Breaking News
Loading...
August 15, 2013

Info Post

Aku cukup setuju dengan tajuk akhbar kosmo semalam, inilah padahnya bila tidak ada garis panduan dalam penayangan filem atau drama di tv, atau mungkin garis panduan memang sudah ada tapi stesen tv dengan sengaja melanggar garis panduan itu...

Penerbit filem bikin cerita hantu bukan untuk bagi masej kepada rakyat dan penonton, tapi hanya untuk mengaut untung, sepatutnya kerajaan kalau boleh cuba hadkan pengeluaran filem berunsur hantu dan tahyul, dah berlambak sangat dah...

Bab cerita hantu nie, dari kita kecik sampai la dah tua bangka nie, tak habis-habis orang melayu di sogok dengan cerita hantu, sudah-sudah la, kerajaan perlu bertindak segera jangan biarkan sangat penerbit filem merendahkan tahap pemikiran orang melayu...

Lagi satu... kalau boleh cerita hindustan tu kalau nak tayang pun masa raya deepavali la, nie apa hal pulak time hari raya aidilfitri stesen tv pi tayang cerita hindustan...???


4 comments:

Anonymous said...

Saya rasa bukan stesen TV yang memperbodohkan orang Malaysia tetapi Rakyat Malaysia memang dah bodoh dah.

Sebelum ada TV lagi orang Malaysia dah suka cite-cite mistik ni sampailah ke zaman sekarang. Ada kah roh wanita mati bersalin jadi pontianak? Orang kena mati di bunuh lepas kena rogol boleh bangkit balas dendam? Ambil nombor ekor kat Kubur? Keluarga Syed terutamanya yang perempuan (Syarifah) hanya boleh kahwin dengan Syed? Selipar Nik Aziz asik hilang sebab orang nak ambil berkat? Ambiga berniat 'BAIK" untuk umat Islam apabila melancarkan BERSIH?

Maka stesen TV hanya memanjangkan kebodohan rakyat Malaysia untuk mengejar rating dan iklan bukannya mereka memperbodohkan. Mereka tau kehendak rakyat Malaysia yang bodoh sebab tu tayang cerita hantu ni. Minta maaf lah rakyat Malaysia termasuklah saya (Saya cerdik sedikit)sebab kamu kebanyakkannya bodoh. Sebab tu mudah kena tipu dengan Nik Aziz dan Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

semua bodoh, sudah-sudah lah

Anonymous said...

aku cukup meluat dgn david teoh dan ahmad idham

RH said...

cerita2 yg beraurakan hantu2 ni sememangnyalah memperbodohkan minda kita. Tak perlulah kita bising2, boikot saja apabila ditayangkan di tv. Tukar stesyen lain atau paling teruk Switch-OFF saja. buat kerja rumah yg berlambak tu. lagi berfaedah dari dok mengadap hantu bodoh tu. Memalukan!!