Breaking News
Loading...
November 20, 2013

Info Post

Aku memang tak kenal siapa aziz kaprawi nie, macam juga aku tak kenal siapa sir isaac newton, tapi bila aku baca buku sains yang mengatakan isaac newton lah orang menemui hukum graviti selepas dia melihat sebiji apple luruh dan jatuh gedebuk ke tanah...

Bergitu juga dengan aziz kaprawi, aku tak kenal siapa mamat nie dan dari mana dia datang, tapi selepas baca kenyataanya dia dalam utusan cara bagai mana untuk mengrade golongan pertengan yang di keluarkan oleh utusan berbunyi bergini "Golongan pertengahan yang saya maksudkan merujuk kepada orang Melayu yang boleh miliki kereta Mercedes-Benz, ada rumah banglo, mempunyai harta yang kata orang antara RM2 juta hingga RM3 juta." pada aku menarik...

Di tambah penemuannya yang terbaru beberapa hari lepas yang dilihat mampu menyelamatkan berjuta-juta nyawa manusia yang kerap mati di jalan raya bahawa kereta yang berusia 12 tahun ke atas perlu di tukar kerana sudah tidak selamat lagi berada di jalan raya, pada aku ianya cukup 'brilliant' 

Maka selayaknya lah aku kata, tahap pemikiran aziz kaprawi setaraf atau sama 'par' dengan sir isaac newton, tahniah najib kerana melantik seorang yang memiliki IQ yang cukup-cukup tinggi untuk duduk dalam kabinet malaysia dan menjawat jawatan timbalan menteri pengangkutan, aku harap lepas ini aziz menjadi menteri penuh.

9 comments:

usin said...

Aku setuju. Memang Aziz Kaprawi hebat. Sebelum aku tulis panjang, aku dengan ini ingin menarik balik komen hentam keromo aku pada Aziz Kaprawi. Istilah 'bodoh', 'bangang', 'otak letak lutut' tu aku tarik balik kerana 'sangat tak sesuai' dengan kebijaksanaan Aziz Kaprawi. Analisis lewat aku terhadap dua kenyataan Aziz Kaprawi (berkaitan status golongan pertengahan melayu dan kenderaan lebih 12 tahun) sebenarnya terlalu banyak faedahnya kepada rakyat umumnya dan melayu khususnya. Umpamakan bahawa melayu itu belum mempunyai rumah banglo, tiada kereta merz dan harta belum mencapai tahap rm2 juta, maka otomatik melayu itu masih berada pada kelompok bawah aka orang susah! so, orang susah kerajaan WAJIB BANTU!!! jika peraturan kenderaan lebih 12 tahun (kecuali merz kot!) tidak boleh berada di atas jalanraya (kerana boleh membawa maut), maka kerajaan secara otomatik akan membantu untuk membayar sebahagian besar hutang bank kerana loan kereta baru. Sangat 'brilliant' Aziz Kaprawi ini. So, kepada yang dah balun idea hebat Aziz Kaprawi, berentilah kerana serangan itu seolah 'menolak rezeki' dan 'menabur pasir ke pinggan sendiri'. Aku sendiri rasa 'penggredan' golongan pertengahan melayu Aziz Kaprawi menyeronokkan hati aku kerana 'aku wajib kerajaan bantu' kerana aku tiada kereta merz....
....adakah aku bermimpi?

Anonymous said...

inilah kualiti menteri yang di cari-cari selama ini bro.

Anonymous said...

Aku pung minta maaf dan tarik balik kenyataan aku terhadap beliau .Sementara masa masih ada ni aku nak puji saudara aziz karpawi ni yang berpandangan menembusi masa dan batu batan serta telah dapat menyelami hati budi orang orang Melayu yang selama ini menyokong kerajaan ....terima kasih tuan aziz karpawi ......Mohon keluarkanlah lagi cadangan yang super duper dimasa akan datang ....inilah tahap pemikiran yang dimahukan oleh Najib ...Tranfomasi berkeladak

Anonymous said...

Tak kan kereta 12 tahun jer.....lori hantu van hantu yang cina tokeynya takknak diam je...kebanyakkan lori2 cina semuanya 12ntahun lebih..apa lagi kasi potong lah lori2 vina babi tu jual kilo ada berani?..dasar otak bertaik puiiii.

Surrhead said...

tak lama lagi kita boleh tgk semua org kat kampung2 pakai merc - saga lama, wira, satria, datsun 120y, toyota corolla dsb yg lebih 12thn campak tepi jer....i rasa hutang bank tuk kete baru tak der masaalah, sebab dlm bank ada 2-3 juta

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, jgn. nak MENYAMAQ dan MENIPU sekrg - selama ini lu asyik kecam Islam/umatnya; temasuk nak PUTAR-BELIT pula, kononnya DS Zahid/UMNO 'munafiq' kononnya - wah bukan main lagi lu si KAPIR BANGSAT, skrg RAKUS pula lu; guna pula bahasa Islam dan nak bicara hukum Islam! Pi MAMPOS lu si-ULAR KAPIR!

Lu punya ekoq ni dr. Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Dan apahal lu asyik GERTAK UMNO bela umat Islam/Melayu - tapi tak pula lu bising si MCA-Gerakan-DAP-HINDRAF bela kaum Cina/Hindu/Kristian/Bukan Islam?!

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, hari tu juga lu pikiaq Sabah tu Kristian punya - memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP- tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Memang lu aaahhh si RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu si SIALPUNDEKhead bising pasal imigran dapat IC, - ingat mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera?! Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Memang lu KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Maka kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum dijajah Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!

Anonymous said...

Bah. pertama:

MATRADE, MITI, MIROS, MIMOS semuanya diKUASAI si KAPIR - inilah BALANYA!

Memang BANGSAT lapuran si Cina MIROS ni yg. asyik nak salahkan MANGSA kemalangan jlnraya, apasal (tentulah juga orang miskin kalau kereta tak diganti begitu lama atau tak mampu beli terbaru!)? Sebenarnya, PUNCA MAJORITI kemalangan jlnraya adalah disebabkan LORI/BAS/4WD/PIKAP-GANAS! Jadi saya syaki lapuran MIROS ini ditaja pihak tertentu!

Hari-hari tak habis-habis umat Islam/Melayu (termasuk pekerja asing Islam), jadi MAJORITI mangsa JENAYAH kemalangan jlnraya/industri yg. amat MENCURIGAkan, terutamanya berlanggar dgn. lori, atau kereta. Adakah MANGSA-MANGSA Islam/Melayu yg. terbunuh dgn. ngeri setiap hari (bayangkan jumlah dlm. setahun; lima thn: 10 thn?!) serta keluarga malang mereka, akan dpt. PEMBELAAN yg. cukup adil?!

Saya cadangkan Kem. Pengangkutan drp. nak halang org. MISKIN guna motosikal/kereta murah, baiklah bekerjasama dgn. KDN-PDRM, menyediakan SUBSIDI atau PINJAMAN utk. kamera "dashcam" MURAH kecil, yg. tersembunyi (http://news.malaysia.msn.com/community/hit-and-run-accident-caught-on-dashcam - utk. golongan miskin dan sederhana, dan setiap pekerja JPA terutamanya polis), di setiap kenderaan, di depan dan belakang. Kerana bila berlaku kemalangan, boleh dikaji sebab yg. sebenar. Yg. hairannya bas dan lori tak ada kamera lansung - sedgkan mereka selalunya PUNCA kemalangan ngeri - apakah syarikat mereka tak mampu?! MUSTAHIL!!

Bahkan saya juga syaki GENG KONGSI GELAP BUKAN ISLAM, terutamanya pemandu/PEMILIK lori/bas/4WD/pikap(termasuk warga asing dan PATI yg. direkrut geng kongsi gelap) makin mensasarkan mana-mana umat Islam/Melayu temasuk pekerja asing Islam (senang dikenali dari pakaian atau lambang Islamnya termasuk tudung atau ayat al-Quran pd. kenderaan), terutamanya yg. naik motosikal (lori/kereta di depan tekan brek tiba-tiba atau cuba bergesel dgn. kereta/motosikal yg. nak potong mereka, menyebabkan kereta/motosikal di belakang/yg. nak potong, TERBABAS ke jln. bertentangan- dan lori/kereta depan tersebut yg. menyebabkan kemalangan, akan terus pandu dan HILANG mcm. angin DAJAL, bila berlaku kemalangan). Atau lihat satu lagi MO terbaru, kenderaan muncul tiba-tiba tanpa lampu, dlm. gelap! Lihat juga MO ini, di mana kereta depan tiba-tiba keluar nak potong ketika kereta belakang dah keluar nak potong dulu di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131118/je_05/Bapa-anak-maut-langgar-pokok-ketika-memotong, atau dua warga emas anak-beranak meninggal dilanggar lori dua hari lepas akibat lori disyaki dipandu laju dlm. hujan, tak sempat brek bila kereta nak buat pusingan-U dan lepas itu pemandu lori India senang-senang salahkan MANGSA Islam/Melayu kita! Jadi saya cdgkan YB Menteri Pengangkutan bersama KDN dan PDRM, utk buat risikan khas siasat latarbelakang pemandu kereta/lori yg. terselamat, yg. melanggar/berlanggar dgn. kenderaan mangsa-mangsa yg. terbunuh.

Juga kena undang-undang lebih KETAT terutamanya kpd. pemandu lori/kereta GANAS termasuk hukuman penjara yg. lebih berat. Juga kamera/kotak hitam di setiap kenderaan, termasuk motosikal, yg. asyik terbabas ke jln. bertentangan sampai dilanggar dgn. ngeri atau langgar lori 'rosak'. Yg. herannya, lori asyik berhenti tepi jln, kononnya rosak - apakah tak cukup TANDA AMARAN termasuk lampu-lampu amaran, sampai boleh menyebabkan kemalangan?!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Bah. Kedua:
Bahkan saya syak Allahyarham Timbalan pegarah JAKIM S'wak dan 3 pekerjanya dilanggar lori balak (pemandunya lari) juga sebenarnya diRANCANG secara halus; apalagi S'wak makin disasarkan Musuh Islam/Melayu utk diKRISTIANkan (sebab itu juga saya syaki inilah mengapa kpg-kpg PUSAKA Islam/Melayu, termasuk tepi laut, terutamanya di Sibu, Bintulu, Kuching dan Miri asyik terbakar - utk. dihalau atau diRAMPAS tanah/kpg). Patutnya mulai sekrg., maklumat aktiviti mana-mana pegawai mana-mana jbtan agama Islam kita mesti dirahsiakan dan setiap tugasan dan pejabat mendpt. iringan/kawalan polis, dan KDN serta PDRM mesti bekerjasama dgn. polis negeri (yg. kdg-kdg. dikuasai Bukan Islam yg. disyaki tidak peduli bila mangsa adalah umat Islam/Melayu) bila berlaku jenayah, yg. termasuk rompakan/kebakaran/pembunuhan/kemalangan jlnraya-industri, yg. ganjilnya, tetapi sungguh menyayat hati, MAJORITInya adalah umat Islam/Melayu di seluruh Malaysia ini.

Lihat saja 7 umat Islam/Melayu MENINGGAL diBUNUH dlm. SATU HARI, dlm. jenayah kemalangan/ragut - lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131115/je_20/Tiga-maut-dua-parah-kereta-bertembung-lori-di-Tawau;
http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131115/je_21/Empat-maut-nahas-dalam-perjalanan-ke-konvokesyen-anak; dan http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131115/je_18/Wanita-warga-emas-maut-diragut-dua-lelaki-bermotosikal!

Bayangkanlah jumlah umat Islam/Melayu diBUNUH dgn. pelbagai cara dlm. setahun; dlm. lima tahun - ini yg. mereka si DAJAL MUSUH Islam/Melayu sedg RANCANG dgn. halus! Tapi MO ini tidak dipandang serius nampaknya oleh pemimpin UMNO mahupun PAS!

Kerana, yg. hairannya, kenapa PEMIMPIN/BIJAK-PANDAI/RAKYAT dr. umat Islam/Melayu adalah MAJORITI, ditimpa mcm-mcm penyakit. kemalangan, jenayah dan bencana, di Malaysia ini? Kita bukan nak menyoal Takdir, namun angkara JAHAT pd. mangsa dan keluarga mereka, tidak boleh dibiarkan terlepas dlm. Islam (lihat suntikan kimia utk. menyebabkan kanser/sakit jantung/racun di http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864, The CIA has Attempted to Assassinate 50 Foreign Leaders Including Chavez, Global Research, March 15, 2013; dan http://imeu.net/news/article0024562.shtml, Israel's History of Assassinating Palestinian Leaders, The IMEU, Nov 6, 2013)!

Lihat YB MB Pahang kita jatuh sakit tenat tiba-tiba (syukur dah sembuh tapi harus diawasi dgn. ketat oleh polis di hospital – dan hanya doktor/jururawat khas patut dibenarkan merawatnya). Juga kematian mengejut Allahyarham Bukhari Che Muda, CEO Alhijrah, yg. juga sungguh terpelajar, di usia muda akibat kanser. Serta pembunuhan terbaru Allahyarham Ustaz Raffli dr. JAIP.

Makcik Sambal Belacan.