sedemikian cara terbaik. Bukan kerja balun maki hamun jer..

Wan Rosli said...

Pelik... soalan ada kena mengena tugas exco dulu...kih kih... org umno je percata sandiwara ni.. cuba tny kes altantuya tgk..

Anonymous said...

betul 2..cara yang terbaik ialah debat..masing-masing boleh nyatakan hujah masing-masing...harakah dengan cara harakah,tv3 n tv1 plak dengan cara tv..

Anonymous said...

Si mamat ni petugas parti BN la. Tak percaya p umah dia, drama pun tergoda..ha.ha.ha..

Hakimi Hashim said...

saya setuju

Hakimi Hashim said...

apekah pilihan anda.kerajaan sosialis, kapitalis atau kerajaan islam.buktikan dahulu dengan negeri dibwh PAS dengan model negeri islam.penang di bawah DAP sosialis yg telah di rekabentuk semula.selangor di bawah PKR yg tidak mempunyai ape2 model carca marba.keerajaan BN kapitalis yg condong pada islam.sbb pemimpimnye masih diketuai oleh org islam.dari tahun 1998 hingga sekarang mohammas sabu belom lagi menjawap soalan saya tentang ekonomi islam

Anonymous said...

Petugas tak petugas inilah masalah pembangkang. Bila ada ahli nampak kebenran depa akan hentam. Bukannya nak ambik iktibar dan basuh sikit otak yg dah pekat dgn fitnah dan hasutan tu.

Anonymous said...

Bukannya nak pikir kenapa. sbb tuh makin ramai penyokong tegar tinggalkan PAKATAN HARAM ini. Tak nampak masa depan.

pejuang kampung said...

Assalamualaikum, adakah penulis betul2 mengenali pemuda itu?

Faerie_Princess said...

kelakar le bila ada kenyatan anon pasal kerajaan selangor skrg yg telus, lg baik... guling2 gelak. mai crita apa yg telus?? apa yg bagus?? MANIFESTO BUKAN JANJI ???

Pejuang said...

Berapa bayaran bloger dapat untuk menulis cerita2 ini?

Anonymous said...

Sy rasa org yg menulis kenyataan ni patut dptkn sijil certified 1citizen supaya menjadi netizen yg ber etika. kesahihan yg ditulis memang diragui. Jgn ingat org kampung bodoh dgn memputar belitkn kenyataan kamu itu. Betul ke dia penyokong pas? Sedangkn dia dlm jawatankuasa BN di situ. Dh selidik betul2? Tak semestinya penyokong BN tak boleh tanya soalan mcm tu. Kdg2 org penyokong tegar BN n PM pun boleh tanya soalan begini. kita tp pernah calon tmpt sendiri turun pdg? Apa yg dia buat pd kpg yg boleh dibanggakn? Tolak tepi soal parti. Pemimpin PKR pun sama kat sini. Calon ke yg bermasalah bg semua parti di sini? -BN selamanya.

Anonymous said...

Wahai penulis kamu adalah salah seorg org yg termasuk dlm golongan menghancurkn bangsa sendiri. Penyebar fitnah! Dan melaga lagakan parti! Org muda tu mesti bangga! byk dia dpt pahala free. Nak upload video ke youtube? Compare dgn statement kamu tu. Ada berani? Jgn la kucar kacirkn selangor lg wahai penulis. Atat. Kamu dibayar utk menulis sebegini ke? Hahaha

Anonymous said...

SETUJU SGT2!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

I also wonder, lumayan kot.

Anonymous said...

Blogger yg tak beretika mmg mcm tu. Nk dptkn publisiti murahan dgn menulis sebegini. Statement yg di tambah perisa dan perasa nampaknya. Saya jadi DOUBT utk mempercayai semua posting dia dlm tu. -Apakah hukum mengfitnah? Bila mati nanti tau la.

Anonymous said...

Salam...saudara sy th anda adalah salah seorg dr rakyat yg poketnya penuh dibiayai oleh nawawi...utk anda sedia maklum anak muda yg anda sebutkan itu adalah dr anak seorg pemimpin umno yg memperjuangkan anak bangsa melalui umno itu sndri..ayahnya adalah seorg ketua.penceramah dan pidato umno bhagian shah alam..dan sy adalah adik kpd pemuda berkenaan...kamu hanya memanipulasikan fakta yg sedia ade...dan pemimpin yg anda sanjung itu dpt menjawab dgn tepat dan padat anda silap..dan sesiapa yg membacanya juga terpengaruhi dgn tulisan anda...kami anak muda sbg pemimpin bangsa mempunyai matlamat dan pemikiran terbuka utk melihat bangsa dan negara yg kami diami ini terus aman dan selesa utk diduduki...apekah perjuangan nawawi ini yg kamu banggakan..malahan dia kalah dlm pilihan raya yg lepas..jika dia menang dia bukan menang atas tiket diri dia..tpi dia menang atas dasar perjuangan umno dan bukan krn individu didlm umno spt dato nawawi...kami kenal sape dia..kami lbih knal dia dari anda..namun perjuangan kami utk parti adalah demi bangsa dan bukannya demi wang ringet spt yg saudara perolehi hasil dr blog ini..

Anonymous said...

Terkeluarnya coretan begini buatkn sy hilang hormat kpd calon dato NAWAWI. Wahai penulis ikut semua ceramah dia. Kenapa u tak buat kupasan ceramah dia yg lain2 tu? Apa yg istimewanya beramah di situ? Make suke glance thru dulu. Jgn buat org hilang hormat pemimpin BN. jgn jadi cheap leader ok! Rakyat berhak utk meluahkn. Kamu patut ambil ruang utk tgk lihat dan kaji. Bkn bantai membantai. Hormati lah luahan rakyat. Wang yg kamu dpt tu tak cukup byk utk membayar hukum allah di akhirat nanti. Jgn kerana sikap kamu tu SELANGOR jatuh lg pd pembangkang!!! Berubah la kpd kebaikan! Ingat perjuangan arwah bapa kamu tu wahai Dato Nawawi! Dia insan agong! Tapi kamu??

Anonymous said...

agak2 la peyokong tegar pas..aku knal sgt die..die tu pemuda umno...bapak die setiausaha umno bukit kuda..aku ni dok bkt kuda da 25thun la..apa la umno..nk tipu pn xberagak

Anonymous said...

April 26, 2013 at 11:40 PM

biar telus.... semak Yayasan Selangor apa jadi...

Pembaharuan secara tukar bukan boleh digunakan untuk semua perkara. Ada yang sebaiknya disenggara. Fikir-fikirkanlah.

Saya cukup bimbang melihat kerangka pemikiran orang kita sekarang.

Maaf kalau kenyataan saya ini agak mengguris.

Anonymous said...

sindrom penafian lagi Dan lagi...
adakah kamu menyiasat sebelom menafi atau menafi sebelom menyiasat..

Anonymous said...

buktinya adalah larangan membaca media kerajaan kpd ahli2 nya supaya mereka hanya didalam donia meraka shj..donia katak dibawah tempurong..

Anonymous said...

segala-galanya wajib dinafikan..
PR Dan sindrom penafianya..tidak dpt dipisahkan..
tapi kadang2 tu penafian yg Di buat sampai tak logik Di akal..makin menyampah ada la..

Anonymous said...

telus Dan terus songlap pasir selangor masuk poket sendiri Der..
kat tempat aku habis sungai dikorek ambik pasir sampai tebing runtoh..
ketika BN dulu tak pernah berbuat demikian..inilah pertama Kali aku lihat sungai kat tempat aku diperlakukan sedemikian..

Anonymous said...

kat tempat aku dulu klw nak GE habis jalan diturap keselurohan..
tapi skang..hampeh..
duit selangor habis bagi aljub buat kempen naik helikopter..

Anonymous said...

minda masyuuk..
sebab terlalu sangat bergelumang dgn donia 'Masyuuk' abg non..
ini lah cai2 'Masyuuk' PR..kaki rasuah..

Anonymous said...

Anon..April 29, 2013 at 6:40 PM & 6:50 PM

anda pun diragui kebenarannya..sesiapa bole mengaku adik ke abgke saper dgn pemuda tersebut..so kalo telus sgt tunjukkan no ic ke gambar ke dgn pemuda berkenaan..kalo sekadar nak menipu..go to hell je lah...dasar juak part kelentong rakyat..

Pemerhati Politik said...

Wahai Penulis, kalau betul Penulis Pro calon DUN Batu Tiga ini,diminta penulis senarai kan juga KPI yang dibanggakan dan sumbangan calon ini di KAMPUNG BUKIT KUDA secara Khusus nya selepas beliau menang pada PRU 1999 - 2004? yang membolehkan nama beliau dikenang supaya dapat meyakinkan penggundi untuk mengundi beliau pada PRU 13 kali ini.bukan nya sekadar mengatakan pemuda itu adalah orang PAS, dia orang PAS or orang BN sekalipun, yang penting beliau adalah orang kampung tersebut, adakah penulis orang kampung beliau? selepas menang PRU 1999, beliau dapat menjadi EXCO negeri selangor,dapat gelaran DATO,dapat jadi KETUA UMNO BAHAGIAN Shah Alam sehingga kini, tetapi apa Kg.Bukit kuda dapat setelah berjuang untuk calon ini..kenapa pada PRU 2004 beliau meninggalkan dun beliau dan beralih ke dun kota Anggerik sedangkan ia adalah dalam parlimen yang sama. dan setelah KALAH pada pilihan raya 2008, kini beliau kembali balik ke DUN lama beliau. Persoalan nya, jika calon ini yakin kewibawaan nya dan yakin dengan perkhidmatan beliau sebagai Wakil Rakyat, kenapa tidak sekali lagi menjadi calon DUN Kota Anggerik? kenapa harus beralih DUN? adakah peranan WAKIL RAKYAT itu untuk membantu cuma di kawasan2tertentu sahaja, bagaimanakah nasib kampung separa bandar seperti Kg. Bukit Kuda? pada ceramah tersebut, ada beliau sebut2akan membantu Kg. Bukit Kuda jika beliau menang kelak?sila penulis beri jawapan kerana "mengikut artikel ini" anda mengikuti calon pada ceramah tersebut? jika penulis gagal menjawab maka boleh saya katakan you ini sekadar umat yang ingin memecah belah kan umat islam dan juga politik" BN dan PAS"....tidak hairan lah pemuda itu menanyakan soalan berkenaan kampung beliau, kerana itu adalah kampung beliau, dan pada pandangan saya, platform itu adalah pengenalan calon,adakah menjadi kesalahan besar untuk menanyakan soalan kepada wakil calon,harus di ingat wakil calon, belum jadi wakil rakyat lagi kerana beliau belum pasti menang lagi..saya yakin jika BN menang pun di SHAH ALAM kali ini, adalah kerana peranan dan usaha "PERDANA MENTERI" menterjemahkan Transformasi kerajaan atas tiket BN dan bukanya peranan calon "DUN" mahupun "Parlimen" itu.

Anonymous said...

Penafian ape yg saudara ckpkan..klu saudara berani mari kite berdebat secara terbuka....kami tetap dgn pendirian kami utk menyokong dan mendukung name dan perjuangan umno...tidakkah ahli umno itu sendiri tidak blh menanyakan soalan kmanakah hak kebebasan bersuara..kami rakyat kami yg menentukan seseorg pemimpin itu...apekah dasar prinsip perjuangan seorg pemimpin itu mereka perlu berjuang demi dasar dan matlamat utk membangunkan memperjuangkan rakyat itu sndri...kami berjuang dgn umno sjak dr kecil mengikut ayah kami berceramah sane sini malah msk ke kubu kuat pas di pendang suatu ketika dahulu demi myampaikankan prinsip dan dasar perjuangan umno...hati kami masih ttp dan teguh utk umno..tpi jika individu sebegini masih lg berada dlm umno,kami ttp dgn pendirian kami akan menentang segelintir individu ini secara terang terangan...demi mengembalikan umno yg dlu yg sudah kian pudar dan tengelam.....tanya nawawi itu sndri adekah dia knal dgn syarikat perkasa jauhari,siapakah pemiliknya...bagaimane dgn kwsn yg dulumya logi tpi kini sudah..hmmm di sek 23 bdepan sek 24 sha alam smuanya dr mane dan pergi kmane,silalah tnya kps nawawi...bnyk rahsia2 dan bukti yg kami ade,namun kami tidak menyerahkan kpd mane2 pihak yg pro pembangkang walau ditabur dgn wang ringit..kami cuma ingin pemimpin ini sdar dan kembali kpd perjuangannya yg asal...itu sahaje harapan kami dr wakil dan suara pemimpin muda umno bukit kuda dun batu 3...

Anonymous said...

Letak no ic buat apa, ini blog bukan boleh tahu siapa pun..ini blog penulis so suruh lah penulis itu pergi cari pemuda tu amik gambar mereka adik beradik post dalam ini....ada berani tak masuk balik kg.Bukit kuda..

Anonymous said...

asal ada yg masuk BN je cakap dapat duit..
asal ada yg melompat ke BN je cakap dapat projek..
asal sokong BN je cakap semua x guna.
nak banding dgn PKR, sapa lagi lama? dulu sblum PKR korang kat mana? duit sapa ko makan, duit sapa ko sapu, projek sapa ko dapat? dri BN atau PAS je kan..

Jangan cakap ikut suka, mintak pandangan org tua, tengok sejarah negara..

BN said...

Bro..saya ini penyokong BN dari dulu hingga kini..betul ke sokong BN undi BN dapat duit? dapat projek? x tahu pun.. setakat ni..saya bekerja, syarikat yang bagi gaji pada saya untuk mkn..BN x pernah bagi makan.....sejarah negara mana yg kata? agak2 lah..bukan saudara sahaja penyokong BN...yang saya tahu sejarah di selangor ini lah yang paling bersejarah di mana pembangkang amik alih pada tahun 2008? kenapa jadi mcm tu yea? saya yang menyokong pun binggung boleh kalah....

Anonymous said...

Penyokong pembangkang ni asyik2 ungkit kisah2 lama yang dah basi cth. kes altantuyalah... yang dah tak relevan. Macam dah tak ada idea... Kenapa kes seluar dalam mustafa ali tak sebut pun??