Breaking News
Loading...
May 15, 2014

Info Post

Baca apa kata ketua wanita mca ini,

MCA wants Cabinet ministers who openly supported PAS’ hudud initiative to be dealt with by the BN top brass.

Wanita MCA chief Heng Seai Kie was referring to Minister in the Prime Minister Department Jamil Khir and the International Trade and Industry ministerMustapa Mohamed who declared their support forhudud in Kelantan.

Artikel selanjutnya Klik Sini

22 comments:

Anonymous said...

Apasat mau dengar ini parti loser...
apa kerusi pon tak bleh kasi lagi langsi ka lin cai...

Anonymous said...

apa pasal mau takut hudud, hudud protect lu maa..mana ada berani kacau, culik, rogol lu, lu punya anak, lu punya sedara, sebab takut itu tuhan punya undang undang, sekarang punya undang undang, rogol ke, curi ke, culik ke, hantam kasi mati ke boleh lepas, lawyer boleh pusing cakap maa,,,itu anwar ada video pun sudah 99% BETUL pun boleh kasi orang tatak percaya..hudud kalu sudah tentu dia kena, mana mau tipu...hudud banyak baik..untuk semua orang..

Anonymous said...

hudud ada kalu tak payah takut, kalu amak pergi toreh getah pagi pagi subuh, balik lambat pegi dulang bijih, main majong sampai dua belat malam takda sapa mau kacau, takut itu hudud. dengar saja sudah takut ini tanda baik maa..mana ada orang mau angkat lu barang, masuk lu rumah, curi lu kereta..macam macam lagi tak da baik bikin punya...hudud gerenti jaga kita semua maa...takut tak boleh minum, amoi amoi ke...tak da hat boleh minum lumah dalam, boleh amoi amoi lain negeli, siam ke singapore ke..olang tak tau maa..

Anonymous said...

Itu MCA parti tak ada guna , kerusi menang PRU 13 atas bantuan melayu , lagi mau cakap banyak .Itu hudud ada kah tak ada kah cina semua sudah benci sama MCA jadi lebih baik tutup itu parti.

Anonymous said...

Memang dasar SI KAPIRDAJAL BETINA ANJINGKURAP RASIS! Pi MAMPOS lu punya MCAcingJAMBAN dari Tanah Melayu ni!!

Inilah akibat kita terlalu bagi muka kat si KAPIRDAJAL kat Tanah Melayu ISLAM kita ni, PUSAKA nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT British-ZIONIS dan mana-mana puak PENDATANG/PENCEROBOH KAPIR yg. asalnya dibawa si PENJAJAH buas tu!!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

mak cik sambal belacan... kita patut mengajar bukan menghantam, tak da apa untung menhantam, kan ke mengajar tu di ajar, dan mencerca tu di larang....insyallah mereka akan dengar dengan hujah hujah yang baik...kerana agama allah untuk semua manusia dan patut kita sampaikan kepada mereka walaupun satu ayat...minat tak tengok video sheikh hussin yee..cuba cari dan dengar ceramah dia..tapi mesti ada good English...dia budak Kedah lari ke penang jadi samseng tapi hidayah telah merubah dia..alhamdilillah..sama juga yusoff estes, raheem green..dan lain lain..
kawan kawan lain pun..harap kita bersikap mengajar bukan menghantam...mereka tak paham dan perlu di beri penerangan..

Anonymous said...

sekarang ada tilawah, Nampak tak qari, qariah banyak muda muda, bacaan pun sangat menarik, ini petanda baik ugama islam sudah diminati golongan anak muda, kita harap PKR pun akan usaha menarik anak muda kearah itu, bukan mengajar anak muda bertambah biadap, tak hormat orang, terpekik terlolong di padang..pkr ada biro ugama ke?..rafizi patut pegang biro ugama sebab dia bnayk sangat kureng...

Anonymous said...

That's true. jamil khir and mustapha pembelot UMNO. tak reti2 ka Dr. M dah dari dulu cakap hudud PAS ni mengarut! Aku hairan kenapa makin lama melayu makin bodoh?

Anonymous said...

OI anon-anon 9.53, 10.00 & 10.45pm, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS/CIA-MOSSAD dan ejen-ejen mereka dari DAPBANGKAIBABI MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA, nak menghalang sebarang maklumat BENAR tersebar!

Dahlah tu, asyik sasarkan hanya Makcik Sambal Belacan dan asyik fitnahkan dia - apa yg. mereka TAKUT sgt. dia tulis tu?!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI MAMPOS lu KANDANGBABI DAPBANGKAIBABI/CIA-MOSSAD!

Anonymous said...

Anon 12:27 AM,
Aku Anon 10:45 PM. hang ni contoh melayu yang makin bodoh. Kritik saja, tengok bahasa. Islam apa hang ni? Perangain macam taleban, patutlah gatal nak hudud PAS, bukan sebenar hukum Allah. nak sangat hudud macam ni, pi berambus tinggal kat Saudi, pakistan, Afgan atau Sudan. Aku pasti hang ni tak educated. Negara2 tu senua sesuai untuk hang.

Anonymous said...

biasalah mentality melayu, takboleh di tegur, ini issue hudud yang patut di beri penerangan kepada orang tak tahu, salah ke, nak buat hudud ke tidak itu peringkat pentadbiran Negara, kafir laknat mengecham islam sebab hudud tak boleh ke kamu terangkan hudud apa yang kamu tahu,..tak kan kamu biar islam di permainkan sebab agenda kamu tak suka hudud,,,,nanti kamu dha cukup dewasa, mak kamu kena rogol, Nampak pula dalam cctv di rumah..baru kamu appreciate apa itu hudud, jangan pandang sempit pasal hudud..mungkin untuk melaksana sekarang belum sesuai kerana kepakaran mungkin belum cukup...so who are you to say no to hudud,,,kamu takut tak dapat amoi amaoi makan luar ke, takut poket kosong tak dapat rasuah ke
kamu takut tak dapat fitnah macam maki hamun macam kamu buat di sini ke...ask yourself.. what you want in life....

Anonymous said...

aku setuju komen di atas, kita patut mengajar bukan mencela orang tak tahu, ..sayang anon 12:27 tak pandai baca quran sebab tu dia tak suka tilawah dan tak suka komen supaya mengajar dari mencela,,,baca alquran untuk paham..ayat mudah alkafirun...yang jauh sikit..allah ada kata jangan kamu mencerca mereka kerana mereka akan kelak mencerca tuhan kamu, lagi sampaikan lah walau pun satu ayat apa yang kamu tahu...aku cadang baca lah quran untuk paham tujuan hidup di dunia, dan mengenal allah lebih dekat..cuba lah... gaji besar kamu ( kalau lah)..rumah besar kamu, bini cantik kamu hanya sementara...akhlak yang mulia membawa saham dan merit yang baik untuk menuju tempat akan datang mu..

Anonymous said...

Anon 10:45...
Sebab tu jamil khir nak ada majlis kerjasama dgn pas utk membentuk draf hudud yg
benar (check&balance)
..nak harap draf hudud pas buat sorang-sorang pakai smpi kiamat la dok haru biru...
..nak bantu draf hudud 1993 pas yg mengarot tu....

Anonymous said...

Najib? Hang dengaq tak apa cina ni cakap? Cepat hukum semua Melayu tu macam hang layan Mat Said. Nanti jangan lupa bagi duit banyak2 upgrade sekolah2 vernakular nak tambah aircon dalam jamban. Budak2 Melayu belajar dalam panas tak pa. Takut nanti PRU14 tak dapat undi cina pulak. Maklumla PRU13 pun hang menang besar sebab undi cina laa. Kan gitu, Najib Ah Gor?

Anonymous said...

Sebenarnya hukum hudud adalah hukum yang diturunkan kepada orang2 Islam oleh Allah swt. PAS hanya menyuarakan dan ingin melaksanakan hukum tersebut. Malangnya hukum hudud hanya diutarakan ketika Pilihanraya sahaja. Tetapi kali ini HUKUM HUDUD benar2 hendak dilaksanakan dengan PAS sebagai Parti yang hendak memulakan melaksanakannya di Negeri yang diperintahnya iaitu Negeri Kelantan. Dan kerajaan telah memberikan lampu hijau. Sekiranya perlaksanaannya Berjaya di Negeri Kelantan mungkin seluruh Negara akan melaksanakannya demi untuk menjaga masyarakat muslim yang semakin rosak dan jauh dari ajaran agama sendiri iaitu Islam. Untuk melaksanakan hukum Allah swt, orang2 kafir tak perlu bersuara kerana mereka tak layak mengkritik dan bagi pendapat kepada orang2 Islam. Biarkan para2 ulama Islam mnenanganinya. Orang2 bukan Islam sebenarnya takut jika HUKUM HUDUD dilaksanakan maka mata pencarian mereka akan tergugat yang selama ini kebanyakan orang2 Melayu yang kurang mendalami agama melanggani tempat2 seperti berikut:- Pusat perjudian, pelacur, minuman arak, pusat2 ekor haram dan berlesen. Dadah. Tidak hairan mereka ni kaya kerana hasil2 tersebutlah yang membuat mereka kaya-raya. Sebab itu mereka orang2 kafir yang selama ini merosakan orang2 Islam dan sambil mengaut keuntungan berlipat2 ganda dengan hasil maksiat pada pandangan agama Islam. sebab itu juga hukum hudud mesti dilaksanakan untuk menjaga akhlak dan agama orang Islam supaya tidak terjebak atau kekal terus dengan melakukan segala macam maksiat yang ada disekeliling mereka. Sesiapa yang menjadi pemerintah yang melengah-lengahkan hukum hudud untuk dilaksanakan, dia akan dipertanggungjawabkan diakhirat kelak. Besar sungguh dosa yang kena ditanggung oleh pemerintah jika sekiranya mereka memperlekehkan hukum Allah swt tersebut.

Anonymous said...

anon 2:32... ini satu penjelasan yang baik..
anon 12:27 kurang bijak sebab gaya hidup nya sama macam yang bukan islam tu sebab tu dia melalak...any way selamat kan umat islam dahulu sebelum banyak lagi bala menimpa..kafir tetap kafir kerana mereka akan sentiasa tidak senang dengan islam yang mengajak ke arah kebaikan..ini dah di sebut dalam quran..

Anonymous said...

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq kat KANDANGDAPBANGKAIBABI!

Anonymous said...

Nampak sangat 3:51pm tak bijak, tadi pergi sembahyang jumaat ke tidak, apa khutbah hari ni,..atau lepak kat shopping complex...elok lah sedar diri tu, kalau setakat nak maki hamun orang tak bawa apa, cerdik pandai akan bawa approach memberitahu dengan berilmu, bukan menghentam..nak tahu siapa kurang cerdik..tu ketua penipu semalaysia..sikap bukan mengajar tapi putar belit..semoga allah selamat kan umat islam di Malaysia dari berkata kata tanpa ilmu...anyway..fahami lah surat alkafirun...engkau dengan ugama ko,,aku dengan ugama ku,,yang mengEsakan Allah, dan rasul nya..subhanallah..allah hu Akbar..

Anonymous said...

OI anon 9.13pm, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANGDAPBANGKAIBABI!

Anonymous said...

Mca, lu punya kerja kasi hantam sama dap la. Lain hal jangan kasi bunyi la......

Anonymous said...

Mca sudah tukar kerja maaa...
sekarang belakang sudah join Dap...
depan sudah hantam pas umno maaa
lagi mau pecaya ka ini lincai....

Anonymous said...

HUDUD HUKUM aLLAH...SAPA PERTIKAI KE NERAKA JAHANAM...NERAKA JAHANAM...