MH370: Gelihati Dan Lucu Dengar Jawapan Dari Hishammuddin...

Ketika ditanya oleh wartawan tempatan dalam satu perjumpaan tertutup, hisham mengatakan yang panglima tudm kata dekat dia, punca utama kenapa jet pejuang tudm tak pergi ushar kenapa mh370 berpatah balik adalah kerana...


Aku tulis dalam bahasa yang cukup mudah kita paham...

1. turn back atau patah balik itu berlaku dalam ruang udara malaysia yang melibatkan pesawat komersil.
2. pesawat itu tidak dilihat sebagai pesawat "hostile" [pesawat musuh]
3. jadi tidak ada makna untuk tudm pergi ushar pesawat itu...

Ok, soalan aku. 

1. macam mana tudm kata pesawat itu adalah pesawat komersil, sedangkan dalam dewan rakyat, timbalan menteri pertahanan kata, pada hari kejadian tudm tidak mengenali pesawat itu, senang cerita pesawat itu boleh di kategorikan sebagai UFO unidentified flying object. klik sini
2. macam mana hisham kata, pesawat itu bukan pesawat "hostile" [pesawat musuh] sedangkan tudm pun tak tahu dan tidak mengenali identiti kapal terbang yang patah balik itu adalah kapal terbang milik MAS dan ianya MH370, selepas 3-4 hari baru tudm sahkan pesawat itu milik MAS itu adalah MH370.
3. adakah tidak ada makna untuk tudm pergi ushar, menatang apa yang terbang di ruang udara malaysia dan kenapa tetiba sebuah objek terbang itu tiba-tiba berpatah balik.

Setahu aku, apa yang berlaku di negara-negara lain, setiap kali sesuatu objek yang melintasi ruang udara negara itu tampa identiti, sudah pasti 2 atau 3 bijik fighter jet akan pergi usahar apa ke benda yang terbang atas ruang udara negara mereka, memang ini akan memakan kos minyak jet, tapi apalah sangat kos minyak dengan maruah kedaulatan negara.

Hisham mengambil contoh serangan terhadap twin tower 911 di amerika, kerana us air force bersikap macam tudm lah, akhirnya twin tower di rempuh dan bangunan pentagon hampir ranap, pasal 2-3 bijik kapal terbang komersil patah balik dan us air force tak pi ushar kenapa pesawat itu patah balik, berbalik kepada soalan aku no2 tadi, mana dia tahu pesawat itu hostile ke tak hostile, memanglah pesawat itu berlepas dari klia sepang, buatnya pengganas rampas mh370, kemudian berpatah balik masuk ruang udara pulau pinang dan rempuh rumah guan eng, tak ke sama macam kes 911.

Sepatutnya, apa yang berlaku di us dalam kes twin tower itu di jadikan pengajaran oleh pihak malaysia, takkan bila dah terhantuk baru nak tengadah.

4. Kata hisham lagi, kalau tudm pergi ushar pun, takan tudm nak tembak jatuh pesawat tu.

Pada aku pelik benar bunyi ayat hisham tu, pergi ushar bukan pi tembak pesawat, takan lah pilot tudm bodoh sangat nak tembak pesawat dari negara sendiri kan, sudah tentu lah bila jet tudm pergi ushar pesawat yang tak di kenali dalam radar yang berpatah balik tu, pertama mereka akan lihat, "ohh... kapal terbang MAS rupanya" mungkin akan berlaku komunikasi antara pilot jet dengan pilot mh370, aku yakin pasti akan berlaku komunikasi antara pilot jet tudm dan pilot mh370, kurang-kurang pilot jet tudm akan tanya pilot mh370 'apa hal yeop tetiba ko patah balik?" atau "yeop gps ko rosak ke?" atau "are u okey?"

Katakan lah, pilot mh370 tu tak mahu berkomunikasi dengan pilot jet tudm, kalau pilot tudm tu cerdik, aku yakin mereka semua cerdik, pasti pilot jet tudm sudah dapat menagak sesuatu yang tak kena berlaku, mungkin mereka akan memberi tahu ATC di klia atau subang, kenapa pilot kapal terbang MAS ini bisu dan tak mahu berkomunikasi dengan depa, sudah tentu akan ada arahan-arahan lain yang akan di berikan oleh ATC atau ATC tudm kepada depa. lihat bagaimana pilot jet F16 berkomunikasi dengan pilot KLM disini atau sini.


Mungkin jarak antara kedua kapal terbang itu agak jauh, tapi dalam keadaan gelap, pilot tudm mampu melihat apa yang ada di dalam cockpit mh370 sekiranya lampu di dalam cockpit itu di buka, mungkin mereka boleh beri gambaran bagai mana rupa dan keadaan dalam cockpit dan keadaan pilot semasa komunikasi antara mereka berlaku.

Aku yakin menembak jatuh pesawat bukan priority tudm, mesti ada sop yang perlu di ikuti oleh pilot tudm sebelum mereka menembak jatuh pesawat terutama pesawat komersil, kalau pun perlu menembak jatuh pesawat komersil, sudah tentu amaran akan mereka berikan dulu, kemudian mengiringi peswat yang tidak di kenali itu keluar dari ruang udara malaysia, kalau pesawat itu masih berdegil atau melarikan diri, mungkin ianya akan di tembak, atau pilot jet tudm akan berikan tembakan amaran dulu.

Jawapan dari hisham itu agak lucu, tapi apa nak buat, dia menteri, aku nie rakyat je, mungkin akan ada yang kata, ko setakat blogger cabuk apa yang kau tau? tapi aku tulis nie nak kongsi dengan korang semua, sepatutnya itulah perkara-perkara yang berlaku kalau tudm pi ushar menatang apa yang melintas masuk dalam ruang udara malaysia...

Comments

Anonymous said…
Setuju dgn pendapat saudara
He was protected coz dia sepupu najib.

Dia merapu atau metepek tetap ok bagi najib dan pecacai keliling.

Tepat sangat saolan tu, lu sapa? Majistret, loya...

Depa mintri..
Anonymous said…
Rakyat dilarang buat spekulasi tapi diarang punya statement menimbulkan banyak spekulasi...admin padamlah artikel ni buat malu kat PR je..
Anonymous said…
Baru die tau mcm mana jd menteri sebenar bila rakyat bertanya...
Same goes to all the minister...
Dgn rakyat sendiri blh ckp merapu..
Dgn antarabangsa jgn main2
Nasib baik bkn menteri ayam. Yg jawab..
Die ckp x suke flgiht jln kaki
Anonymous said…
tapi lebih baik la dari sepupu dia tu..lepas bagi maklumat yg mengelirukan terus blah. takda soal jawab. mamat ni jugak la yg nak merepek merapu pun..kesian.
Anonymous said…
Soalan kamu patut diajukan pd panglima ATM. Bkan Hishamuddin. Manakala jawapan Najib tepat tapi media luar sengaja dimanupulasi. Laluan pesawat sah di lautan hindi. Pencarian sekarang memfokuskan
Anonymous said…
Kalau ikut memang fail jadi menteri pertahanan. Nasiblah masa pengganas kiram yg tawan lahad datu dia bukan jadi menteri pertahanan. Jadi menteri kdn pun fail ada ke pengganas nak ajak berunding. Orang kata dia kata bukan, dah mati polis varu nak ambil tindakan. Betul menteri amaran. Patut wartawan minah salleh perli are u protected sebab sepupu najib. Terlalu ambil mudah dalam soal keselamatan.
Anonymous said…
Are u ok??
Anonymous said…
"Flight MH370 ended in Indian Ocean" kalau terhempas katakan terhempas,
kalau kena hijec katakan kena hijec,
kalau mati katakan mati,
tidak rakyat tertampi-tampi.
Anonymous said…
Loser.. is always loser

Rasa nak gelak pun ada
Tp lebih sebak sedih
Stkt itu saja mentaliti menteri Hisham
Buat malu KDN, skrg merapu kt Kem Pengktn.
Lepas ni mgkn kt KEMENTAH

Cukuplah dia malukan UMNO !!
JGN GADAI KESELAMATAN dan MARUAH MALAYSIA
Anonymous said…
Lagi malu bakal pm kaki jubo..
Anonymous said…
Bodoh punya statement..
1. memang pun tudm tidak mengenali pesawat tersebut tapi pesawat tersebut mmg pesawat komersial kan.. kan.. kan.. dan datang dari arah dalam malaysia, bukan dari luar dan hala tuju pesawat komersial, takkan tudm pandai2 terus check guna jet. lain lah pesawat tu tidak di kenali yang datang dari luar.
2. betul lh apa yang tudm cakap pesawat tersebut bukan pesawat 'hostile'.. sebab pesawat tersebut pesawat komersial (kapal terbang penumpang).. takkan tudm x dpt beza antara pesawat komersial dgn pesawat perang.. jadi nk suruh TUDM check pakai 'JET' utk mana2 pesawat boeing atau airbus yg buat u turn kh?..
3. sepatutnya dalam kes macam ni.. pihak airport yg bagi arahan bukan tudm. takkan tudm terus check guna jet.. ni bukan dalam TV bro.. mesti ada prosedur2 nya.. kalau cakap mmg senang..
Lagi satu.. kalau kerajaan pandai2 cakap TERHEMPAS, HIJACK, tapi setelah jumpa black box nanti.. lain cerita SEBENAR.. so.. kalau si juburi tu lain lh.. boleh spin, uturn, brek.. dan mcm2 lagi lh..
Anonymous said…
H2O terbaik..! persetankan apa org nak kata..
Anonymous said…
diamlah...ko bukan menteri pun.
article pun cm bangang
Anonymous said…
cuba bayangkan kalau matput atau mat sapu yg jawap soalan2 media dalam dan lua negara....kahkahkah aku pasti gelak smpai tkencing... tapi tabik pada Hisham...lately ni kepimpinan Hisham terserlah..
Anonymous said…
Terbaik ye? Emmm memanglah terbaik sangat2. Teruskan buat pc akhirnya kekantaoian akan terserlah.
Anonymous said…
engkau ni blogger kai spin dan kelentong...HTH tu menteri ...tidok tak lena...fikiaq...daripada merapu...baik hang pi beranang cari MH370 kat lautan hindi....
Anonymous said…
Lucu laa baca reasoning encik ni.

Encik boleh tya lak 'macamana Tudm tahu pesawat tu tidak hostile'... kah..kah..kah.. Encik, kalau ya pun, encik pi laa tanya pilot tudm ke atau mana2 tentera dalam tudm sebelum tulis artikel ni. Nampak sangat yang Encik berfikir selepas tengok filem Hollywood.

Pengomen yang sambut tulisan encik pun rupanya ramai juga yg berfikiran macam pakcik2 kat kedai kopi tu.

Encik, operator radar tudm menilai sesuatu blip dalam radar tu dan menentukan samada ia pesawat komersil atau pesawat tentera dgn melihat kepada banyak faktor, antaranya: kelajuan (pesawat tentera bergerak laju sbb ia lebih ringan), ketinggian (pesawat komersil terbang pada altitude yang tinggi pada tahap yg stabil utk tempoh yg lama) dan trajektori (pesawat yg hostile akan bergerak dgn kelajuan yang amat laju pada arah yang luar biasa).

Utk makluman encik, bukan operator radar tudm je yg Nampak blip (yg kemudiannya di sahkan sebagai mh370), tetapi operator radar Thailand berpangkalan di Patani juga nampak (kerana mh370 turut memasuki ruang udara Thailand dlm perjalan ke VAMPI waypoint) dan mereka juga tidak hantar jet pejuang mereka. Operator radar Indonesia juga nampak blip tersebut (yang berpangkalan di Acheh) dan mereka juga tidak antar jet pejuang mereka apabila mh370 bergerak ke arah INGREK waypoint.

Harus di ingat, tahun lepas operator radar di Acheh telah berjaya menyekat pesawat tentera Amerika yg terbang memasuki ruang udara mereka ke Selat Melaka tanpa memperkenalkan diri. Makna kata, mereka tahu buat kerja mereka.

Takkan mereka semua ni tidoq????

As a blogger, you should be wiser when you write anything as it will influence others.
Anonymous said…
encik anon 12:59. boleh tak pesawat commercial menjadi pesawat hostile?
Anonymous said…
lagi satu encik anon 12:59. kenapa timbalan menteri pertahanan kata tudm tidak mengenal pesawat yang berpatah balik itu? encik oleh rujuk dalam semua laman media arus perdana, jangan rujuk pada harakah dan suara keadilan.

Dengan kata lain, tudm sendiri tidak tahu adakah pesawat yang berpatah balik itu adalah pesawat commercial kalau tidak, takan keluar ayat macam tu dari mulut timbalan menteri pertahanan.
Anonymous said…
Aku tak sangka ada macai2 H20 dan Najib boleh buta kayu tak nampak penipuan H2o dan Penglima tentera gemok mulut muncung tu TERANG2!!

Kepala hotak ko lah bro encik2.. pesawat hostile or not if something abnormal flying pattern.. turn back tajam mcm tu.. apakah pegawai TUDM malam tu goyang kaki atau tgn main game?? atau melayan betina?

Kalau umah ko tgh malam bunyi pelik mcm org masuk..tp ko xtahu apa benda adakah ko akan tido dgn lebih nyeyak dn xperlu pergi check??

Ini soal rakyat dn negara.. krn pegawai bangang TUDM tu lah menyebab 239 nyawa jd mangsa.. entah mati atau hidup.. pegawai bangang tu akan kena balasan Tuhan sbb lalai..esok anak bini dia pulak kena!!

Hostile or not IKUTLAH SOP. Radar hanya kenal blip kehadiran objek terbang.. dia xckp pun pesawat MAS ke boeing 777 ke drone ke atau UFO.. transponder shj yg akan bertahu pd Radar DCA apa identiti objek terbang itu..

Jdnya.. buat andaian bodoh pesawat tu behaved like a commercial jte.. berdasarkan speed.. itu lg satu jwpn bodoh dan memperbodohkan org dan malas. speed bkn parameter itu hostile or not.. jet fighter pun bleh slow down utk align with the target elok pecat je pegawai TUDM mcm tu.. apakah jet yg melanggar WTC dlu jet fighter?

Aku igt dlm PAS dn PKR je ada penjilat bodoh.. rupanya H20 pun ada penjilatnya wpun jelas menipu dlm tragedi MH370.. plg celaka tiba2 tiada asas dan bukti kukuh Najib matikan moral dan harapan semua keluarga mangsa dan rakyat.. MH370 telah berakhir di Lautan Hindi.. no one survived? calaka Najib... siapa kau pndai2 buat penegsahan?? now skrg sampah berlambak2 yg dijumpai tu ada logo MAS ke?

Sblm JAKIM/JAIS tangkap Bomoh KLIA itu aku sarankan bawak bomoh tu TAMPAR muka H20 dn Najib dlu, bkn tampar KJ.. sbb dua ekor ini lah punya MAS.. dua ekor spupu ini xlangsung mau sentuh pasal kemungkin Diego Garcia atau siasatan konspirasi wpun US telah akui pernah intip perbualan telefon PM kita??

Tnya Najib dia tahu tak apa itu E-3 AWACS US Navy dan apa kebolehan jet itu dlm isu Mh370??

wahai macai2 lembu H20..silalah jilat byk2 lg kita saksikan apa ending seteusnya oleh Najib selepas kantoi dgn Lautan Hindi. Kotak hitam tu brg elektronik yg CIA boleh cipta 1000 biji clone yg sama siap masuk rekod data seperti yg mereka mahu!!
Anonymous said…
Kita org UMNO.. tolong jgn jd mcm barua2 PKR, PAS dan DAP. Semua tu hanya layak dipanggil baru sbb setuju apa saja ketua dia buat.
Boh blkg org ka, tutuh jalang china ka, cium burit bini org ka, tunjuk spenda putih lepas hentam janda org ka.. semua barua tu tetap sokong. Puja melangit

Kita UMNO jgn smpi tahap tu. Tp nampaknya ada yg dah smpi tahap tu

Kita paham beban kerajaan skrg dan kita tetap di blkg kerajaan

Tp x bererti pemimpin di atas bebas buat apa saja. Ckp apa saja. Kalau rasa x berkeupayaan, undur cr terhormat. Jgn smpi mcm Pak Lah. Dek kerana menantu celaka, cukup hina turunnya seorang PM. Semua simpati pd anak keturunan ulamak tu. Tp apa boleh buat, dia kena byr bila ada buat salah. Dgr ckp menantu celaka lg laknat. Pak lah dimaki, dihina.

Dan skrg Hisham pulak. Come n la bro Hisham. X semestinya Najib anak bekas PM, naik PM.. dah nko pun akan ikut jejak sama. What d hell ?
Nko dah cukup buat dajal masa jd KP UMNO. Tunjuk pulak sikap pondan, simpan telur bini jaga kt rmh masa kt KDN !!!

TOLONG BRO HISHAM ! Kamu sudah malukan UMNO. JGN MALUKAN TANAH AIR KAMI !!

JGN BG STATEMENT BODOH MCM LEMBU PAWAH !!
Anonymous said…
Semua yg komen diatas bangang mcm menteri jugak
Anonymous said…
Anon April 1, 2014 at 8:17 AM
KESEMUA tu termasuklah kau..tapi bukan aku ha ha ha
Anonymous said…
anon april 1, 2014 att 8:50 am

ko same bebal macam pak menteri kat atas..wat memalukan umno jer..pergi masuk dap la wahai celake!!
Anonymous said…
betul le setiap kejadian tu ada hikmahnya....seperti MH370 ni...hikmahnya boleh dilihat malaysia terlalu ramai bakat yg terpendam...iaitu penyiasat persendirian yg lebih tau segala2nya...

azhar...
Anonymous said…
orang yang kau balun tu bakal pm.
Anonymous said…
OI anon-anon KAPIR yang asyik MENGUTUK UMNO/Melayu/YAB PM-Isteri (Ibunda Negara) Islam-Melayu kita - nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sampai sebut Kalimah ALLAH, cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

Dan DAPBANGKAIBABI akan MamPUSS di Tanah Melayu ini!
Anonymous said…
Media Barat yg. anti-ISLAM spt. CELAKANewsNetwork-FOCKNews-DailyMailJAHANAM itu memang disyaki dikuasai Mossad-CIA-MI6-NATO! Kat Malaysia ni kita ada ejen mereka dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI//PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean!!

Tapi, nasib baik ada Media Alternativ (label "teori konspirasi" adalah label si Illuminati Barat-ZIONIS utk. memburukkan dan menutup mulut Media dan mana-mana teori Alternativ), yg. cuba memberikan maklumat BENAR!

Lihat artikel amat BERNAS dr. wartawan Jepun Yoichi Shimatsu, yg. menyambungkan titik-titik penting misteri kehilangan MAS kita ini, termasuk kemungkinan penglibatan si ZIONIS Soros, bukan shj. utk. menjatuhkan Iran (Israel juga berpengkalan dgn. Submarine senjata Nuklear di Diego GarCIA) tetapi kerana dendamnya yg. lama, pd. YAB Ayahanda Tun Dr. Mahathir kita – di http://www.sovereignindependentuk.co.uk/2014/03/28/latest-posts-role-of-israel-and-soros-exposed-by-mh370-twin-jet-in-tel-aviv-top-10-veterans-stories-in-todays-news-march-26-2014-adl-deceit-sinks-judgeship-t/ , Role of Israel and Soros Exposed by MH370 Twin Jet in Tel Aviv , By Yoichi Shimatsu, March 26, 2014!

ZIONIS DAJAL Soros serta Rockefeller, adalah dari geng Rothschild, iaitu ketua pemuja SYAITAN Illuminati yg. menubuhkan Israel dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin, dan disyaki memulakan perang Dunia Pertama dan Kedua, serta membunuh Tsar Russia dan seluruh keluarganya, Pres. Lincoln dan Kennedy, Allahyarham Pres. Yasser Arafat, dan menjadikan Israel kuasa Nuklear, yg. paling bahaya ke atas Dunia Islam!

Dan si FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat), yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS itu, yg. juga mempunyai ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean/DAPBANGKAI/PKRPELIWAT, yg. kesemuanya memangnya tak habis-habis nak mengalih perhatian dunia dari bukti penglibatan Diego GarCIA di tengah Lautan Hindi itu!

Diego GarCIA ini sebenarnya adalah pengkalan tentera BAWAH TANAH- kongsi US-British-Israel-NATO yg. mungkin mengandungi senjata Nuklear (MAS disyaki di ‘hijack’ ke situ dulu, sebelum si Barat-ZIONIS ni bagi cerita palsu kat kita yg. MAS di'hempaskan' di Lautan Hindi, tetapi tidak akan dijumpai kerana Lautan Hindi itu sukar)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
Yang jaga radar tu H2O ker???
Anonymous said…
kalau aku jadi hisyam..aku ngaku je tudm tak buat kerja..biar melopong lagi mulut panglima tu...apart from mistake tu overall hisyam did well...kalau aljuboq dah tentu msia jadi bahan gelak satu dunia..harini cakap lain esok cakap lain..janji cakap..
Anonymous said…
aku rasa kalau mahfuzz jd menteri gnti hisham, taklah jd gini sbb mahfuzz ada pengalaman kerja angkat beg kat airport kepala batas. kalau bab k/terbang hilang ni, dia dah biasa sgt dgn segala mak nenek radar yg ada atas muka bumi ni, amarika pun terpaksa rujuk kat dia....ahli parlimen tu nooo, pilihan rakyat m'sia.
Surrhead said…
This comment has been removed by the author.
Surrhead said…
sebuah artikel yg bernas dari DET....

dan kalau di ikut track record hisham ni....

1. dulu dia bos KDN, sabah di serang suluk

2. lepas PRU, acting menteri pengangkutan dan menteri pertahanan....ari itu bas tergolek kat genting dan skrg isu mh ni, siap menjejaskan integriti RMAF

Kalo ko perasaan, hisham ni gi mana2 dept, confirm ada isu...isu besaq pulak tu....

hisham ni pembawa bala....hisham is jinxed....cuba bayangkan kalo mamat ni jadik PM....hancus....
Anonymous said…
Makcik belacan
Isu hang bernas

Tp susunan mcm belacan
Pening nak baca
Hang susun elok sikit

Rasanya hang elok ganti Auw kt atas tu ha !!! Ckp ada fakta. Ada rujukan

Mcd bengong johor sekoq tu, buat malu UMNO jr

Wei org Johor. Hampa angkat la org yg ada teloq sikit. Ramai lg yg hebat kt sana nuu
Anonymous said…
Cuba bincangkan...kenapa bila radar tudm dapat kesan objek tu pesawat komersial pegawai2 yg jaga radar tidak terus dapatkan pengesahan dari dca adakah dca mengeluarkan arahan supaya pesawat berpatah balik..jika tidak ini bermakna pegawai tudm tidak buat kerja..atau memang ini konspirasi pimpinan atasan negara dgn pihak2 tertentu...situasi ini membahayakan kedaulatan negara kita...bincangkan...
Anonymous said…
Oi SIALBANGKAIBABIhead,lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku juga semalam! BANGKAI lu!
Oi SIALBANGKAIBABIhead, lu yg. BODOH mcm KERBAU! Dah lah tu,lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html & di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html! Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS(tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si PELAHAPKANGKANGBABI?!
Surrhead said…
makcik sambal belacan.....ko bersedara dgn saifool bontot ya?? ntah la, i mcm dpt rasakan yg mmg begitu
Anonymous said…
semua yg komen sini xda tamadun langsung..ckp sdp mulut je..cua bw2 istifar skit
Anonymous said…
Tudm tau itu pesawat komersial. Cuma X ada butir lanjut spt nombor pesawat. Itu je
Anonymous said…
Oi SIALBANGKAIBABIhead si KAPIRBABI,lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku juga semalam! BANGKAI lu!
Oi SIALBANGKAIBABIhead, lu yg. BODOH mcm KERBAU! Dah lah tu,lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html & di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html! Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS(tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si PELAHAPKANGKANGBABI?!
Anonymous said…
Masalahnya...kalau dh tau pesawat komersial nape x refer terus ngn dca???tnye la dca ade keluarkan arahan untk patah balik x???mcm x buat keje plak yg jaga radar tudm nih..kalau refer dca x jd mcm ni..kate lah dca bgtau x kuar arahan untk patah balik..kan boleh antr jet untuk siasat...simple je...x pn tnye la pimpinan atasan negara...diaorg. mesti tau sesuatu nih..ade bnde yg disorokkan..percayalah..satu hari nanti kebenaran pasti muncul..manusia merancang tapi allah adalah sebaik baik perancang..
Unknown said…
Komunikasi terputus dengan menara kawalan.. Mcm mana nak comunicate dgn darat? Takkan nak guna tin sambung tali.. Itu gunanya radar TUDM.. Jet dihantar nak check pesawat tu.. Ok ke x? Nape pusing balik.. Kalau xdpt jawapan, jet hantar laporan ke darat.. Darat akan komunikasi dgn command centre dll.. Kalau perlu iring, kena la iring, kalau perlu tembak, tembak.. Jangan salahkan boeing je.. Check sop tudm.. Ataupun mungkin ada arahan batalkan sop ni.. Kalau jet singapore melintas boleh je tudm buat kerja.. Nape pulak time ni tersangkut?
Unknown said…
Setuju..
Anonymous said…
Wahai ahli2 UMNO sekalian
UMNO adalah hak kita semua
Hak mak pak kita yg pnh jd ahli UMNO

UMNO bkn hak najib sorang
Bkn hak H20 saja
Bkn hak depa anak beranak

Apa kelayakan dan kewibawaan yg boleh najib lantik dia sbg menteri pertahanan dan pemangku menteri pengangkutan. Terang2an he's a loser. Dia gagal dr kt KBS, Kem Pelajaran dan KDN
masa kem. pelajaran, brp ramai kontraktor p 'interview' dgn dia utk dpt projek sekolah !!
Masa kt KDN, ckp langsung x pki otak. Amaran sana, amaran sini. Smpi org panggil pondan.
Hunus keris, pas tu melutut minta ampun kt cina
Cukup keji ahli UMNO rasa

Dah la. Aku merayu demi agama Islam. Demi masa depan anak cucu..
Jgnlah ada lg pemimpin mcm. Kalau stkt cawangan, ok lah jugak

Najib hanya lantik dia sbb sepupu. X lebih dr tu

Tp kalau masa PAU dia x diundi sbg sorang dr Naib Presiden, mgkn Najib goyang jugak nak angkat sepupu karat dia tu

Salah sapa ? Salah PERWAKILAN yg undi dia !!

CELAKALAH PERWAKILAN YG UNDI HISHAMUDIN. HAMPA JAWABLAH NANTI DALAM KUBUR. KAMI MGKN X ADA BUKTI HAMPA AMBIK DUIT, TP PERWAKILAN X GUNA MCM HAMPA X LAYAK ADA DALAM UMNO !! ANJING KURAP CHOW KIT LG MULIA DR HAMPA ! PENGKHIANAT AGAMA DAN BANGSA

DUIT SELESA KT HOTEL. DUIT MASYUK. DOK TGK MAHARAJA LAWAK VERSI UMNO !! MALAM MINUM KOPI X PUN KE DANGDUT. YG BETINA, SHOPPING

CELAKALAH PERWAKILAN UMNO YG UNDI HISHAMUDIN TUN HUSSEIN ONN
Darah Satria said…
Kerajaan terlalu slow...
Anonymous said…
Kelakar yang memberi komen kalau pakai akal sendiri tanpa mengambil kira apa yang sebenarnya berlaku. Ya, TUDM tahu itu pesawat "friendly" kerana ia bermula dari Malaysia, ya blipping di Primary Radar besar menunjukkan ia Pesawat Boeing/Airbus Commercial dan Ya dengan kelajuan yang tidak laju (tak sampai pun Mach 1) menunjukkan ia bukan ancaman kepada Malaysia. Ramai sangat berlagak lebih tahu KONONNYA.
Anonymous said…
Persoalannye kat sini..nape x refer dca tnye dca ade kuar arahan untk pesawat patah balik x?faham x?kenapa x refer dca??knpa x refer dca??knpa x refer dca??
Anonymous said…
Mom tu sebenarnya enjin mig29 kita tu tak bole hidupla SBB
minyak jet mahal hahaha
Anonymous said…
1Malaysia kena try..yehaaaaaa
Anonymous said…
ramai pakar k/terbang dan pakar radar kat Malaysia terdiri dari org PAS dan PKR. SPM gred 3 pun jd pakar...hahaha.
Anonymous said…
betul dah tu. Pakar spm gred 3 pembangkang. otak semua letak atas kepala lutut

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID