Breaking News
Loading...
July 10, 2013

Info Post

Kadang-kadang aku terfikir jugak, mana letaknya otak puak-puak cinabeng nie, bila mempertikaikan hak orang melayu di tanah milik orang melayu...

Samalah macam kita pi bertandang rumah orang, tetiba kita nak halau pulak tuan rumah tu, masuk dek akal ke tidak...??? bergitulah yang berlaku di malaysia sekarang nie...

Korang baca petikan twitter pelakon porn cina malaysia yang menjadi penyokong pakatan nie, kat mana logiknya untuk dia nak halau orang melayu ke sumatera...

Dia menulis seolah-olah tanah melayu nie dulu cinalah bangsa atau mahkluk pertama yang tinggal, padahal dia tak sedar yang nenek moyang dia tu dulu pendatang haram yang di bawa oleh british untuk menjadi kuli di lombong bijih, tukang angkat najis, pekerja ladang dan pelacur...

Tak boleh ke sapa-sapa antara kita yang berbangsa melayu nie tolong ajar sikit cina gampang tu...??? tolonglah aku dah muak dengan penghinaan macam nie...

12 comments:

Anonymous said...

Boikot semua produk makanan dan minuman Puak CINABENG yg selama ini menjafi talibarut DAPigs. Brg makanan byk yg dah listkan utk di boikot, brg minuman adalah spt Yeos, Cool Blog, ChaTime, Drinho... Sama sama kita matikan dan musnahkan bisness CIINABENG yg merupakan talibarut DAPigs.

Anonymous said...

cuba tenguk cerita cina dulu2 terutama cerita kungfu...mereka main masuk aje rumah org tanpa izin dan merampas harta benda org walaupun sebangsa...samsenglah katakan !!!skrg budaya tersebut cuba dibuat kepada org melayu pula...sudah sampai masanya giliran kita pula ajar mereka supaya sedar diri di mana mereka berada. tanpa org melayu mereka tidak akan hidup senang seperti skrg..

sesejuk mata memandang said...

Sebenatnya salah kerajaan juga ketika memansuhkan mata pelajaran sejarah diajar disekolah, jadi begini lah jadi nya tetapi masih belum terlambat untuk diajarkan semula

Anonymous said...

Kem. Pendidikan kena pastikan SEJARAH benar bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, di ajar dengan SEGERA di semua sekolah/universiti, termasuk sekolah-sekolah amat benci Melayu Dong Songsang!

Dan si amat-benci-Melayu/Islam DAP/PKR jangan nak tunjuk lagak lagi, dengan MENIPU pasal sejarah Tanah Melayu kami ini, dengan menggunakan sejarah PENIPU dan BODOH dari PENJAJAH Barat-Zionis dan sekutu kuta mereka, DAP/PKR!

Inilah buku sejarah yang diMESTIKAN di setiap sekolah/universii kita - di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130710/dn_05/Kajian-sahkan-Melayu-bukan-pendatangKajian sahkan Melayu bukan pendatang:

KUALA LUMPUR 9 Julai - Kajian ilmiah oleh seorang penyelidik mengesahkan bahawa orang Melayu adalah kaum asal di rantau Nusantara ini dan bukannya golongan pendatang seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak.
Penulis dan penyelidik sejarah, Zaharah Sulaiman yang bakal menerbitkan hasil kajiannya tidak lama lagi berkata, bukti menerusi pemetaan genetik dan artifak arkeologi mendapati masyarakat Orang Asli Semang dan Senoi yang mendiami Benua Sunda (Asia Tenggara) merupakan nenek moyang kepada populasi Melayu Proto dan kaum Melayu hari ini....."Pengesahan ini jelas sekali menolak dakwaan buku Contesting Malayness: Malay Identity Across Boundaries yang diterbitkan oleh National University of Singapore (NUS) yang menyatakan kaum Melayu berasal daripada campuran kaum-kaum dari selatan China dan India," katanya.
Buku susunan Profesor Madya di Jabatan Sejarah NUS, Timothy P. Barnard yang diterbitkan pada 2004 mendakwa kaum Melayu tiada asas untuk menjadi kaum yang nyata kerana ia adalah campuran daripada kaum-kaum lain.

Ekoran itu, buku berkenaan mencadangkan kaum Cina dan India di Malaysia diberikan taraf bumiputera kerana orang Melayu sebenarnya berasal daripada salasilah kedua-dua kaum itu.
Zaharah berkata, kajian yang dilakukannya bersama beberapa penyelidik lain sejak 2009 mendapati masyarakat Semang dan Senoi berasal daripada manusia asal di Afrika yang berhijrah ke rantau ini sejak 65,000 tahun dahulu.

"Kumpulan yang telah berhijrah ke Benua Sunda ini merupakan nenek moyang kepada manusia moden hari ini termasuk di Asia Timur dan Amerika.

"Kajian juga mendapati orang Jawa, Dayak, Batak, Champa, Madagascar dan Polynesia juga mempunyai genetik asal daripada Semang dan Senoi dan oleh itu mereka juga orang Melayu," katanya......Tambahnya, faktor letusan gunung berapi, gempa bumi, banjir besar dan tsunami menyebabkan Benua Sunda telah terpisah sehingga membentuk Semenanjung Malaysia, Sumatera, Jawa, Filipina dan Borneo.....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)


Anonymous said...

NAMPAK CINA JALAN..KITA LUDA DI DEPAN MEREKA..BIAR CINA TAHU YG MELAYU NAMPAK CINA MACAM NAK MUNTAH.

Tuan Kurator said...

Kronologi kemanusiaan dibahagikan kepada 2 fasa: Prasejarah dan Sejarah. Sejarah menjadi satu disiplin ilmu yang objektif kerana ia didokong oleh fakta dan bukti melalui kajian arkeologi, antropologi dan serta kehidupan juga peristiwa-peristiwa lampau yang direkodkan dalam catatan-catatan purba dan naskah-naskah lama serta, rekod-rekod silam.

Daripada presepktif prasejarah melalui dapatan serta kajian arkeologi dan antropologi Indo China dan Nusantara dihuni oleh kelompok manusia Austronesia iaitu orang Melayu.

Sejarah bertulis pula mencatatkan bahawa kumpulan manusia Melayu ini kemudiannya mencapai tamadun mereka sebagaimana kelompok-kelompok lain di seluruh dunia (termasuk di China) melewati Zaman Batu serta Zaman Besi membentuk sistem sosial yang mudah kepada sistem masyarakat dan kemudiannya kerajaan.

Mereka yang menidakkan semua fakta-fakta di atas adalah penafsir sejarah yang cuma membuat andaian sifar bukti Lalu apa yang mereka cuba bangkitkan itu adalah fiksi dan pembohongan.

Kesimpulannya, apa yang mereka cuba tegakkan itu, dalam konteks tidak wujudnya bangsa Melayu dan Asia Tenggara bukan tanah asal bangsa Melayu adalah bukan sejarah malah satu penipuan bersifat propaganda semata-mata.

Anonymous said...

YANG NYATA MELAYU2 DAH MULA TAKUT PADA CINA.TERMASUK PEMIMPIN MELAYU.APA CINA MINTAK SEMUA BAGI.SIKIT DEMI SIKIT.LAMA2 APA YANG TINGGAL UNTUK MELAYU.YANG MELAYU PULAK TAK BERANI NAK MINTAK UBAH PERLEMBAGAAN.CAKAP SIKIT KENA TANGKAP.CINA CAKAP APAPUN TAK PER...

Anonymous said...

banyak sangat buat blowjob tu yang jadik gila dengan bodo

geng kene kicap said...

Penduduk asal tanah melayu adalah org sakai, semah dan sekutu dgnnya. Parameswara org keturunan Jawa,Puteri pagar ruyung, org keturunan Minang, Cik Siti Wan Kembang keturunan Siam......apahal org melayu nk claim tanah melayu. malula org melayu Ini tanah org asal dan org asal yang paptut diberi keutamaan....................malang betul melayu

Anonymous said...

Woiii geng kene kicap!

kalau tak tahu sejarah jangan memandai2 nak bagi pendapat bodoh piang ko tu!

ko ni Melayu ke cinabeng? kalau ko ni Melayu takkan ko tak tahu asal usul ko? tahu ke apa makna NUSANTARA dan GUGUSAN KEPULAUAN MELAYU?

kalau tak tahu sah ko ni cinabeng menyamar Melayu. Blah laaa RBA!!

Anonymous said...

Hey geng sikicap, apa pasal lu BODOH sangat macam KERBAU penuh LINTAH kat badan KURAP dia, sampai tak tahu sejarah TANAH MELAYU dan BUMIPUTERA MELAYUnya, yang merangkumi Indonesia, Malaysia, Singapura, Filipina, selatan Thailand - sebelum dijajah penjajah PENYAMUN Barat-Zionis!

Baik lu bawa EKOR KURAP lu pergi lubang BIAWAK DAP-si lim kit-DAJAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu, yang macam si PENGGANAS/SAMSENG KONGSI GELAP, tahu nak menggertak orang Melayu/Islam dengan demokrasi SAMPAH ala Barat-Zionis! BERAMBUS LU SI BIAWAK PENJAJAH!

Anonymous said...

Aku harap kerajaan kekalkan namaTanah Melayu agar org melayu sayangkn tanah melayu dpd tergadai kpd puak pemakan babi.minta kerajaan selidik hak milik Tanah Melayu yg dirampas cara halus terancang.kini org melayu hidup terpinggir di Tanah Melayu.siasat syarikat gergasi yg menafikn hak org melayu diambil bekerja sedangkn ramai anak muda melayu yg cerdik pandai dibuang resume tanpa diberi peluang hak bekerja di syarikat gergasi .bagi hak perniagaan kpd org melayu yg dinafikan utk memiliki premis perniagaan dibandar besar sedangkan ramai anak melayu yg layak berniaga barang yg sama yg dimiliki si laknattllah.Bangun semua rakyat melayu pertahankan Tanah melayu dan perlembagaan yg melindungi org melayu.Kami rakyat Melayu menyokong semua program kerajaan yg menolong org melayu keseluruhan.Bersatu semua melayu berjihad hingga titisan darah terakhir demi kelangsungan hidup anak melayu.