Breaking News
Loading...
April 30, 2014

13 comments:

Anonymous said...

Tak de air, jadi miss solat.

Syabas nak tanggung dosa ke?

Anonymous said...

apa nak bising-bising, biarlah rakyat selangor dan kerajaan pilihan mereka, mungking mereka selesa berkadaan demikian(tak ada air) siapa tahu !

Anonymous said...

Kena tayamum le gaya nye..
guna tanah + taik kucing depan rumah....

Anonymous said...

mana janji pak Khalid berahim bagi tau catuan dah selesai, hari ni di rumah aku di kajang tak da air, nak di maki hamun pemimpin macam ni tak sampai hati sebab dia pun manusia,..tapi tolong lah fikir rakyat, kamu anak beranak denagn kunchu kuncu kamu senang mandi, berak, main bini dan lain lain lagi, rakyat kamu suruh berjimat air, kamu catu air, kami ni binatang ke tak perlu mandi, main bini, sembahyang macam kamu..pakar dah kata tak perlu catu air sebab paras sungai dah bagus, jangan nak jual kata kata murah kamu dnegan air longakang, air lombong... buat lah kerja kamu untuk rakyat.. tak kan kamu tak tahu janji kamu masa jadi pemimpin..jangan sombong, bongkak...rakyat yang jadi mangsa... rakyat patut keluar beramai ramai protest pasal catuan air besok, bukan keluar untuk protest GST...fikirlah wahai rakyat sekelian..

Anonymous said...

ainon 10.42
mane berani diaowang nak protes..nk guling2 kat jalan..itu pilihan mereka..dan mereka pun rasa seronok macam nie.dpt air free..tapi kene angkut sendiri..org selangor jgn byk komplen...ini hadiah kpd kowang pilih..

Anonymous said...

anon 10:25. syabas tak ada kena mengena dengan catuan. ini keja kerajaan negeri la bongok.syabas cuma proses air dan jual. pengurusan air terletak ditangan kerajaan negeri dibawah kerajaan parti klentong rakyat yang kuat memfitnah dan bebal tu disamping mempunyai punahsihat peliwat tegar dan gay tua nak mampos tu.kerajaan dibwah telunjuk gangster DAP yang tamak haloba dan nak menjahanamkam bangsa melayu jadi hamba mereka.

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

yang suruh buat catuan air adalah kerajaan negeri, bukannya arahan syabas. Aku tak sangka dah minum air lombong ni, penganut pr kat selangor semakin menjadi BIUL dan BAHALOL macam ANUS 10:25am tu.....

kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Di negeri Selangor - Masalah air tak cukup. Di negeri Pulau Pinang - Masalah para peniaga dan penjaja melayu susah nak cari makan, mereka dihalau dihambat macam anjing kurap selongkar tong sampah. Di negeri Kelantan - Muda mudinya bertaburan diserata negeri orang sebab di Kelantan susah nak hidup tak ada kerja sebab tak ada kilang dan industri.

Semua negeri yang saya sebut itu adalah negeri2 yang rakyatnya buat keputusan supaya diperintah oleh Pakatan Rakyat. Tak siapa pun yang paksa mereka supaya undi PR pada PRU13 dulu. Mereka sendiri yang pilih dengan rela dan redho kerana mereka rasa Umno(BN) dah tak boleh nak bagi kesenangan lagi kepada mereka.

Dan sekarang adalah musim mereka menuaikan hasil yang mereka usahakan sejak sekian lama. Dan alhamdulillah mereka dapat apa yang mereka idamkan .... Air Tak Cukup, Susah Nak Berniaga Cari Makan dan Berdagang Bergelandangan Merempat Mencari Makan Di Negeri Yang Diperintah Oleh Umno(BN).

Maka atas kejadian yang menimpa2 itu mereka (rakyat Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan) seharusnya banyak2 bersyukur diatas nikmat menghadapi kesulitan hidup yang mereka sendiri pilih. Terutamanya rakyat yang berbangsa melayu beragama islam di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan ... jangan merintih, jangan bersungut sebaliknya BERSYUKUR LAH kerana anda dipilih oleh Allah untuk merasai nikmat kesulitan sedangkan rakan2 anda di negeri2 bawah Umno(BN) tidak berpeluang mendapat nikmat sepahit yang anda dapat.

Ana Muslim

Anonymous said...

Kan kerajaan PR janji nak bagi air free, sekarang janji dah ditunaikan ,tapi sayang tak semua tempat dapat air free dari lori tangki ,

Anonymous said...

Cerita pasal Hudud. Dulu dan Sekarang.

Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud Umno tak pernah menyatakan sokongan secara terbuka. Tapi hari ini alhamdulillah. Umno terang2 kata akan sokong. Tapi pemimpin Pas pula ragu2 takut Umno sokong sebab nak pecahkan PR.

Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud pemimpin paling kanan dalam DAP kata " langkah mayat aku ". Tapi hari ini orang itu dah mampos dah.

Dulu2 MCA dan Gerakan takut2 nak membantah perlaksaan Hudud. Tapi hari ini ketua2 Gerakan dan MCA dengan berani dan jujur menyatakan " kami tolak Hudud "

Itu lah bezanya antara dulu dan sekarang. Yang tak mahu berubah hanyalah Pas, dari dulu sampai sekarang tak putus2 mencurigai Umno. Umno jadi serba tak kena, " diam tak kena sokong pun tak kena, kalau tak sokong terus dikatakan Umno tolak islam, bila sokong dikatakan ada agenda tersembunyi "

Kalau orang Pas pegang kepada kitab yang orang Umno pegang, kalau orang Pas sembah tuhan yang orang Umno sembah ... tidak lah Hudud menjadi terawang2 dikayangan.

Dulu orang Pas kata Umno tu Setan sebab Umno tak mahu buat Hudud, tapi hari ini hendaknya orang Pas berani mengaku " Kami adalah Setan Berserban yang saja2 nak guna Hudud untuk political mileage parti kami ".

Boleh jadi betul. Orang Umno kopiah tak pakai serban pun tidak berjubah jauh sekali ... makanya Setan pun tak ada tempat lah nak sembunyikan diri. Orang Pas berkopiah, berserban dan berjubah siang dan malam ... Setan suka sangat2 sebab banyak tempat dia boleh menyembunyikan diri dan wajahnya.

Perangai Setan adalah ... mulut kata nak islam, nak Hudud tapi dihati berdoa " mudahan2 pihak yang satu lagi tu tak akan sokong usul aku, maka dapat lah aku kata kepada pengikut dan penyokong aku ... aku nak buat Hudud tapi pihak yang satu lagi tu yang tak mahu sokong "

Akhirnya Setan pun kantoi ... bila pihak yang satu lagi kata " kalau kau bawa usul tu aku dan orang aku akan beri sokongan penuh ".

Ha ha ha ... pada akhirnya Setan telah termasuk ke dalam perangkapnya sendiri.

Anonymous said...

Apa susahnya. Selangor kan kah banyak lombong. Air lombong tu free saja. Melayu sahaja yang bising sedangkan cina dan india yang jadi penyokong PR dah lama guna air lombong ... tak ada masalah pun, Freeeeeeeeeee pulak tu.

Anonymous said...

Kurang air terawat bukan air hujan. Lagi sekali rakyat selangor kena tipu. Air hujan basuh jubur bolehlah.

Anonymous said...

Lombong kat Puchong tu tempat Indo berak! Wekkk! Padan la muka kau orang sokong sangat PR.