Breaking News
Loading...
July 15, 2013

Info Post

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan kerajaan pimpinannya  akan terus meninggikan syiar Islam, menjaga dan mempertanhkan kesucian  Islam termasuk kalimah Allah ( Utusan Malaysia 15 Julai).

Dengan lebih dahulu mengangkat tabik hormat, saya ingin berterus terang kepada Datuk Seri Najib bahawa bukan jaminan ini yang ditunggu oleh seluruh umat Islam yang di dalam keadaan marah  kerana provokasi  Duta Vatican City.Najib seperti tidak sensitif terhadap perasaan mereka.

Yang ditunggu ialah langkah  kerajaan yang setimpal bagi  membalas provokasi  Vatican City yang menyentuh  sensitiviti umat Islam dalam sebuah  negara yang Islam adalah agama rasminya.


MARI kita cakap bahasa mudah. Kalau nak marah, marahlah.

Apa kita nak hairan kalau Duta Vatican, Joseph Marino “campur tangan” dalam hal yang sensitif kepada orang Islam Malaysia?

Menurut laporan media, dalam pertemuan sulungnya dengan media massa tempatan, Marino memuji hujah yang dikemukakan oleh Persekutuan Kristian Malaysia (Christian Federation of Malaysia) supaya dibenarkan mengguna "Allah" dalam teks bagi merujuk kepada Tuhan. Maksudnya dia setuju dan sokonglah tuntutan itu.

Periksa dulu diri kita. Tanya, siapa yang hemoi sangat nak lawat Vatican, nak jumpa Pope, nak jalin hubungan diplomatik Vatican?

19 comments:

Anonymous said...

Najib, tolonglah jgn bagi muka dkt vatican. Kalau begini berterusan sikap najib, saya takut sokongan melayu terhdp UMNO makin luntur. Dah bnyk isu berkaitan melayu dan islam, diserang dari pelbagai sudut, tpi kita masih berlembut lagi. Tak apa...tak apa..tak apa...tak apa....tak apa..tak apa...tak apaa...tak apaaaaaaaaa.......sampai...org islam/melayu dh makin muak dgn sikap berdiam diri dan amaran.

Anonymous said...

Ah Jib,kalau rasa nak lebih-lebih bertolak ansur,berhentilah jadi PM,bertolak ansurlah dalam urusan famili saja.Urusan ugama,Bangsa dan negara bagi orang lain yg lebih tegas pendiriannya melaksanakannya.Cakap mudahnya rakyat dah tak begitu yakin dgn janji Ah Jib,kecuali kalau dia berjanji pada Cinabeng dan Hindraf,pasti dia tepati.

Anonymous said...

Tahukah Dato-Dato Sri, Tan Sri- Tan Sri, tuan-tuan dan puan-puan semua bahawa satu ketika dulu almarhum Sheikh Ahmed Deedat pernah mencabar mendiang Pope John Paul utk berdebat Islam–Keristian?

Sehingga akhir hayat beliau mendiang Pope masih tidak berani menyahut cabaran Ahmed Deedat. Disini sudah jelas bahwa pihak Keristian tidak akan berani "menyerang" sekiranya kita ada pengetahuan ttg kepincangan Holy Bible mereka. Di Malaysia kalau kita nak pertahankan kedaulatan Islam dgn menggunakan undang2 syariah mmg tak akan sampai kemana. Undang-undang bolih dicabar dgn pengaruh demokrasi seperti yg sudah pun berlaku di Malaysia. Penguatkuasaan hukum Syariah seperti diMalaysia tidak akan berguna sekiranya penguatkuasa Syariah sendiri ketandusan ilmu yg perlu difahami mereka.

Pemimpin Islam di Malaysia ni terlalu berlembut baik di sebelah Kerajaan mahu pun disebelah pembangkang dimana mereka akibat terlalu takut kehilangan sokongan politik pengundi bukan Islam ada pemimpin Islam yg sanggup hilang telor mengadaikan kalimah Allah kpd pihak gereja. Sekarang pihak Vatican sudah memihak dgn puak DAP ttg kalimah Allah sbb mereka tidak nampak mereka akan rugi apa-apa.

Belajarlah dari peristiwa yg lalu apabila pihak Kerajaan melalui unit DBKL (zaman Dr. Elias Omar menjadi Datuk Bandar) pernah menghentikan ceramah Ahmed Deedat di dataran merdeka. Cuba kaji kenapa pihak kita yg mengaku Islam sendiri jadi takut dgn ceramah Ahmed Deedat? Sepatutnya yang bukan Islam khusus pihak keristian yg lebih takut dgn hujah beliau yg mampu mendedahkan penyelewengan didalam kitab Bible itu sendiri. Tidak kah kita satu bangsa yg pelik dan ganjil? Bila sudah ada pertolongan yg begitu mantap kita sendiri pulak yg menolaknya keluar tetapi sekarang apabila diserang dah terjerit2 marahkan orang lain.

Eloklah kita tutup terus perkara ini dgn mengajak Pope Joseph Marino untuk berdebat. Pihak JAIS jgn la ambil sikap tunggu dan lihat kalau tak pandai jemput la Yusuf Estes atau Zakir Naik. Biar mereka ini yg “sekolahkan” archbishop ni supaya berakal sedikit. Ingat lah kalau kita boleh bayar pemain bola sepak jemputan sehingga jutaan ringgit kenapa harus berkira ttg bab lebih penting seperti kalimah Allah?

usin said...

pasal ah jib gor lah semua ini boleh berlaku. so, utk pulihkan keadaan, najib kena isytihar bahawa nama ah jib gor ditarik balik sepenuhnya. gunakan nama yg telah diberi oleh tun razak dulu. tak perlu susah2 pakai nama cina kerana ia tidak membawa apa2 kebaikanpun...

Anonymous said...

Selagi kristian mengatakan triniti itu tuhan2 mereka, maka mereka tidak berhak menggunakan nama Allah sebagai tuhan mereka. Semudah itu sahaja untuk disebarkan kepada penganut2 kristian. Jangan rasa gentar atau malu. Lainlah kalau dah dayus.

Anonymous said...

Suka membuat kedudukan kita di serang atas dasar berlembut dan harmoni.

Anonymous said...

Kalau DS Najib tidak jadi PM bolehlah....tetapi selagi masih PM lama-lama melayu tersungkur didepan rumah sendiri....Nak tukar PM kena ada Pertandingan Presiden UMNO...tetapi kunco-kunco dah blok awal-awal lagi Tiiiiaaaaaadaaaa Pertandingaaaaaan....Jadi nampaknya DS Najib akan terus jadi PM maka terbelalah Cinabeng dan Hindraf...sekarang pun sudah ada Senator nanti akan ada YB Hindraf...Dulu maki hamun kerajaan BN....Fikirkanlah...Melayu Oh Melayu..terpaksa melutut kat Cina minta ampun macam tapikong....

Anonymous said...

Ah jib gor tu kena buang. Mati nanti tak ditalkin pun jenazah atas nama tu.

Anonymous said...

Setuju benar dengan saranan Anon 12.05am 16 Julai......kalau tak ade ulamak-ulamak kita yang berani nak berdebat dengan si paderi vatican ini, maka bawak lah masuk ulamak-ulamak import untuk membetulkan keadaan dinegara ini. Si bangsa cina dan kristian ni semua dah ambil kesempatan maximum dari 'kelembutan' si Najib ni. Entah apa kena pada PM kita ni selepas PRU 13....dah jadi mcm zombies pulak ! Orang-orang cina dan kristian dok pijak kepala dia....dia ni buat dek aje....!!!. Pelik bin ajaib tengok peel PM kita ni. Rasa-rasanya, kalau era Tun Mahathir ni, depa semua dah kena tibai cukup-cukup.....sampai tak berani nak angkat muka!
Mr Prime Minister, what are you waiting for?? The Malays and the rest of the voters that given you the mandate are anxiously waiting for your stern actions toward those belittle our nation and Islam. Please wake up Mr Prime Minister before it is too late!!!!
Ingat lah, kamu adalah ketua negara Malaysia yang mana agama rasminya adalah ISLAM......kamu dan semua sultan2 akan dipertanggungjawabkan sekiranyanya kesucian ISLAM dimuka bumi Malaysia ini tercemar...!

Anonymous said...

Bah. Pertama:

Si TheresaKokokBIAWAKDAP, bukan main BONGKAK lagi bermesra dengan SEKUTU DAP; si paderi Vatican KURANG AJAR itu! Memang DAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas), tetapi disyaki sekarang telah diambil alih hampir sepenuhnya oleh pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera. Fahaman evangelis Kristian Zionis ini, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini adalah untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, termasuk Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll).

Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis ini, juga sudah MENYAMAR sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar. Sebab itulah saya syak Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (lagipun Passport Malaysia tak benarkan ke Israel). Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai pengikut Kristian Zionis.

Bahkan saya syak puak Kristian Zionis ini makin rancak dengan menyamar sebagai yang disebut di atas, di pendalaman Sarawak/Sabah, di perkampungan Orang Asli dan orang India miskin di perkampungan estet, serta flat-flat di bandar , untuk mempastikan lebih ramai Bumiputera/Bukan Bumiputera yang DIKRISTIANkan akan mengundi DAP/PKR di pilihanraya akan datang!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Dengan politik Barat-Israel yang lebih ganas di zaman ini, melalui sekutu DAP/PKR mereka, bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, pun makin TERGADAI kepada geng-geng Samseng/Pengganas DAP/PKR termasuk, samada dari kongsi gelap atau pengikut puak evangelis Kristian Zionis ini!

Dan bila Malaysia ini juga dah DIJAJAH jadi “greater Israel” di Timur, yang merangkumi gabungan Singapura, dan Malaysia dan Indonesia yang keduanya penuh minyak-gas bertimbun, baru padan muka anak-anak Melayu/Islam yang mencium kaki nanah berkudis penjajah Barat-Israel dengan sekutu mereka dari DAP/Red bean militia/PKR!

Maka NEGARA-NEGARA ISLAM, termasuk Malaysia kita ini, pedulikan si Vatican yang juga sudah diketuai puak Kristian Zionis; dan macamlah si Vatican ini pusat KETUA agama dunia! Di Barat bukan main liputan meluas aktiviti Vatican di media termasuk di TV dan acara rasmi negara (agama lain jangan haraplah!), tetapi Dunia Islam seperti Malaysia diPAKSA mengamalkan "hak asasi-demokrasi" SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam - contohnya kesamaan agama, jantina dan bangsa! Sedangkan ramai PADERI Kristian asyik terlibat dari berzaman, MENCABUL anak-anak kecil, perempuan mahupun lelaki, tahu nak suruh negara Islam SEMBAH kaki dia! Jahanam betul si Hipokrit ini!

Dahlah juga PENJAJAH Kristian/Yahudi dari Barat-Israel, asyik menyerang negara Islam yang kaya minyak-gas dan membunuh umatnya, termasuklah di Libya, Iraq, Palestin, Syria, Mali, Lebanon dan banyak lagi, tak juga dihentam si HIPOKRIT Vatican ini!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Saya merujuk pada gambar THERESAKOKOK-BIAWAKDAP, di blog-bog lain, yang bergambar dengan Duta Vatican ke M'sia, Marino si paderi KURANG AJAR itu! Kita mesti mengenali MUSUH ISLAM/Melayu kita yang sebenar!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

sesejuk mata memandang said...

(cantik staement ini)Selagi kristian mengatakan triniti itu tuhan2 mereka, maka mereka tidak berhak menggunakan nama Allah sebagai tuhan mereka. Semudah itu sahaja untuk disebarkan kepada penganut2 kristian. Jangan rasa gentar atau malu. Lainlah kalau dah dayus.

Sebenarnay pemimpin kita seprti Najib kini memang seorang yang dayus , masakan tidak kelibat isteri sendiri yanag tidak mahu memenuhi syariat isetri seoran lelaki islam yang gagal menutup rambut dikhalayak ramai pun tidak dihirau kan ini kan pula dalam soal islama agama addin.

Jika tidak berani membuat teguran kepada puak pemimpin kristian , biar kan sahaja NGO yang mengaturkan satu perdebatan antara Kristian yang diwakili oleh Pope dengan seorang pendakwah isala seprti ZakirNaik jika kita tidak mempunyai orang melayu yang hebat dalam soal ini

Anonymous said...

Ah Jib must "Go" ... dia ni terlalu lemah didalam melaksanakan syariat islam dan melindungi hak hak melayu...Penakut dan terketaQ ketaQ bila digertak cina dan india ..habis semua duit akan dihamburkan ,walaupun cina tak mintak... siapa yg nak jadi senator syaratnya kena maki kerajaan Melayu ,agama islam dan bahasa melayu ...pasti akan diberi tempat...

Najib dah hilang arah ...dia mesti ditunjukkan jalan keluar

Anonymous said...

Koi sokong bwk Dr Zakir Naik, Yusof Estes dan para ulama kita yg ada kt m'sia ni sekolahkan pope ni!! Dia tau islam mementingkan keamanan, kesabaran dan hok baik2 blake!!! Tu dia nk test tu!! Sabar ada limit weh, klu lebih kenalah kita tentang!! Xde amaran2 doh, kasi kluar ini manusia dr bumi m'sia!!!

Anonymous said...

Silap Najib memang ada. Tapi silap Hadi Awang dan Nik Aziz lagi besar sebab depa adalah satu2nya ulamak islam yang mewakili ulamak islam seluruh dunia bersetuju dan sokong kalimah Allah dalam bible.

Bodohnya 2 ekor kaldai tua (Hadi & Nik Aziz) tadi tu adalah kerana mereka tak minta sokongan nyata daripada ulamak islam seluruh dunia. Dua ekor kaldai bodoh tu lagak pandai kononnya mereka mewakili suara ulamak dunia membenarkan kalimah Allah dalam bible.

Duta Vatican City tu sekadar mengesahkan ketetapan yang dibuat oleh 2 ekor kaldai tua tu. Dia tak salah, he not to be blamed.

Mat Kedah

Anonymous said...

najib ok.. org sekeliling dia yang bnyak buat hal.. kalo nak nasihat najib tu biar la yang memyebelahi umat islam.. ada pegawai najib yang bragama islam tp banyak menyusahkan umat islam.. pegawai mcmtu yg patut kita tunjuk jalan keluar dr pejabat pm tu.. nak tau sapa??? jeng.. jeng.. jeng..

Anonymous said...


Anon July 15 - 11.14pm
Anon July 16 - 12.05am
Anon July 16 - 1.37am
Anon July 16 - 8.14am

Saya setuju dgn pendapat anda semua.

Anonymous said...

Masa PRU13 ... sy nampak ade poster gambar PM pun macam Pope ... adakah ini tanda Malaysia 'terpaksa' terima semua kata-kata dari Vatican ?