Breaking News
Loading...
May 8, 2013

Info Post

Setakat malam semalam, kedudukan pakatan di selangor makin berentakan apa bila pkr yang hanya memiliki 14 kerusi dun masih lagi berangan nak letak wakil mereka jadi menteri besar, sedangkan DAPig dan PAS masing-masing memiliki 15 kerusi dun...

Dalam tiga buah parti itu, pas lah yang paling tertekan, walaupun mereka memiliki 15 kerusi dun, mereka masih lagi tidak boleh berangan nak letakan seorang wakil mereka menjadi mb ini kerana pkr juga turut berangan nak letak azmin ali menjadi mb dan ini di sokong oleh dapig...

Malah menurut sumber pas lagi, ada desas-desus tapi tidak pasti parti mana sanggup meminjamkan beberapa orang adun mereka untuk menyertai mana-mana parti, sebagai contoh, dapig sanggup meminjamkan dua atau tiga ahli mereka kepada pkr untuk menjadi ahli pkr bermakna pkr sudah mempunyai lebih satu atau dua kerusi berbanding pas, maka pkr layak mengetuai kerajaan selangor.

Bergitu jugalah sebaliknya, pkr sanggup meminjamkan dua-tiga orang ahlinya yang berbangsa melayu kepada dapig supaya dapig mempunyai lebih kerusi untuk dapig meletakan calon yang di pinjam daripada pkr itu menjadi mb sekali gus dapig menjadi pemerintah di selangor...

Setakat semalam itulah senario yang memeningkan kepala pemimpin pas selangor...

15 comments:

Anonymous said...

Dahlah...dahlah...Orang Melayu nakkan PAS ambil jawatan MB Selangor. Nak kasi bersih negeri Selangor ni. Dah banyak sangat kelab malam, rumah urut, kedai beer, pusat karaoke, kedai nombor ekor, gerakan memurtadkan orang Melayu Islam, biadap kepada raja dan negara... Letihlah...PKR/DAP jangan nak main tarik tolak lagi. Ini giliran PAS. Kalau nak kena buli lagi, elok PAS belah saja. Ini kalilah!

Anak Lenggong said...

Iye ke PAS nak bersihkan negeri Selangor daripada ujudnya kelab malam dan pusat sosial..baru serbu rampas arak pun YDP PAS dah kena tendang keluar...

Anonymous said...

Aku tak suka DAP pegang SELANGOR..ALLAHUAKBAR...PAS jgn bagi peluang pada DAP pegang SELANGOR

Anonymous said...

PAS dah kena main teloq dgn DAP..

Anonymous said...

kalau PAS kata dia sudah ganti UMNO terutamanya di Selangor..kenapa takut nak mintak jadi MB dengan majoriti kerusi yg dia ada??

Penyokong PAS takutkah sokong parti mereka jadi MB Sgor?? Come on la..

Anonymous said...

Mudah2an adun pas yg jadi mb selangor..besar biji kelentit pun aku tak terkilan..walaupun aku sokong bn...

Faerie_Princess said...

ada sumber mengatakan, Sultan Selangor sendiri telah menyatakan pendirian menolak Khalid Ibrahim atau mana2 calon PKR. Hanya calon PAS shj yg akan dipertimbang utk jadi MB Selangor

Anonymous said...

Kita merancang, Allah juga merancang, tetapi rancangan Allah cukup sempurna. Allah nak Melayu Islam lihat apa akan terjadi jika Pakatan Rakyat dapat memerintah Malaysia. Baru je dapat sekelumit kuasa di Selangor, tetapi PAS dah kene dipermainkan...

Anonymous said...

Siang2 Dap dah tawar utk pinjamkan kerusi kepada Pkr tp napa tak pinjamkan kpd Pas.Agaknya kurang percaya takut2 nanti dilaksanakan Undang2 Islam dan Hudud .Jadi selamatlah kalau tawaran itu dibuat kepada Pkr dan tak perlulah sapa2 nanti kena langkah mayat Karpal atau orang lain yang kena langkah mayat ustaz pas kalau nak marah kat Karpal kerana Hudud.Klau tak kerana undang2 tuboh Sgor memang siang2 lg Dap dah songlap jaw MB tu tak perlu duduk tawar krusi kpd skongkolnya Pkr dan Pas.Kalau ikut semangat dalam PR Kelantan dah ada MB Pas sepatutnya Sgor giliran Dap lah (takkan nak terlpas lg macam dPrk dulu)atau sbagai option bg pluang kat Pkr yg meang dah lama idam2kn .

Anonymous said...

Dh bnyk blog aku bgi komen yg sama je. Sblm stopa ali komen pn, sblm pas pusat bgi kata putus pn, aku dh boleh agak dh. PAS akan tunduk sekali lgi, demi utk jaga pakatan. Dlm pakatan, yg selalu beralah dlm apa isu pn, adalah PAS. Weiii...wei..weiii...aku paling x faham, cmne nk tegakkn islam, kalau itu pn x leh perjuangkn. Cmne nk kurangkn premis2 arak di selangor, kalau itu pn x leh buat. Apa makna semua ni. Dan....spt biasa...isu hudud pn akan sama2 sunyi.....tunggu le PRU14 plak. Korang sendiri tngk lah.

Anonymous said...

susah2 sangat, UMNO aje yang pinjamkan kerusi kat PAS..

jawaselatan said...

ambik ko org selangor

Anonymous said...

Disini kita akan melihat sejauhmana keikhlisan DAP terhadap PAS dalam pakatan rakyat

Anonymous said...

Moga MB dipilih dari PAS. Kesian kalau dia org buat PAS macam tu. Moga keputusan berpihak kepada wakil dari PAS

Anonymous said...

Bagus juga idea Anon 12.54.