Breaking News
Loading...
June 1, 2013

Info Post
Tiga minggu selepas 90% orang Cina menolak BN, 11 Cina dapat anugerah Tan Sri, ini adalah rekod paling ramai cina dapat anugerah tan sri dalam sejarah.

Kali ni pemberian anugerah Tan Sri telah berjaya memecahkan rekod dunia, seramai 47 orang penerima. Dulu di zaman Tun Mahathir tak sampai 10 setahun...

Tapi apa yang peliknya, kenapa najib tak rokemen anugerah Tan Sri tu pada wakil sabah???

Sedangkan semua orang tau, sabah antara negeri yang banyak menyumbangkan kerusi parlimen untuk menyelamatkan BN...

Apa perlunya di beri 11 anugerah Tan Sri kepada cina yang tak menyumbang langsung kepada kemenangan BN...??? Apa jasa 11 orang cina tu...?

Aku nak jelaskan kat sini, betul anugerah Tan Sri tu di beri oleh SPB Yang Dipertuan Agong, tapi penganugerahan itu dibuat oleh panel penilai yang di kepalai oleh PM iaitu najib...

Kalau bergini sikap najib memandang lekeh sokongan pemimpin-pemimpin dari sabah, lepas nie jangan harap la, sabah jadi fix deposit untuk BN lagi...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

36 comments:

Anonymous said...

Najib ni mmg x paham kot.dia rasa dgn bg tu sepet akan sokong bn blk.ker mmg najib sengaja nak sabotaj parti?

Susah sgt nakmpaham ke najib oiii..awat bodo sgt ko ni

Anonymous said...

MAMPUS UMNO KALI NI....NAJIB..NAJIB!!!

Anonymous said...

tahun ni takpelah 11, tahun depan jgn harap nak dapat satu pun

Anonymous said...

hairan...masih x belajar dari pengalaman lalu...x serik diperbodohkan cina..betul kata Dr.M melayu mudah lupa dan mudah ditipu

Anonymous said...

najib ni aku rasa ada hutang2 dgn cina2 ni...tlg siasat segera...aku mkin benci pulak dgn najib ni...rasa menyesal aku undi bn ari tu....PAU ni kita semua turunkan najib ganti dgn muhyidin...sakit ati aku...knp dia nak sgt jaga ati cina...dia xde otak ke ke nak fikir keputusan PRU13...ati cina jugak yg dia nak jaga...

Anonymous said...

Inilah Problem lepas Tun Mahathir pencen.

Dari Paklah hinggalah ke Najib, masing2 tak beri muka pada Sabah.

Dari liputan berita tentang apa yang berlaku kt Sabah hinggalah hal-hal yang perlu diketahui oleh seluruh rakyat Malaysia, semuanya senyap. Seolah-olah sabah itu bukan negeri dalam Negara Malaysia.

Pelik betul.

Tu kadang-kadang kalau, ada rakyat Sabah kata, Semenanjung maju pesat semuanya hasil dari bumi sabah, Tapi sabah pula masih terkial-kial nak bernafas, masuk akal jugak akan statement ni.


Anonymous said...

Dalang-dalang pengkhianat dari PKR/DAP macam ular berbisa, menyelinap masuk membelit UMNO dari dalam UMNO atau BN! Sekarang mereka nak buat orang Sabah marah kat UMNO! Pecatlah penasihat-penasihat PM kalau mereka ini dalang pengkhianat DAP/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis yang membela DAP/PKR macam anjing KURAP!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

aku memang tak puas hati kenapa kali nie banyak pingat TS. dah mcam tak ada nilai pulak. lagi teruk TS banyak diberi kepada cina. kenapa ekkk??? cina nie akan gunakan TS untuk mudah akses untuk dapat favour.

Anonymous said...

Muhyidin Yassin & Zahid Hamidi nampak gaya lebih berpendirian dalam menangani tugasan. High time for Najib to step down. Dah meluat dan dah nak termuntah darah dah melihat gelagat dia yg tak habis2 mengampu Cina. A man with principle, doesn't simply listen to advisors who are not necessarily any wiser.

Anonymous said...

Dalam keadaan sekarang aku dan seluruh Melayu mungkin menharapkan TS Muhyiddin Yassin jadi PM dan DS Zahid Hamidi jadi TPM, dua tokoh ini setakat ini bagi aku kuat membela Melayu.

Antihipokrit said...

Aku pun dah menyampah dgn Najib ni. Tak payah la dia nak pusing cerita sana sini. Kalau tak kerana recommendation kerajaan takdenye apek tu nak dpt Tan Sri.

Kadang2 aku terfikir samada Najib ni betul ke PM pemerintah atau dia ni jadi PROXY Anwar?

Tak habis2 dengan keputusan menyebelahi Cina. Turunkan ajalah dia ni. Tak byk mana pun jasa dia ni. Skg semua perkara yg diminta pembangkang dah dibuatnya. ISA, EO, skg nak kawal EC pulak.

PM paling hampas. Nyesal aku pangkah BN

Anonymous said...

Aku dari dulu dah nampak . . pemimpin2 umno yg naik sebab bapak mereka memang tak cerdik lansung berpolitik . , mereka cuma harapkan yesman dah everything ok boss . . itu saja . . . ini betui2 malay dilema . , harap 2 cepat lah tan sri muhyiddin rampas kuasa . ,

Anonymous said...

Stresss! Sengaja bikin panasss...

Anonymous said...

BN ni ibarat perempuan tua baik macam mana pun orang tetap tak suka ...sigh...

Anonymous said...

Pemimpi UMNO tak boleh lembikk. Tgk titiwgsa kata x payah sembah utk undi cina.. Hasilnya, memang, melayu sokong.

Anonymous said...

Cari supplier kotak la beb.

Anonymous said...

Anon 44, perempuan tua ok lg, jgn Pondan tua, takut cina

Suman said...

Najib oh Najib..
Hidung tak mancung..
Pipi tersorong-sorong..

Anonymous said...

Maybe dia orang bagi duit untuk election 'war chest' Najib belanja banyak untuk pilihanrays kan?

Anonymous said...

Mampuih macam ni.....

Anonymous said...

Aku naik bosan dengan keadaan lani..mungkin PM ingat dengan 11 anugerah Tn Sri untuk Cina tu boleh pulihkan hubungan nasional..tunggu tengok la..aku takut BN bungkus je PRU14 nanti kalau PM masih dok buat gitu.

Anonymous said...

Start packing la najib. aku dah meluat... meloyakan

Anonymous said...

kita hentam Najib bukan kerana kita benci Najib ... tetapi kita benci perlakuannya yang tak pernah puas nak cium jubor cina ... walaupun kita semua tahu cina mana pernah basuh jubornya selepas berak ... tetapi Najib tetap nak cium juga ... Kalau Najib berubah dan berusaha mengjaga kepentingan melayu yang telah menyebabkan umno menang besar ... okey ... tapi ini tidak ... dia bagaikan orang gila talak ... dok kejar juga bini yang dah lari dan dah bersetubuh dengan jantan lain banyak kali pulak tu ... bini dia yang setia dan masih ada kat rumah dia buat tak layan saja ... bini yang dah jadi jalang tu mahu dikalungnya dengan emas permata intan berlian dan dibuat istana dari batu yang termahal di dunia ... Najib oh Najib ... apasal lah kita dapat PM ni ... aku dah tengok Najib kini macam orang kena bomoh sahaja ... nampak bodoh dan bengong ...

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous … I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : “I love you …”
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, “cukup tak … er I yakin you tak cukup … tak apa …”
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, “Mat RM berapa you ada”.
Sahut Mamat, “kejap saya cuba tengok dalam dompet saya”
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka … dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, “Er … itu tak cukup Mat … apa lagi yang kita ada …”
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
“Hah itu pun dia …”, kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, “Hem … nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, “Mat perjalanan kita masih jauh … jom kita pergi … ”
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, “Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya”
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, “Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah”
Mamat pun berkata, “Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut.”
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, “Ah … itu small matter sahaja … dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia”
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, “tentu kamu buleh tolong saya … kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik.”
Dong zuang pun berkata, “Saya buleh tolong kamu … tetapi jika wang yang kamu minta … kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% … kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa … murah sahaja … RM 100.00 sehari.”
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.
Mat terkesima memandang Dong Zuang ….
Tetapi ah jib gor terus menerpa Dong Zuang dan memeluknya dengan penuh kasih-sayang dan berpaling kepada mat sambil berkata, “Mat inilah manusia yang bijaksana … dia telah menggunakan modal yang kita berikan dengan penuh berkesan … walaupun seinci kita tidak bergerak dari tempat perbincangan dan pertemuan ini dia telah membuat untung sebanyak 10% dan keuntungan harian ialah RM 100.00 terima kasih Dong Zuang … terima kasih … tuan telah memberi ilmu yang amat bernilai kepada hamba … sekiranya ada lagi harta benda milik hamba … akan hamba serahkan kepada tuan … kerana tuan amat bijaksana orangnya …”

Anonymous said...

Aku dh bosan btl dgn najib nih!..Xabis2 tlg puak mata sepet tu je!...Boring..boring..boring..la punya PM cam nih!..Tun Mahathir!..tun Mahathir manaaaaaaa!!!

Anonymous said...

Najib has to go...NOW !!!!!

Anonymous said...

najib tak habis belajar dengan guru politik dia kut...bab tipu daya orang chin dia tertinggal...pakatlah tolong bagi dia ingat...kalu tukar dia pun belum tentu yg datang dah belajar putar belit...tipu daya puak kejar untung dunia...silap2 lagi tak nampak cepua yg akan ligat kaut untung...

Anonymous said...

banyak agent red bean army pengikut pari cina dap laknat racist pelampau sedang batu api kan najib dengan Sabah. halus dan amat kurang ajar permainan mereka. jangan terpadaya.....

Anonymous said...

Aku bukan nak sokong sesiapa. Tapi tengoklah siapa yang diberikan itu. Atas kapasiti apa? Ramai lagi yang terima dari kaum lain. 11 penerima daripada berapa. Jimmy Choo bukan ahli politik. Ada bekas menteri BN. Michel Yeoh pun saya rasa tak salah dihargai. Saya rasa benda ini bukanlah isu. Matanglah sikit.

Anonymous said...

Org Sabah ni klau kta bodoh marah...tpi mmg bodoh la sokong dacing

Weh weh said...

Berwaspada dgn komen negatif dlm blog ni...mereka dah menyelinap masuk dan menyamar sebagai org BN tapi dlm pada masa yg sama cuba mengapikan org sabah dan sarawak tentang anugerah pingat...konon PM tidak adil..berhati jangan sampai termakan

Anonymous said...

KALAU DLM 1 TAHUN NAJIB X BERUBAH, WAJAR KETEPIKAN DIA, AKU SANGGUP TERIMA TUN M SBG PM SEKALI LAGI DEMI BANGSA MELAYU

pak tua said...

TAK DAPAT TAN SRI PUN NAK CARI GADUH BENCI BN? KAMU INI ORANG BN KE MENYAMAR? PATUTNYA KAMU ORANG SABAH PAKAT RAMAI RAMAI DESAK NAJIB BILA LAGI NAK TANGKAP KETUA PENGKHIANAT SABAH. NAK TUNGGU 5 TAHUN LAGI BARU NAK DESAK KE? TUNGGU KAMU DAPAT DATUK DAHULU BARU LAH KAMU BOLEH MARAH NAJIB KERANA TAK DAPAT TAN SRI!

Yuhan Noor said...

aku nak ISA dan kekebalan raja raja Melayu dikembalikan. PM baru kita ialah Muhyidin Yassin. muktamat. gelombang Melayu bawahan kena naikkan PM yang betul betul tegas dan dinamik.sepanjang zaman najib aku tak dapat projek pun..kelas F ramai yang mampus..

Anonymous said...

pada gua memang patut orang sabah marah, apa salahnya kalau najib tengok2kan sikit pemimpin sabah, ini bukan masaalah marah tapi masaalah najib tak sedar diri, sengaja cari masaalah.

Anonymous said...

sebab dia jua yg kasih menang dgn cara menipuuuu,,, dgn hamburr juta2,, jadi siapa pun x boleh buka mulut ,,,