Breaking News
Loading...
January 29, 2014

Info Post

Apakah membela Islam sesuatu yang menjijikan?

Apakah dengan memberi penerangan kepada umat Islam tentang bahaya kristianisasi sesuatu yang menjijikan?

Apakah dengan memberi penerangan tentang bahaya pluralisme dan liberalisme sesuatu yang menjijikan?

Baca komen bakal menteri besar orang selangor mengenai seminar “Pemantapan Aqidah, Bahaya Liberalisme dan Pluralism Serta Ancaman Kristianisasi Terhadap Umat Islam yang dianjurkan oleh Jabatan Pelajaran Johor dan Jabatan Mufti Johor


Pakatan Rakyat hari ini mendesak Putrajaya memberikan penjelasan berhubung dengan seminar 'ancaman Kristianisasi' yang akan diadakan sabtu ini.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifat gerakan tersebut sebagai gerakan politik yang menjijikan.

"Program ini merupakan gerakan politik yang menjijikan dan program sedemikian adalah berbahaya serta akan memberi tekanan kepada hubungan antara agama di negara ini.

"Malah apq yang boleh saya katakan menggunakan agama adalah untuk menakutkan orang lain," jelasnya di Parlimen.

Menurut Anwar lain, program tersebut pasti dilakukan oleh Umno yang mana selama ini pemimpin mereka kerap kali menggunakan sentimen agama dalam mendapatkan sokongan serta undi Melayu.

"Sekiranya wujud ancaman Kristianisasi, pihak berkenaan perlu mengemukakan bukti dan bukanya menimbulkan ketakutan serta kemarahan masyarakat Muslim.

"Adakah benar berlakunya gejala Kristiansasi dalam kalangan Muslim," tanya beliau.

Sebelum itu, Program berkenaan dianjurkan oleh Jabatan Pelajaran Johor dan Jabatan Mufti Johor bertajuk “Pemantapan Aqidah, Bahaya Liberalisme dan Pluralism Serta Ancaman Kristianisasi Terhadap Umat Islam.

12 comments:

Anonymous said...

Tahniah la orang selangor ya, dapat MB gila babi macam ni.

Anonymous said...

kalau semua melayu di selangor undi BN, selangor dpt balik kat BN. tapi undi cina solid pada pakatan. melayu pulak 50-50. melayu di luar bandar selangor umumnya masih bersama BN. tapi melayu di bandar yg ibubapanya adalah perantau ni selalunya kurang jati diri.....

Anonymous said...

Padan muka orang Selangor... khususnya anak jati Selangor yang nampaknya amat mudah dipermainkan oleh orang lain untuk agenda peribadi....hihihihi

Anonymous said...

Bahalol punya anwar.... kalo gitu baik ko tak yah ajar anak ko ngaji al quran....

Sbb dlm al quran mengingatkan umat agat x jadi kapir...

Tapi ko mintak bukti... gerakan kristian buat senyap2 la bodo.... bahalol.... pukimak kaki jubo.... mampos la kau hendaknya.....

jahat mcm iblis ko ni.... barua punya anwar...

Anonymous said...

Yg berfikir semua pun tahu siapa yg menjijikkan.

Anonymous said...

Adakah Si Nuar ni akan mendapat persetujuan Sultan Selangor sebagai MB jika perangainya memusuhi Islam dan bersifat liberal.
Diharap Semua raja2 Malaysia menasihatkan Sultan Selangor supaya tidak merestui si Nuar jadi MB Selangor.Dia orang luar dan sepatutnya menjadi KM P.Pinang.

Anonymous said...

Melayu berpecah belah sebab binatang ni la. Kalau betul nak ubah malaysia cuba hentikan rasuah, laksanakan hudud, berhenti jadik babi bertopeng manusia, mengetepikan agama sendiri utk politik. InsyaAllah akan berjaya.

CJay said...

Sama2 kita nilai sejauh mana orang2 melayu selangor menggunakan akal budi dan kebijaksanaan dalam memilih wakil mereka. Atau rakyat selangor sememangnya ramai yang liberal dan mendokong pluralisma

CJay said...

Sama2 kita nilai sejauh mana orang2 melayu selangor menggunakan akal budi dan kebijaksanaan dalam memilih wakil mereka. Atau rakyat selangor sememangnya ramai yang liberal dan mendokong pluralisma

Anonymous said...

bagi al jub...
manghina islam tak jijik...
Lgbt tak jijik.....
liwat tak jijik.....
mulia sungguh al jub je....

Anonymous said...

Anwar Ibrahim or El-Noer Abraham?

Anonymous said...

Manusia DURJANA KELAWAR ini dah lupa asal usul Islam/Melayunya! Sungguh MENJIJIKKAN!