Breaking News
Loading...
June 17, 2014

Info Post
Cina DAP sekali cuba meniup isu perkauman, poster di bawah banyak tersebar dalam facebook cina menghasut cina supaya memboikot dua syarikat minyak ini, (ingat dua syarikat minyak ini milik orang melayu Islam).


Kata poster ini "Petronas kacau perkuburan nenek moyang. Kau nak pakai petrol mereka lagi kah?" mereka mengarahkan orang cina supaya memboikot dua syarikat minyak atas alasan syarikat-syarikat itu mengabil tanah perkuburan tok nenek moyang mereka...

Betul ke cerita tu...?

Sebenarnya bukan tanah perkuburan cina sahaja yang di ambil, untuk pembagunan Kompleks Bersepadu Penapisan dan Petrokimia (Rapid) dan Terminal Petroleum Air Dalam Bebas Pengerang, tetapi tanah perkuburan melayu, india dan lain-lain bangsa juga telah di ambil tampa sebarang bantahan...

Jadi apa special sangat dengan tanah perkuburan cina tu...? sumber klik sini

6 comments:

Anonymous said...

Cina pukimak racist ni dari dulu lagi dah mula boikot Petronas sebab Petronas adalah sumber pendapatan untuk negara dan menyalurkan dana yang besar untuk kemajuan Bumiputera.

Melayu MESTI sokong Petronas. Cina pukimak racist boleh belah!

Anonymous said...

sebenarnya kalau dilihat pd operasi kedai-kedai mesra di stesen PETRONAS, banyak barang keluaran melayu di anaktirikan sehinggakan ada kedengaran cakap-cakap PETRONAS ni ada tangan-tangan cina yang mempunyai kuasa tersirat disebalik operasi kedai mesra.
jadi, kalau diikutkan kebenaran, sebenarnya cina telah memabukkan melayu dari dulu hingga sekarang. Konon bantah apa yang PETRONAS buat, tapi sebaliknya kaum merekalah control PETRONAS pump. adakah melayu sedar tentang semua ini kerana dari dahulu melayu telah dihidangkan dengan fakta PETRONAS itu milik orang melayu. Tetapi yang berlaku sebaliknya???

Anonymous said...

INI CINA MIC NIHHHH...HIHIHI

Anonymous said...

Aku org pengerang..mmg cina2 yang menolak projek tu dah kaya raya.
Kubur tu terletak kat dpn sek aku. Sebelum projek kubur tu x nampak pun di tutup oleh lalang. Dah afe projek barulah cina2 tu konon2 kata kubur tu dari dinasti ming ke ape entah. Sebenarnye cibai2 tu nak duit untuk alihkan kubur then ckp lah mcm2. Bodoh punye cina

Anonymous said...

KUBUR Cina tu atas tanah K'jaan - apahal si CinaBABI RASIS ni nak melalak mcm. ANJING KURAP?! Dahlah KUIL/TOKONG HARAM makin berlambak kat NEGARA ISLAM ni, sekrg. mereka buat kubur HARAM pula! Dasar si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL-PENYAMUN!

Dan dasar si pemimipin Islam/Melayu-LIBERAL PENAKUT, yg. biaqkan sampai Tanah Rizab Melayu pun TERGADAI - lepas tu hanya nak kasi amaran - apa KEJADAHnya; patutnya buat teruslah lapuran polis dan RAMPAS balik Tnaah PUSAKA ISLAM/Melayu nenek moynag kita!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

KUBUR Cina tu atas tanah K'jaan - apahal si CinaBABI RASIS ni nak melalak mcm. ANJING KURAP?! Dahlah KUIL/TOKONG HARAM makin berlambak kat NEGARA ISLAM ni, sekrg. mereka buat kubur HARAM pula! Dasar si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL-PENYAMUN!

Dan dasar si pemimipin Islam/Melayu-LIBERAL PENAKUT, yg. biaqkan sampai Tanah Rizab Melayu pun TERGADAI - lepas tu hanya nak kasi amaran - apa KEJADAHnya; patutnya buat teruslah lapuran polis dan RAMPAS balik Tanah PUSAKA ISLAM/Melayu nenek moyang kita!

Makcik Sambal Belacan.