Breaking News
Loading...
July 6, 2013

Info Post
Pasaraya giant di asaskan oleh keluarga Teng, ini bermakna giant milik orang cina...

Baru-baru ini pasaraya itu sudah mula nak kacau perniagaan runcit orang melayu, kalau tak silap aku, kedai runcit giant menggunakan nama G ekspres sudah mula bertapak di seksyen 7 shah alam...

Soalnya kenapa pasaraya itu membuka perniagaan runcitnya di kawasan shah alam yang di situ juga terdapat banyak peniaga-peniaga kedai runcit orang melayu, kenapa g ekspres tidak buka kedainya di kawasan cina seperti di segambut, kepong atau di tempat lain, kenapa mesti di shah alam...???

Adakah ini salah satu usaha syarikat hyper market itu nak bunuh perniagaan orang melayu...???

Cerita lanjut mengenai hal ini korang boleh klik sini 






7 comments:

Anonymous said...

biorkan jer, tu kawasan PR, biarkan, biarakan.

Anonymous said...



jangan kira kawasan mana yang penting boikot cina,umno ke pas ke pkrke kiata mesti ingat jangan bagi cina kaya dengan duit orang ISLAM.

Anonymous said...

BOIKOT PERLU KONSISTEN...TIADA MELAYU PAS, TIADA MELAYU UMNO, TIADA MELAYU PKR.. SEMUA MELAYU...KITA SATU BANGSA..DARAH KITA SAMA...AGAMA KITA SAMA DAN TUJUAN KITA SAMA....

KITA BERJIHAD...KITA MARTABATKAN EKONOMI MELAYU ISLAM !!!

BOIKOT BISNES CINA DIMANA ANDA BERADA..!!!!

Anonymous said...

anda perlu ingat 2 perkara yg cinabeng paling takut !

1. miskin
2. mati

anda perlu ingat 2 perkara yg cinabeng paling memuja !

1. kaya
2. kuasa

melayu dalam bahaya...!! cina dengan bongkak mengatakan mereka sudah terlalu kaya!sekarang mereka mau kuasa!

adakah tiada org kaya,tiba2jatuh miskin???
adakah tiada org miskin, tiba2 jadi kaya ???

siapa yg mengkayakan mereka ???
jawapannya adalah kita!!! tiada org cina membeli dikedai melayu dan gunakan perkhidmatan melayu sejak dari dulu lagi!!!

sesuatu yg aneh jika kedapatan,tetapi selalunya ada udang disebalik batu !!!

mari kita kayakan melayu !!! mari kita boikot seluruh premis2 cina!!!jadikan satu wawasan dan agenda melayu. kita angkat martabat ekonomi melayu yg layu !!! kita jadikannya mekar dan berkembang diseluruh pelusuk tanah air !!!
1 ramadhan @ 1 ramadhan adalah tarikh keramat.mari berganding bahu dan mengerat jaringan utk berjihad ekonomi islam !!!

kita sudah jauh kebelakang tapi kita tidak terlewat..selangkah saya umpama sejuta langkah umat melayu islam sbb sejuta melayu telah memulakan dgn langkah pertama!!! ...Sokongan padu tidak berbelah bagi dari semua org melayu menakluki bidang ekonomi dapat dicapai seperti sasaran kita dgn cepat..lebih cepat dari disangka !!!

boikot kedai cina mesti di hebatkan ! mesti di perkemaskan ! mesti di perkukuhkan !!!!

INIKALILAHHHH.....UBAHHHHH...

Anonymous said...

Tanya dalam diri ANDA, apakah peranan ANDA dalam boikot bisnes cinabeng ini ??? YA atau TIDAK

1.adakah anda kesorangan dan turut serta?

2. adakah keluarga anda turut serta?

3. adakah saudara2 terdekat mendapat seruan dari anda?

4.adakah seluruh rakan karib anda mendapat mesej anda?

5. andakah kariah surau anda dapat membaca senarai produk2 islam di papan kenyataan surau anda ?


setiap soalan 20%. adakah anda mendapat 100% ??

Anonymous said...

Biarkan dia nak buka. Buka lah kat mane2 pun. Yang penting, kita mesti bersatu agar jangan bli barangan jualan mereka. Tu je. Pasti akan berjaya.

Anonymous said...

Pedulikan gertakan SAMSENG yang tak berkesudahan dari si geng macam kongsi gelap PKR pengkhianat bangsa, agama dan negara ini, dan penjilat kaki Cina Rasis DAP yang beci sangat perlnatikan datuk Azeez! Saya cadangkan Tabung Haji dengan pemimpin BUMIPUTERA Melayu yang gemilang seperti Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, meluaskan perniagaan halal Islam di seluruh kedai-kedai runcit kepunyaan Tabung Haji sendiri, di setiap cerok bandar dan kampung di seluruh bumi PUSAKA Melayu/Islam/Bumiputera kita ini.

Hanya produk HALAL dan SIHAT dari bumi Islam dibenarkan – kat Barat ni pun, menganiaya orang Islam. Inikan pula NEGARA ISLAM macam Malaysia! Dahlah tu, kebanyakan produk Barat yang sengaja ada babi, adalah untuk MENGHINA umat Islam – objektif utama evangelis Kristian Zionis – termasuk dari DAPigs/PKR (fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis untuk menjatuhkan Islam, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah termasuk Mekah di masa hadapan, dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!

Juga perluaskan produk Melayu/Islam di Barat ini – Matrade mana? Kalau pergi kedai-kedai Asia kat Barat, susah betul jumpa produk Melayu. Masakan dan rempah Melayu pun dari syarikat Cina Singapura!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)