Breaking News
Loading...
June 13, 2014

Info Post

Kenyataan Exco PAS, Sallehen Mukhyi bahawa perancangan pelaksanaan hukum hudud di Selangor perlu dibincangkan dengan Pakatan Rakyat (PR) terlebih dahulu membayangkan bahawa Islam tidak akan dilaksanakan dalam kerangka mereka.
“Kenyataan dia membuktikan bahawa Islam tidak akan dapat dilaksanakan dalam kerangka PR.

“Lebih-lebih lagi sebelum ini, secara jelas dan terang-terangan DAP menyatakan pendirian menentang pelaksanaan hudud,” demikian ujar Ahli Majlis Syura ISMA, Ustaz Hazizi Abd Rahman.

Sallehen Mukhyi yang merupakan Exco Hal Ehwal Islam, Pemodenan Pertanian dan Pembangunan Desa
semalam menyatakan bahawa pelaksanaan hukum hudud di Selangor perlu dibincangkan dengan PR memandangkan negeri itu dinaungi tiga rakan pakatan termasuk PKR dan DAP.

Sehubungan itu, tegas Ustaz Hazizi, untuk melaksanakan syariat Islam kesepakatan antara Islam harus diutamakan terlebih dahulu.

Umat Islam harus mengutamakan kesepakatan sesama sendiri mengatasi kerjasama dengan orang kafir.

“Kita semua tahu yang DAP sememangnya anti kedudukan istimewa Islam dan orang Melayu, temasuklah dalam isu hudud.

“Hudud ini antara salah satu isu yang membuktikan pendirian mereka itu,” katanya kepada ISMAweb.

Komen aku: Sudah jelas Pas meletakan, Dap dan Pkr lebih berkuasa dari ALLAH.

26 comments:

Anonymous said...

Memang pintar orang dalam Pakatan ni sekarang. Perbincangan memang perlu dibuat untuk memastikan bee end tak bleh buat fitnah.

Ini kerana bee end yg ramai anti hudud sentiasa menunggu masa sesuai untuk menyerang. Yang ramai sokong hudud dalam bee ned ni berapa kerat je.. Itupun tak tahule faham ke idak hukum dan keprluan melaksanakannya.

Anonymous said...

PAS....mempermainkan islam. Modalkan Islam utk kepentingan dunia. Islam PAS...palsu semata2.

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

nak bincang ape lagi. Hudud kat kelantan nak di bawa ke parlimen pun mereka boleh tangguhkan. Nampak sangat hudud tu hanya permainan politik hamPAS je... tak serius pun nak buat.... hanya untuk raih undi je

Anonymous said...

ITULAH PAS.....DUNGGU AND BAHLOL. !!!!
TAKUT TUHAN KE TAKUT DAP/PKR.
KAFIRKAN SESAMA MUSLIM BIJAK DAN CERDIK.
ITULAH PAS......ELOK TUKAR UGAMA KEPADAUGAMA BARU.......UGAMA DAP/PKR.
ITULAH DOSA....AKIBAT KAFIRKANSESAMAISLAM, AKIBAT PERMINKAN UGAMA...
JADILAH UMAT SLAM YANG ERTAKWA........SUPAYA OTAK TU CERDIK SEDIKIT......INSHAALLAH.

Ali said...

Belagak pandai, lompat serata dunia jaja HUDUD, pantang orang lain bercakap dilebel kafir, bila tiba masa Allah tentukan, pas masuk perangkap. Suruh laksanakan HUDUD sampai habis dalih, sehingga kehabisan tepis, akhirnya tangguhhhh. Tangguh ke tak sunguh-sungguh atau tak sanggup kerana orang yang mula-mula kene Hukum orang atas pas spender juga...

Anonymous said...

Selagi bee end ad kat kerajaan pusat, selagi itulah anon 11.32 kena order air lombong.

Skarang negari baru NAK boleh urus air. Itupun kuasa masih ada kat SPANN(kerajaan pusat). Mereka ni boleh buat apa saja. Janji

Hudud ni memang patut Pakatan tangguhkan. Dah cuba sebaik mungkin tapi dipermainkan oleh bee end. Bee end tak de percubaaan lansung. Memang tak bleh bincang ape lagi.

Biar bee end jatuh dulu. Barulah tidak ditipu atau kena fitnah oleh bee end. Pakatan memang bijak.

Ali said...

BN jatuh lagi sedap dap tipu pas, sekarang pun jadi keladai!! esok BN kalah duit pas harap derma, nak bisnes ubat kaut boleh ler, yang lain tak reti nak ckp owmputih tak reti arah tak pandai..sudahnya habis terkadaiiii

Anonymous said...

11:46 memang tipikal org pas yg diracuni Papa Liwat konon boleh bincang n psycho dap utk terima hudud ,tp sebenarnya papa liwat dah pakat dgn kit siang ,if bee end jatuh pas pulak kena rejam, kepala otak bahalol kaldai pas ni ooi, nape le benak sangat ahlol bahlol tolol pas ni, gang PR dipimpin Peliwat and rejim rasis cina yg konsistent perangi islam dari sebelum merdeka lagi, hadooih,papa liwat tu apa nak di kira dah ada bukti sahih meliwat pun boleh buat muka sardin, yg jesuit uncle lim pulak dah ada gambar penyapu masa 13 mei pun boleh kata nak bela melayu lagi, pas saja yg kaldai dengan janggut dan pandai berkata2 ,

Anonymous said...

Bee end jatuh. Dap x bleh tipu Pas kerana pakatan akan pecah dan jatuh.

Pakatan yg cerdik mesti tak nak buat gitu.

Tipu menipu ni hanya kerja bee end. Begitu juga harapan Dap menipu juga, adalah angan2 bee end utk sesetengah ahlinyer.

Bang. jepun dan korea x pandai ck owmputih pun. Tapi mereka dah top kat dunia. Badminton pun mereka dah menang.

Umar Mukhtar said...

12.21,

Kasihan sungguh pada anda yang terlalu taksub pada pakatan haram tu. Duduklan bawah tempurung, gelap kan di situ? Senang dap nak perbodohkan dan perkudakan. Anyway, ignorance is bliss for you. Patutlah pengikut pas dan pkr senang dibodohkan oleh dap, rupanya mereka ini kurang ilmu, tidak mengamalkan budaya ilmu, apalagi nak mengejar ilmu! Kasihan...

Anonymous said...

Dari muda sampai dah tua presiden Pas n mursidul am.Lagi dok cerita pasal hudud.Bila orang kafir tentang cakap mereka tak faham islam, bila umno tuduh kafir.Bila melayu seperti dayana mereka kata tak apa beri masa.Kat masjid di selangor tiap tiap hari dok cerita hukum Allah ok itu kita umat islam kena sokong hudud, tapi bila kepala kepala dalam pas dok tangguh n nak bincang dgn rakan dlm PR yg tiada kesudahan apa makna.samalah tu permainkan agama.patuhlah tuhan tak makbul doa puak puak sesat ni.

Anonymous said...

Sedara Umar, Melayu dah duduk bawah tempurung sejak 50 tahun dulu. Ada ilmu pun hanya untuk tunjuk pandai tapi tak amalkan.

Sebab tulah terpaksa cari bangsa lain untuk di SALAH KAN.

Anon 12.57. Terima kasih mengesahkan masjid2 di Selangor cerita hudud. Menunjukkan masjid2 di negeri Pakatan meriah dan hidup tak macam masjid kat negeri beee nd. Orang bee end pun boleh mendengar. Kalau harap ustaz bee end cerita bab perpaduan je le..

PR tangguh hudud setelah dibawa keperingkat negeri. Tapi bila sedar akan ada penipuan dan fitnah kenalah pemimpin Pakatan berhati2.

Kalau nak hudud, sabor tunggu pru kita tukar ke Pakatan.

Anonymous said...

PAS memang bodo selama lamanya....peliwat tegar & kafir harbi di jadikan ikutan.....punya la bodoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo....tak boleh baca ker agenda diorang...????

Anonymous said...

236
Mereka ni tongong setonng MANUSIA.........

Anonymous said...

Anon 1.18... Memang betul ke negeri pr dok cerita bab hudud atas masjidd... Cite hudud sikit je yg banyknya dok maki najib.... Dok tuduh kerajaan ni zalim.... Tok sah dok kencing sangtlah..... Hudud ni permainan pas je... Kalau mng putrajaya pun xkan buat hudud ni.

Ali said...

Selagor tukar ke Pakatan baru nak laksana hudud? tu kelantan dah berapa lama bodolak dalik sehingga tokong berdiri depan rumah tapi dok drafffff sampai ke la. Orang UMNO hampa dah iktiraf kafir, tak payah nak mengharapkan mereka buat, lebai-lebai pas macam stopa spender tu lantik ler jadi AJK Teknikal Hududb baru cepat dapat dilaksanakan.

Anonymous said...

Kalau nak hudud, sabor tunggu pru kita tukar ke Pakatan.
___________________________________
dh menang pru nnt pakatan follow buku jingga...dlm buku tu xde hudud..so paham2 je la sape kene tipu...jgn la bodo sgt macai pas woi...

Anonymous said...

Bang. jepun dan korea x pandai ck owmputih pun. Tapi mereka dah top kat dunia. Badminton pun mereka dah menang
___________________________________
bang oi..mereka cipta teknologi bkn mcm bangsa kite tau nk bli teknologi...so mereka xperlu tau bahasa inggeris pn utk maju...bkn mcm melayu bodo mcm ko...nk repair keta pn jenuh apa lagi cipta keta...stupiddddd

Ali said...

Konon lebai pas joint pakatan utk sama-sama tumbangkan BN, dah tumbang nati pakat ler kongsi kuasa. Ingat cina tu bodoh ker, depa lebih licik dlm mencatur segala hal. Cina joint mana-mana pun akan beroleh untung, setelah BN lemah mereka pindah tapak ke pr untuk menjaga kesinambungan kekayaan yang mereka dapat. Esok lusa parti lain pula kuat, maka kesanalah pula mereka. Soal menang sukan dan bukan sama dengan mentadbir satu negara yang berbilang kaum. Jopun dan Korea hanya mempunyai bangsa tunggal. Bangsa mereka yang majupun terdiri dari mereka yang berjaya menguasai bahasa selain bahasa ibunda mereka. Bangsa-bangsa mereka itu juga mendapat pendidikan dari barat.

Anonymous said...

Cina ada baik dan ada jahat macam Melayu. Cuma bukan Islam. Yang baik nilah nak bekerjasama dalam Pakatan asalkan sama2 boleh hidup. Mereka perlu dan akan kekal bersama jika mahu keamanan. Hidup aman bersama.

Tanpa menipu masing2 macam dalam bee end.

Adakah kerana bangsa tunggal Jepun dan Korea berjaya. Apara punya hujah. Lupakah Peranchis? Amerika(Obama yg bee end puja tu)? dll.

Jepun dan Korea naik kerana mereka terbuka dan perangi rasuah. Ramai mat saleh yg pandai2 bekerja di sana. Melayu pandai pun ada di sana. Mereka belanja duit dengan betul.

Mereka bukan berjaya kerana bangsa tunggal.

Anonymous said...

DASAR Si Exco-BANGSAT! Aku syak ramai puak PENJILAT-KAPIRDAJAL dah di'Blackmail' - akibat diperangkap dgn. gambar PORNO/SODOM mereka; yg. memmang MO biasa si ZIONIS-Israel! Seba itu KETAKUTAN mereka pd. si PENDATANG KAPIRDAJAL - kdg-kdg amat tak logik!

Dah tiba masa NGO-NGO ISLAM/Melayu buat repot polis dgn. lebih AGRESIF, kat mana-mana individu/ahli politik/hakim/peguam, terutamanya puak si PENDATANG KAPIRDAJAL yg. makin KURANG AJAQ MENGHINA ISLAM/umatnya; yg. jelas melanggar undg-undg Syariah dan Perlembagaan Persekutuan, termasuk nak masuk campur Hukum ISLAM!Lihat KEBERANIAN PEMBELA mempertahankan ISLAM/umatnya di http://www.bangkit.info/2014/06/laporan-polis-pembela-desak-peguam.html , Laporan Polis PEMBELA Desak PEGUAM NEGARA Disiasat & Digantung Tugas, Ben Yaacob!

Tengok sekoq lagi si excoBANGANG dari PKRSODOM ni, yg. MENIPU mengatakan MAIN adalah bawah K'jaan negeri dan seolah dia lebih berkuasa dari DYMM YDPA yg. adalah KETUA ISLAM NEGARA mengikut Perlembagaan Persekutuan! Dasar si BANGSAT! Lihat di - http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/06/12/Exco-member-apologises-to-Teohs-family/ , Exco member apologises to Teoh’s family, June 12, 2014!

Ini memang jelas MENYALAHI Perlembagaan Malaysia, yg. mempertahankan ISLAM sbg. Agama NEGARA/PERSEKUTUAN dan hak istimewa BUMIPUTERA, terutamanya BUMIPUTERA ISLAM/Melayu yg. majoriti, dan kita patut minta kuasa EKSEKUTIF DYMM Yang di-Pertuan Agong dan seluruh Kesultanan Melayu, diKEMBALIKAN mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1), 153 dsbnya - terutamanya kat negeri-negeri bawah pemerintahan RASIS-BUAS si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM!
Sedangkan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang MAIN di bawah kuasa DYMM YDP/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri mengikut Perlembagaan Persekutuan pun! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Kalau bn anti hudud kenapa pas hold bentang hudud di parlimen. Mustafa ali dan mat sabu tu orang bn ke? Cakap macam orang tak ada akal.

Anonymous said...

Hudud ibarat lagu raya. Bila nak raya akan dengar la lagu dendang perantau. Sama la macam hudud bila nak pilihanraya maka lebai2 pas canang la lagu hudud.

Anonymous said...

Hudud..hudud...hudud....
hudud..hudud..hudud...
boring la lagu tema raya Pas ni...
cari la lagu lain plak...
aku jamin kiamat pon pas tak akan buat hudud....
Mcama mana nak buat klw kena mintak persetujuan kafir..
bodo piang...
auta je lebih...

Anonymous said...

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menegaskan tiada keperluan bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk membincangkan isu hudud kerana apa yang lebih penting adalah pembangunan di negeri itu.

Khalid berkata, perbincangan mengenai hudud hanya sesuai di dalam forum yang dianjurkan dan bukan dalam sidang DUN seperti ini.

“Setiap Adun diberi keesempatan untuk mengemukakan usul di DUN. Atas dasar itu, Speaker membenarkan perkara ini dibincangkan.

“Jika tak perlu dibincangkan, tak payah dibincangkan kerana banyak lagi hal pembangunan Selangor boleh dibincangkan. Lebih baik bincang isu yang boleh mendatangkan keuntungan kepada rakyat negeri Selangor.

“Keutamaan Selangor menentukan pembangunan. Itu sahaja. Tak perlu dibincang dalam Dewan. Jika perbincangan dalam forum boleh dibuat, tidak perlu di dalam Dewan,” kata Khalid pada satu sidang media di Kajang hari ini.

Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh berkata Datuk Shamsuddin Lias menarik balik usul berkenaan juga membazirkan masa dewan.
Sementara itu, Pas selangor melalui Exconya Sallehin Mukhyi berkata "sekarang bukan masa untuk melaksanakan hudud"

“Sekarang perlu ada penjelasan mengenai hudud. Kita tidak masuk zon melaksana. Kita nak negeri aman dan harmoni.

“Kita tak nak melaksanakan hudud dan kemudian timbul kecelaruan dan sebagainya.

Anonymous said...

Piii rah! Yg pAS Tu awat xmo laksanakan hudud kat kelantan 23 tahun dulu? Takut madey lebey dari takutkan ALLAH.