Breaking News
Loading...
October 25, 2013

Info Post

Ceritanya bermula dari pada seorang paria yang katanya duduk di luarnegara  menalipon seorang guru besar di sebuah sekolah di puchong, dia tak puas hati pasal ibadah korban di lakukan di sekolah itu...

Katanya kepada guru besar itu, anak-anak hindu yang bersekolah di situ dan yang menyaksikan ibadah korban di jalankan berasa trauma kerana melihat tuhan mereka di sembelih hidup-hidup...

Bermula dari insiden itu lah, perkara yang selama ini bebas di lakukan tiba-tiba menjadi satu kesalahan besar...

Selama ini, sejak dari aku kecik sampailah dah tua macam nie, memang tak ada masaalah ibadah korban di lakukan di kawasan (padang) sekolah, terutama sekolah-sekolah di pinggir bandar yang mana surau atau masjid di kawasan itu tidak ada tanah lapang...

Tapi sejak dua menjak nie, ibadah korban yang di buat di kawasan sekolah yang sudah jadi amalan umat islam di lihat seperti satu kesalahan besar, tak tau kenapa boleh jadi macam nie...

Bayangkan di satu masa nanti sekiranya kerajaan melayu ini sudah tidak punyai apa-apa lagi kuasa, masih bolehkah ibadah korban di lakukan oleh umat Islam... 

Aku petik tulisan ustaz maza dalam fb nya "namun dalam negara ini banyak lagi perkara yang tidak sesuai dan penyalahgunaan tempat; antaranya jalanraya bukan tempat perarakan agama seperti 'mengangkut berhala' atau menghempas kelapa sehingga mengganggu penggunakan pengguna yang lain atau mengotorkan tempat awam seperti yang dilakukan oleh sesetengah penganut agama tertentu"..

Fikir-fikirlah...

20 comments:

Anonymous said...

Lepas ni semayang kat sekolah pun salah sbb mengganggu agama lain. Sbb menakutkan mereka dan juga azan yg bising. Nak layan ke tuntutan mcm tu?bodoh.

Anonymous said...

zaman saya dulu mana ada buat korban kat sekolah...

Anonymous said...

Satu dunia makan "Tuhan mereka"

Anonymous said...

Patutnya, setiap kali ada korban lembu, pundi kencing tu bagi la kat kaum ni. Boleh buat mandi kencing lembu. Ni semua bahagian orang Islam amik, mana tak jealous kaum ni.

Anonymous said...

Lepas.ni lembu pun org Islam tak boleh pelihara kot....nak jaga hati kan....

Mohd Izham said...

Padan muka Melayu, kena buli.....

Anonymous said...

Lepas Tun M sudah tak dlm kerajaan makin mcm lalang aku tgk...w/pon aku golongan atas pagar yg lebih cenderung kpd UMNO..apa aku boleh kata.."FUCK OFF NAJIB GOVERMENT"...siapa kata Najib ni strategy politician kepala hangguk dia!!!-jagungmentah

p/s:subsidi petrol ko tak nak hapuskan..subsidi gula pulak yg ko mansuhkan..mmg strategy sgtlah pimpinan Najib nie...

Anonymous said...

Cucu aku takut tengok kaum Hindu terkinja2 di atas jalan awam dengan bercucuk disana sini di atas jalan. Tambah pula dia tengok, lidah kena cucuk.
Aku syorkan, tahun hadapan diharamkan. cuma boleh buat di Kuil aje.

Anonymous said...

jangan benar kan minoriti besar kepala. peperangan di syria sebab minoriti syiah menindas majoriti ahli sunnah. korban suruhan Allah. Dia nak sembah lembu biarkan sebab mereka tak boleh guna otak dengan betul (tolol)

Anonymous said...

tapi masa badjet pm ucap terima kasih pada kaum minoriti india krna menyelamatkan politik amno..siap cakap tamil lagi

Anonymous said...

Kalau kat Barat yg. asyik MELALAK mcm. ANJING HUTAN LIAR, pasal hak asasi kesamaan/kebebasan mutlak-demokrasi LIBERAL PENIPU mereka, jgn. juga harap benarkan PENDATANG termasuk India/Cina sambut mcm-mcm keagamaan dia, apalagi dgn. rasmi, kerana agama rasmi Barat ialah Kristian - yg. herannya tak juga si PENDATANG MELALAK berani menentang k'jaan Barat-olangputih, psl- ni; tahu pula jadi PENAKUT (namun Barat asyik nak PAKSA Dunia Islam amalkan hak asasi -demokrasi LIBERAL Barat-Zionis KAPIR!)! Tapi kat M'sia, dahlah bangsa PENDATANG dpt. Deepavali dan Raya Cina sbg. perayaan rasmi, tapi masih tak puas - asyik nak gertak umat Islam/Melayu, mcm. mereka pula TUAN kita! Dan gereja boleh bunyi loceng dia sesuka hati (tetapi Azan tak dibenarkan) di Barat - cuba mana-mana si PENDATANG ni buat bising psl loceng gereja tu; mungkin diTENDANG-sampai-mati-mcm-KATAK-terjelir-lidah oleh si Neo-Nazi!

Jadi memang DAJALNYA si KELING KAPIR-BUAS sarJAMBAN yg. buat GERTAKAN pd. Gurubesar Islam/Melayu kita ini, sebab sembelih lembu Korban di sekolah – dan sarJAMBAN menggertak lagi nak sembelih babi kat sekolah itu! Patutnya gurubesar Melayu kita jgn BERLEMBUT sgt - dgn. si KAPIR BIADAP ni! Dahlah tu, si keling-BUAS ni dr. luar negara pula talipon - mungkin ejen si KAPIR-BUAS MOSSAD/CIA/MI6 atau dr. geng kongsi gelap yg. lari lintang pukang dulu kat Thailand kot! Talipon saja polis terus bila dpt. GERTAKAN SAMSENG KAPIR ini! Malaysiakan NEGARA ISLAM - kita tak perlu MERENDAH DIRI mahupun APOLOGETIK pd. mana-mana KAPIR utk. mengadakan amal ibadah Islam!

Kat India tu, dahlah umat Islam asyik dibunuh dlm. pembunuhan beramai (GENOCIDE) oleh kaum PENGGANAS HINDU di Gujarat, Kashmir dan terbaru di Uttar Pradesh, dan juga di Sri Lanka (pengganas Tamil bunuh umat Islam dan juga Buddha), kat M'sia ni pun, makin SAMSENG kaum Keling yg. SAMSENG mcm. GENG KONGSI GELAP ini; tak sedaq diri, mereka bangsa PENDATANG, yg. asalnya dibawa si KAPIR PENJAJAH British-Zionis LAKNAT!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

CUBA LIHAT BEKAS PM AUSTRALIA YG MENYATAKAN KAUM PENDATANG HARUS MENGHORMATI BUDAYA, AGAMA SERTA PENDUDUK ASAL TEMPATAN KALAU TAK ELOKLAH BALIK ATAU CARI PENEMPATAN BARU DING LAIN.. KEDATANGAN MEREKA DULUPUN TIDAK DIALU2KAN

Anonymous said...

Kepada kaum pendatang yang ada di malaysia baik yang dibawa oleh british atau pun yang datang sendiri. Ingatlah " orang melayu tak pernah menjemput malah tidak sekali-kali mengalu-alukan kedatangan anda ke tanah melayu ini"

Anonymous said...

Tak nampak apa masalah pun. Kan masjid Dan Surau semua berdekatan.

Lagi elok semua binatang yang disembelih dibuat kat abattoir berhampiran.

Tak takut penyakit ke?

Anonymous said...

Penyakit kalu sontot bontot lembu anon 6:10 00iii

Anonymous said...

Melayu lemah.Cuba keling ramai mau melayu kena pijak. Pemimpin melayu ramai yg bacul.

Anonymous said...

Siapa yg buat keling lakhanat ni menang. melayu juga.

Tora Malaya said...

Assalam Brotherhood. Mohon agar blog ini http://toramalaya.blogspot.com/ di linkkan dengan blog Tuan yang hebat. Terima kasih.
Tora Malaya..

Anonymous said...

Poorahhhhhhhhh.

Si paria sekor ni tak sedar diri. Dia dapat jadi menteri pun kerana masih ada orang melayu yang sanggup bagi undi kepada dia masa PRU 13 dulu. Kalau nak harap undi daripada cina dengan keling (india) ... tak kan merasa dia jadi MP selepas PRU 13.

Dey pariah. Belajar lah berterima kasih kepada orang melayu yang telah memberikan undi kepada anda.

Umno Voter

Anonymous said...

Najib silap. Masa budget patut bagi 50 juta untuk di kongsi oleh Sekolah Cina, Sekolah Keling dan Sekolah Mubaligh. Kepada Sekolah Melayu, Sekolah Agama, Mahad Tahfiz sepatutnya Najib bagi 100 juta.

Najib lupa, yang undi bagi Umno menang masa PRU 13 adalah orang melayu. Cina dengan keling sebelah mata pun tak pandang kepada calon Umno.