Breaking News
Loading...
May 6, 2013

Info Post
Gelang dah patah.

Undi kaum cina PRU 13 jelas menunjukan bukan isu sekolah cina, Kuota masuk universiti, membenteras korupsi, biasiswa, ISA atau lnginkan lebih kakitangan kaum cina dlm kerajaan.

Sebenarnya kaum cina inginkan kuasa untuk memerintah Malaysia dan mengambil alih kekuasaan tertinggi dari tangan orang melayu.

Kaum cina dah terbayang lim kit siang sebagai menteri dalam negeri dan timbalan perdana menteri.

Ketamakkan dan rakus kaum cina ingin membolot kesemuanya - 'education, economy and politics '. tanpa mengira bangsa lain.

Mereka juga langsung tidak teragak-agak untuk menjatuhkan kaum melayu dan tidak peduli lagi menghiris hati orang melayu sebagai kaum peribumi.

Gelang dah patah, yang retak dah belah, yang tirih dah tumpah. Tak lawan tentu kalah. Toleransi kita dah bawa padah.

Dah tiba masa utk umno Mempunyai kepimpinan yg tegas, berani dan kuat yang menyebabkan kaum lain datang menyembah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

59 comments:

Anonymous said...

Inilah masanya!!!

Bangkit Melayu

Sedar lah Melayu

Say No To Chinese

Boycott Chinese

Anonymous said...

allahhuakbar ayuh bangkit melayu tu njukkan jalan kepada rasis cina ayuh

Innerzahn said...

Harap2 pimpinan UMNO paham bahasa la,,,ni bangsa babi kan makan babi banyak. Tentulah perangai mcm babi, busuk hati serta najis. Jadi tkpayah la terhegeh2 melayan bangsa laknatullah ni..

Anonymous said...

Setuju.. Mari kita boycott chinese.. Start dari sekarang.. Kita ada 5 tahun utk tunjuk kan yg melayu ada kuasa untuk menentu kan sesuatu.. Start from now we start boycott chinese product.. Start support malay product.. Boycott semua barangan yg di keluarkan oleh kaum ini.. Kita tunjuk kuasa membeli di pihak siapa.. Ayuh bangsa ku.. Bangkit bersama2..

Anonymous said...

Kita boikot apa jua jenis bisnes yg di org buat. Pastikan beli barangan buatan Melayu dan berbelanja di kedai kedai Melayu.....kita jua tak memerlukan apa juga bentuk jualan yg belum tentu halal.....

Anonymous said...

CNY JANGAN DISAMBUT LAGI,TERHEGEH BUAT MAKAN BESAR,MENARI NAGA PUKUL GENDANG LAST2 KENA TIKAM

Anonymous said...

Inikalilah pilihanraya yg mana senjata utama musuh untuk mengalahkan BN adalah FITNAH. Fitnah berleluasa. Kerana percayakan fitnah, yah haq menjadi batil, dan yang batil menjadi haq. Cina hanya menggunakan PELUANG yg ada, PELUANG itu sendiri diberikan oleh saudara sebangsa dan seagama kita sendiri.

Anonymous said...

Kita perlukan seorang PM macam Tun M.

Anonymous said...

Salam Bro,Saudara Innerzahn,janganlah menuding jari kepada UMNO sahaja.Selama ni UMNO bertungkus lumus mempertahankan Melayu tetapi adakah kita nampak saudara-saudara kita di dalam PAS dan PKR buat apa?Mereka terus bersekongkol dengan DAP untuk menjatuhkan UMNO yang dah tentu Melayu dan Islam.Tergamak mereka mendoakan kehancuran UMNO !Jadi kita tanyalah kepada PAS dan Melayu PKR tu !

Anonymous said...

Allahhuakbar 3x

Anonymous said...

Saya setuju boycott kedai cina atau buy last from chinese

Anonymous said...

sori la dah terlambat..semua barang cina berkuasa..ko tak beli dgn mereka ko nak makan apa bro..
lihatlah betapa lemahnya melayu ditambah lagi dgn perpecahan..
cina sedang menghitung hari dimana mereka akan mendapat segalanya..

Anonymous said...

Sebarkan segala maklumat barangan keluaran melayu dan beragama islam kepada semua rakyat yang berbangsa melayu.. Semoga dgn cara ini baru kaum-kaum ni sedar bertapa penting nya nilai hormat menghormati dlm negara kita..

Anonymous said...

terimalah hakikat teknik PR menabur fitnah menanam kebancian Dan menangkis hujah kerajaan amat2 berkesan...

Anonymous said...

Yg sebenarnya pru13 parti melayu semua tewas,sedarlah melayu.menang sorak kuasa tergadai.

Anonymous said...

Aku pegawai kerajaan..tau la apa aku nk hentam cina2 ni..babi betul, racist!

Anonymous said...

Di Malaysia ini terdapat 2 jenis manusia..
yang extrim Dan yang besederhana..
mungkin inikalilah Dan seterusnya utk golonggan extrim...

Anonymous said...

klw najib pun gagal menyatukan org melayu..siapalah anda...

Anonymous said...

Bukan buy last from cina, tapi DONT BUY FROM CINA AT ALL! Biar kebulur takpa...

Anonymous said...

tak payah la berangan..Di putrajaya saja ada 4000 pegawai kerajaan yg menyokong husam Dan DAp..
apa ko nak hentikan 4000 pegawai tu...sedarlah kelemahan melayu...

Anonymous said...

Cukup2 sudah tidak perlu lagi bermadah,
Bertutur dengan berhemah,
Mereka tidak lagi kenal siapa tuan rumah,
Menghulur tangan tunjuk peramah,
konon merekalah kawan bermusyawarah,
Cukup2 sudah sampai di sini sudah,
Tumpukan kepada yg. lama menadah,
Kaum peribumi dah lama terpisah,
Dari ekonomi yang ditinggalkan penjajah,
kepada bangsa pendatang yang jadi penjarah.
Cukup2 sudah melayan bangsa yg tak
kenal siapa tuan rumah.
Cukup2 sudah DS melayan bangsa yg. tak kenal Sejarah.
Sedarlah DS kaum ini dah mula nak menjajah.

Anonymous said...

akibat terlalu jaga hati orang cina akhirnya orang melayu tergadai...boikot kedai runcit cina, segala macam kedai orang cina...bukan matipun kita tak beli barang dekat kedai cina...bantu peniaga melayu hingga ke peringkat global...

Anonymous said...

Saya sokong saranan BBC, ABC, BCL dll. Cuma saya cadangkan supaya ubah sikit kita x mau jd mcm puak sebelah sana yg ekstrem dan penuh kebencian. Jd sy cadangkan slogan 'buy/use muslim first'. perkataan buy utk benda2 berupa produk manakala use utk perkhidmatan. So di sini sy senaraikan beberapa tindakan yg boleh kita ambil:

1) Simpan duit di bank spt Bank Islam, BSN, Bank Muamalat dan bank2 yg bercirikan Islam. Hong leong, HSBC, OCBC, Public Bank yg dah nyata bercirikan fengtau is a no no.

2) Pergi ke kedai-kedai runcit milik Melayu atau kalau nak borong, ke Mydin. Kedai serbaneka mcm Az Zain pun semakin banyak utk kita beli-belah. Ingat, bila kita berbelanja di kedai/premis saudara kita, automatik kita pun bagi dan dapat 'saham' dari/pada dia. Sebab sah-sah bila dia untung dia kena keluar zakat perniagaan. Kalau dia x keluar, itu antara dia dgn Allah janji nawaitu kita betul. Jadi sepatutnya benda ni boleh jadi satu motivasi untuk membeli dari orang Islam sahaja sebab selain memenuhi tuntutan duniawi, secara tak langsung kita melaksanakan ibadah dan Insya Allah akan dibalas di akhirat nnt. Cina kulup dah sah2 tak bayar zakat, income tax pun slalu lari.

3) Bila sampai kedai2 runcit Melayu atau Mydin tu plak, rajin2 la tengok esp produk makanan dan siapa pengilang/pengedarnya. Bagi saya di sinilah kekuatan produk Melayu Islam yang paling terserlah dan kita ada pilihan. Produk lain Melayu masih belum kuat tapi kalau happen ada belilah produk tersebut. Tapi pastikan bab produk makanan 100% keluaran Melayu Islam. Sebagai contoh beli sardin cap Adabi, bukan Ayam Brands. Roti Gardenia, bukan Massimo. Dekat Mydin senang sebab dia dah asingkan produk tempatan (biasanya orang kita keluarkan) dengan produk lain.

4. Kedai makanan pun Melayu sebenarnya dah semakin maju. Kalau perasan byk kedai melayu skrg yg style fusion dan specialist, tempat selesa dan servis pun bagus. Pergilah kedai2 makanan tu. Elakkan kopitiam yg sebenarnya jelmaan kedai-kedai makan cina biasa cuma dimakeup spy nampak bersih dan profesional dan jg restoran francais yg kebanyakannya dimonopoli kaum pemakan babi. Bukan sedap mana dan x menyihatkan pun. Kalau xde pilihan, belilah dari makcik nasi lemak @ nasi lauk tepi jalan itu lebih halal di samping bantu orang kita meniaga walaupun mungkin nampak xde class.

4. Dalam sektor perkhidmatan lagi senang. Pergilah bengkel kereta/motor, pusat kecantikan, kedai buat kunci, kedai repair jam, kedai repair beskal, kedai gambar, butik2 pakaian dll yg kebiasaannya kita tau serta-merta tuannya sapa bila tiba kedai tu. Kalau x tau, cuba tgk Lesen Meniaga dia tulis nama sapa tokey dia biasa kena papar kat kaunter esp utk tunjuk pada penguatkuasa.

5. Bila nak melabur dlm insurans, emas, mlm, saham, unit amanah dapatkan khidmat perunding Melayu Islam. Jangan fokus pada untung semata tp jg dr syariah compliance. Ingat, kita nak harta kita bukan sahaja banyak tp berkat dunia akhirat.

Sebenarnya kempen ni boleh dilaksana asal ada nawaitu, disiplin, kesungguhan dan usaha berterusan. Dah tiba selain blog2 politik, mungkin kita perlu gerakkan pula gelombang kedua iaitu blog sosioekonomi umat Melayu Islam dengan tujuan untuk menjalankan kempen BBC, ABC, atau apa jua nama yg akan diputuskan nanti dan dalam masa yg sama mempromosi dan mendidik saudara Melayu Islam kita untuk membeli drpd org Islam.

jentayu

Anonymous said...

Fikirkan, apakah nasib anak-anak kita di masa akan datang. dalam tempoh 5 thn ni merupakan tempoh kritikal. kalu tak dibaiki, melayu akan hilang di jajahannya sendiri. Boikot Cina Komunis!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Dengan Nama Allah, marilah kita tegakkan agama Islam dan bangsa Melayu. Kita meati berusaha dan balik kepada agama dalam setiap urusan. Orang Melayu jangan pentingkan diri sendiri, bersatulah. Bangsa Melayu dah banyak ketinggalan terutama dari segi ekonomi dan pendidikan yg kebanyakannya dikuasai Cina. Kita kena atasi mereka, kita wajib perbetulkan semula minda dan akar umbi kita, anak2 muda kita yg terlibat dlm gejala sosial, dan Cina hanya bertepuk tangan. Kita terlalu memberi muka pada Cina. Cina makin berkuasa. Apa yg kerajaan beri, kemudahan kesemuanya mereka ambil, bermuka2, puji kita, tapi tikam kita dari belakang. Kerajaan beri peruntukan berjuta-juta utk sekolah Cina sedangkan sekolah Cina ada PIBG yg kuat. Seharusnya kerajaan kena fokuskan anak bangsa sendiri, bukan sekadar memberi tetapi tanamkan semangat cinta akan Tanah Melayu. Sedarlah semua. Ingatlah Melayu dan Islam,jika kita tidak bertindak dan berhati2, kita akan merempat di negara kita sendiri. Kita takut suara azan tak berkumandang lagi jika kita diperintah bangsa Cina ini. Di bandar2 besar, bangsa Cina memandang kita sebelah mata. Kini, Pulau Pinang, sudah milik sepenuhnya bangsa Cina, silap2 mereka akan minta hak seperti Singapura. Ayuh, kita bertindak, pertahankan agama, sesama Islam, bersatulah. Ketepikan politik, bergeraklah atas nama Islam dan Melayu.

Anonymous said...

sokong kedai 1 Malaysia...
hidup BN

Anonymous said...

cina begitu selesa sekarang ini yg dibantu melayu
sendiri untuk berkuasa ... perancangan mereka amat berkesan

Anonymous said...

aku berjanji jika ds najib masih tidak memandang penyokong setianya Dan masih bermuka2 dgn kaum2 tidak mengenang budi ini lagi..aku berjanji akan undi DAP untuk sepanjang hidup ku krn najib sendiri tidak mahu mengenang budi...

pengundi setia BN..

Anonymous said...

pru 13..DAp mendahului parti pas & pkr..bukti DAp lah ketua yg dibantu oleh melayu...
yg berpura- pura mesra melayu..

Anonymous said...

5 tahun terakhir BN..sanggupkah kita menerimanya ???
bertindaklah sekarang..mereka sudah bertindak...masih berangan..???

Anonymous said...

perkemaskan media2 spt ini hingga ke pru 14

Anonymous said...

Saya setuju dengan saranan saudara semua. Purchasing power terletak di tangan orang Melayu. Jangan lagi terhegeh2 pergi NSK dan dan beli borong mcm nak gila. Cuba cari alternatif lain. Ingat, mereka kaya kerana pembelian orang Melayu di tempat mereka. Perlu UBAH sekarang trend pembelian kita. Beli dari Mydin and KR1M saja.
PuteraNS.

Anonymous said...

Nampak gaya, PAS dah dihududkan DAP. Bila orang kopiah nak Islam secara membuta tuli.

PAS 21, PKR 30 dan DAP 38 kerusi Parlimen. Bolehlah kini DAP laksanakan hudud ala DAP diMalaysia.

lepas ini tak perlu lah lagi nak memperkasakan sekolah Jenis Kebangsaan Cina.Biar mereka guna duit sendiri saja seperti sekolah swasta.

buat undang-undang dalam bahasa Melayu sahaja diParlimen.Dan mahkamh mesti guna Bahasa Melayu dan semua undang2 dalam bahasa Inggeris di Bahasa Melayukan dan menjadi rasmi.

Anonymous said...

klw nak cerita pasal agama mereka afa PAS..
klw nak cerita pasal strategi Dan perancangan mareka ada PKR..
meraka ada segalanya..
Umno hanya berseorangan...
mampukah...

art said...

Setuju dengan Anon 3:43.

Fitnah dan tohmahan PR berleluasa.

BN tidak pernah mematahkan fitnah dan tohmahan mereka. Lihatlah tim mereka.. "Red Bean Cybertroopers". Mereka berjaya dengan tim ini.

Kerajaan perlu tegas menangani perkara ini. Tindakan undang2 mengikut akta sediaada harus dilaksanakan.

5 tahun tidak lama, BN harus bertindak sebelum simple majority hilang.

Anonymous said...

setuju...boikot cina

Anonymous said...

tugas ds najib amat berat..
itulah yg Di impikan mereka agar BN hilang tumpuan Dan menjadi yg dikejar tak dapat..yg dikendong berciciran..
bantulah ds najib..

NHM said...

Bila beli roti, tengok cina beli cap apa..mesti Massimo..

Anonymous said...

haha melayu baru tau ke perangai cina nie??

Anonymous said...

Start dr skrg jgn pergi kedai cina.....

Anonymous said...

Cam hampeh ja...sehampeh smgt manusia yg dok beria-ia boikot mcd..x smpai sbulan dh mkn balik

Anonymous said...

Sebenarnya semua boleh memainkan peranan dlm melawan penguasaan cina. dalam sistem pendidikan misalnya, kita kena kaji mengapa anak2 melayu semakin tidak berdisiplin dan asyik mementingkan keseronokan dan suka memberontak melalui pergaduhan dan melawan guru2. Kalau dilihat dr sistem pendidikan cina, mereka amat tegas dgn pelajar mereka. Mereka tahu hanya dgn ketegasan mendidik dpt membentuk jiwa yg kental dan disiplin diri yg tegas pd generasi muda mereka. Mereka tidak terpengaruh dgn falsafah barat yg banyak mendidik pelajar dgn psikologi dan terlalu mementingkan mood anak2. Kembalikan kuasa merotan kpd pendidik. Sistem pendidikan jangan terlalu menumpu kpd pengurusan fail2 yg terlalu banyak hingga mengurangkan masa guru2 utk membentuk jatidiri pelajar. DS Najib perlu membuat perubahan yg drastik dan tidak popular agar mental dan jiwa anak2 dpt dididik agar mencintai bangsa dan negaranya melalui bidang pendidikan yg benar2 berkesan. Sebagai orang yg terlibat dlm dunia pendidikan, saya dpt merasai betapa anak2 bangsa ini perlu dididik dgn tegas dan ibu bapa perlu menyokong dan bukannya mencari pelbagai kesalahan guru serta pihak sekolah hingga boleh menyebabkan guru2 lemah semangat utk mendidik anak2 mereka lalu membiarkan terus anak2 ini menjadi seperti apa yg kita lihat kini...

Anonymous said...

5.36.ko belilah barang kat kedai 1 msia.ko tak tau ke semua brg kat situ pun cina yg antar.ko lupake apa yg umno buat utk undi org cina.apa mereka nk semua bg.ko lihat sapa yg kaya kat msia.lan semua org cina.sapa yg bg? Kan no yg bg.ko org melayu bodoh.x tahu menilai.dpt 500 bangga.dpt beras sekampit megah...langkah mayat pemuda umno kalau cina nk singapore...apa dh jadi....

Anonymous said...

dah 55 tahun merdeka ,kuasa ekonomi sapa yg pegang , , kalau tak bangsa umno yg bg peluang kat dia org, , ,dpt tender jual kat cina, ,

Anonymous said...

bolehla bukak listing senarai kedai melayu yang ada. apa kata listkan mana2 kawasan yang boleh pegi. kata nak sokong orang melayu.

Anonymous said...

Di tempat aku punyala banyak bendera bn, bendera dap cuma ada 2-3 je aku ingat bn akan pukul habis tp akhirnya dap jugak yg menang, di office aku ada 80% chinese dan mereka lgsg tak ckp apa2 sblm pilihanraya cuma ada 1-2 org yg asyik sebut inikalilah rupanya yg senyap2 tu sume sokong dap.. Harap admin dpt forwardkan komen2 diatas kpd PM biar dia tau isi hati org2 melayu..

Anonymous said...

Selepas pru13 undi melayu pecah manakala undi cina bersatu dibwh dap..

Anonymous said...

8.53 undi cina bukan bersatu pd bangsa dia tp bersatu pd calun yg membawa perubahan.undi melayu tertumpu pd calun yg bolih bg rm 500 n bg beras sekampit 5 thn sekali.itu yg melayu pandang.melayu x pandang masa depan.

akmal said...

Saya menyokong saranan pemboikotan di atas.Untuk memantapkannya, kita perlu memberitahu pekedai dan peniaga Melayu, agar belajar menghormati pelanggan, jangan selalu beri muka masam kepada pelanggan, Jangan marah bila barangnya ditawar. Pandai berbahasa elok dan berwajah manis kepada pelanggan. Juallah barang itu pada harga yang wajar, jangan lebih mahal drpd orang lain.

Anonymous said...

Aku kekadang ni tak paham dengan perangai melayu ni...dah sah sah itu rimau tapi mau di belai belai macam kucing...bermuhasabah la wahai pemimpin umno....

Anonymous said...

Hampa ni semua jangan hangat2 taik ayam ayam sudah....nak buat, buat betul2....jangan la esok bangun pagi semua dah hilang dari fikiran pulak ye...:-)

Anonymous said...

Konsep 1Malaysia(DS Najib) nampak gah sama seperti Islam Hadari(Tun Dol).Org cina ni bila program ada DS Najib,mak ooi!...mmg pandai brdrama,DS Najib apa lagi...terus mluluskan peruntukan utk persatuan2 cina serta sekolah2 cina.Kehadiran org2 cina pd program brsama DS Najib hanya dtg nak mentah kedarah dan minta peruntukan je,Undi BN...no way!!!Program2 1Malaysia ni mmg telah diadakan dgn bgitu hebat tapi apa hasil nya?...kalau dpt tambah sikit jumlah kerusi parlimen yg BN menang pd 2008,kira OK juga,ini idak...dikurangkan lagi.Maka bagi saya konsep 1Malaysia ni FAIL sama sprti Islam Hadari.So DS Najib bawa lah diri dgn cara terhormat,bagi TS Muhyidin pulak peluang membuktikan kemampuan beliau

Anonymous said...

Tadi aku tengok analisis pru13..
Ketika temubual dgn d mukhris ada anak cina tu beberapa Kali Cuba menafikan ttg tsunami cina ini...tetapi beberapa Kali juga d mukhris menegaskan perlunya ada tindakan kerajaan keatas golongan ini yg menyebabkan anak cina tu terdiam...
Kita sudah mendapat pengganti Tun M..
Alhamdulillah...

Anonymous said...

Yg sedihya pelajar dan penjawat awam pun sokong mereka..kenapa. Gitnahnmeka menjadi. BN dok cakap berlapis lapis konon nak jaga hati, mereka berceramah nama Najib, Rosmah terang tang meka nyatakan ..orgbketawa, gelak besar.. PAS, PKR dan DAP semua sama.. BN dok berucap bukan berceramah, jika berceramah pun tak ada isi, membosankan...dok ulang BR1M , tranfomasi dan bla bla bla..sesuatu isu di bangkitkan mati di tengah jalan.. Isu Altantuya, Rosmah kuat berbelanja, cincin rm24 juta, dan lain lain, BN serang seseorang hanya separuh jalan tanpa berulang ulang. meka lagi pakar, kenapa BN tak gunakan Pemimipin pakatan yg lari keluar, kenapa Bn lembab sgt? nak jaga hati, nak ambil hati akhir BN dan umno hampir mati..Ambilah hati cina. Maaih tak mau belajar, Undi Mka ta payah harap, Unadng2 yg ada kuatkuasakan dgn tegas, Jgn jadikan anggota penguatkuasa anjing..hanya d beri makan tulang, bertindak salah tak bertindak pun salah. Dgn hapusnya EO jenayah kian meningkat, meka salahkan Umno dan BN, dul polis boleh tangkap gengster, bapak ayam, along, cetak dvd haram, dan penjenayah tegar la ni tak boleh , dan meka boleh buat apa pun skg. Polis dan penguatkuasa lain hanya melihat tanpa boleh buat apa apa, Peniaga haram kian meningkat, kaum ini yg untung dan kaya, Melayu dapat apa. ? Ada menteri pun dok sokong puja, sayangi , tatang, dodoi, timang kaum ini, hati melayu pi mampos, hati cina wajib di jaga. Kini baru tahu..hati mereka ini. Projek nak, undi tak nak beri pada BN..rata rata kata Najib gagal. Dia naikan nama dia bukan nama umno atau Bn, punahsihat sekeling najib hanya tau buat boss suka..apa yg berlaku di bawah meka tak ambil tahu. Boss kena tipu, boss kena goreng, boss kena kencing. NKRA sebenarnya gagal tp atas kertas nampak molek. ak penjenayah kerejaan utamakan..hak mangsa dan hak warga polis di nyahkan..Polos di kambing hitamkan oleh sepupu kau .. Semua warga pdrm dan agensi di baeahnya tahu..tp mereka luarhakan melalui undi, tidak mereka anak anak dan keluarga mereka..kawan kawan cina mereka..

Anak Lenggong said...

Sebagai orang melayu, Kita kena fikirkan corak pemerintahan sebagaimana harus ditinggalkan kepada anak cucu kita dikemudian hari.

Mereka harus disedarkan peranan orang tua yang memerdekakan serta menaikan nama Malaysia dan mengenali siapa LIM KIT Siang dan DAP..serta apakah punca rusuhan kaum 13mei berlaku.

Wahai kaum melayu ingatlah bahawa pabila Cina memerintah:-

a. Akan adakah lagi kaota bumiputra untuk membeli rumah.
b. Akan ujudkah lagi sekolah berasama penuh, MRSM dan UITM yang disasarkan kepada golongan bumiputra.
c. Akan ujudkah lagi pemberian biasiswa kecil persekutuan ataupun Yayasan disetiap negeri bagi anak melayu.
d. Tengok sahaja contoh dibawah PR di Selangor tanah untuk dibina MRSM dirampas oleh kerajaan negeri..duit zakat pun mau disapu..adakah kerajaan sebegini yang dimaukan.
e. Adakah benar pemerintahan berlandaskan syariah islam dan hukum hudud boleh dilaksanakan oleh melayu PAS sekiranya mereka bersama dengan cina DAP..ataupun hanyalah mainan bibir sahaja.

Saya bercakap bukannya bermakna saya racis tetapi buka lah minda dan lapangkan pemikiran..ini lah hakikat sebenarnya..lihat sahaja apa yang terjadi kepada melayu peribumi di Singapura..dan lihat sahaja apa yang berlaku kepada melayu dikawasan pulau di penang..so fikirkan lah adalah ini kah corak pemerintahan yang kita maukan ditinggalan kepada anak cucu kita dikemudian hari..

Wahai kaum ku yang seagama dan sebangsa..masih belum terlambat untuk kita berusaha untuk membentuk kesepaduan dibawah satu rumpun..BERSATU LAH WAHAI BANGSA KU..buang rasa hasad dengki dan tamakkan kuasa..mari lah kita bersatu demi masa depan anak cucu, negara, bangsa dan agama.

Anonymous said...

HAPUSKAN PENGKHIANAT BANGSA YANG SEDANG BERMAHARAJA LELA

Anonymous said...

setuju sgt...saya pun tengok analisis pru13 di tv1..juruacara n tansri menyokong si cina itu hanya prof backing melayu tetapi..anak cina itu terdiam ketika mana dato mukhriz menegaskan tindakan perlu ke atas kaun cina yang hanya meminta sedangkan kaum lain tidak meminta byk tetapi masih setia..padan muka si cina tu..tan sri n syed munawar tu elok p hantr ke p.pinang baru tahu langgit tinggi rendah..

Anonymous said...

setuju sgt...saya pun tengok analisis pru13 di tv1..juruacara n tansri menyokong si cina itu hanya prof backing melayu tetapi..anak cina itu terdiam ketika mana dato mukhriz menegaskan tindakan perlu ke atas kaun cina yang hanya meminta sedangkan kaum lain tidak meminta byk tetapi masih setia..padan muka si cina tu..tan sri n syed munawar tu elok p hantr ke p.pinang baru tahu langgit tinggi rendah..

Anonymous said...

ANAK KECIL MAIN API
TERBAKAR HATINYA YANG SEPI
AIR MATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT
BUMI DI PIJAK MILIK ORANG.