Breaking News
Loading...
April 19, 2014

Info Post
Setelah senyap selama satu hari, akhirnya bekas Ahli Parlimen Padang Serai (PAS) 2008-2013, Zulkifli Nordin (Zul Nordin) tampil membalas kenyataan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.

Zul Nordin dalam Tweet terbarunya mengingatkan Khairy Jamaluddin agar tidak menjadi Anwar Ibrahim kedua dalam politik.


Tweet ini dipercayai merujuk kepada “tweet” KJ semalam yang mempertikaikan Perdana Menteri kerana memilih Zul Nordin sebagai calon BN dalam pilihan raya umum lalu.

Pada awalnya ia sekadar berpunca daripada tindakan KJ yang marah dengan Tweet  Zul Nordin yang menyatakan “ketika kerajaan Pas Kelantan mahu melaksanakan hudud, Allah mematikan Karpal Singh, penentang hudud”.

Khairy yang terkenal dengan pemikiran liberal moden membalas tweet tersebut dengan menyuruh Zul Nordin “diam”.


Apabila disokong oleh beberapa orang, Khairy pergi lebih jauh dengan mempertikaikan tindakan Perdana Menteri memilih calon secara terbuka dalam laman Twitter. Dalam “tweet” itu,  beliau menyatakan tidak pernah bersetuju dengan Datuk Seri Mohd Najib dalam pemilihan Zul Nordin sebagai calon Barisan Nasional bagi pilihan raya umum yang lalu. MYKMU

27 comments:

Anonymous said...

Semuanya adalah kehendak allah nak menguji manusia dgn memberi sedikit kuasa janganlah merasa bongkak dan sombong belum tentu kita akan mencapai cita-cita apa yg kita hendak walau pun sudah pasti seperti anuar ibrahim dahulu. Bila2 masa saja allah boleh tarik apa yg diberi jgnlah mengaib org jika tidak berstuju dgn pandangan org lain.

tobeng said...

Keri ingat dia layak sangat ke jadi
ketua pemuda,jadi mp,jadi menteri?Kalau bukan sebab dia menantu paklah agak2 kat mana dia?

Nak jadi PM sbl 40 konon...

Anak Bukit Jelutong said...

DET.

Datuk Zulkifli Noordin adalah Bekas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru.

Bekas Ahli Parlimen Padang Serai ialah N. Gobalakrishnan.

TK.

QalamQabut said...

Tapi memang UMNO memang suka rasuah dan orang yang suka merasuah.

Tak malu ke? Kerajaan nak perangi rasuah macam mana kalau bukan setakat orang yang menerima tetapi orang yang merasuah pun boleh ada dalam kabinet!

Unknown said...

KJ has shown his arrogant and surely he is not the leader that every Malaysian is waiting for. He is "kurang ajar, bongkak dan sombong"

COULD ANYONE REMOVE HIM FROM THE CABINET?

Anonymous said...

Tanggani dulu rasuah dlm negeri2 PR baru nak cerita dlm BN...moron..

Anonymous said...

Sibok pasal BN..
tak sedar duit Pkr 100juta dari suaram kena songlap...moron...

Anonymous said...

KJ ini pun aku meluat jg...kdg2 masuk campur x tentu pasal.
bukan setakat jd anwar 2 tp Karpal Junior (KJ)..

Anonymous said...

Cuma Khairi yg yang tak perlukan Zulkifli Nordin tapi kami sebagai pemilih perlukan pemimpin yg sngat vokal dlm mempertahankan kedaulatan Islam seperti Zul Nordin.

Kita tidak perlukan pemimpin yang sedang membuktikan dirinya pengecut yg memilih untuk diam apabila Rasulullah dan kalimah Allah di hina olih orang bukan Islam.

Setidak-tidaknya Zul sudah membuktikan dia mmg cintakan ugama Islam dan bangsanya sebaliknya Khairi sedang membuktikan dia mmg hendak menjadi pengganti kepada Nik Aziz dan Hj Hadi yg ternyata begitu gerun kepada pemimpin Cina pembangkang dan bukan Islam.

Fikir-fikirkanlah kalau kita nak selamat kita oerlukan pemimpin yg takot pada orang bukan Islam ke atau takot pada Allah?

Anonymous said...

Kj perlu buktikan kehebatannya bertanding di shah alam.zul tewas kerana
95 peratus drp 17000
cina shah alam undi
khalid gereja.kalau kj bertanding di shah alam mungkin dpt 17000 undi cina ajer sbb kj klon anwar dan melayu islam tak suka kj.kat rembau
lain citer la....zul noordin pun bole menang gamaknya...

QalamQabut said...

Ngok 11:44 cakap: Tanggani dulu rasuah dlm negeri2 PR baru nak cerita dlm BN...moron..
tak sedar duit Pkr 100juta dari suaram kena songlap...moron...

Apasal yang sensitif sangat bila aku sebut pasal rasuah ni? Apasal nak sibuk suruh orang lain basuh punggung jika kita tau punggung kita yang berlengas dengan rasuah.

Tak ada rasuah? Alhamdulillah le... Tak payah le nak terasa sangat.

Anonymous said...

Yang Khiri syok sangat kak Karpal tu kenape?

Karpal hina Islam KJ diam.Karpal bela peliwat KJ diam.

Tetibe aje KJ meletup bila Zul Nordin cuit sikit pasal hudud kelantan dengan kematiak Karpal.

Ni ape hal ni? Nak bungkus dalam keriar politik ke?

Anonymous said...

I am a voter from rembau. To mp kj, if you want my vote for next election...SHUT UP, REALLY SHUT UP AND PLEASE BEHAVE YOURSELF ACCORDINGLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Aku sokong. Kalau kj teruskan perangai mcm ni aku dan keluarga aku tak akan bagi undi kat kj different pru akan datang bila kami mengundi di rembau.

Anonymous said...

Kj shut up. Really, shut up!!!

Anonymous said...

Oi si kalamBANGKAI, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq kat BLOGDAPBANGKAIBERULAT yg. BODOH mcm. KERBAU!

Anonymous said...

Aku heran betullah, di waktu Tanah Melayu, pusaka nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT Barat-ZIONIS dan mana-mana puak pendatang KAPIR yg. dibawa si PENJAJAH buas tu, makin TERGADAI kerana kejahatan-makin-DAJAL si KAPIR MUSUH Islam spt. kapal ni, ada pula si Islam/Melayu HIPOKRIT meratapi KEMAMPOSANnya! Dahlah tu sebatang jln. di Pulau Pinang nak dinamakan jln. kapal ni - YA ALLAH; baik UMNO BANTAH! Dan jgn. juga kita lupa jugak si pembodek wee-wee tak lama dulu!

Sebenaqnya, di Tanah Melayu ini, puak KAPIR GAY/PORNO , Kristian Zionis serta PENYAMAQ Islam PKRPELIWAT/DAPBANGKAI sbg. ejen Illuminati Barat-ZIONIS ini, sedg- mempergunakan sbg. senjata DAJAL mereka, golongan Melayu/Islam LIBERAL/GAY, dlm PKR/PAS/UMNO utk. MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam!

Puak Illuminati ditubuhkan dan dikuasai puak ZIONIS yg. ingin menubuhkan Satu K'jaan Dunia (New World Order/One World Government) - bertuhankan Syaitan, di mana kebebasan individu adalah mutlak utk. berperangai mcm. binatang buas termasuk utk. MELIWAT, merogol anak kecil (Pedofilia); merogol binatang; bebas seks luar-nikah, pornografi dan kegiatan homoseksual; menggugurkan anak; menghisap dadah, minum arak, main judi; merompak /membunuh sesuka hati termasuk melalui perang-perang/penjajahan buas terutamanya ke atas Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dsbnya!

Dan antara yg. paling hipokrit berterusan tetapi antara plg. licik dan merbahaya buat UMNO dan Islam/umatnya, ialah si Kairi-budak-mentah-BERANGAN-nak-jadi-PM ni, yg. memang asyik diPUJA EvangeliSStar (ejen si DAPBANGKAI/PKRPELIWAT serta penaja mereka dr. Barat-ZIONIS), yg. begitu KURANG AJAQ, sergah Timbalan Pres. PERKASA yg. cukup kuat dan berani berjuang utk. ISLAM, Datuk Zulkifli Nordin “to shut up” psl. kapal ni - umat Islam/Melayu yg. asyik diHINA dan diBUNUH, termasuk MAJORITI mangsa dlm. kemalangan jlnraya oleh lori/bas/kereta4WD BUAS, tak pula si mamat-budak-mentah-amat-benci-PERKASA ni nak bela!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

QalamQabut said...

Tahniah Makcik Belacan, kutip la pahala banyak2 dok maki hamun orang. Mana tau kot boleh dapat masuk sorga.

Islam jenis apa hang sekoq ni? Kurang ajaran ka?

Anonymous said...

OI si kalamBANGSAT -jgnlah lu nak MENYAMAQ pulam, si PENGGANAS Red BEABBABGKAIBABI!

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sampai sebut Kalimah ALLAH, cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

Dan DAPBANGKAIBABI akan MamPUSS di Tanah Melayu ini!

QalamQabut said...

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

Hang dok cerita pasai diri hang sendiri ka?

Anonymous said...

Famous quotes of the day:
B.A.B.I: "you ulang I saman"
KJ: "Shutup. Really, shutup!"

Anonymous said...

Puak HamPAS: "TakeBeeer"

Anonymous said...

OI si kalamBANGSAT - si PENYAMAQ PENGGANAS Red BEABBABGKAIBABI, yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sampai sebut Kalimah ALLAH, cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

QalamQabut said...

Oi Makcik Sambal Belacan yang PERTAHAN Islam dan umatnya...

Hang teringin sangat nak bangkit sebelah Karpal ka bila mampoih nanti?

Anonymous said...

OI si kalamBANGSAT, dah tunjuk belang lu aaahh si PENGGANAS red BeanBANGKAIBABI! Lu nak GERTAK aku - si PENAKUTHARAMJADAH!!

Memang lu ni si PENYAMAQBUASPELAHAPJUBOQBABI!

Surrhead said...

dah lah zul bodoh tak sedar lagi dia dipermainkan umno bila di letak di shah alam, yg bestnya ada penyokongnya...klasik betul....umno really love you all....diharap maintain mcm ni....

Anonymous said...

Surrhead...Shutup, really shutup.