Breaking News
Loading...
July 16, 2013

Info Post
Mungkin akan ada orang yang naik angin dengan zahid menteri dalam negeri, mungkin ada yang kata apa hal pulak zahid nak memandai-mandai mansuhkan akta hasutan dan di tukarkan ke akta keharmonian nasional (nama akta pun tak garang)...

Perlu di ingat ketika cadangan untuk meminda akta ini, zahid ketika itu menjawat jawatan menteri pertahanan, menteri pertahanan dan kementerian pertahanan tak ada kait mengait dan masuk campur dalam bab meminda akta hasutan...

Jadi siapakah yang gatal menasihatkan najib untuk meminda akta hasutan itu...??? 

Banyak yang tak tahu atau mungkin sudah lupa, bahawa cerita untuk memansuhkan akta hasutan telah di bawa ke mesyuarat kabinet pada tanggal kalau tak silap 11 julai 2012 dan najib pun tampa berfikir panjang terus umum pada hari yang sama di majlis makan malam jabatan peguam negara yang akta hasutan akan di mansuhkan dan di ganti dengan akta harmoni...

Tetapi mujur akta yang baru itu masih belum di gubal...

Selepas zahid menjawat jawatan menteri dalam negeri, dia meneliti semula pindaan akta hasutan itu dan meletakan empat perkara teras iaitu  perkara-perkara yang berkaitan agama Islam, bahasa melayu, hak bumiputera dan raja berperlembagaan tetap kekal tidak boleh disentuh dan ia di kelaskan sebagai perkara sensitif. perlindungan terhadap 4 perkara asas ini tetap akan menjadi maksud utama akta harmoni atau apa saja akta yang bakal menggantikan akta hasutan.

Soalnya sekarang ini, siapa yang menasihatkan najib untuk meminda akta hasutan ini...???

Korang sendiri boleh fikir kan.... 

11 comments:

Anonymous said...

mesti idea sepupu najib, mamat tu memang weak, tak sesuai duduk dalam kabinet hanya sesuai duduk dalam almari kabinet.

Anonymous said...

ISA dah hapus , EO dah hapus , akta hasutan nak di hapuskan..apa ni. cakap ikut rentak pembangkang wahai kerajaan BN.

Anonymous said...

Tetap respek dengan ketegasan DS Zahid Hamidi!!! Memang sorang pemimpin yang berani!!!!

Anonymous said...

Kita berdoa agar DS Zahid Hamidi dapat menongkah arus...

Anonymous said...

MY COUSIN BRADER?

Satu kapai..... said...

Jadi PM xyah lah takut kurang undi.. cina bangsat yg mencabar melayu semakin melampau tunggu apa lg belasahlah... Jgn ada kepentingan dlm memimpin negara... Kami dh cemuih kjaan dok hamboq duit kat cina... Depa takkan undi kita.
HIDUP SATU MELAYU SATU AGAMA SATU BANGSA

Anonymous said...

Lepas ni bebas bkar masjid, gereja, kuil. Tokong...Najib tentu suka..menteri pelancungan tentu hapi, menteri oertahnan tentu gumbira

Anonymous said...

Akta code berpakaian sopan...Lagu nie x buleh, time tgk tiger show, tak jdi ghapo nnti..Akta hasutan kita mansuhkan utk menjadi lebih harmoni.

Anonymous said...

Lawak Santai Kerana Bangkai Tuhan

28.8.2009, di Mahkamah Session Shah Alam, seramai 12 anak muda melayu telah di ikat jamim RM15,000.00 seorang sementara menunggu perbicaraan kes menghina Bangkai Kepala Lembu (Bangkai Kepala Tuhan Orang Hindu). Ikat jamim bawah Akta Hasutan.

Tudia. Tu baru kepala tuhan depa penganut hindu. Kalau pemuda2 melayu tu arakkan bangkai lembu (satu badan lengkap) mahu ikat jamin naik sampai RM150,000.00 sebab itu sudah dikira sekoq tuhan depa dihina.

Apa pun tahniah kepada Najib diatas ketegasannya menjaga hubungan antara kaum dan agama.

Tapi bila anak cina ajak melayu buka puasa dengan mencuba Sup Babi sebagai Menu 1Malaysia ... Mana Najib ? Hang lari pi menyorok tang mana Najib ?

Melayu cuma hina bangkai tuhan, hang ambil tindakan M15,000.00. Ni anak cina hina agama mak bapak hang, agama datok nenek hang ... hang boleh bersenyum mesra lagi dengan puak cina. Hang nak masuh Akta Hasutan lagi.

Tolong lah perwakilan Umno. Aku dah tak tahan lagi tengok si Najib ni. Aku betul2 hangin ni. Tan Seri Muhyidin Yasin ... tolong lah lead Umno and lead government, kasihan lah dekat agama kita Islam.

Mat Kedah

Anonymous said...

perangai dalam umno kalau ada pemimpin menongkah arus alamatnya tak lama la hayat pemimpin tu, aku yakin sedikit masa lagi keria politik zahid akan berkubur pasal zahid dilihat lebih berketerampilan untuk menggantikan perdana menteri yang ada sekarang, apa kamu semua ingat h2o nak diam? dia pun bercita-cita nak jadi perdana menteri juga sama seperti bapak dan sepupunya.

Anonymous said...

Si Barat-Israel ini tahu nak paksa negara Islam dan “Dunia Ketiga“ amalkan ala Barat-Zionis/bukan Islam - demokrasi, hak asasilah, persamaan hak semua bangsa-jantina-agamalah, hak asasi penagih seks-pornografi-homoseksual (termasuk pondan)/dadah-steroid/judi yang bebas, dan segala macam lagi SAMPAH PENIPUAN mereka; tetapi si rejim-rejim Barat-Israellah pula yang membunuh umat Islam sesuka hati seperti di negara-negara Islam kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur seperti di Syria, Libya, Palestin, Iraq, Mali dan banyak lagi! Jadi kenapa si PENGGANAS Barat-Israel sendiri tidak pula di hukum Mahkamah Antarabangsa ciptaan Barat-Zionis, International Criminal Court(ICC: bukan bawah UN - lihat http://www.icc-cpi.int/en_menus/icc/about%20the%20court/Pages/about%20the%20court.aspx) di Hague di Belanda itu (Barat-Zionis cuba putar-belit dengan sering membangkitkan isu kononnya ada rejim Barat, Serbia yang juga dihukum satu lagi mahkamah, yang di bawah Tribunal UN, tetapi sebenarnya sebab rejim Serbia yang dulu walaupun memang dihukum sebab bunuh umat Islam Bosnia, tapi juga dihukum kerana amat anti-EU/US. Maka ia sahaja satu-satunya rejim Barat yang dihukum, dan bukan juga di ICC).

Di Israel juga, PENJAJAH GANAS Yahudi yang asyik bunuh, penjara dan menindas BUMIPUTERA Islam Palestin, termasuk dengan mengambil hanya imigran Yahudi yang jutaan, dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Islam Palestin) – tak juga dihentam si pencinta “demokrasi dan hak asasi manusia” dari Barat (kononnya – bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)!

Juga rejim PENDATANG Cina PENJAJAH GELOJOH Singapura yang menindas BUMIPUTERA Melayu/Islam – termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran (BUKAN pelarian pula tu) Cina dan Kristian, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel! Dan rejim PENDATANG Cina PENJAJAH GELOJOH Singapura terus menindas BUMIPUTERA Melayu/Islam Singapura – termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran (bukan pelarian pun) Cina dan Kristian, yang juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel! Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini!

Dan lagi, si Ban Ki-moon (bekas Menteri Luar Korea Selatan yang pro-US; begitu juga Presiden ICC yang juga dari Korea Selatan - tak ke ganjilnya ini!) dari UN dan birokrasinya, rata-ratanya pro-Barat-Zionis!

Maka kita dari dunia Islam dan “ Dunia Ketiga“ , maka janganlah sampai kita akut sangat pada GERTAKAN berterusan “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam, macam hamba-abdi mereka!

Jadi, janganlah ikut cakap si dalang dari UPKO yang sekarang galak nak suruh buat penarikan balik SEMUA IC dari pelarian-pelarian dan pekerja-pekerja Islam di Sabah – PM/KM Sabah/UMNO jangan tunduk kerana pelarian/pekerja Islam dari Mindanao yang kaya minyak-gas, berdekad dijajah, ditindas dan dibunuh dengan kejam oleh rejim Kristian Filipiuna dan sekutunya, Barat-Zionis (bahkan pengganas Sulu di Sabah dulu sebenarnya disyaki dihasut DAP/PKR dan sekutu mereka, Barat-Israel; dan saya lihat ada dua nama Kristian di antara pengganas Sulu ini – penyamaran sebagai orang Islam adalah modus operandi Barat-Israel untuk menghasut umat Islam jadi pengganas) !

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.


(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)