Breaking News
Loading...
May 8, 2014

Info Post

Semalam menteri di jabatan perdana menteri kata, "ruangan kaum [bangsa] dalam borang rasmi kerajaan yang tiada nilai tambah di gugurkan"

Pada aku setiap borang yang di isi oleh rakyat malaysia perlu ada ruang untuk bangsa, apakah dengan tidak mencetak perkataan "KETURUNAN atau BANGSA atau KAUM, MELAYU, CINA, INDIA & LAIN-LAIN pada borang, kerajaan mampu menjimat sebanyak 1 trilion setahun?

Mungkin menteri di jabatan perdana menteri itu telah mengabil contoh borang dari pejabat hannah yeoh adun dap subang yang tidak mencetak ruang bangsa dalam borang di pusat khidmat masyarakatnya...

Mula-mula buang ruangan bangsa dalam borang, lama-lama buang perkataan bangsa dalam mykad pulak di hapuskan, tak percaya korang tengok la nanti...


11 comments:

Anonymous said...

Ruang tu untuk pekerja rasis senang tidak meluluskan, atau simpan atau buang kat tong sampah.

Kan Menteri tu bodoh Dan bangang tak erti tujuan ruangan bangsa.

Ruang agama dengan pendapatan seseorang tu bila nak buang jugak? Termasuk pekerja an apa.

Susah kadangkala nak Bagi subsidi , rumah murah, Tanah atau biasiswa kerana nampak sangat tanpa meritokrasi.

Anonymous said...

Dulu DAP cadang benda ni, teruk dia kena blasah. Tapi la ni kerajaan BN sendiri buat.....sapa pula nak kita blasah?

Anonymous said...

Hannah Yeoh dan Menteri bodoh tu kahwin kahwin campur sbb tulah tak tahu nak letak bangsa apa anak dia orang ke dalam ruang Bangsa....jangan tak tahu pulak....

Anonymous said...

Boddo! Taruk nama & no ic cukup la. Tak payah taruk jantina. Senang sikit nak tukar jantina. Agama pun boley buang. Senang nanti tukar agama. Mak bapak pun ta tau.

Surrhead said...

Cadangan yg bernas dari Joseph...negara akan lebih aman bila rakyat jelata dah memperkenalkan diri sebagai bangsa Malaysia....boleh kurangkan sikit konsep "Divide & Conquer" yg diamalkan oleh umno

Anonymous said...

Bagus. Lagi cepat barisan runtuh.

Anonymous said...

Sebenarnya nak menambah nilai tambah pada bangsa2 lain dan hendak menghapuskan hak2 bumiputra. Nampak sangat musuh orang2 bumiputra Melayu hendak menghapuskan dan merampas sedikit demi sedikit hak2 kita. Wahai kaumku, kaum bumiputra bersatulah kita atas tiket seagama dan sebangsa untuk mengekalkan hak2 kita yang masih ada. Berhentilah menjual tanah2 kita kepada orang2 bukan Melayu biarpun murah sedikit kalau jual dengan bangsa sendiri. Mereka2 ni nampaknya benar2 tamak ekonomi dah mereka pegang, politik pun mereka dah nak pegang. Mereka orang2 MCA nipun macam nak keluar drpd barisan. sememangnya mereka secara talam dua muka dah pun bergabung dengan DAP pada PRU13, kononya dah dapat tawan seluruh Negara. Allah swt masih melindungi orang2 Melayu Islam dinegara ini, kerana Negara ini milik kita orang2 Melayu. Yang pada asalnya dinamakan semenanjung Tanah Melayu. Seteruk2teruk kita orang Melayu tiada yang hidup merempat dinegara orang. Tetapi kononnya hebat sangat sebagai salah satu Negara besar didunia rakyatnya banyak merempat diseluruh dunia. Dinegara2 lain mereka tak mudah membiak seperti di Malaysia. Dah beri betis nak peha pulak. jangan kata nak peha habis seluruh ceruk negeri2 di Malaysia dah mereka duduki. Ini kerana sifat semulajadi orang Melayu yang terlalu baik. Baru betul kata2 orang2 tua kita madu yang kita beri dibalas dengan tuba. Memang bangsa ni jahat sungguh. Memang Nampak sangat dah tembelang mereka nak mengambilalih Negara kita. Wahai anak2 bangsaku janganlah bermimpi lagi bangunlah berjuanglah dalam kehidupan ini dengan bangkit merampas semula hak milik kita dengan memonopoli ekonomi bersatu dalm politik. janganlah gila kuasa sampai lupa maruah dan hak milik bangsa seagama dibiar dirampas orang. Mereka dah mula meratah daging kita sedikit demi sedikit dan kini dah biak seakan dah tak boleh dikawal lagi. Ayuh naikkan ekonomi kaum kita dengan membeli belah dikedai2 dan gedong2, restoran2, warong2 orang2 kita. selamani pun yang mengkayakan mereka adalah orang2 kita. Setiap hari minggu dan perayaan siapa yang penuhkan gedung2 perniagaan mereka? Orang2 kita juga. Rasanya kalau orang2 kita kurang membeli-belah ditempat2 mereka lingkup juga perniagaan mereka.

Surrhead said...

sebenarnya musuhnya bukan warga lain, tapi diri sendiri. sebab malas berdikari, kuat dengki dan kalau nak maju kena tindas org lain. Penindasan kat Malaysia dah mula di alam persekolahan, contoh kuota tuk IPT....Kalau mindset dah mcm bangkai, mcm mana nak maju?? asyik nak salahkan org lain jer. kalau nak kaji, boleh nmpk ni dah jadi trend warga umno, senang salahkan org lain...contoh Asscom kat sabah, dan baru2 ni org besaq imigresen, aloyah salahkan air asia....

Anonymous said...

Oi SIALhead, berani lu HINA bapa aku ASKAR ISLAM/MELAYU! Bapa lu yg. dapat anak PENGGANAS KURAPBABI mcm. lu tentu menyumpah HARAM KEJADAH tak habis-habis!

Dahlah haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku - juga di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html ; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html ; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/04/empangan-di-selangor-makin-surut-khalid.html !

Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si KAPIRPELAHAPKANGKANGBABI?!

Anonymous said...

Patutnya Menteri EvangeliSS Kristian ZIONIS-si-RASIS BANGSAT ni diPECAT saja! Aku syak dia ni ejen si KAPIRDAJAL DAPBANGKAIBABI/PKRSODOM; dan penaja mereka dr. Barat-ZIONIS! Tengok air muka pun, boleh agak KEJAHATANnnya!

Baik KDN siasat akaun bank dia!

Kalau kat Barat pun, kaum BUMIPUTERA - Native Americans/Canadian First Nation peoples/Australian Aboriginals akan diPERTAHAN identiti dan hak mereka! Dan bangsa pendatang pun akan perkenalkan diri mereka sbg. Korean American, Arab American dsbnya!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Oi anon 10.57am, lu punya ekoq-ekoq ni ANJINGKURAP PENGGANAS si KAPIRDAJAL DAPBANGKAIBABI RASIS aahh?!

PI MAMPOS lu kat
KANDANGDAPBANGKAIBABI!