Breaking News
Loading...
April 26, 2013

Info Post

Kalau siapa pernah lalu di simpang empat pandamaran klang, berdekatan dengan balai polis pandamaran, pasti akan terperasan satu papan billboard muka khalid ibrahim dengan tulisan kalau tak silap aku "pakatan akan laksanakan janji untuk bina jambatan klang yang ketiga" 

Apa yang aku cuba highlight kan kat sini ialah, kenapa jambatan ketiga? bukankah klang memang sudah ada tiga jambatan...?? 1, jambatan kota, 2, jambatan tengku kelana, 3, jambatan connaught, dekat stesen janakuasa elektrik tnb...

Jadi untuk apa khalid buat billboard kata pakatan akan bina jambatan ketiga, sepatutnya di billboard itu di tulis jambatan ke empat...

Nampak sangat khalid sebagai menteri besar makan gaji buta, dalam daerah klang ada berapa buah jambatan pun dia tak tahu...

Untuk rekod, memang betul kerajaan bn dulu pernah berjanji untuk membina lagi satu jambatan di daerah klang, majlis pecah tanah telah dibuat berberapa hari sebelum menjelang pru 2008, tapi tidak dapat di teruskan kerana bn tumbang di selangor, dalam perjanjian itu, kerajaan negeri yang sepatutnya membiayai kos projek jambatan, maka bila pakatan merintah selangor maka kerajaan pakatan lah yang sepatutnya membiayai kos projek jambatan itu, tapi sudah genap lima tahun pakatan memerintah, jangan katakan jambatan, batang piling pun tak nampak... apa cer..???


5 comments:

Anonymous said...

dap pernah kata letak ANJING pun boleh menang..

so, antara calon2 dap yang layak skrg ni..yang mana satu ANJING? atau semuanya memang ANJING?

HEHEHE

Akar Umbi said...

bravo det...

celikkan mata org termasuk gua!!!

Anonymous said...

dah hujung-hujung tengah ngenyawa ikan baru nak cakap memacam..

dengor pun dah tak selera...tinggal tendang dia keluar dari dun pelabuhan klang.

baik kau cakap nak buat jembatan terus ke medan..dah tentu org malas nak dengor.

Anonymous said...

Satu masa tu, kepoh kata nak bersihkan dan perindahkan Sungai Klang, tapi sampai la, nampaknya tak ada apa pun berlaku, sampah sarap tak usah cite le, kotor lagi keroh.

tokgaru said...

Blog Papagomo melaporkan semasa berceramah di Kampong Abdullah, di Segamat, Johor ..... Anwar Ibrahim minta doa supaya Tun Mahathir mati.

Ish ish ... tak baik doa macam tu. Orang islam yang pro Umno tak disuruh berdoa macam tu, dan tak pernah lagi ada orang islam pro Umno berdoa semacam itu. Doa macam tu selalunya dibuat oleh orang islam pro Pas/PKR.

Pas contohnya, pernah berdoa kat Allah minta Najib pecah perut, pernah doa kat Allah minta Umno KO. Ada Najib dah pecah perut ? Ada Umno dah KO ? Tidak, bukan ...

Itu maknanya Allah tak berkenan dengan doa2 pelik macam tu. Kalau Allah berkenan dah lama Najib pecah perut, dah lama Umno berkubur.

Meh pakat ramai2 ikut saya berdoa,

" Ya Allah tuhan sekalian alam. Kami mohon kau berikan hidayah kepada pemimpin islam kami dari Umno, Pas dan PKR supaya sama2 bermuafakat menjaga agama mu, menjaga kebajikan bangsa kami dan menjaga keselamatan negara kami. Ya Allah, kau jadikan negara kami sebuah negara yang aman dan sejahtera, kau jadikan kami seluruh rakyat negara ini hidup dalam keadaan harmoni diantara satu sama lain walau pun kami berbeza bangsa, berbeza bahasa, berbeza kebudayaan dan berlainan agama. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, kau jadikan tanggal malam 5hb Mei 2013 bersamaan 24hb Jamadilakhir 1434 dan hari2 selepas itu sama keadaan seperti hari2 yang pernah kami lalui sebelumnya. Ya Allah, jangan lah kau hukum kami seperti mana kau hukum saudara seagama kami di beberapa negara di timur tengah hanya kerana mereka engkar terhadap seruan perpaduan oleh mu. Ya Allah, dengar lah rayuan kami, terima lah rintihan kami, kami tak mungkin akan dapat melaksanakan perintah mu dengan sempurna, kami tak mungkin akan dapat menjaga agama mu dengan sebaik2nya, jika sekiranya negara kami ini dalam keadaan huru hara. Amin, Ya Rabbulalamin "

Setiap anda yang membaca posting saya ini, ertinya anda turut bersama saya berdoa. Mudah2an ramai yang membaca sambil berdoa. Jika 13 juta pengundi membaca doa ini, insyallah, Allah akan beri petunjuk untuk SELAMATKAN KITA dan NEGARA KITA.