Breaking News
Loading...
August 14, 2013

Info Post

Idris jala kata MAS (malaysian airline system) tak ada untung dan kerajaan patut jual sahaja syarikat penerbangan nasional...

Idris jala suruh kerajaan jual mas, nak jual kat sape yeop...???

Nak jual kat tony pariah tu ke...???

Idris jala bandingkan zaman dia jadi ceo mas dulu dapat banyak untung, sekarang mas banyak rugi...

Apa yang mas untung masa deris jala jadi ceo dulu? setakat jual aset, jual bangunan kemudian kata untung, budak darjah tiga pun tau meniaga macam tu...

Itu pasal aku sedih kenapa la najib lantik si bangang macam deris jala nie jadi menteri, dalam kepala otak dia tak de pikir benda lain yang ada hanya ada jual..jual..dan jual...

Bila syarikat tak untung sikit-sikit nak jual, bukan nak fikir macam mana bila dah tak untung nak kasi untung, itu pasal la orang lantik kau jadi menteri, supaya kau boleh bagi idea macam mana nak untungkan mas...

Ingat... punca mas tak untung kerana syarikat air asia berjaya menipu rakyat malaysia dengan promosi-promosi keterlaluan mereka, walau pun promosi mereka itu terang-terang menipu, melampau, malah ada yang sampai menginaya orang, tapi kerajaan tetap bagi muka pada air asia...

Habis tu kenapa mas tak ikut buat promosi macam air asia...??? kita kena ingat mas bukan syarikat tambang murah atau syarikat yang di tubuhkan untuk seronok-seronok, mas adalah syarikat penerbangan negara, takanlah syarikat penerbangan negara nak buat promosi harga tiket 5 sen seperti yang pernah di buat oleh air asia...


Rakyat dan menteri di negara brunei dan nepal tahu syarikat penerbangan negara mereka tak ada untung banyak, tapi rakyat dan kerajaan mereka tetap berbangga kerana setiap kali kapal terbang itu terbang, dari jauh orang boleh lihat perkataan brunei dan nepal di body kapal terbang itu...

Jadi korang fikirlah bijak ke tidak idea idris jala menteri yang di lantik oleh najib tu...

3 comments:

nordin omor said...

panas juga darah bila dengar "Golongan Otak Lemah Fikiran" buat peranga hantu.Memang Menteri hantu ramainya yang dilantik Najib.Padanlah sekarang ni,Kabinet Hantu.Kerana hantu yang memberi undi dalam PRU13.Huuhhhh....errgggghhhh..gerammm..

Anonymous said...

idris jala kan dh kata dia akauntan nk hapuskan hutang jual harta jual negeri dan jual negara selesai masalah . itu yang najib nk dengarkan sama la dua kali lima

Anonymous said...

Esok si menteri PENGKHIANAT ini mungkin suruh jual PETRONAS pula! Ataupun mungkin dia akan suruh paramugari MAS yg. cukup sopan dgn pakaian tradisional Melayu kita, pakai skirt pendek dan baju ketat Barat-Zionis, mcm pekerja kelab murahan di Air Asia! Maklumlah duit bergolek si KAPIAQ lebih penting dari MARUAH dan HAK agama, bangsa dan negara!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)