Breaking News
Loading...
September 6, 2013

Info Post

Peningkatan harga minyak sebanyak 20 sen yang diumumkan kerajaan pada hari Isnin lalu dijangka akan turut menyumbang kepada peningkatan harga rumah sehingga 10 peratus.

The Star yang memetik kenyataan dari wakil pemaju perumahan menyebut, peningkatan harga minyak itu menyebabkan kos bahan binaan meningkat.

Selain itu, peningkatan harga rumah berkenaan juga berpunca dari kekurangan jumlah tenaga kerja asing ekoran operasi besar-besaran yang dijalankan kerajaan untuk membasmi pendatang asing tanpa izin.

Presiden Persatuan Pemaju Perumahan dan Hartanah Datuk Seri Michael Yam Kong Choy dalam laporan itu berkata, kontraktor akan memindahkan kos yang ditanggung akibat kelewatan projek berkenaan kepada pembeli.

“Operasi ke atas tapak pembinaan juga menakutkan pekerja asing yang sah,”

Soalan aku pada cina rehda nie, kalau harga minyak turun, adakah rehda sanggup menurunkan harga rumah? kalau kerajaan tak halau pendatang asing, adakah harga rumah akan turun? 

Alasan cina tu kononnya operasi di tapak binaan menakutkan pekerja yang sah, langsung tak masuk akal dan mengarut, fikir logik, kalau pekerja tu ada permit, buat apa nak takut, hanya yang masuk secara haram sahaja akan di tangkap, alasan langsung tak masuk akal seolah-olah dia ada sembunyikan sesuatu...

19 comments:

Megat Alam Gempita said...

Ada benda yang hendak disembunyikan oleh cinabeng-cinabeng kapitalis ni. Mesti ada kaitan dengan sindiket bawa masuk PATI haram yang dijaga oleh gangster-gangster dan Ahlong.

Wang, Jenayah dan Penipuan memang tidak boleh dipisahkan dari cinabeng!

Azahari Rahman said...

komen yg ringkas dan menusuk bro.

Anonymous said...

harga rumah naik jugak tiap2 tahun walaupun harga minyak tak naik..that's a fact..

Anonymous said...

Jawapan keturunan penipu, penindas, suka ambil kesempatan, dan hidup melahap duit siang malam. Ni lah dia. Diorang nilah punca bersepah PATI yg berseronok makan subsidi yg sepatutnya kita dapat. Masalah sosial tolak tepi, janji duit dapat. Celaka!

Anonymous said...

memang bangsa nie suka buat benda-benda haram,,,haran jadah

Anonymous said...

Ini semua adalah alas an untuk tambah keuntungan. Masalah besar adalah dengan kerajaan sendiri atau agensi kerajaann. Kerajaan atau agensi telah gagal menghasilkan sebuah badan yang mampu menguasai sector pembangunan dan pembinaan perumahan. Kalau buat projek pun, kontrak pembinaan disapu oleh kaum yang itu pun. Jadi sampai bila=bila pun rakyat akan berterusan jadi mangsa disebabkan kelemahan dan kegagalan kerajaan. Betul tak?

Anonymous said...

Harapnya K'jaan takkan tunduk kpd. GERTAKAN BANGSAT pemaju-pemaju perumahan ini, yg. disyaki banyak dikuasai GENG KONGSI GELAP Cina! KURANG AJAQ betul, mereka nak menggertak KDN kerana ambil tindakan terhadap PATI - mengapa mereka tak mahu ambil pekerja sah? Kerana kalau dah geng kongsi gelap, tentunya mahu pekerja plg. murah untuk diEKSPLOITASI termasuk dari segi keselamatan dan hak pekerja, dan juga terlibat dlm PENYELUDUPAN PATI ke M'sia ini. Dan GENG KONGSI GELAP Cina juga yg. disyaki di DALANGI MAFIA PAP-DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu Barat-Israel mereka), disyaki mendiskriminasi terhadap umat Islam/Melayu - kita boleh lihat banyak kwsn perumahan termasuk yg. sederhana, terutamanya di bandar besar, di monopoli kaum Bukan Islam (termasuk rakyat Singapura dan asing lain). Juga disyaki ini utk. mempastikan UNDI di plihanraya akan datang dari kaum-kaum ini yg. monopoli kwsn tersebut.

Juga KDN mesti masuk campur, jgn. hanya letak kuasa pd polis negeri, bila terjadi kebakaran ke atas rumah, kedai atau kpg-kpg. umat Islam/Melayu, cthnya kebakaran yg. kerap berlaku di kpg-kpg Islam/Melayu di SIBU, S'ngor, P. Pinang dan Kucing, terutamanya kwsn bawah DAPBANGKAI - kerana disyaki GENG KONGSI GELAP Cina dan penajanya, disyaki mungkin terlibat utk RAMPAS tanah atau kawasan, atau HALAU umat Islam/Melayu dr. kawasn perumahan.

Jadi, KDN mesti buat RISIKAN meluas SEGERA - sebab keadaan jenayah ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan bumi PUSAKA nenek moyang kita ini. Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:

KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

“Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

…..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Cinabeng hamjadah...mcm tak tahu dia yang upah pati....bila rumah dah nak siap...cinabeng jugak yang pergi report imigresen...tangkap pati semua tak payah bayar gaji....selalu dah buat.harap pati2 teraniaya..perhi rumah kontraktor, pemaju, qs, yg terlibat semua...pecah rumah diorang.

Anonymous said...

Saudara Admin sila hebahkan dan ajak seramai mungkin pecinta Islam dan bangsa melayu ke...

http://www.ismaweb.net/v4/2013/09/simposium-mendepani-agenda-asing-melayu-dalam-krisis-kepimpinan/

Anonymous said...

Semua tu disebabkan kelemahan kerajaan yg diterajui org Melayu..

Anonymous said...

Semuga benda ni menyedarkan melayu yang terjerit2 " Ini Kali Lah " masa PRU 13 dulu. Melayu itu lah yang menjerit Allahuakbar tak putus2 bila pemimpin DAP berucap.

Kalau DAP perintah negara ini, macam tu lah yang akan berlaku kepada melayu. Tak ada flat tak ada rumah murah. Yang ada semua rumah 300K dan keatas .. mampukah hangpa lebai2 Pas nak beli. Sudahnya hangpa duduk lah di rumah setinggan sampai hangpa mampos.

Meh kita berpakat dengan Umno supaya melayu tak merempat dibumi sendiri.

Ana Muslimah

1 melayu said...

sebenarnya isu ini adalah salah kerajaan umno jugak yang kasi muka dengan cinabeng dan keling pariah. Di Semenanjung ni banyak tanah simpanan melayu yang dah tergadai dengan cinabeng dan keling pariah , yang lebih memilukan ialah tanah tanah itu digadaikan oleh ketua ketua umnbo sendiri. Jangan buang masa lagi marilah kita tubuhkan satu parti yang benar benar 1 melayu, semua mesti dikontrol oleh melayu.

Anonymous said...

Saudara Blogger

Minta maaf kerana isu saya lari tajuk. Saya mohon tuan siarkan dengan niat yang baik demi Perpaduan Ummah dan Perpaduan Melayu.

Metro Ahad 8.9.2013 menyiarkan cerita berkenaan Ajaran Syiah khasnya berkenaan Kahwin Mutaah dikalangan penganut Syiah seperti yang diceritakan oleh wanita janda 3 anak Suhana 34 tahun, yang telah melalui pernikahan secara mutaah sebanyak 3 kali dalam empoh 2 tahun - pertama selama 4 bulan dengan mas kahwin sebuah kitab Syiah, kedua 3 minggu dengan mas kahwin sebuah telepon bimbit dan ketiga 2 bulan dengan mas kahwin RM2.00.

Kepada kaum wanita yang bernikah mutaah saya nak sedarkan kalian, maruah anda adalah jauh lebih hina daripada seorang pelacur. Untuk tidur satu malam dengan seorang pelacur orang lelaki sanggup bayar paling tidak pun RM200.00 (2nd class prost). Kalau first class mungkin RM500 - RM1000 untuk satu malam.

Sedangkan Suhana hanya dibayar RM2.00 untuk ditiduri selama 60 malam (2 bulan) atau RM0.03333 sen untuk satu malam. Sebab itu saya berani berkata maruah Suhana berkali2 lebih hina dan rendah daripada seorang pelacur kaki lima.

Tetapi alhamdulilah, akhirnya Suhana sudah sedar dan insaf dan kini beliah sudah kembali kepada ajaran ASWJ.

Jika anda kata saya berbohong, cari Metro Ahad 8.9.2013 dan baca lah.

Apa yang nak saya sampaikan adalah WANITA DALAM AJARAN SYIAH HANYA LAH ALAT UNTUK MEMUASKAN NAFSU LELAKI SEMATA2 .. LELAKI DAPAT MELAMPIASKAN NAFSU SEKS TERHADAP WANITA YANG DIA SUKA DAN WANITA ITU REDHA TANPA DIA TUDUH BERZINA.

Memang perlakuan sex itu berlaku dengan kerelaan kedua2 belah pihak sebagai suami dan isteri .. suami tanpa tanggung jawab terhadap isterinya. Dalam kolum ini, saya tidak berhajat menyentuh risiko kesusahan yang bakal ditanggung oleh wanita selepas tamat tempoh pernikahan mutaah.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Woi anon 10:08pm, kalau lu tak suka BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British-Zionis lagi, lu boleh BERAMBUS! Kerana lu BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!

Anonymous said...

woii cinabeng..
minyak naik 20sen = 10%... lu naik harga rumah 10%...
woii cinabeng..
lu buat rumah 100% guna minyak ka??
bukan pakai batu ka???
woii cinabeng..
itu minyak 1% dari cost saja apasat
mau naik 10%..???
Ranchiau Cinabeng...

Anonymous said...

Bukalah mata dan bukalah hati seluas-luasnya kepada org melayu.....SEDARLAH kita semakin ditindas di tanahair sendiri..

Anonymous said...

Bukalah mata dan bukalah hati seluas-luasnya kepada org melayu.....SEDARLAH kita semakin ditindas di tanahair sendiri..

Surrhead said...

bila petrol naik, biasa org risaukan haraga barangan harian akan terjejas, cth ayam,ikan, susu anak.....org2 kaya kat sini risaukan pasal harga rumah...ok la, itu pun boleh diterima la.....tapi kenapa marahkan pemaju2 bila kita dah lantik kerajaan untuk pantau hal2 sebegini?? itu yg tak masuk akal...pastu melalut sampai PATI2....kuat imaginasi ni, barang baik kut....

Surrhead said...

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/willing-buyer-willing-seller-rule-applies-dont-complain-says-ku-nan-on-risi

undilah umno untuk kesejahteraan bangsa dan negara....kakakakaka....pandai DET spin bulat2 kenakan pemaju....