Breaking News
Loading...
August 5, 2013

Info Post

Anwar Ibrahim membidas Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang didakwanya memilih bulu apabila menjadikan kontroversi video seorang jurulatih anjing sebagai isu nasional.

"Sepatutnya (jurulatih itu) dipanggil dan beri nasihat supaya dia jelaskan. Panggil bagi teguran. Jangan jadikan isu nasional.

Pada aku jakim sepatutnya buat perkara yang sama dalam isu video anwar ibrahim, tapi kenapa jakim senyap dalam isu video itu...???

Jakim langsung tidak bersuara dalam isu video anwar, tapi tiba-tiba nak jadi hero dalam isu video anjing, bukankah isu video anwar lebih merbahaya kerana ia melibatkan manusia yang berperangai seperti anjing yang tidak kenal halal haram, malah pelakunya itu adalah pemimpin anugerah tuhan, kenapa jakim tidak jadikan video anwar sebagai isu nasional...???

9 comments:

Anonymous said...

setuju gila dengan admin....

Anonymous said...

Tengok EVANGELIS Star begitu GALAK menyiarkan si 'Islam' liberal ini yang MENGHINA fatwa Mufti di http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/Sharing-The-Nation/Profile/Articles/2013/08/04/The-essence-of-fatwa.aspx, Only in Malaysia: where we have gone wrong with fatwa, by ZAINAH ANWAR,Sunday August 4, 2013.

Dahlah si Zainah ini hanya bekas wartawan - apa jenis dan taraf ilmu Islam dia ada untuk mempertikaikan fatwa Mufti dlm Islam - sedangkan fatwa bukan sekadar pandangan tetapi "mengkhabarkan hukum Allah SWT sama ada pada yang mesti atau harus....sesuatu pandangan hukum/fatwa terhadap sesuatu isu itu adalah berdasarkan kajian dan penyelidikan yang mendalam...." (http://www.e-fatwa.gov.my/apa-itu-fatwa, Apa Itu Fatwa?, JAKIM, Ahad, 4 Ogos 2013).

Si liberal dari Sisters in Islam ini bilang hanya individu berhak menentukan moralnya (sebelum itu satu lagi wanita Melayu Pengarah Editor NST yang mempertahankan bela anjing) - dlm agama Kristian pun, Pope mereka di Vatican ada keluarkan hukum yang mesti dikuti puak Katholik utk jadi panduan moral dan hidup masyarakat Kristiannya. Tapi beribu paderinya mencabul kanak-kanak sampai berdekad – kerana sebenarnya hukum moral individu mereka lebih penting dari hukum agama.

Ya, memang hukum agama Kristian ini boleh diikuti atau tidak di Barat di zaman sekrg, tetapi puak anti-Tuhan terutamanya penganut gereja syaitan Barat (Satanic church/cult) MEMAKSA semua masyarakat Barat mengikut hukumnya - contohnya membiasakan (normalize) pornografi (termasuk pemakaiandan perangai harian yang lucah – bukan hanya di filem)/pelacuran, sikap amat-benci-Tuhan, penagihan dadah/alkohol, kebebasan seks termasuk golongan homoseksual dan si pencinta-seks buas-dgn-binatang, dsbnya, yg MEROSAKKAN moral dan minda jenerasi muda terutamanya. Contohnya di Internet dan TV, iklan/filem pornografi meluas termasuk di siaran biasa di TV, contohnya di Jerman - siaran sukan pun ada sampai wanita telanjang, dan filem Hollywood yang selalunya memperjuangkan kebebasan seks/dadah/alkohol! Dan ini DIPAKSA ke atas semua termasuk umat Islam di Barat - jika mereka menentang, mereka dituduh fanatik atau 'kuno', sedangkan si Barat yang MEMAKSA hukum syaitan yg sgt jijik itu, ke atas semua, itu dipandang hormat sebagai liberal/moden! Juga undang-undang sukan/budaya yang memaksa wanita untuk separuh telanjang seperti dgn bikini - apa kaitan dengan kemampuan ahli sukan renang/gymnastik/volleyball pantai, atau untuk hobi contohnya?! Jadi undang-undang/budaya Barat ini sebenarnya SAMPAH semata dan tidak bermoral; wanita diperdagangkan sebagai HAMBA ABDI seksual dlm. pelbagai sudut.

Maka, inilah demokrasi/hak asasi SAMPAH Barat-Zionis seperti yang diagungkan sgt oleh golongan liberal 'Islam' (ramai yg telah Murtad secara senyap) yg sebenarnya begitu CETIK ilmu dan fikiran mereka, tapi begitu BONGKAK! Lagipun Islamkan AGAMA PERSEKUTUAN di Tanah Melayu ini, dan umat Islam, terutamanya jenerasi muda, perlukan bimbingan fatwa dan Mufti/Imam/Ustaz/Ustazah, jadi apa hak si liberal ini nak HINA cara hidup dan undang-undang Islam, yang jelas lebih baik dari kejatuhan moral dan tamadun Barat yang si Barat ini cuba PAKSA ke atas seluruh dunia termamsuk ke atas Dunia Islam! Baiklah si liberal 'Islam' kembali BERTAUBAT kerana ALLAH SWT Maha PENGAMPUN, dan buangkanlah sifat bongkaknya mengagungkan tamadun dan moral Barat yang PENIPU dan HIPOKRIT semata! Dan kalau tak mahu lagi jadi orang Islam, tak payahlah MENYOROK dan cuba MENGHINA Islam/umatnya berterusan. Kalau dah benci sgt Islam/sebarang hukum Islam, mengaku sajalah siapa dirinya yg sebenar sebelum nak MENGHINA Islam/umatnya!

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

"Annuwar ibarahim, harus bertaubat"kata kapal singh.Inilah orang politik tak ada apa2 makna untuk masa depan rakyat.Hal kyicikpun nak spin sampai nk di jdikn mcm roda steamroll.Apalah punya harga dirilh seorang ahli politik.Cerminlah diri tu dulu.kalau 400 ribu orang percaya kat hang,lebih 3.3juta orang tak caya kat hang.Hang kena pikir tang tu.Undi popular yg hang perasan sgt tu,bukan hak hang taw.Hak kuasa politik orang cina nk berkuasa.Hang tu teringin nk jdi PM pak turut jer.

Anonymous said...

Kali ini Karpal Singh kata dia telah lama bersahabat baik dengan Anwar Ibrahim. Dia hanya memusuhi Anwar masa Anwar bersama kerajaan BN saja. Bukankah dia yang mendakwa ada bukti kukuh pasal kes liwat Anwar dalam parlimen dan minta kerajaan BN siasat pula. Tapi kini setelah Anwar dalam satu kole dengan dia PR dia pula yang membela Anwar. Tak pelik kah tu? Kita boleh umpamakan kes ini macam seorang penceroboh meliwat anak tuan rumah yang diliwatnya. Kebetulan bapa si anak yang diliwatnya adalah seorang peguam. Si peliwat meminta bantuan bapa kepada anak yang kena liwat untuk membelanya di mahkamah. Di mana logiknya? Adakah bapa kepada mangsa yang kena liwat akan menjadi peguam bela kepada si peliwat pada hal dia ada bukti kukuh yang penceroboh itu telah meliwat anaknya? Anda semua fikir lah sendiri. Saya percaya anda lebih bijak dari si peguam tadi.

Anonymous said...

Apa naka kata Najib aMonggolia pun takut kat Nuar Brahim..ni pulak Jakim..meka makan gaji..meka berpolitik..

Anonymous said...

Najib aMonggolia tu sape? Benggali jual spender stopa ke?

Anonymous said...

Anwar ni jenis yg pandai bercakap pusing sana sini je, bunga je banyak isi satu pun takde itu sebab dlm 15 tahun kebelakangan ini apa manfaat signifikan yg dibawanya untuk rakyat Malaysia seluruhnya? Satu hapa pun takdak. Macam ni nak jadi pemimpin? Karpal Singh pun suruh dia taubat!

Anonymous said...

berani ker...sorry laaaa

Anonymous said...

Hey anon 6:13/6:28pm, lu yang asyik hina YB PM dengan bangkitkan hal altantuya itu, lu ini PENYAMAR BIAWAK BANGKAI Red Bean?! Kalau lu tak suka BUMIPUTERA Melayu/Islam dan bumi pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi, lu boleh BERAMBUS! Baik lu pergi lubang DAP-si Lim Kit SiANJING HUTAN LIAR/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Israel itu! Dasar bangsa PENDATANG PENYAMUN/PEROMPAK/PENIPU macam SAMSENG KONGSI GELAP, yang di bawa British durjana!