Breaking News
Loading...
October 20, 2014

Info Post
Surat yang dikatakan dari Majlis Agama Islam (MAIS) sudah bertebaran di alam maya, dalam surat itu, pihak MAIS mengucapkan "Selamat Maju Jaya" kepada penganjur acara "i want to touch a dog (IWTTAD)...
Rupanya acara itu mendapat sokongan padu dari MAIS...

Lepas nie MAIS boleh la luluskan pulak acara i want to touch a pig, pasal babi tak haram di sentuh, babi hanya haram di makan... hahahahaha....

Tahniah MAIS, korang tanggung la dosa puak-puak tu....

Lihat gambar, apa yang menyedihkan, mereka yang bertudung dok galak sangat nak pegang anjing, tak nampak pulak awek-awek melayu yang free hair dukung anjing...


Semua foto aku collect dari facebook, untuk tunjuk pada korang bertapa gembiranya mereka dapat mendakap dan memeluk anjing...









24 comments:

Anonymous said...

Subhanallah, hanya itu yang mampu aku ucapkan.

Anonymous said...

Astagfirrullahalazim......sejak wujudnya Pakatan rakyat !

Anonymous said...

Ya Allah selamatkan Negeri Selangor ini dari bala bencana yang dasyat

Anonymous said...

"Mari pegang burung abang bukan muhrim" bila plak nak buat?

Anonymous said...

Budak Cina tempat aku kerja cakap...Apasat org melayu tabole pegank anjing pulak....gua tengok ramai org melayu minum air cap anjing (Guiness Stout )....tarak sama kaa itu.....Pangggg ! aku boh penampor!

Anonymous said...

ASSALAMMUALAKUM SEMUA......

TUNGGU LAH AKAN BALA YANG AKAN ALLAH TURUNKAN KEPADA UMATNYA DAN TIDAK PERLU MENUNGGU AKAN HARI KIAMAT.............JIKA INI TELAH MENJADI SESUATU YANG HALAL BAGI UMAT ISLAM TERUTAMANYA KAUM WANITA YANG BERTUDUNG TANPA RASA BERSALAH MEMELUK AKAN BINATANG YANG HARAM DIPEGANG SECARA SENGAJA......

Penasihat Majlis Agama Islam Johor (Maij) itu berkata, perbuatan menyentuh anjing secara sengaja adalah haram kerana ia merupakan najis berat iaitu najis mughallazah yang dipandang secara serius dalam mazhab Shafie dan Hanbali.

Anonymous said...

Ni bukan masalah politik samada PR atau BN... ni masalah tak tahu hukum...bahasa mudahnya kurang ilmu Islam..tengok betapa ramai di sana yang tidak tahu hukum sebenarnya.. hanya kerana pak syed yang anjurkan belum tentu pak syed tu betul.. mungkin niat pak syed tu betul tapi kalau pak syed pun agak jahi*, maka jadi lah program seumpama ini.. adakah gambaran yang diberikan kpd MAIS tu betul sprti yang program sebenarnya..?mungkin salah kita semua yang kurang da'wah kepada rakan rakan kita..nastagfirrullahalazim.

Anonymous said...

Ni bukan masalah politik samada PR atau BN... ni masalah tak tahu hukum...bahasa mudahnya kurang ilmu Islam..tengok betapa ramai di sana yang tidak tahu hukum sebenarnya.. hanya kerana pak syed yang anjurkan belum tentu pak syed tu betul.. mungkin niat pak syed tu betul tapi kalau pak syed pun agak jahi*, maka jadi lah program seumpama ini.. adakah gambaran yang diberikan kpd MAIS tu betul sprti yang program sebenarnya..?mungkin salah kita semua yang kurang da'wah kepada rakan rakan kita..nastagfirrullahalazim.

Anonymous said...

Selamat maju jaya juga kepada;

Y.A.D. DATO' SETIA HAJI MOHAMAD ADZIB BIN MOHD ISA Pengerusi MAIS

sekarang kami nak tau la juga apa hukum org yg memegang anjing dari gambar gambar yg tersiar?

makan gaji buta ke?

sekali lagi;

Selamat maju jaya kepada;

Y.A.D. DATO' SETIA HAJI MOHAMAD ADZIB BIN MOHD ISA Pengerusi MAIS

Anonymous said...

bertudung tak bermakna mereka faham hukum-hakam dlm ISLAM.meraka yang bertudung pegang anjing hanya ikut tren je... trend yg menunjukkan mereka cetek dlm hukum ISLAM

Anonymous said...

Apalah BALAnya kat NEGARA ISLAM kita ni! Akan HANCOQlah NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ni - apabila pegawai agama yg. jenis LIBERAL mcm. ni pun dah SABOTAJ MAIS/JAIS. Patutlah pesta ARAK-PELACUR-asal dari Jerman-anti-Islam/(pro-ZIONIS-KEPARAT, tempoh hari pun dibenarkan! Patutlah surat aduan aku kat MAIS/JAIS psl. pesta arak/pelacur-JAHANAM tu lansung tak balas!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS DAPBANGKAI yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya, pakai tudung-kopiah dsbnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA! Mereka juga menggunakan si ejen Bukan Islam dari Indonesia/Thai/Filipina yg. muka mcm. Melayu utk. jadi PENYAMAQ!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

yang pegang anjing tu bukan saja muka serupa anjing,malah perangai pun macam anjing.

Anonymous said...

Betapa bodohnya mereka itu. Selangor semakin hancuss.

profit said...

Semoga ALLAH memberkati usaha Syed Azmi.

Anonymous said...

usha anda nak meliberalkan islam semoga dilaknati Allah...jgn spi jadi mcm indon pulak di sgor ni...dulu oktoberfest arak, pastu anjing pastu apa lagi ...pkr dan dapigs membawa kebinasaan

Anonymous said...


Akhirnya Mufti Selangor Bersuara!

http://www.mykmu.net/2014/10/20/akhirnya-mufti-selangor-bersuara/

Anonymous said...

Apasal orang melayu Islam terhegeh-hegeh nak sentuh najis mughallazah, sedangkan bangsa kiasu sendiri jijik dan geli nak sentuh najis sendiri.

SolitaireHunter said...

Fatwa Dr Maza dahulu kata DNA babi dalam cokelat tak haram. Sekarang pegang anjing pun tak haram. Lepas ini dia bolehlah keluar fatwa pegang tetek perempuan tak haram kalau berlapik. Orang Islam pelihara babi pun takpe sebab bukan untuk makan tapi niat untuk jual....

Anonymous said...

Cuba hang cerita kat aku sat...

apa pasai surat tu keluar sekerat ja?

cuba tunjuk pada surat sekerat tu tang mana dia tulis diluluskan ka disokong ka?

surat keluaq sekerat tu ada strateginya bro...

aku yakin tak dak sepatah haram pun tulisan kat dalam tu yang dok kata mais bagi lulus acara tu!

kesian aku tengok melayu hari ini...

bahasa sendiri pun dah tak faham...

selamat maju jaya = diluluskan?

Anonymous said...

Inilah akibatnya pelajaran ugama tidak sempurna di peringkat sekolah.
Umumnya mereka yang peluk anjing tu tak tahu tentang anjing.

Salah yang besar harus di tujukan kepada MUFTI dan seterusnya kepada ahli ugama .pegawai dan ustad/ustazah kat sekolah hingga ke pra-sekolah.

Apasal tak ajau pasal hukum anjing sejak dari sekolah lagi?

Contohnya adakah kita tahu bahawa apabila anjing buruan mengigit binatang buruan dan binatang tersebut mati , tak perlu disembelih lagi.

So pak ulamak pun tak terlepas dari masaalah ini.

Ammacam ?????

Anonymous said...

satu hal lagi.

yang peluk anjing tu memang tak guna akal secara islam. OTAK ADA>

tang posing kat anjing tu ok jugak lah.

rafidah abdmutalib said...

Xtau nk ckp pe.. tp baru je kecoh pasal IWTTAD ni dan octoberfest.. Allah dh bg sedikit peringatan dgn menghantar bencana ribut kencang dan puting beliung kecil di Klang.. kalian ingin lg melanggar hukum Allah?? Pikirkan sejenak..

Anonymous said...

Oi si profit, lu jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS BANGKAIBABI DAPBANGKAI yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya, pakai tudunbg dsbnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA! Mereka juga menggunakan si ejen Bukan Islam dari Indonesia/Thai/Filipina yg. muka mcm. Melayu utk. jadi PENYAMAQ!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!