Breaking News
Loading...
January 6, 2014

13 comments:

Anonymous said...

Maaf betul ke bukut mcm tu ...kalau kat sarawak mungkin betul tp takkan org semenanjung baca bahasa mcm tu...sy mmg tak sokong tp kita pun jangan jadikan fitnah ..sebab kalu sy gunakan bahan nie di FB ..takut jadi fitnah pulak ..

Surrhead said...

yg aku tak paham, mcm mana bahasa sebegini mengugat keimanan warga Islam di semenanjung??
patut ler warga kristian marah kat jais....ni kan tuk warga sabah/sarawak yg bekerja di semenanjung, dlm bab ni khususnya selangor, dan dihalang dari jalankan kewajipan keagamaan.

Anonymous said...

yg aku tak paham, mcm mana bahasa sebegini boleh mengugat akidah warga Islam di semenanjung?
Bukankah kitab tersebut dikhaskan tuk warga sabah/sarawak yg bekerja di semenanjung, khususnya selangor? dan ianya berada di dlm premis BSM??

jais sebenarnya tgh sabotaj umno, bab warga sabah/sarawak akan balik mengundi bila PRU kelak, dan ini akan jadi salah satu faktor yg akan dipertimbangkan.

ataupun jais bersekongkol dgn umno tuk mengalihkan tumpuan rakyat dari kos saradiri yg semakin meningkat di negara kita skrg.

jgn pulak balas yg jais bawah pimpinan kerajaan selangor, rasa2 jais bawah pimpinan sultan, yakni ketua agama.....kan??

Anonymous said...

ini bible, bukan INJIL

Anonymous said...

isu syiah tgh relak....skrg isu ini pulak ya??

sibuk betul org umno ni.....kan?? sentiasa ada isu tuk diperjuangkan??

isu kos saradiri rakyat tanak juang ker??

Surrhead said...

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/priest-reveals-proof-christians-used-allah-before-merdeka

ni dah ada cetakan dlm bahasa melayu lama....mcm mana jais nak counter ni?? rampas jugak?? jais telah dibodohkan oleh org umno

Anonymous said...

OI SIALhead, lu si KAPIR HARBI (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam)pi BERAMBUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S"wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, da paham lu?!

Memang BODOH mcm. KERBAU lu!

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN JAIS! Tapi hari ni dilapurkan di berita, kononnya k'jaan negeri nak kaji semula SOP membabitkan JAIS - apakah ini GERTAKAN pd. JAIS dan mana-mana jtn. agama ISLAM, yg. mereka harus TUNDUK pd. k'jaan negeri PEMBANGKANG, terutamanya DAPBANGKAI, tentang hal-ehwal Islam/umatnya di masa hadapan, sedgkan Islam agama Persekutuan dan Tanah Melayu kita ni NEGARA ISLAM?! Inilah akibat kita terlalu bagi NAIK MUKA bangsa PENDATANG KAPIR MUSUH ISLAM, yg. makin KURANG AJAR kat Tanah Melayu PUSAKA nenek/moyang kita ni!

Tapi kat Barat, si pendatang KAPIR HARBI ni, tahu pula jadi PENGECUT: tak pula nak paksa kaum Kristian bangsa Barat guna KALIMAH ALLAH utk nama Jesus, tuhan triniti si Kristian, termasuk dlm. injil-injil Barat!

Makcik Sambal Belacan.

Surrhead said...

hoi, makcik kangkung, kamu hidup lagi ka??
ingatkan dah mati, pas tgk kenaikkan harga barang2 baru2 ni....

ko sama dgn org umno, war2 kononnya Islam, tapi cetek....senang tergugat bab benda2 bodoh....

hoi bodoh, umno nak buka hard rock cafe kat putrajaya, ko tanak bising ker?? bahlol....itulah ko, melayu munafik...

Anonymous said...

Oi SIALBANGKAIBABIhead,lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html - dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR HARBI (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam)pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu?!

Langsi said...

Anon Sasau 11:43m...

Kalo nak pertahankan kalimah ALLAH tu kat Msia kene la larangan tu kat smua negeri dlm Msia termasuk Sabah Sarawak! Kat Sabah Sarawak tak pertahankan pasal takut hilang undi ke pasal takut dgn Kristian sana...!

Pertahankan kalimah ALLAH tapi bahas mcm org yg tak beriman dgn ALLAH...

ALLAH adalah pencipta segala makhluk di dunia ciptaanNYA... bukan utk Melayu UMNgOk je...

Apai Qumang said...

Aku dh guna kalimah Allah sejak dr kcik lagi.Apa hak korang utk campur tangan dlm urusan agama kami?????Allah adalh Tuhan kami juga.Jesus hanyalah Messiah kami.So xpayah nak memandai dlm urusan agama kami!!!!

Anonymous said...

Hahaa ini kes org Malaya saja, kami Sabah/Sarawak ada kesah isu "Allah"? Kami sama2 respect anutan satu sama lain, satu keluarga hidup aman damai walau lain2 agama.