Breaking News
Loading...
July 31, 2013

Info Post
Syiah kerap kali mengatakan merekalah pencinta ahlul bait (keluarga Rasulullah) tapi dalam masa yang sama, syiah juga mencaci dan menkafirkan isteri Rasulullah iaitu saidatina aisyah isteri kesayangan Rasulullah dan para sahabat nabi seperti abu bakar, umar dan uthman, yang telah dijanjikan Allah mereka ini confirm syurga...

Malah kepala besar syiah, ayatollah khomeini seperti yang pernah di ceritakan oleh yusuf qaradawi yang mana khomeini pernah berdoa laknat terhadap para sahabat nabi di hadapan kabah...

Jadi untuk membuktikan adakah fahaman syiah ini berlandaskan Al-quran dan sunnah maka aku mencabar agar kepala-kepala syiah yang rasa diri mereka bagus sangat di malaysia untuk mengadakan satu debat terbuka tentang dua mazhab ini, syiah dan ahli sunnah, kita perlu ingat, di negara timur tengah, perdebatan antara ulama ahli sunnah dan syiah ini kerap di adakan, maka apa kata kalau kita buat pula di malaysia...

Jadi aku cadang bebarapa nama untuk mewakili pihak ahli sunnah, antara nama yang berlegar di kepala aku ialah, ustaz nasaruddin mat isa, ustaz fathul bari, hasan ali, di sebelah syiah pula, terpulang kepada mereka siapa yang mereka nak pilih dan aku harap perdebatan itu akan di siarkan secara langsung seperti yang pernah berlaku sewaktu debat antara majlis fatwa dan kumpulan al-arqam dulu...

Apa macam syiah ada berani ke?  

12 comments:

Muslim said...

Kaum yg bnyk berdusta dan pemalsu hadis, merujuk kpd quran lain dr Al Quran kita, merujuk kpd hadis lain dr Al Hadis kita, bahkan menuduh rujukan kita semuanya palsu. Perdebatan dgn mrk tidak membawa manfaat. Yg penting didikan agama yg benar kpd anak anak, penerangan dan penjelasan kpd seluruh umat. Kpd mrk pula didakwahkan dgn penjelasan yg rasional dan logik akal, terpulang kpd mrk utk menerima atau menolak, kerana kebaikan menerima kebenaran adalah utk mrk diri sendiri agar terselamat dr Neraka..

Anonymous said...

sebelah syiah wakil ialah mat sabu. ok?

Anonymous said...

Aku setuju Mat Sabu wakil sebelah Syiah penolong dia Khalid Ismeth .
Mesti bapa Khalid Ismeth bangga dgn anak dia

usin said...

nak betulkan sikit ni bro. debat tu antara mazhab sunnah dan penganut syiah. syiah bukan mazhab sebab dh nyata terkeluar dpd Islam. nak kata kafir, rasa kasar sangat, tp itulah hakikatnya...

Anonymous said...

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130730/dn_02/Syiah-Malaysia-sumbang-RM24j, Syiah Malaysia sumbang RM24j? :
KUALA LUMPUR 29 Julai - Gerakan Syiah Malaysia dipercayai akan menggunakan dana sebesar RM24 juta untuk membina sebuah kompleks serba canggih di wilayah Satun, Thailand sebagai pusat gerakan bagi menyuburkan fahaman itu.
Utusan Malaysia difahamkan kompleks itu pada awalnya dirancang dibina di Gombak, Selangor yang dijangka siap pada September tahun lalu tetapi dibatalkan berikutan permohonan pembinaan ditolak selepas campur tangan pihak berkuasa agama dan keselamatan.

Satun yang bersempadan dengan Perlis dipilih bukan sahaja disebabkan lokasinya berdekatan dengan Malaysia, tetapi pengikut fahaman Syiah di situ semakin berkembang selain tiada halangan untuk menyuburkan fahaman tersebut daripada kerajaan Thailand......

Ulasan saya:

Mana mereka dapat duit sebanyak ini? Jadi, KDN kena bertindak atas perkara yang amat merbahaya ini ! Bayangkanlah anak-anak Thai Selatan Islam dipengaruh fahaman Syiah ini, jadi umat Islam di Malaysia dan Selatan Thailand akan sampai berbunuh antara Sunni-Syiah, dan MUSUH Islam pun terus ketawa macam Syaitan durjana! Apalagi mereka sedang merana kerana pemimpin/bijak pandai Islam mereka, terutamanya guru-guruThai Islam di selatan Thailand ini makin ramai dibunuh oleh PENGGANAS, yang disyaki dari kumpulan “Baju Merah“ dari parti pembangkang UDD yang pro-bekas PM Thailand, bangsa China Thai, Thaksin Shinawatra, yang sekutu kuat Barat-Israel - lihat di lihat di http://www.nst.com.my/latest/south-thailand-ngos-seek-malaysia-s-help-1.329705, South Thailand NGOs seek Malaysia's help, 30 July 2013.

Jadi sebagai negara Islam, kita harus bantu pelarian Islam selatan Thailand ini, dan mana-mana pelarian/imigran Islam termasuk kaum Rohingya. Tengok rejim Cina PAP S'pura, bawa jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian yang diberi kerakyatan dengan mudah untuk MENGECILKAN terus jumlah umat Islam/Melayu Singapura, ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah umat Islam Palestin – jadi pedulikan hak asasi-demokrasi SAMPAH Barat-Zionis yang si DAPBIAWAK/PKR asyik MELALAK, kalau kita lebih membantu mana-mana pelarian/imigran Islam yang miskin dan tertindas!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Mengarut lah debat2 ni. Tak ada faedahnya. Tak akan ada siapa kalah atau menang. Pada aku dua2nya betul. Dua2nya islam tapi islam bodoh sebab tak tahu nak cari jalan macam mana nak berdamai. Yang mereka tahu nak berperang sama sendiri saja.

Kalau nak berdebat juga, tak apa lah. Tapi moderator debat biarlah orang yang betul2 tidak memihak kepada Sunni dan tidak juga memihak kepada Syiah.

Saya nampak yang paling sesuai sebagai Moderator Debat Sunni Syiah tak lain dan tak bukan hendaklah daripada kalangan orang agama yang Bukan Islam tapi Boleh Menggantikan Islam jika terdesak, iaitu ... Mana2 Paderi Kristian yang dipersetujui oleh kedua2 pihak Sunni Syiah.

Kalau moderator betul2 neutral, insyallah Debat Sunni Syiah akan membawa kesatuan kepada seluruh umat Islam.

Adakah anda BERSETUJU PADERI KRISTIAN SEBAGAI MODERATOR DEBAT SUNNI SYIAH ???????

Sunni wa Syiah

Anonymous said...

Antara Syiah dengan Sunni siapa yang paling di laknat oleh Allah swt ? Kalau nak pilih lah yang kurang laknatnya. Okay ?????

Mat Kedah

Anonymous said...

Saya pernah terbaca ada pelawat blog bertanya ANTARA SUNNI DENGAN SYIAH, SIAPA ISLAM DAN SIAPA KAFIR ?

Tapi mendukacitakan kerana tak ada siapa yang berani menjawab.

Anonymous said...

Syiah la kafir, bukan tahap kafir je, tapi kafir harbi, kafir yang wajib di perangi.

Anonymous said...

Kita memang patut halang fahaman Syiah dari merebak sebagai strategi PENGHALANG, tapi kalau umat Islam antara Sunni-Syiah di Malaysia diHASUT untuk BERBUNUH sesama sendiri, yang ketawa macam SYAITAN durjana ialah penjajah Barat-Israel dan sekutu kuat mereka dari Bukan Islam RASIS DAPBIAWAK/PKR!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

kalau mengucap shahadah pun dan menyeleweng adakah mereka itu boleh lagi dikatakan islam yang sebenar?

Anonymous said...

Gomo kelate gomo