Breaking News
Loading...
January 20, 2014

Info Post
Mujahid yusuh rawa adalah salah seorang ahli yang di lantik oleh Najib untuk menganggotai majlis perundingan perpaduan nasional, dia orang pas, ahli pas, ahli parlimen pas dan selama-lamanya akan menyokong pas...

Tapi cuba korang dengar komen dia pasal kristian nak guna kalimah Allah... komen dia aku nampak mirip seperti seorang pendakwah kristian yang sedang bersembunyi di sebalik jubah dan kopiah orang Islam dan mempromosikan agama kristian itu adalah satu agama yang baik setanding dengan agama Islam.

26 comments:

Anonymous said...

betul bro kalau kita dengar suara sahaja tampa tenggok muka, pasti kita ingat yang bercakap itu seorang mubaligh.

Anonymous said...

PAS nak undi non muslim, semuanya halal...kah..kah..kah..politik oh politik...nanti makan babi pun sepinggan dgn DAP pun tak apa..kah..kah..kah..
Ulama2 PAS setan bisu...kah..kah..kah..

mae said...

dia ni nak sebut milion atau bilion pun terkial2....

Anonymous said...

Pm najib cakap sabah sarawak boleh guna kalimah allah..tp semenanjung x boleh..mohon pencerahan..

Anonymous said...

Ya..knpa ade double standard??kalau x boleh maknanya x boleh la..sabah sarawak boleh guna kalimah allah semenanjung x boleh..ini semua kangkung..

Anonymous said...

Memang betul saudara Mujahid...orang2 Melayu perlu di didik bagaimana mengatasi masalah ini.Orang2 PAS yang jahil tentang strategi jahat Khafir Kristian ini perlu di didik supaya jangan jadi bodoh dan bahalol macam Mujahid sendiri.Mujahid mesti tanya diri sendiri kenapa kristian beriya2 benar mahu menggunakan Bible dalam bahasa Melayu, tidak bahasa Cina,Hindu dan lain2.Apa motif mereka mahu menggunakan Kalimah ALLAH dalambible mereka.Ini adalah tidak bukan hanya mahu memesongkan ummat Islam dari kalangan Melayu itu sendiri.Jadi, fahamilah taktik khafir ini wahai Mujahid yang tolol lagi bahalol.

Anonymous said...

Anon 4:36 boleh bg penjelasan x knpa pm najib bagi kebenaran org kristian di sabah dan sarawak boleh gunakan kalimah allah tp untuk semenanjung x boleh..saya agk confius dgn kebenaran yg pm najib bg..sbb noh gadut cakap sp yg bg kebenaran selain islam guna kalimah allah blh jatuh akidah seseorg tu..tolong anon 4:36..

Anonymous said...

Untuk pengetahuan semua bahawa pencetakan bible dlm bhsa melayu adalah di beri kebenaran oleh kdn..kalau x percaya please ask menteri yg bertanggungjawab..kerana semua penerbitan atau percetakan perlulah mendapat kebenaran dari pihak kdn..

Anonymous said...

Anon 3:51 dan 3:53Penggunaan nama Allah di Sabah dan Serawak sudah berlaku sebelum kedua negeri tersebut menganggotai Malaysia,ianya merupakan diantara 'hak' mereka yg tidak boleh di ganggu gugat sebagai syarat mereka menyertai Malaysia.Di Semenanjung pun sekatan hanya berdasarkan enakmen negeri bukan undang-undang persekutuan.

Itu adalah dari segi undang-undang,tapi kita sebagai umat Islam,perlu mempertahankan nama tersebut berdasarkan akidah,bukan undang-undang semata.Walaupun undang-undang membenarkannya namun demi mempertahankan akidah kita,kita perlu menolaknya walau pun hanya 'dgn hati'.Utk mengatasi masalah undang-undang tersebutlah pihak berkuasa negeri mewartakan enakmennya sendiri-bukankah ini satu langkah yg baik dan perlu di sokong.Undang-undang dunia adalah kecacatan di mana-mana ,tidak seperti undang-undang Allah,jadi carilah dimana ruang yg boleh di atasi.

Saya baru saja menepelak adik saya sendiri yg terikut-ikut dgn perangai Pas,demi politik perkara yg mereka tentang sudah menjadi sebaliknya jika ianya memahak kepada Pas.Yg kafir sudah jadi tak kafir,yg sesat sudah jadi tak sesat.Apa yg Pas akan lakukan sekarang jika mereka tidak bersingkokol dalam Pakatan dan tidak mendapat faedah undi Cina dan Kristian?.Sudah tentu melompat,bertakbir ke hulu kehilir demomembantah penggunaan nama Allah tersebut.Tapi sekarang semuanya bolhe ,walau pun Majlis Syura mereka sendiri memfatwakan' sesat'.

Kita jangan peduli apa yg PM Najib kata dalam soal ini,tapi sebagai org Islam kita kena ikut apa hukumnya menurut Islam.

Anonymous said...

Sya setuju dgn 5.22

Anonymous said...

pas dah tolak islam...
ambil kepentingan dunia..
islamkah Pas???

Anonymous said...

Parti Agama Sesat Semalaysia...
PAS....

Anonymous said...

Ouh..gitu ye..kalu gitu x yah la ckp pas ni bla..bla..bla...kalau dalam islam x boleh ckp je x boleh..suruh najib cakap sabah sarawak x boleh guna jgk..x perlu ckp pas nk undi cina la kristian la..sedangkan najib sendiri x berani ckp x boleh kpda sabah dn sarawak kerana takut hilang undi dua negeri tersebut..sama je.cisss..najib2..

Anonymous said...

Saya rasa perkara ini perlu di bwk ke meja rundingan..kita panggil semua pihak yg ariff atau yg pakar..panggil ulama2 besar dunia..kita bincangkan mengikut nas2 islam..

Anonymous said...

Apakata kalau bible bahasa malaysia dan penggunaan nama ALLAH di praktikkan oleh negeri kelantan dulu di bawah pemerintahan PAS. Sebab Puak PAs ni beriya-riya nak puak agama lain guna nama ALLAH. Kita test dulu macammana reaksi rakyat kelantan bila tengok poster2 nama ALLAH dan risalah2 bible di edar kepada melayu islam. Bila dh keadaan semakin meruncing baru PAS sesat dan PKR ni 'SEDAR' akan taktik puak evangelist kristian tu.. takut 'nasi dh jadi bubur' je..

Anonymous said...

Jawab dulu persoalan pokok...yg bg kebenaran cetak dalam bahasa melayu kdn...kalau rasa ia mendatangkan masalah tarik balik kebenaran tu..itu pn susah..kuasa ada dlm kdn..faham x???lagi satu jawab dulu knpa sabah sarawak boleh guna semenanjung x blh guna???kalau dalam islam kata x boleh maknanya semua x boleh..jgn cakap itu syarat pembentukan malaysia..maknanya itu x ikut islam la..jgn ckp pas bla..bla..pkr bla..bla..kalau umno tu perjuangkan islam suruh gov buat keputusan yg full stop..x pyh nk berpolimek bagai...

Anonymous said...

betul bro aku setuju dengan pandangan kau, tapi soalan aku ialah, kenapa bible tu nak di translate dalam bahasa melayu, apa keperluannya? ramai sangat ke orang melayu yang dah masuk kristian? katalah bible yang di translate tu untuk kegunaan di sabah dan di sarawak, contoh di sarawak ada suku kaum iban, bidayuh, kayan, kenyah, punan dan lain-lain, kenapa bible tu tak di translate dalam bahasa mereka? kenapa mesti di translate dalam bahasa melayu, bukan ke lebih senang bible tu di translate dalam bahasa ibunda mereka yang mereka hari-hari bercakap guna bahasa tu?

Anonymous said...

cakap jgn kutuk orang nanti org kutuk kita balik...
tapi yg dia berdekah dekah kutuk orang tu boleh pulak..
lihat minit ke 5:00
bapok munafik la....

Anonymous said...

Takziah kepada Mujahid atas peranannya sebagai seorang pejuang Kristian.

Anonymous said...

cerita 1juta kristian malaysia tak akan mampu berbuat apa di malaysia ni...
nak tanya balik...
yahudi yg ada tanah sejengkal di falastin dan dikelilingi nagara islam pulak tu...
apa yg negara islam boleh buat..?
nak bercakap jangan sekitar bawah tempurong la...

Anonymous said...

jangan menidakan kebijaksanaan yahudi ini....
orang islam yg ramai tak lebih dari seperti buih di lautan...
nabi yg kata ingat tu....

Anonymous said...

bible bahasa melayu dah lama ujud pasal kdn benarkan, skrang kdn lah patut tarik balik kelulusan benda tu, tak lah melalut lalut isu ni smpai skarang. simple aje. lagi satu aku perasan isu belaku kat selangor je, negeri lain relex aje walhal bible melayu melambak kat gereja negeri lain, kata member yg ambik course religious comperative study.

Anonymous said...

Bodoh dgn umno berpisah tiada..kih..kih..

Anonymous said...

salah tu...
bohoh dgn pencacai PR berpisah tiada
...kih..kih..

Anonymous said...

sedih baca komen disini .... sebagai orang islam yang dalam kebuntuan perlu kita rujuk kembali bagaimana nabi menguruskan hal sebegini.... seperti yang kita tau kristian telah wujud sebelum islam....sebagai orang kristian arab, mereka rujuk Tuhan sebagai Allah ... jadi persoalan sekarang setelah nabi menjadi ketua negara madinah dan makkah, apakah baginda mengarahkan penganut kristian berhenti mengunakan perkataan Allah ?? ... ps: berhentilah dari bersikap terlalu emosi, cuba cari penyelesaian baik, sila la bertanya kepada ALIM ULAMA yang berilmu....

Anonymous said...

.