Breaking News
Loading...
May 17, 2013

11 comments:

Anonymous said...

Setuju. Kapal tongkang pun boleh di sediakan. Balik kpg free.

tobeng said...

Kalau diorang taknak naik tongkang,rasanya air asia boleh sponsor.Kalau taknak balik tongsan boleh pindah taiwan atau s'pork,macau.Mungkin Tanah Melayu dah tak sesuai untuk diorang..

Anonymous said...


Tapi masalahnya Tongsan pun tak terima orang2 macam ni. Pulau Sechyeles ada lagi kah?

Anonymous said...

kalau melayu cakap dia kata racist bila dia cakap kata justice...skg dah tak payah peduli cina totok ni tak payah nak jaga hati lah..kita cakap terang terang je..

Anonymous said...

Impak maksima penolakan undi bn telah kita telah berlaku.... hanya ada lagi sisa-sisa tak lebih 5% kot yang tinggal. Jadi apa alasan nak jaga hati? Nak undi balik?.... persetankan! Kita hanya perlu fikirkan diri kita dulu... Melayu dulu baru Malaysia!

Anonymous said...

Pemimpin UMNO terutama Presidennya yg sewajarnya bercakap sedemikian. Majoriti Melayu menyokong UMNO supaya kepimpinannya menjaga kepentingan Agama Bangsa Negara.
Malangnya sejak selepas Dr M tidak lagi ada pemimpin UMNO yg berani berterus terang sebaliknya membiarkan rakyat utk terus bercakaran dlm politik.
Perlembagaan begitu jelas dlm perkara2 yg melibatkan bangsa agama dan definasi negara Malaysia.
Kalau Najib tak berani berterus terang tentang kedudukan Islam Raja dan Melayu dinegara ini maka elok beliau digantikan dgn PM yg lebih yakin ,berani dan tegas dlm memberi nyawa kpd Perlembagaan.
Membiarkan rakyat dan negara huru hara bukan kepimpinan yg sesuai bagi Malaysia.
Org Melayu yg menyokong UMNO utk terus menerajui negara ini maka amat wajar bagi Najib memberi keutamaan kpd org Melayu dan masyarakat Sabah dan Sarawak.
Jangan asyik nak jaga hati MCA dan Gerakan saperti dulu2.

Anonymous said...

Kenapa bangsa ni banyak sangat menghina raja raja melayu ada kah org melayu sendiri yg menujukan jalan nya supaya menjatuhkan raja raja melayu supaya rakyat tidak lagi menghormati raja raja melayu kalau u org tak suka negara ada beraja u org bolih cari negara yg tiada beraja bangsa cina jangan bagi org melayu marah org melayu kalau marah u tak bolih cari makan di negara ini.kdn harus bertindak keatas Anuar,lim kit siang dan konco konco nya jangan nasi sudah menjadi bubur dah tak guna lagi.

Anonymous said...

Bukan kedudukan seorang yg penting ...raja rakyat hamba sama saja. ..yg mustahak mejadi seorang rakyat muslim malaysian

Anonymous said...

Aku ni bukan cina....tapi hangpa kena sedar sikit abang ooi ! Rakyat Malaysia berketurunan Cina membayar hampir 80% cukai pendapatan dan perniagaan untuk gdp Negara....sebelum teriak sana sini, kamu semua ni ade bayar ke? Nak Negara ni jadi sudan ? Bengong .....

Anonymous said...

KEPADA MANUSIA DAN ORG KAYA2 DDI MALAYSIA YANG ..RASA DIRINYA KAYA SEDARLER...TOLONGLER BANGSA MELAYU SENDIRI, SEPERTIMANA CINA MEMPERKUATKAN BANGSA ... LIHAT KE DALAM DIRI... BETAPA HINANYA BANGSA ...BILA ..MANUSIA BERDUIT DAN ADA RUPA DIPANDANG MULIA DAN YANG MISKIN DIPANDANG HINA...BUKAN IMAN DAN PEKERTINYA...ITULAH HAKIKAT DUNIA HAMPIR KIAMAT ..FIKIRKANLEH...


Anonymous said...

Hampa semua ni buang masa kat sini sumpah menyumpah apa lak guna nya... guna masa tu baik baik untuk mempertingkatkan daya saing sendiri demi kaum, bangsa, umat dan negara! Ini baru berguna! Boikot boikot ni nak buat apa? Apa yang hampa dapat? Akhirnya yang rugi hanya diri sendiri sahaja.. Insaflah.. buka mata hampa semua ni... bukan hanya buka mulut nampak lubang je! Kalau masyarakat minoriti boleh menandingi malah melepasi masyarakat majoriti, yang majoriti tu kena tengok cermin dulu... tanya, kenapa boleh jadi sedemikian... bukan asyik kutuk kutuk je..paham!!