Breaking News
Loading...
May 31, 2013

Info Post

Mungkin ada yang kata perumpamaan itu macam gampang, tapi itulah hakikatnya, orang yang tak pernah berpeluh potong buluh nak buat tiang bendera, orang yang tak pernah gantung poster, tetiba nak jadi pencatur politk, nak tentukan untung nasib bangsa melayu dan umno...

Alis Nor, ya itulah nama penasihat 25 % najib yang mana nasihatnya hampir-hampir melingkupkan Melayu, Islam, UMNO dan BN...

Aku bukan nak tegur sangat mamat poyo tu, tapi teguran bernas dari bekas menteri kewangan dan menteri tugas-tugas khas, tun daim zainuddin, perlu di ambil perhatian oleh semua kepimpinan umno...

Janganlah bila ada yang ulas teguran yang dibuat oleh daim itu, orang yang mengulas itu di hentam, di sound dan di ugut, weii saidina umar pun minta di tegur, alis tu sape???

Kalau berginilah sikap dan perangai pemimpin umno, sampai mampos pun umno tak akan berubah...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

12 comments:

Anonymous said...

By the way, siapa dia tu hah?? Latar belakang dia apa? Apa kemahiran yang dia miliki??

Atas dasar apa dia jadi punahsihat? Paada aku, dia GAGAL jadi penasihat NAMUN CEMERLANG menjad punahsihat...

Najib's blunder that all Malays must now face the consequence....

Abdul Rahman said...

Dia ni guru di Institut Sofar Ipoh Perak.Institut Sofar merupakan sekolah swasta ala Yayasan Anda di Pantai Baru,Kuala Lumpur.

Dia orang ABIM,jadi dia ada kaitan dengan Anwar Ibrahim macam juga Prof Dr Redhuan Othman dari pusat kajian UMCEDEL,Universiti Malaya.

Ingat tak Prof Redhuan bila dekat PRU13 jelas pro-Anwar.

Agak pelik DS Najib beri penuh kepercayaan padanya disebalik latar belakangnya.

Anonymous said...

Kira mamat nie memang palat la...

Anonymous said...

Bangang apa korang nie bhai. Najib ler yg salah bukan mamat poyo nie.

Anonymous said...

Towkey salah pilih kuli produk pun huncur lebur. Nasib baik tak jadi bubur.

Jadi towkey kena pecat simangkuk hayun ini.

Pisang tak berbuah dua kali.

Anonymous said...

pelik betul najib ni !! dia tak reti ke nak siasat, nak buat pertimbangan?? penasihat adalah org yg paling rapat, paling lama dikenali paling layak dan berpendidikan terlatih dlm bidang yg akan dinasihatkannya ... KENAPA KO PELIK SGT NAJIB OIII ??? DAH LA BYK NAMA BESAR KAU GUGURKAN, CABINET LINE UP PLAK controversy !!! SKRG ORG MELAYU SENDIRI DAH SEMAKIN PERSOALKAN PERANCANGAN DIA YG NTAH APA2 PLAK SKRG !!!

Anonymous said...

Bron kat najib agar tukar semua, dia ni tengah sibuk rekomen kat Najib agar tukar semua scanner Jabatan Kastam kepada yang dari cina kerana dia ada kepentingan. Bayangkan scanner dari Cina dijual dengan harga yang sama yang dari German dan France yang sudah terbukti berkesan untuk periksa penyeludupan nak ditukar kepada produk cina yang terbukti gagal. Memang ini yang dinamkan keparat negara. Habis semua pegawai kastam yang tak mau beli dari dia ditukarkan. Tauke dibelakang ialah orang Cina DAP. Ini lah perosak bangsa namanya. Banyak bukti dia dibelakang syarikat yang cuba mengagalkan usaha kerajaan untuk mencegah penyeludupan dan meningkatkan hasil kerajaan. Sejak dia jaga PWTC memang mamat ni banyak mengaut keuntungan dari hubungannya dengan Najib. Kita sayang UMNO tapi inilah perosaknya. Nasib Najib akan jadi macam Pak Lah. Orang Melayu akan sekali lagi memprotes kerana banjingan2 sombong macam Dr Alies ni. Nama pun tak dieja macam melayu.

Anonymous said...

bukan mamat sekor ni aje. kena tngok juga org korporat yg masuk kabinet. bila jd ceo maybank tm mas renong dll apa dia buat? jual harta rakyat aje kerja dia. penattaksihat ini akan buat umno bungkus. rakyat meluat dgn kesombongan umno yg ketepikan ramai professional melayu.
melayu islam perlukan parti yg menjaga kepentingan mrk. umno dah buat byk kesilapan dan akan terus sombong dan tak mahu berubah. mulakan perubahan dgn melantik penasihat yg baik akhlaq bukan penjual harta rakyat spt tnb, tm, mas dll.

Anonymous said...

Tak setuju bila admin kata " sampai mampos pun umno tak akan berubah..."
Kalau najib x buat perubahan umno akan berubah lepas pru14...... jadi pembangkang, hi, hi, hi

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampu u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous … I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : “I love you …”
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, “cukup tak … er I yakin you tak cukup … tak apa …”
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, “Mat RM berapa you ada”.
Sahut Mamat, “kejap saya cuba tengok dalam dompet saya”
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka … dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, “Er … itu tak cukup Mat … apa lagi yang kita ada …”
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
“Hah itu pun dia …”, kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, “Hem … nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, “Mat perjalanan kita masih jauh … jom kita pergi … ”
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, “Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya”
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, “Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah”
Mamat pun berkata, “Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut.”
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, “Ah … itu small matter sahaja … dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia”
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, “tentu kamu buleh tolong saya … kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik.”
Dong zuang pun berkata, “Saya buleh tolong kamu … tetapi jika wang yang kamu minta … kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% … kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa … murah sahaja … RM 100.00 sehari.”
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.
Mat terkesima memandang Dong Zuang ….
Tetapi ah jib gor terus menerpa Dong Zuang dan memeluknya dengan penuh kasih-sayang dan berpaling kepada mat sambil berkata, “Mat inilah manusia yang bijaksana … dia telah menggunakan modal yang kita berikan dengan penuh berkesan … walaupun seinci kita tidak bergerak dari tempat perbincangan dan pertemuan ini dia telah membuat untung sebanyak 10% dan keuntungan harian ialah RM 100.00 terima kasih Dong Zuang … terima kasih … tuan telah memberi ilmu yang amat bernilai kepada hamba … sekiranya ada lagi harta benda milik hamba … akan hamba serahkan kepada tuan … kerana tuan amat bijaksana orangnya …”

Anonymous said...

kita hentam Najib bukan kerana kita benci Najib ... tetapi kita benci perlakuannya yang tak pernah puas nak cium jubor cina ... walaupun kita semua tahu cina mana pernah basuh jubornya selepas berak ... tetapi Najib tetap nak cium juga ... Kalau Najib berubah dan berusaha mengjaga kepentingan melayu yang telah menyebabkan umno menang besar ... okey ... tapi ini tidak ... dia bagaikan orang gila talak ... dok kejar juga bini yang dah lari dan dah bersetubuh dengan jantan lain banyak kali pulak tu ... bini dia yang setia dan masih ada kat rumah dia buat tak layan saja ... bini yang dah jadi jalang tu mahu dikalungnya dengan emas permata intan berlian dan dibuat istana dari batu yang termahal di dunia ... Najib oh Najib ... apasal lah kita dapat PM ni ... aku dah tengok Najib kini macam orang kena bomoh sahaja ... nampak bodoh dan bengong ...

Anonymous said...

kalau nak pilih penasihat pilihlah org yg tiada hunungan darah dengan org pembangkang takut nanti seperti gunting dalam lipatan dan menjadi penyokong yg membawa rebah atau harapkan pagar,pagar makan padi...itulah hakikatnya kedudukan najib sekarang.....