Breaking News
Loading...
May 22, 2013

Info Post

Aku memang tak suka pak lah, kerana dia, negara sekarang haru biru, tapi bila tengok apa yang berlaku pada pru lepas, penambahan undi orang cina di malaysia aku ada rasa sikit pelik, kita semua tahu, orang cina bukan suka buat anak, paling ramai aku tengok orang cina punyai anak ialah jiran aku ada 7 orang, tapi selama aku hidup cina hanya mampu buat anak kurang dari tiga orang...

Penambahan undi cina naik agak mendadak, aku teringat balik kenyataan pak lah pada tahun 2005 dalam berita harian, dalam laporan bertajuk "50 ribu pelancong china hilang" aku rasa cerita tu tak sampai ke mana pun, senyap macam tu je...

Kalau pada tahun 2005 lebih kurang 50 ribu pelancong cina hilang (tidak keluar dari negara ini) sekarang nie kita sudah di tahun 2013 kalau tiap-tiap tahun mereka hilang dalam jumlah itu, hitung panjang sudah 8 tahun bermakna ada dekat-dekat 350 ribu warga china menetap di malaysia, bayangkan kalau mereka itu perempuan dan berkahwin dengan lelaki cina malaysia, silap-silap dengan kecekapan orang cina memberi rasuah, tidak mustahil mereka itu semua sudah memiliki my kad.... bila dah ada my kad sudah tentu boleh mengundi...

Itu baru kita kira pelancong dari china, belum kita kira pelancong dari vietnam, cambodia, thailand atau lain-lain negara yang rupa paras mereka macam cina...

Kesimpulannya yang boleh aku buat disini ialah, ini adalah plan jangka masa panjang orang cina untuk load pengundi hantu, plan ini sudah bocor 2005 dulu tapi semua buat tak endah pasal ketika itu umno/bn cukup kuat, kini bila tsunami cina telah berlaku, maka apa yang di laporkan tentang kehilangan 50 ribu pelancong china mesti di siasat semula...

12 comments:

Anonymous said...

Krn itu SPR mahukan sistem imbasan biometrik berbanding dakwat kekal. PRU 14 akan dtg sy mendesak SPR menggunakan sistem biometrik disamping dakwat kekal.

Anonymous said...

Saya ingin mensyorkan YB Menteri KDN membuat pembersihan jabatan jabatan dibawah tanggungjawabnya terutama Jabatan Pendaftaran Negara, Jabatan Immigration dan PDRM. Saya syak banyak pelancong yang hilang itu telah diberi K/P yang sah olih kakitangan jabatan yang disebut diatas berdasarkan keterangan/dokumen palsu.Pegawai pegawai ini telah 'dibeli' olih tokay tokay yang berpengaruh.Isu pengundi 'Bangla' hanya untuk mengalih pandangan awam terhadap puak puak 'putih kuning' yang jumlahnya ramai dari kadar biasa. Sebab itu DAP bolih menang dengan margin undi melebihi 50,000. Tidak masuk akal langsung jika dikira berdasar ciri kadar petumbuhan ethnik Cina diMalaysia.

bentara guru said...

cina malaysia+melayu+india+cina china.ramai woo,skrg tumpu kt bndar.lagi 5 tahun mungkin mereka pindah kawasan kampung mcm kt gua musang.bakalalamm.kinabatangan.

Anonymous said...

memang puak2 dap dok sibuk dgn pengundi hantu kononnya dari bangladesh, tujuannya adalah untuk menutup pengundi hantu dari cina yg telah lama menetap di negara ini. mereka nie dah beranak-pinak di sini, dah dapat mykad, entah2 mykad cina yg dah mati tu dipindahkan kepada cina2 dari negara cina. pru14 gunakan sistem biometrik, dakwat kekal dikekalkan ......

Anonymous said...

saya menyokong sepenuhnya apa yang ditulis oleh rakan -rakan sebelum ini.Pihak KDN harus menyiasat kemana perginya pelancung china yang hilang dan tak kembali lagi ke negara mereka.Kisah pelancong dari China tak kembali semula ke negara mereka pernah hangat suatu ketika dahulu tetapi telah dipadamkan dsan dialih perhatian dengan segera oleh teressa kok yang menghangat cerita pelancung china kena ketuk ketampi dalam lokap polis setelah dirakam gambarnya oleh anggota polis sendiri dan setelah siasatan di buat sebenarnya rakyat Malaysia dan berbangsa Melayu.Kisah pelancong China terus diam dan hilang begitu sahaja hingga sekarang!!dan pihak mereka menuduh UmNO pulak yang beri kad pengenalan pada Bangla untuk undi BN dan mengasak dengan kuat isu ini supaya orang tak akan mengungkit lagi kisah pelancong china yang hilang setelah masuk ke Malaysia..

Anonymous said...

Ya jalankan siasatan terperinci, ini kerja pengkhianat dalam jabatan kerajaan.

mungkin dan dekat berjuta jumlah pelancung yang "hilang" siapa yg tahu..

Anonymous said...

Sokong sgt komen2 di atas....tolong siasat pendatang2 cina ini....

Anonymous said...

Seingat kami , dulu semasa ada ISA , mana mana pegawai , pendaftaran negera, Imigresen, PDRM yg menjual paspory, kad pengenalan dan sebagainya boleh di tahan di basah ISA, la ni tak ada, nak dapatkan bukti sukar sebab semua nya kini berselindung..berapa byk warga cina yg mati di daftarkan kematian, anak yg d beli d daftarkan sebagi anak sendiri, yg masuk tak keluar, yg daftar kawin dgn rakyatbtempatan sebenarnya adalah helah untuk membuat peniagan sundal..Kenapa kerajaan masih lambat bertinfak..kalau undi majoriti da lebih 45k berbanding pru12 ini amat mengherankan..Kerajaan boleh syok sendiri lagi..

Anonymous said...

selepas ini kerajaan wajib mewajibkan fasih bahasa melayu untuk dapat KP.. jiran aku misalnya, tak tahu sepatah pun bahasa melayu, kalau benar dia lahir di malaysia, mustahil dia tak boleh bertutur melayu? ...........
kerajaan tegas aku sokong ,,, np more amaran...

Anonymous said...

suruh mca dan gerakan siasat dan bantu pihak polis supaya mereka tahu inikah salah satunya penyebab mereka kalah...

Anonymous said...

Possible .... Kalau nama Melayu tahulah kita, kerana ada 'bin' dan 'binti'... kalau nama India ada 'a/k', tapi nama cina hanya ada 'sey' atau bermula nama 'clan', seperti wong, lim dll..... mudah nak tipu!!!

Anonymous said...

Saya ingin syorkan SPR dengan KDN adakan satu exercise untuk meneliti daftar pengundi 5-10 tahun yang kebelakangan ini dan bandingkan dengan dokumen lain saperti surat beranak,KP,lesen kereta,SOCSO,KWSP,KPT dll supaya dapat dikenalpasti mereka yang menjadi warganegara secara parachute.Ini untuk keselamatan negara dalam jangka panjang.Untuk PRU14 kena guna biometrik untuk kenkang puak puak ini.