Breaking News
Loading...
September 14, 2013

Info Post

Sejak kebelakangan ini baru kita terdengar, jabatan imigresen berhempas pulas menangkap dan menjejak pendatang tampa izin (pati) agak pelik, setelah berita kemasukan pati ini tersebar yang mana jumlahnya hampir 1 juta orang, baru jabatan imigresen nak bertindak kenapa?

Sedangkan sebelum ini sudah banyak pihak yang melaporkannya, tapi imigresen seolah-olah tak nampak atau buat-buat tak nampak...

Rakyat marah dengan kebanjiran pati ini, mereka membawa banyak gejala sosial dan penyakit, walau pun sudah berbuih mulut pemimpin meminta imigresen melihat perkara ini tapi tidak ada tindakan yang tegas di lakukan, kalau ada pun ibarat melepas batuk di tangga...

Dek kerana kelembapan imigresen dalam menangani masaalah pati maka, kementerian dalam negeri (kdn) di persalahkan, bagi rakyat yang tak mau berfikir panjang, mereka terus menyalahkan umno/bn, rakyat menuduh umno/bn lah yang membawa masuk pati dan jabatan imigresen diam membisu seolah-olah turut bersetuju dengan semua tuduhan itu...

Kemana perginya 50 ribu pelancong cina yang masuk ke malaysia sehingga sekarang masih tidak ada rekod yang mereka telah pulang, sehingga kini jabatan imigresen masih belum jawab, tuduhan pembangkang kononnya umno/bn mengimport 40 ribu bangla untuk mengundi juga sehingga kini jabatan imigresen tidak bagi penjelasan sama ada tuduhan itu benar atau ianya satu fitnah jahat pembangkang, hanya umno/bn yang berhempas pulas menjawab tomahan itu, di pihak jabatan imigresen? seolah-olah men-ia kan tuduhan pembangkang...


Malah ada sumber mengatakan, pegawai imigresen sendiri yang mendedahkan memang benar ada bangla yang dibawa masuk sebagai pengundi, jadi mana penjelasan pengarah jabatan imigresen mengenai isu itu? senyap sampai sekarang tak di jawab...

25 comments:

Anonymous said...

Ramai orang imegrisen dan kastam bila pencen jadi pembangkang !

PATONG said...

Sebabnye senang je Tuan: kepimpinan KDN & Imigresen sblum ni GAGAL! Tak BUAT KEJA! Tak berani & tak tegas. Tu Je! Kebanjiran PATI bukannya rahsia. Bukannya KDN/Imigresen tak tau PATI menimbulkan banyak masalah kpd rakyat & negara. Abis je tempoh 6P, nape tak lancar operasi menangkap PATI? Nape menteri baru boleh buat?

Anonymous said...

Ada pegawai yg habuan kira kepala...lagi banayk kepala lagi banyak dapat...Rugile kalao buat tegas-tegas sangat.

Anonymous said...

Alahaii..tak lama lg imigresen akan diswastakan.Mohon kelulusan IT expatriate kena bayar kat MDeC. Nak kelulusan resident pas ,kena bayar kat talentCorp,nk mohon kelulusan student pass, kena bayar kat EMGS. Tak lama lagi apa yg tinggal kuasa kelulusan pada imigresen?? Yg untung sykt swasta, najis tinggal kat imigresen. PEMANDU hebat.

Anonymous said...

Pernah tengok bila tak ada paspot, bayar pada seseorang sekurang-kurangnya RM10. Kalau paspot ada, dia minta pula handphone. Yang takut sebab ada gambar lucah kena bayar RM50. Ada juga PATI yang potong getah kena pau hari-hari oleh seseorang. Belum lagi yang kes kena tipu kononnya boleh dapat permit, serah paspot dan wang ribu-ribu. Paspot dan orang itu pun hilang. Jadilah ianya PATI.

Anonymous said...

saranan pada kerajaan supaya ROMBAK balik struktur jabatan imigresen dari ketua pengarah sampai la ke yang cop pasport, 1 juta pati senang-senang masuk ke malaysia, pasti ada sesuatu yang tak kena.

Anonymous said...

tanya hisham la kot-kot dia ada syer dalam kemasukan 1 juta pati.

Anonymous said...

Yg. herannyanya PATI dari CINA jarang diTANGKAP, terutamanya kat Sabah dan S'wak; ada yg berkahwin dgn. Bumiputera miskin di pendalaman! Juga di kpg-kpg. Orang Asli!

Dulu saya tersilap, risau kalau Malaysia di banjiri pelarian! Tapi, memang wajib Malaysia sebagai NEGARA ISLAM ambil mana-mana pelarian Islam (pastikan mereka betul-betul Islam), apalagi masyarakat Rohingya, selatan Thailand dan Mindanao, memang makin dibunuh dengan kejam, oleh PENGGANAS yang disyaki di taja oleh CIA-Mossad-MI6; yang sebagai biasa menggunakan agama sebagi senjata untuk membunuh orang Islam dan menawan tanah mereka (disyaki puak Satanisme Kristian Zionis yang menyamar sebagai kaum Buddha, mengetuai dan menghasut penganut Buddha untuk membunuh kaum Islam Rohingya dan selatan Thailand). Sebabnya negeri yang majoriti kaum Islam Rohingya, Rakhine dan selatan Thailand penuh minyak-gas.

Di Israel juga, PENJAJAH GANAS Yahudi yang asyik membunuh, memenjara dan menindas BUMIPUTERA Islam Palestin, termasuk dengan memberi kerakyatan kpd. jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah umat Islam Bumiputera Palestin, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Islam Palestin) – tidak juga dihentam si pencinta “demokrasi dan hak asasi manusia” dari Barat (bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit durjana)!

Dan rejim Cina PAP ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini - lihat di
http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009!

Dan Barat, termasuk di Eropah dan Amerika Utara terutamanya di Jerman, mereka terang-terangan mengamalkan polisi mengambil hanya pelarian Kristian sekarang, contohnya dari Syria dan Mesir. Yang Islam, terutamanya, yang Shiah, dibunuh pengganas-pengganas buas yang ditaja sendiri Barat-Israel (termasuk rejim Jerman yang amat pro-Israel ini) sebagai pemberontak PENGGANAS kepada Kerajaan Syria. Ramai yang ketua pemberontak ini sebenarnya bukan Islam tetapi penganut Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai puak Sunni Islam (seperti yang telah saya terangkan di atas), untuk menghasut anak muda Sunni Islam menyertai mereka, kononnya untuk menumbangkan kerajaan Shia-Alawit Assad, tetapi sebenarnya untuk menguasai minyak-gas Syria, Lebanon dan Iran termasuk seluruh Syria Golan yang separuh sudah dijajah Israel, yang amat subur serta penuh minyak-gas.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Byk rasuah kat pintu masuk malaysia

Anonymous said...

MUNGKIN RASUAH SALAH SATU FAKTOR.
TEKONG JABATAN MESTI CEKAP JALANKAN TUGAS.
KALAU MAKAN GAJI BUTA KASI HANTAR LAIN DEPT.
MENTRI DALAM NEGERI BARU WAJAR BAGI CONTOH BERKERJA SECARA BERHEMAH, BERDISIPLIN DAN BERTANGGUNGJAWAB .
KESELAMAAN NEGARA DIUTAMAKAN.

Anonymous said...

kp kastam elok letak jawatan kalau ade maruah....

Anonymous said...

Kat Sarawak lagi teruk ... indon thai filipina bersepah-sepah kerja tanpa permit . Polis dan Imigresen tutup mata saja .. Malaysia Boleh.

Anonymous said...

Kerajaan hari ni banyak rasuah pasal tu orang tak takut .. kuasa politik melebihi undang undang.

Anonymous said...

Sokong 100%

hangkedee said...

Ah jib gor +Pemandu mabuk+Bini Najib+±÷= Hancur

Anonymous said...

Pernahka anda lihat orang cina berarak mengusung keranda klau anakmudanya mati...
Kesimpulannya ic dan sebagainya mungkin diberi kpd anak cina yg masuk ke msia.
Imigresen memang dh buat duit sama macam kastam harap KDN pantau sama mereka ini.

Anonymous said...

Hangkedee ka hang gediq ...

Anonymous said...

Ni kena siasat hingga lubang cacing.

Anonymous said...

Kalau pergi kat canteen imigration putrajaya, blh jumpa muka2 cina tongsan yang tak tau apa kerja mereka ramai plak tu,

Anonymous said...

Persepsi orang ramai teruk sangat. Bila ada ajer element rasuh, yang dituduh kerajaan/najib. Yang bat rasuah ada lah pegawai-pegawai yang tamak yang dirasuah oleh orang tengah. Memang lah menteri bertanggung jawab. Tapi kat level operasi kan ada KSU, KP, Pengarah dan macam-macam lagi. Mereka kat level operasi lah patut kena siasat. Tapi kalau lah menteri yang hancuusssss, hancus lah jugak jabatan. Pengarah pulak asyik syok2 sendiri dengan pakaian seragam yang meniru tentera dan polis...nak gah tapi lembab giler. Setuju kalau di-revamp ajer imigresen. Banyak sangat kecurigaan. Kalau ada ISA ada yang boleh masuk kat hotel taiping.

Anonymous said...

jangan kata kat Sabah atau Sarawak...cuba ronda-ronda kat Chowkit bersepah Pati kerja warung makanan..Kat jalan Dato Hj Eusoff sampai ada Bilik sewa untuk PATI, Bangla, Nepal,Indon. Restoran Pakistan pun dan macam cendawan Tumbuh...Dengan hotel Bajet sekali dikuasai oleh Pakistan.Cuba Tinjau Law Yat Bukit Bintang...? Penjual Kompter, repair Komputer...? semua Baai... Fikir-fikirkan lah...

Anonymous said...

Fikirkan akhirat daripada dunia..anda akan selamat..amin

Anonymous said...

woi anon 11:34am, nampak sgt PENGGANAS RED BEAN KURAP mahu MENGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, terhadap pekerja Islam SAH dari Bangladesh, Pakistan, Rohigya, lepas tu semua kaum Sulu Islam (seolah semua pengganas sedgkan ramai dari kaum Sulu adalah Bumiputera Islam Sabah, kerana Filipina termasuk Kepulauan Melayu sebelum PENJAJAHAN British/Sepanyol),pekerja Indonesia Islam pula dan juga umat India Islam pula ('mamak')!

Apahal lu asyik TAK hentam si PELACUR-PELACUR CINADOLL dan mana-mana PATI CINA yg. dibawa masuk GENG KONGSI GELAP CINA?! BANGSAT lu dan memang lu ini mcm KERBAU penuh LINTAH; PENAKUT pula tu jadi PENYAMAQ!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

woi anon 11:34pm/MALAM, nampak sgt PENGGANAS RED BEAN KURAP mahu MENGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, terhadap pekerja Islam SAH dari Bangladesh, Pakistan, Rohigya, lepas tu semua kaum Sulu Islam (seolah semua pengganas sedgkan ramai dari kaum Sulu adalah Bumiputera Islam Sabah, kerana Filipina termasuk Kepulauan Melayu sebelum PENJAJAHAN British/Sepanyol),pekerja Indonesia Islam pula dan juga umat India Islam pula ('mamak')!

Apahal lu asyik TAK hentam si PELACUR-PELACUR CINADOLL dan mana-mana PATI CINA yg. dibawa masuk GENG KONGSI GELAP CINA?! BANGSAT lu dan memang lu ini mcm KERBAU penuh LINTAH; PENAKUT pula tu jadi PENYAMAQ!

Anonymous said...

camnilah... kat selangor ajer penguatkuasa imigresen adalah lebih kurang 80 orang untuk menjaga satu negeri selangor... johor pula adalah lebih kurang 100 orang utk jaga negeri johor... sian jabtan imigresen ni... dianaktirikan oleh KDN... org KDN dah buat taik bagi kelulusan masuk tanpa tapisan kepada berjuta2 warga asing... sekarang suruh imigresen cuci taik tu... dalam KDN imigresen ranking pertama penyumbang hasil.. tapi ke mana perginya duit?adakah imigresen rasa? imigresen collect banyak duit.. KDN bagi pada PDRM... upgrade PDRM tambah pegawai tambah kuarters... imigresen? habuk pun takde.... kenapa imigresen tangkap sedikit? bila operasi, esoknya datanglah wahyu2 celaka datang campur tangan dari kem.pelancongan, kem.pengajian tinggi, KDN sendiri, menteri di JPM.. pendek kata abih operasi imigresen, 10 wahyu celaka diorang terima suh bebas....... tapi menteri baru ni tabik.. baru nak pandang imigresen..cuma budget tetap bagi pada Polis atas alasan jaga keselamatan negara... bukan imigresen adalah orang pertama orang luar jumpa di pintu masuk negara... mereka juga menjaga keselamatan negara..tu sebab perjawatan dalam kategori KP..sekian