Breaking News
Loading...
July 9, 2013

Info Post

Rafizi ramli, pengarah strategi pkr, muka nampak macam cina tapi mengaku melayu, hati dia lebih jahat dari komunis...

Lepas cinabeng tak tahan dengan asakan bloggers pro umno dengan kempen boikot perniagaan cina, maka cinabeng menggunakan rafizi untuk melancarkan kempen boikot media utama sampai bankrap...

Mehh sini aku nak cerita, sejak dari anwar di pecat tahun 1998 dulu sehinggalah si rafizi masuk parlimen tahun 2013 sudah 15 tahun media utama seperti utusan, berita harian, tv3 dan rtm di boikot, alhamdulilah sampai la nie utusan, berita harian, tv3 dan rtm masih lagi bertahan dan tak bankrap...

Apa? hebat sangat ke wave boikot yang di bawa oleh rafizi berbanding dengan wave yang dibuat oleh beberapa orang pemimpin pembangkang dulu...??? 

Sudah la... tak payah nak tunjuk hero, takpayah la jadi barua cinabeng... cerita selanjutnya klik sini


6 comments:

Anonymous said...

Mengucap Panjang ... Astaghfirulahhhhh

Terbaca saya dalam paper Sinar Harian keluaran hari ini 9.7.2013. Melaporkan kenyataan daripada Menteri Kesihatan Datok S. Subramanian bahawa cadangan mahu hapuskan Akta Hasutan sebenarnya datang daripada Mohd Najib bin Tun Abdul Razak dan bukannya daripada Mohd Nazri bin Abdul Aziz.

Sekarang baru kita semua tahu bahawa Najib dengan Nazri bermain wayang, macam MCA dan Gerakan main wayang dengan DAP. Saya dan kita2 semua tertipu lagi. Masih tak cukup lagi kah Najib nak jaga hati pembangkang khasnya DAP yang tak sudah2 menyerang segala macam benda undang2 yang digubal untuk menjaga Melayu, Raja Melayu, Bahasa Melayu dan Agama Islam. Tak puas lagi kah Najib .. ISA dah kau lenyapkan.

Bukan pelik satu hari nanti Najib bangun mencadangkan kepada parlimen supaya beberapa fasal dalam Perlembagaan Persekutuan di pinda selari dengan tuntutan bukan melayu. Memang tak pelik saudara2, kerana itu adalah Mohd Najib anak kepada bekas PM Malaysia yang pernah disanjung oleh orang melayu satu ketika dulu.

Terus terang saya mengaku, saya menyesal mengundi Umno pada PRU13. Andai kata Pas tidak bersama DAP masa PRU13 itu hari, kebencian saya kepada Pas akan terpadam seperti Api Dijirus Air.

Saya mengundi Umno pada PRU13 bukan kerana Najib tapi kerana saya nampak hanya Umno sahaja yang dapat menyelamatkan nasib melayu dan islam di negara ini. Dan sampai saat ini pun saya masih mahu Umno untuk menjaga melayu dan islam, saya menaruh harapan kepada Najib, tetapi saya percaya ada orang lain dalam Umno yang mampu menggalas harapan saya dan orang melayu/bumiputra.

Memang pada awalnya kita tak mahu ada perlawanan untuk jawatan Ketua2 Umno, kita takut Umno lemah. Tetapi rentak tari Najib selepas diangkat oleh orang melayu/bumiputra sendiri menjadi PM, perlu di analisa dan di nilai oleh para perwakilan Umno dalam PAU 2013.

Kita bukan ahli Umno, tapi kita mahu Umno di pimpin oleh orang yang berani dan boleh menjaga Melayu/Bumiputra dan Islam. Najib bolehhhh kahhhhhh ??????

Hj Ariffin

Anonymous said...

Tuan Haji Ariffin,

Saya juga undi UMNO Walaupun bukan ahli UMNO sebab saya saying pada UMNO yang telah memperjuangkan nasib bangsa Melayu dan Islam. Ini tidak dapat dinafikan dan InsyaAllah akan tetap undi UMNO. Pada saya PM datang dan pergi...tapi InsyaAllah tidak parti. WaAllahuAlam.

Anonymous said...

Najib sudah tak betul, semua nak hapus kalau macam tu buanglah polis,askar dan yang lain-lain yang berkenaan dengan undang-undang pasal undang-undang semua nak hapus, Najib jadi superman jaga semua.Takut kena undur.

Anonymous said...

sinar harian? telus ke???

Anonymous said...

Caye sangat ker dengan Sinar Harian???

Anonymous said...

bapuk tua ni memang vavi pun.