Breaking News
Loading...
June 7, 2014

Info Post

Agak pelik bila sebuah akhbar pro melayu, boleh tersampok dengan tulisan cina DAP seperti malaysiakini, apa sudah jadi dengan utusan? takan boss-boss utusan tak boleh call pejabat menteri besar johor untuk dapatkan maklumat yang lebih jelas, ini aku nampak, utusan nak buat kerja senang, petik artikel malaysiakini kemudia spin cara depa.

Adun kempas nie pun satu hal jugak, kamu orang johor, makanya kamu lebih mengetahui apa yang berlaku di sana, jadi, bertanyalah dulu kepada DYMM Sultan Johor, sama ada benar atau tidak dakwaan malaysiakini tu, alah bro, dengan malaysiakini pun hang nak percaya ka?

Klik sini.

22 comments:

Anonymous said...

Melayu suka sangat makan "Gaji Buta" tapi berangan nak jadi kaya.

Bila Melayu lain kaya raya mula lah Melayu jenis bangsat iri hati dan jadi barua Cina DAP Kominis kan ninna bu c_ee bai!!!

Anonymous said...

biarla kalau sultan nak ambik tau psl negeri dia. apa ada hal. lebih senang dia nak pantau menteri2 dia buat kerja ke makan gaji buta. mana2 adun yg tau sumpah seranah boleh la beradab ckit. belajarla mulut tu sopan santun.tak suka tak yah duk johor

Anonymous said...

Mungkin sesiapa yg tidak mencuburi bidang perniagaan di johor atau bukan rakyat johor yg menetap disini mungkin kurang peka apa yg berlaku dipersekitaran pentadbiran kerajaan negeri. Kita jgn menganggapkan bahawa semuanya satu laporan yg salah keseluruhannya. Ianya senang sahajanini adalah isu besar ....perkara ini takkan berlaku sekiranya tiada angin yg mengoyangkan pokok. Takkan kita tinggu sampai ribut baru nak kecoh...time tu dah x berguna bro. Disebabkan kita kasih dan sayangnya kepada johor dan sultan maka perlu dinyatakan walaupun pahit. Sesungguhnya apabila pentadbiran negeri telah di campur aduk dgn istana saat yg paling kita risau adalah apabila org org yg berada disekeliling istana .....wallahuallam...fikirkan demi maruah agama bangsa dan negeri johor amnya

PakKaduk said...

Setuju dengan Anon June 7, 2014 at 10:59 AM

Kalau perlembagaan nak diubah baik ubah semuanya. Sultan pun boleh saja terlibat dalam perniagaan berlumba2 dengan rakyat jelata untuk bid tender projek. Rakyat dapat apa ?

Anonymous said...

Ramai laa pengampu dan pembodek yang hurung raja Johor lepas ni ! Untung-untung boleh dapat banyak tanah dan projek !!

Lama-kelamaan bila rakyat dah bosan, raja pun disimpan di muzium saja !!

Baru padan muka. Lebih baik beringat sebelum kena.

usin said...

Seko seko kepala melayu ni dihurung langau.

Anonymous said...

Apa nak heran –si PENGKHIANAT LIBERAL Islam/Melayukan ada di mana-mana; dan mereka juga mahu MENJAHANAMkan Utusan Melayu!

KURANG AJAQnya DAPBANGKAI ni - sampai begitu sekali menghina DYMM Sultan Johor kita! NGO-NGO Islam/Melayu patut buat lapuran polis kerana bila MENGHINA/MENGGERTAK Kesultanan Melayu mcm. ni - bermakna juga MENGHINA Islam/umatnya kerana Kesultanan Melayu adalah PENJAGA Islam kat Tanah Melayu ni, mengikut PERLEMBAGAANPERSEKUTUAN, iaitu Perkara 181 (1) menjamin kedaulatan dan kuasa raja terus berkekalan dan Perkara 37(1), iaitu kedaulatan Raja dan Sultan dalam memelihara hak keistimewaan orang Melayu.

Aku syak si puak PENDATANG KAPIRDAJAL PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM ni dan penaja Barat-ZIONIS mereka dah MENGAMOK, sebab DYMM Sultan Johor nak buka semula kes Batu Putih dan menghentikan PENGUASAAN yg. MERBAHAYA oleh si KAPIRDAJAL asing, terutamanya dr. S’pura ke atas Johor. Kerana Singapura adalah pusat MOSSAD-Israel/CIA terbesar di Asia dan si KAPIRDAJAL PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM adalah ejen utama si Barat-ZIONIS (lihat di -http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009)!

Dan juga, tengoklah Pulau Tioman yg. dulunya, sebahagian dijual kat PENDATANG Cina dgn. harga begitu murah utk. buat resort dan pdg. golf lima bintang - sekrg. dah hampir 60% dijual, terutamanya pd. PENJAJAH S'pura!

Dahlah tu, yg. herannya, dahlah ramai penduduk kpg. Islam/Melayu MISKIN kat PulauTioman tu, mereka ni juga TAK dpt. pinjaman buat perniagaan pelancongan sendiri serta TAK dpt. subsidi enjin bot, dan juga didiskriminasi pekerja asing yg. dapat digaji dgn. murah, di hotel-hotel kat situ!

Lepas tu, anak-anak muda TERCICIR sekolah sebab hanya ada sebuah sekolah rendah dan sebuah sekolah menengah rendah sehingga Tingkatan 3 di Kampung Teke - utk. belajaq di Mersing terlalu mahal naik bot - apa KEJADAHnya ini boleh berlaku?! Mana WAKIL RAKYAT Islam/Melayu oi - lepas menang plihanraya, terus SENYAP?!

Lihat di http://www.ismaweb.net/2014/06/tiada-jalan-keluar-daripada-kemiskinan-bagi-penduduk-pulau-tioman/ :

Tiada jalan keluar daripada kemiskinan bagi penduduk Pulau Tioman

June 5, 2014

MERSING, 5 Jun – Bila memperkatakan mengenai Pulau Tioman, perkara yang terlintas dalam fikiran pastinya sebuah destinasi percutian yang cukup indah dan damai.

Isu kemiskinan, pendidikan dan pendapatan penduduk yang begitu rendah mungkin tidak akan terlintas di fikiran sesiapapun apabila membayangkan pulau ini.
Hakikatnya, inilah yang terpaksa dilalui oleh masyarakat di sini, yang masih dibelenggu kemiskinan hingga sesetengahnya bertungkus lumus untuk meningkatkan lagi pendapatan yang rata-rata RM500 sebulan.

Umum melihat, Pulau Tioman telahpun melalui fasa pembangunan lebih 20 tahun lepas. Hari ini, tersergam resort-resort mewah dan calet yang memenuhi setiap tujuh kampung yang terdapat di pulau ini bagi memenuhi keperluan pelancong.

Kemajuan hasil daripada industri pelancongan yang dilihat pada mata kasar kononnya memberi manfaat kepada penduduk kampung di sini yang berjumlah lebih 3,000 orang. Hingga ia dikatakan membuka peluang pekerjaan dan perniagaan kepada hampir 90 peratus penduduk yang majoritinya Melayu.

Namun, bancian pendapatan isi rumah yang dijalankan oleh Universiti Malaya pada tahun lepas menunjukkan bahawa 45 peratus penduduk di Pulau Tioman terdiri daripada kumpulan miskin tegar dengan pendapatan kurang RM500 sebulan.

Manakala 25 peratus berpendapatan antara RM500 hingga RM1,000 sebulan. Hanya mereka yang terlibat sebagai pengusaha sahaja yang memperoleh pendapatan lebih RM1,000, contohnya, pengusaha bot dan calet.

….Orang luar terutama warganegara Singapura, memiliki banyak resort berkenaan.

TERUSkan MEMBACA.....


Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Kalau nak buat kerja baik pada rakyat,tak perlu pinda apa-apa atau buat enakman baru pun.Di Malaysia ni selama ni saya tak pernah dengar ada pihak istana yg di halang bila nak buat baik,hendak dengan tidak je.

kopiradix said...

Admin blog ni saper? Bodoh..cam tuan yg bela dia..selidik dulu..br tulis..

Anonymous said...

OI anon 11.06 & 11.44pm, JGN. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq-ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI-CELAKA aaahh?!

PI BERAMBOS lu punya ekoq-ekoq kat KANDANG DAPBANGKAICELAKA-si-RASIS-no-1!

Anonymous said...

Manusia gilakan dunia yg sementara....akhirat dilupakan...

Anonymous said...

Yang mengajar lawan sultan ni adalah dr parti bee end.

Bila sultan rosak mereka seronok.

Bila sultan jadi alim skt, mereka mula berpakat nak lawan. Ataupun mereka senyapkan dr media supaya orang tak perasan.

Anonymous said...

Khalid Nordin kata dia masih ada kuasa penuh sebagai MB.

Cakap memang canteekk , tapi bila sultan dah berdehem, dia dan exconya mula menggelabah! tak diikut kemahuan sultan alamatnya jawatan disandang ibarat telur dihujung tanduk.

Akhirnya kehendak sultan dan kerabatnya yang dijunjung!

Rakyat jugak yang melopong..

Anonymous said...

Apa yang rakyat Johor risau sangat ni?

Samada, UMNO ke atau Sultan yang dapat kuasa?

Seharusnya buat macam Brunei Darulsalam. Semua bawah kuasa Sultan

Tak nampak apa masalah pon.

Semua yang derhaka tu kena sula depan istana untuk tontonan rakyat.

Anonymous said...

Saya dari generasi tua, saya lihat dan perhatikan generasi sekarang begitu sensitif dalam perkara mempertahankan raja- raja, tidak boleh di tegur langsung. Generasi dulu yg begitu santun pun ada juga melawan Raja- raja Malayu yang zalim. Sebelum patik unjur bicara, sembah mohon patik sembah derhaka, saya tidak pasti samada generasi sekarang faham dengan ayat tersebut, hatta Raja itu hampir maksum jadi nya.Tidak adakah lagi Hang Jebat sekarang, semua nya Hang Tuah belaka.

Anonymous said...

ORANG MELAYU ORANG ISLAM MEMBANTU PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA

Dulu melayu tak ada kilang mengeluarkan produk Halal, tak ada perniagaan untuk menjual produk Halal. Tapi kini semua itu dah ada. Kalau produk melayu islam dah berkualiti, tak perlu lah kita nak guna produk bukan melayu bukan islam.

Teori mudahnya begini. Bila kita sokong syarikat orang melayu orang islam, syarikat itu hidup dan dapat menyediakan peluang kerja kepada beribu2 anak melayu anak islam, bila syarikat untung banyak, syarikat bayar zakat yang banyak juga, syarikat juga akan beri sumbangan dana untuk bina mesjid, surau dan sekolah agama rakyat, syarikat juga akan menyumbang dana untuk pengembangan agama islam.

Maknanya setiap sen yang kita belanjakan dengan perniagaan orang melayu orang islam akan kembali kepada orang melayu orang islam sendiri dalam berbagai bentuk.

Jadi kalau kita berbelanja untuk produk keluaran bukan islam maka setiap sen kita belanjakan turut membantu mengukuhkan perjuangan mereka dalam apa juga bidang. Kalau mereka minta derma untuk bina tokong, kuil atau gereja mustahil kita nak bagi tapi tanpa sedar kebanyakan kita orang melayu orang islam sebenarnya ada saham dalam pembinaan rumah2 ibadat bukan islam malah kita juga tanpa sedar menyumbang dana untuk pembangunan serta pengembangan agama mereka.

Pilih lah sendiri. Adakah anda nak menymbang dana untuk pembinaan MESJID, SURAU dan SEKOLAH AGAMA atau adakah anda nak menyumbang dana untuk pembinaan TOKONG, KUIL dan GEREJA.

WAHAI ORANG ISLAM, TANPA SEDAR ANDA SEBENARNYA MENJADI PENYUMBANG TETAP DANA UNTUK PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA. Cukup lah sekarang ini bilangan Tokong, Kuil dan Gereja sudah melebihi bilangan Mesjid dan Surau. Buktinya bila mereka datang bersembahyang di rumah2 ibadat itu, tak lah sampai melimpah ruah sembahyang di kaki lima macam mana yang dialami oleh umat islam pada setiap kali bersolat Jumaat.

KITA SEBENARNYA MASIH KEKURANGAN MESJID atau KITA ADA MESJID TETAPI TAK CUKUP BESAR UNTUK MENAMPUNG BILANGAN JEMAAH YANG SEMAKIN RAMAI.

Saya sekadar mengingatkan saja. Tolong sedarkan yang lain2 juga.

Ana Muslim

Anonymous said...

Tuan kpd admin ke..haha..suruh dia do some research sblm tulis..kalo tak rugi la lu upah dia tulis..

Anonymous said...

Dah tiba masanya kita tingkatkan kesedaran org2 melayu generasi ke2 dan ke3 selepas merdeka dalam pemilikan hartanah.. jangan fikir harta pusaka yang kita akan warisi... kesedaran org melayu tentang pemilikan hartanah amat rendah. Apa yang akan kita warisi untuk anak2 kita dan generasi kita yang akan datang. Mentaliti Bangsa melayu yang akan pulang kekampung setelah bersara harus diubah. bangsa2 lain terutamanya cina berlumba2 untuk memiliki hartanah kerana mereka asalnya sehelai sepinggang datang ke Tanah melayu. Rata2 org melayu yang menyewa di bandar2 besar menyewa dengan tuan rumah yang berbangsa Cina. Oleh itu saya mohon Umno tingkat kan kesedaran terutamanya anak2 muda Melayu kita agar berlumba2 dalam pemilikan hartanah agar dapat meyeimbangi pola penduduk berbilang kaum terutama dibandar2 besar. Syarikat2 pembinaan sekarang lebih cenderung dalam membina hartanah yang mewah2.. yang menyebabkan golongan sederhana tidak mampu untuk memilikinya... ketidak keseimbangan ini haruslah di kawal.. tetapkan keseramataan pembangunan bersekala Mewah, sederhana dan rendah di setiap daerah.. iklankan kuota bumiputra yang masih kosong.. agar dapat diisi pada yang layak.. dan kurangkan birokrasi dalam permohonan pinjaman bank... Didik generasi muda2 melayu pentingnya menceburi bidang hartanah sebagai pelaburan masa depan yang menguntungkan.. ank2 melayu semua hayatilah lagu WARISAN... apakah nasib bangsa anak melayu kita di masa hadapan?.... sekarang dah ada ura2 sabah & Sarawak nak keluar dari Malaysia... apa nk jadi dgn Malaysia skrng ni...

Anonymous said...

Ribut lagi dalam pemerintahan bee nd. PR perlu tengok je. Sokong siapapun, PR yg kena tuduh derhaka.

Moga bertambah keiman sultan2 ku serta penasihatnya. Moga nampak di mata mereka kezaliman bee end.

Semakin suktan sedar Semakin cepat bee nd jatuh.

Anonymous said...

Kira mahathir pun sama cam utusan la..huhu..

Anonymous said...

OI anaon-anon 10.12am & 6.56pm, JGN. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq-ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI-CELAKA aaahh?! Lu JGN. nak hina/kutuk KESULTANAN ISLAM/Melayu kami paham?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG DAPBANGKAICELAKA-si-RASIS-no-1!

Anonymous said...

Kita janganlah mewujudkan suasana yang membolehkan istana menyalahgunakan kuasa. Kita tidak mahu mendedahkan Sultan sehingga boleh di saman dan diheret ke mahkamah kerana perselisihan dalam urusan hartanah oleh Lenbaga yang baru diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri. Kita takut istana akan dipergunakan oleh kaum Cina yang tidak takut menabur wang keistana untuk memperolehi projek melalui istana