Breaking News
Loading...
September 25, 2013

Info Post

Di beritakan semalam ada 300 cina kiasu berdemo kerana membantah tindakan kerajaan untuk merobohkan sekolah itu...

Soalnya sekarang, apa hak 300 cina kiasu itu membantah tindakan kerajaan?

Perlu di ingat, sekolah cina itu adalah sekolah jenis kebangsaan yang mendapat bantuan penuh dari kerajaan yang cina cuba tumbangkan pada pru lepas...

Jadi, tanah tempat sekolah itu didirikan adalah hak milik kerajaan, bukan milik mana-mana taukei cina...

Kalau kerajaan melihat sekolah cina itu sudah tidak releven lagi untuk berada di situ, maka memang wajarlah untuk kerajaan merobohkannya seperti apa yang berlaku pada sekolah menengah perempuan bukit bintang...

Pada aku bukan setakat sekolah cina di jalan pudu itu sahaja yang patut di robohkan, kalau boleh sekolah cina di seluruh malaysia patut di robohkan, kerana sekolah cinalah menjadi kilang rasis...

Aku setuju dengan tindakan kerajaan nak robohkan sekolah cina tu untuk di bangunkan pusat komersil dan pelancongan, dengan membangunkan pusat komersil dan pelancongan, kerajaan boleh menjana pendapatan itu lebih berfaedah kepada rakyat terbanyak dari pada memberi peruntukan kepada sekolah cina yang hanya menguntungkan satu kaum sahaja...

65 comments:

Anonymous said...

Setuju dan menyokong penuh pendapat Darul Ehsan Today.

Anonymous said...

roboh.. jangan tak roboh.. mulai sekarang jangan bagi muka sangat..

Anonymous said...

sekolah kebangsaan berlambak2...bukannya mati kalau sekolah kat sekolah kebangsaan...sekolah cina ni cuma nak jadi ideologi daPIG ja sebenarnya

Anonymous said...

Bukan nak roboh sekolah
Kerajaan cuma nak ambil balik tanah yg di ceroboh oleh sekolah tersebut

Cina kiasu ni buat basketball court atas tanah kerajaan
Bila suruh pindah dorang tak mau walaupun ada perintah mahkamah
Biasalah ... cina kiasu mmg jenis tak hormati undang-undang

Anonymous said...

Nak roboh semua sekolah Cina pun apa salahnya. Pusat ternak kiasu dan babi negara.

Anonymous said...

Tak nak kena roboh kiasu-kiasu kena bayar pampasan pada kerajaan. Duit pampasan tu kerajaan boleh beli tanah baru untuk buat Kota Warisan yang lebih gah.

Boleh buat?

Anonymous said...

Sokong teramat...itula tindakan yg tepat di masa ini krn kalo mana2 parti cina atau ngo depa nak bising pon..senang jer nak jwb...lu apa bagi sumbangan pada BN?....

roboh ke atau xroboh ke depa tetap xkan sokong BN ....

salim hasan said...

sokong!!!! roboh aja ler!!
Dah dari segi politik tak menguntungkan ,Dari segi ekonomi bukan saja tak menguntungkan malah merugikan,Buat aja apa projek yang boleh bagi anak anak melayu kerja dan cari makan ,Tak kira pelanacongan ke apa ke.Cuma jangan buat ala ala genting highland. Yang itu kita tak mau

osman koko said...

campur tangan politik kat pejabat tanah sangat memualkan!

Anonymous said...

Roboh aje, jangan bagi muka lagi pada cina sial ni.. Inilah masanya kita tunjuk power pada cina ni. Roboh pun tak sokong melayu, tak roboh pun cina ni tak sokong melayu. Pergi mamposlah dengan sekolah cina ni..

Anonymous said...

Sokong. Roboh sekali tokong yg dibina secara haram. Byk betul kt bandar2 kecil.

Anonymous said...

SOKONGGGGGGGG !!! TUNGGU APA LAGI? INI KALI LAH !

Anonymous said...

Banyak pendapat Darul Ehsan Today aku nak muntah. Tapi kali ini aku agkat tangan la.... Terbaik.....

Anonymous said...

Aku pon sokong untk dirobohkan jika ia tanah kerajaan..depa ni sokong kerajaan tak pru lepas? Kerajaan pula buat apa nk dngaq kata org yg x sokongnya

Anonymous said...

Aku pon sokong untk dirobohkan jika ia tanah kerajaan..depa ni sokong kerajaan tak pru lepas? Kerajaan pula buat apa nk dngaq kata org yg x sokongnya

Anonymous said...

Kiasau DAP robohkan gerai melayu, mereka kata menguatkuasakan undang2 sediaada. Robohkan aje. Tak guna berunding dgn kafir harbi tak mengenag budi tu.

Anonymous said...

saya sokong, robohkan sahaja. Tiada faedah sekolah cina ni pada negara kita. Perosak perpaduan dan perpecahan.

Anonymous said...

Saya sokong, roboh,roboh,roboh

Anonymous said...

ROBOH..
ROBOH..
ROBOH...

pegi jahanam cinabeng..

AnNisbah said...

Memandangkan cina2 malaysia mudah ditipu oleh dap untuk membenci melayu, aku yang dulu tak minat pasal perkauman kini terpaksa ubah haluan kapal.

Robohkan semua sekolah2 cina dan tamil yang tidak ada faedah kepada pembangunan negara ini. Kita hanya perlukan satu sekolah kebangsaan yang dapat memacu negara ini supaya bersatu kepada matlamat yang bersepadu.

Di pulau pinang dan kedah (semasa pakatan rakyat berkuasa), cina2 ni tak pandang langsung kepentingan melayu islam sehingga perniagaan dan rumah ibadat kita diruntuh tanpa belas kasihan.

kita hanya ingin mempertahankan hak kita yang berdaulat. Jangan biarkan usaha datuk nenek kita berjuang untuk kita dizaman lepas menjadi sia-sia.

Anonymous said...

Puak tu,sekolah,surat khabar,iklan tv,rancangan tv dll semua nak berasingan,mana lagi mau jumpa negara lain yg mcm Malaysia kat dunia ni!!Kalau k'jaan banyak bagi bantuan kat b'putra banyak menyalak plk.

Anonymous said...

Tak usah berlembut lg.RoBOH..ROBOH..ROBOH..KLU X ROBOH .KERAJAAN MEMANG LEMAH..KLU hakMELAYU LAJU JE..kali ni mesti ROBOH

Surrhead said...

roboh!roboh!roboh! bakar!bakar!bakar! bunuh!bunuh!bunuh! kita mandikan keris tok mudin dgn darah......opps, relak dulu, nak gi solat...kang i sambung balik

usin said...

kasi loboh la, apa lagi. lu talak sokong kelajaan, lagi lu mau macam-macam meh? sekolah kebangsan lagi ada manyak lo, lagi bagus lu olang antar lu olang punya anak masuk sekolah kebangsaan. jadi olang malaysia oliginal punyapun aduinya. atak betui ka?

Anonymous said...

ROBOH ROBOH ROBOH 10000000X!!!!
SURUH DIA BUKAK SEKOLAH CINA KAT THAILAND PULAK!!!!

Anonymous said...

ROBOHHHHHHHHHHHHH !!!!!. Jgn jadi pengecut jgn takut ini tanah melayu ini tanah kita .roboh ikut law jgn runding lagi nanti korang mkn rasuah plak.

Anonymous said...

Sekolah (C:Comunist) & (T: Tamil Elam) wajib dirobohkan dgn semangat 1 Malaysia berlandaskan Perlembagaan.

Anonymous said...

Yes..buat T-Shitt: ROBOH 1.05...!

Anonymous said...

Setuju. T shirt free 1...

Anonymous said...

Roboh jee.

Anonymous said...

KERAJAAN JANGANLAH TERLAMPAU BERTOLERANSI SAMPAI TAHAP MELAPAU. DALAM KES INI KENA BETUL-BETUL BERTEGAS.
KALAU KERAJAAN TIDAK BERTEGAS DALAM KES INI SAYA RASA SOKONGAN SAYA KEPADAKERAJAAN BN AKAN BERANSUR-ANSUR PUDAR DAN TIDAK MUSTAHIL SAYA TIDAK AKAN UNDI BN LAGI PADA PRU 14 NANTI.

Anonymous said...

Aku pon. Kadang2 nyesal gak undi bn ni...... nk buat keputusan yg menguntungkan melayu dan negara pon takut xde telor betui!

Anonymous said...

Teman nak tengok muke pemimpin melayu yang berani robohkan sekolah cina tu.

Cakap aje berdego-dego tapi habuk pun tarak.

By;Cikgu"S"

Anonymous said...

Bagi muka sangat kat cina tu apa dapat? Nak dapat undi? Sorry lah. 93% undi dah bagi kat parti cina DAP dan chinese-friendly parties of PKR dan PAS (Melayu tak faham yang satu undi untuk PKR dan PAS bermakna satu undi untuk DAP. Hanyutlah Melayu kena kelentong hidup-hidup oleh PKR dan PAS. Sekarang dua party Malay-based tu macam melukut di tepi gantang milik DAP je. Gigit kuku. Kasihan).

Sebagai penutup; tutup saja sekolah cina kalau sungguh mahu rakyat semua bersatu padu.

Anonymous said...

Bagi muka sangat kat cina tu apa dapat? Nak dapat undi? Sorry lah. 93% undi dah bagi kat parti cina DAP dan chinese-friendly parties of PKR dan PAS (Melayu tak faham yang satu undi untuk PKR dan PAS bermakna satu undi untuk DAP. Hanyutlah Melayu kena kelentong hidup-hidup oleh PKR dan PAS. Sekarang dua party Malay-based tu macam melukut di tepi gantang milik DAP je. Gigit kuku. Kasihan).

Sebagai penutup; tutup saja sekolah cina kalau sungguh mahu rakyat semua bersatu padu.

Anonymous said...

Guna Letupan Bom jer kat sekolah tu ... habis cerita

Anonymous said...

Pakai c4 boleh

Surrhead said...

kalau betul stgh komentor maksudkan hapuskan sekolah vernacular untuk perpaduan berbilang kaum, jadi kena tolak ler konsep Uitm, Mara di mana untuk bumiputera shj....kita nak berselindung di bawah perlembagaan, di samping itu menindas hak bangsa lain...mana adil ni??

Anonymous said...

Perkara 153. Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak
(3) Yang di-Pertuan Agong boleh, bagi memastikan, mengikut Fasal (2), perizaban bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak jawatan-jawatan dalam perkhidmatan awam dan biasiswa, dansiswa dan keistimewaan pendidikan atau latihan atau kemudahan khas lain, memberikan apa-apa arahan am yang dikehendaki bagi maksud itu kepada mana-mana Suruhanjaya yang baginya Bahagian X terpakai atau kepada mana-mana pihak berkuasa yang dipertanggungkan dengan tanggungjawab bagi pemberian biasiswa, danasiswa atau keistimewaan pendidikan atau latihan atau kemudahan khas lain itu; dan Suruhanjaya atau pihak berkuasa itu hendaklah mematuhi arahan itu dengan sewajarnya.

Anonymous said...

tunggu lee kuan yew jd menteri mentor malaysia baru sekolah vernacular chonghwa bulih dihapuskan,sk pun dia tukar format jdlah mcm di temasik.harap pmimpin melayu bn,"kita akan tetap mengekalkan sekolah aliran cina & tamil selagi ada bulan bintang"

Surrhead said...

Perkara 159 Perlembagaan Malaysia memperuntukkan hak bagaimana perlembagaan Malaysia dipinda. Perkara ini secara terperinci memberitahu bagaimana penggubal undang-undang (ahli parlimen) membuat pindaan perlembagaan.

jgn nak berdalih, perkara 159 memberi ruang untuk pindaan. Buat masa ini, keseluruhan rakyat malaysia cintakan keamanan, sebab itu Perkara 159 tidak disentuh....

Terima je hakikat yg berselindung di bawah perlembagaan, hanya dgn itu boleh bertanding dgn bangsa lain. dah mmg plan umno untuk wujudkan golongan yg sentiasa "disudu", baru umno boleh kekal sebagai gomen.

Anonymous said...

Surrhead,

Perkara 159 Perlembagaan adalah sebagai tukar ganti untuk 1 juta jus soli. kalau tak mahu perlembagaan tu... kasi pulang semua IC dan boleh belah dari Malaysia... apa macam.

Anonymous said...

Aku setuju pendapat AnNisbah ni. Cina sekarang hanya menjaga kepentingan kaum dia je. Bila kaum melayu ingin menjaga kaum melayu, kaum cina melenting. Mereka kata kita ni rasis.

Anonymous said...

Aku setuju pendapat AnNisbah ni. Cina sekarang hanya menjaga kepentingan kaum dia je. Bila kaum melayu ingin menjaga kaum melayu, kaum cina melenting. Mereka kata kita ni rasis.

Surrhead said...

jawapan klasik org umno yg kebanyakkan tak berpelajaran tinggi
1. kalau tak suka, boleh keluar
2. kalau ayam mahal, makan itik
3. kalau rumah mahal, jgn beli rumah
4. kalau petrol mahal, jalan kaki

BTW, boleh tolong jelaskan apa itu jus soli??

Anonymous said...

Sekolah Bukit Bintang boleh roboh sekolah lim fuk kow tak boleh apa kes? dah la rupa bentuk sekolah macam kat taiwan....

Anonymous said...

Jus soli (bahasa Latin) bermaksud hak untuk kawasan, atau kewarganegaraan hak lahir, atau bermaksud hak kerakyatan sama rata iaitu taraf kerakyatan yang diberi berdasarkan tempat kelahiran tanpa mengira bangsa dan keturunan.

Jus Soli dalam hal kemerdekaan Tanah Melayu yang dipaksakan oleh penjajah akan lebih memberikan keuntungan kepada kaum imigran khususnya cina dan india. Orang Melayu ketika itu telah mengambil sikap bersederhana iaitu menerima jos soli tetapi bersyarat antaranya ialah:

i. Penduduk bukan Melayu mesti tinggal di Persekutuan
Tanah Melayu tidak kurang daripada 10 tahun.

ii. Kedua-dua ibubapa mereka mestilah warganegara
Persekutuan Tanah Melayu.

iii. Mereka hendaklah mengaku taat setia terhadap
Tanah Melayu dan menganggap negara ini sebagai tempat tumpah darahnya; dan

iv. Bermula tahun 1958, mereka juga perlu fasih bertutur
dalam bahasa Melayu.

Satu lagi syarat utama bagi menerima pakai jus soli iaitu pemberian taraf kerakyatan kepada kaum imigran ialah mereka (kaum imigran) mesti bersetuju dengan perkara atau syarat tersebut.

Perkara atau syarat itu ialah mengenai kedudukan istemewa orang Melayu (Perkara 153), kedudukan Raja-Raja Melayu (Perkara 181), agama Islam sebagai agama
persekutuan (Perkara 3) dan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan (Perkara 152).

Oleh itu setiap warganegara Malaysia harus menyedari bahawa perlembagaan kita ini adalah hasil daripada sikap tolak ansur terutamanya bangsa Melayu.

Hal ini mudah sahaja iaitu "anda dapat Jus Soli tetapi mesti Terima Syarat (hak istimewa Melayu dan agama Islam)" atau "Tak Mahu Terima Syarat Orang Melayu maka Tak Dapat Jus Soli".

ataupun

"Buang Hak Melayu" maka "Buang Jus Soli".

ataupun

"Tak Mahu.!?!......Boleh Keluar/berambus.!!"

Ini satu kenyataan dan bukannya jawapan klasik orang UMNO yang tak berpelajaran.

Anonymous said...

Butuh bapakmu puki omakmu surrbutuhbabihead..!!!!!!!!

Anak Kota said...

Surrhead

Kalau tak suka juga duduk di sini, Surrhead juga boleh apply duduk di Kenya..kos hidup sana murah...nasik berlaukkan daun selasih..kami takkan ganggu kalau itu lauk encik Surrhead ...

Anonymous said...

WAJIB ROBOH..., Sesiapa Yang Ada Kuasa DiTangannya Tidak Mengeluarkan Arahan Supaya Dirobohkan Sekolah Cina ini akan dipertanggungjawabkan di akhirat Kelak. Kerana Sekolah Cina dikenal Pasti Tempat melahirkan Cina-Cina Rasis, Tempat Menabur Benih Utk Membenci Melayu, Mengutuk Melayu di dalam Bahasa Mereka.

orang2 Cina di Negeri CHina pon Tak suka kepada Cina Malaysia, keranan Terlalu RASIS

Anonymous said...

Bukti Yang Jelas, daripada FaceBook, Twitter, Golongan Muda-Mudi Orang2 Cina berlumba2 semakin Hari Mempermainkan Allah, Mempermainkan Islam, Memaki Hamun Melayu, Mengutuk Pemimpin2 Melayu..

Orang2 PAS spt Hadi Awang Laknatullah (Kerana Menyalah Gunkan Duit Derma Masjid Rusila utk Kepentingan Diri, Keluarga & Parti)suka bergaul rapat dengan orang2 Cina yang Orang UMNO dah Reject nie..

Akan ku tunggu wahai Hadi Awang saat Engkau berdepan Sakratul Maut... Apa Kau tak Takut dgn Allah?

Anonymous said...

Kalau China dan India tak hormat Raja-raja Melayu dan perlembagaan..... TUTUP saja sekolah China dan Tamil!

Anonymous said...

Jus Soli pun ada yg tak tau? Tak payah jadi rakyat Malaysia kalau sejarah negara sendiri pun tak berapa nak tahu.

Anonymous said...

Roboh kn je sekolah cinabeng nie..dekat penang rileks je kerajaan DAP nk roboh kn rumah org melayu...nie kn pula terang2 tanah kerajaan, apa tggu lg...kasi roboh cepat...

Surrhead said...

jadik, kita dah paham "Jus Soli" ialah bermaksud hak untuk kawasan, atau kewarganegaraan hak lahir, atau bermaksud hak kerakyatan sama rata iaitu taraf kerakyatan yang diberi berdasarkan tempat kelahiran tanpa mengira bangsa dan keturunan.

keyword - hak kerakyatan sama rata

ini menunjukkan artikel 153 dan jus soli bercanggah, tapi siapa tak kenal umno, mmg suka putar alam...dan umno akan sentiasa berkuasa bila ada rakyat yg senang diperbodohkan.....bersyukur la peguam2 perlembagaan tak ingin kacau bilaukan negara ini...dan jgn pulak marah kat umno sebab tak jadi robohkan sekolah cina, sebab hak org cina terpelihara gak....korang jer yg tak tau....dan sentiasa dikenakan oleh umno

Surrhead said...

Anak Kota....ko yg harus duduk di kenya, sebab ko takan tergugat dgn warga kenya dari segi
1. pelajaran
2. kekayaan

kat malaysia, kamu tergugat dgn warga bangsa lain, dan kamu tak kisah menindas bangsa lain, bersandar perlembagaan negara pulak tu. pandangan saya, perlembagaan dimanupulasi untuk keuntungan sesetgh pihak sahaja...sebab itu yg kaya giler hanya segelintir sahaja walaupun dah beberapa kali NEP,skrg MEB....sijil uitm ko laku ke kat luar negara?? jaguh kampung boleh la...

Anonymous said...

hak komunis yg bunoh orang pun terpelihara juga.... wahai dickhead@surrhead

Anonymous said...

surrhead loyar pundek!

Anonymous said...

surrhead jambu Pak Sheikh juburit!

Anonymous said...

surrhead, polis dan tentera mati kat Lahad Datu tu sandiwara UMNO ke?

Anonymous said...

Surrhead, apa hal pulak menindas kaum lain pulak. Sepatutnya kaum bukan melayu bumiputera kena bersyukur kami setuju bg kerakyatan kpd kamu. Kalau tidak dah lama kena halau balik ikut kapal tongkang @ menumpang kapal mat saleh.

Sepatutnya kaum melayu bumiputera diberi hak2 termaktub dalam perlembagaan. Kalau u kata menindas, itu tidak adil utk melayu bumiputera. Ini krn kaum lain telah menumpang negara ini. Lepas tu nak kata x adil. Kepala bapak kau.

Kalau u nak mempertikaikan semua perkara berkaitan hak2 melayu bumiputera. Kami pun blh pertikai hak kerakyatan kamu. Sepatutnya diberi taraf penduduk tetap (PR) sahaja. Apa macam ada suka ka?

Anonymous said...

Surrhead kepala hotak hang. Hak sama rata kepala kau. Dpt kerakyatan pun dgn menipu melayu. Ada hati nak minta hak sama. Ingat perlembagaan adalah persetujuan antara kaum melayu bumiputera dgn PATI yg dtg menumpang di Tanah Melayu.

Kalau malaysia baru nak merdeka pada masa ni. Aku dah tentu org yg akan syorkan kpd british utk hantaq pulang semua PATI ke negara asal. Kalau nak duduk, cuma sebagai penduduk tetap (PR) buka warganegara.

Memang la sial BRITISH ni, dia bawa PATI dan tinggal kat sini. Hasil mahsul semua dia kaut bawa balik negara dia. Yang tinggal masalah sosial, politik dan kaum yg tak sedar diri, depa tu menumpang negara org. Dasar x kenang budi....

Surrhead said...

anon...September 30, 2013 at 3:03 PM...kalau tak bagi "same level playing field", itu dinamakan penindasan...Dan,untuk menangkis hujahan kamu, saya suruh you rujuk balik "Jus Soli". kalau kamu kata warga lain itu "pendatang" dan patut diberikan PR, kemana kah perginya "Jus Soli" kamu??

nampak sgt karut kamu ini....itulah umno putar alam....ahlinya, putar lebih...i cabar u berdiri menonggeng kat putrajaya, atau istana agong, dan dapatkan "PR" untuk Guan Eng dulu, boleh tak? confirm tak boleh nyer, sebab "Jus Soli" gak....bunyi jer lebih, mcm tong kosong...

Surrhead said...

September 30, 2013 at 3:15 PM.....kepala bapak ko, warga yg dibawa british nak disamakan dgn PATI...kan i dak ckp, umno putar alam, ahlinya putar habis....PATI adalah "pendatang asing tanpa izin"...maksudnya warga indon (atok ko), nepal, bangla dll yg masuk dan tinggal di negara ini melebihi tempoh yg tertera di passport nya, bengong...adakah nak disamakan dgn PATI,umno putar alam...

Anonymous said...

http://english1.cari.com.my/archiver/?tid-758941.html
30%~40% anak melayu yg belajar kat sklah cina di seluruh kelantan dan terengganu, tak nampak siapo yg jdi rasis pun. Maka anak cina dari sklah cina Kat sini pun lebih fasih dgn b.melayu banding dgn anak cina kat negeri2 lain. bukan sana dgn b.m lagi level kelate. ini baru kita kata intgrsi antara sbenar. Under kebebasan semula jadi.