Breaking News
Loading...
October 20, 2014

Info Post

Dari blog sahabat...

Di manakah letaknya jati diri dan semangat sayangi MALAYSIA di dalam diri para pekerja dan bos PETRONAS Jalan Storey Johor Bahru serta banyak lagi pengusaha stesen-stesen minyak di negeri Darul Ta’zim nie bila memBUTAkan MATA dan HATI mereka melihat sahaja minyak RON95 yang sepatutnya dinikmati rakyat MALAYSIA turut menjadi habuan kepada pemilik kereta asing khususnya dari Singapura nie ….

Adakah keuntungan yang dikejar semata-mata?

Di manakah penguatkuasaan khususnya pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna terhadap stesen-stesen minyak yang membenarkan pengguna kereta asing meMEMENUHkan tangki minyak mereka dengan RON95?

Adakah pihak KPDNHEP juga buta mata dan hatinya? Klik sini

Ini kenyataan yang di keluarkan oleh hasan malik, menteri kpdnkk, sila baca...


Bolehkah perbuatan cina singapore ini di kategorikan sebagai penyeludupan...? kalau boleh, sila ambil tindakan segera terhadap stesen minyak terbabit, kalau itu bukan di kategorikan sebagai penyeludupan, so KPDNKK boleh gunakan undang-undang lain atau tutup mata aje bila minyak subsidi negara kita yang sepatutnya di nikmati oleh rakyat negara ini di rembat oleh orang asing...

KPDNKK dan menterinya perlu bertindak tegas, jangan depan media aje pong..pang..pong..pang.. kejadian ini bukan kali pertama, ianya kerap berlaku di negeri-negeri yang bersempadan dengan negara lain...

26 comments:

Anonymous said...

Alah dah penat den dengar, menteri cakap berkobar2 lepas tue masok bilik aircond sembang strategi nak kuatkan tapak...penguatkasaan tak dak, kena coment melenting, tunjuk jari sana sini....pierah....you turun lah menteri....intip sendiri, apa bukan kerja saya, so kerja sapa!?..you,...yyou,...youuu....la...lu karton la....

Anonymous said...

malang negara bila najib lantik pakcik rosmah jadi menteri.

Anonymous said...

Bangsa PENDATANG PENYAMÚN ni dahlah dpt. JAJAH Temasik PUSAKA Tanah Melayu kita dgn. mat mudah - sekrg. juga nak MENJAJAH Johor dan MENYAMUN minyak kita pula!

Geramnya aku!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU “bangsa Malayan bersatu”, pelansungan dari Malayan Union-JAHANAM].

Anonymous said...

wajibkan stesen minyak yg berada radius 100km dari sempadan negara lain sediakan label khas utk kenderaan2 asing bagi mengisi minyak. tempatkan juga pemantau berkala di stesen2 tertentu utk memantau kepatuhan pengisian minyak oleh kenderaan asing. keluarkan saman serta merta kepada pengusaha stesen minyak yg ingkar kepada arahan tidak menjual ron95 kpd kenderaan asing.

Anonymous said...

Apa yang Hasan Malek dan Najib buat pasal hal ini? Mengapakah tiada tindakan kepada pengusaha stesen minyak yang menjual petrol dan diesel bersubsidi kepada warga asing?

Apa dah jadi dengan penguatkuasaan dan undang-undang di Malaysia, habis semua penguatkuasa dah berhenti kerja atau hanya tidur tak buat kerja dan makan gaji buta setiap hari? Apakah undang-undang sudah tiada di negara ini, semua undang-undang dah dipam ke lubang jamban oleh Najib dan kuncu-kuncunya dengan alasan hak asasi manusia kot.

Anonymous said...

pegawai dari kpdnkk bersepah kat johor bahru tu tak kan la tak nampak saya pun sesekali turun bandar jb tu pun boleh nampak kenderaan asing ni isi petrol 95 tu.persoalan nya ada lah kemana pergi nya pegawai kpdnkk tu.terbujur di rumah forensik hsa atau sedang beratur untuk mengambil ubat di hospital permai

Anonymous said...

Sudah ada peraturan melarang jualan petrol dan diesel bersubsidi kepada kenderaan warga asing, tapi hanya sekadar tampal saja peraturan itu tanpa diikuti, Perdana Menteri dan Menteri berkaitan pula hanya melalak itu dan ini sahaja, tak ada kerja dibuat. Penguatkuasaan pula hanya pilih bulu, yang beri rasuah dilindungi, kalau warga asing beli petrol depan mata dia pun dia buat tak tahu sahaja.

Kalau buat kerja tanpa amanah, inilah jadinya, malahan ditambah pula dengan makanan dari sumber yang haram setiap hari, maka makin bertambah-tambah jahatlah perangai membuat perkara haram setiap hari.

Bertaubatlah.

Anonymous said...

Memakan makanan dari sumber yang haram samalah memakanan makanan haram seperti babi, arak, dan bangkai.

Walaupun memakan ikan yang halal, tetapi dibeli menggunakan duit yang haram iaitu melalui rasuah dan penyelewengan, maka haramlah makanan itu.

Orang yang suka makan makanan dari sumber yang haram hati jadi kelam, nur tak masuk, sebab itu berterusan membuat perkara haram kerana hati hitam legam, dah peduli halal atau haram, semua pakai rembat.

Kepada yang kaki rasuah dan penyeleweng ini, cuba beli babi dan jamu keluarga anda, samalah juga dengan makanan haram yang kamu berikan kepada anak bini yang dibeli dengan wang dari sumber haram yang anda perolehi itu.

Bertaubatlah.

Anonymous said...

suasana mcm ni dh menjadi kebiasaan di kebanyakkan stesen minyak di sekitar bandaraya jb..tak pernah nampak penguatkuasa kpdnkk ambil tindakan..yg disibukkan hanya cd cetak rompak, barangan tiruan tp mereka2 jgk yg menjadi pelanggan..hipokrit!

Anonymous said...

Malahan makanan atau pakaian atau apa saja harta yang dibeli dari sumber yang haram adalah lebih hina dari makan daging babi.

Kalau orang suruh makan daging babi, maka marah pula kata haram tak boleh makan babi. Tapi bila rasuah dan penyelewengan, beli makanan dengan hasil haram itu tak apa pula sebab makanan yang dibeli itu adalah halal, memang makanan itu halal dari segi fizikal, tetapi tetapi rohaninya makanan itu haram, tak berkat, sebab itu perangai makin bertambah jahat dan terus jahat buat benda maksiat.

Bertaubatlah.

Anonymous said...

Penguatkuasaan perlu telus, kalau tak buat penguatkuasaan yang telus, sila letak jawatan dan pergi jadi balaci penjenayah.

Gaji yang dibayar adalah untuk buat kerja dengan jujur demi kesejahteraan rakyat, bukannya untuk berpakat dengan penjenayah untuk kepentingan diri.

Kepada yang suka sangat rasuah tu, sila berhenti kerja dan jadi penyamun atau penjenayah, itulah yang selayaknya untuk untuk anda.

Kena tangkap dan dihukum padan muka, sebab atas kejahatan diri sendiri.

Anonymous said...

Perasuah adalah jauh lebih hina dari peminta sedekah.

Ini kerana peminta sedekah walaupun meminta-minta, tetapi tidak buat jahat hingga menjahanamkan orang lain.

Tetapi perasuah pula kerana nak kesenangan sanggup buat jahat hingga memudaratkan orang lain.

Lihatlah bangunan yang runtuh dan macam-macam malapetaka akibat rasuah ini, orang lain yang jadi mangsa akibat kejahatan seorang manusia yang tamak dan jenis kaki rasuah.

Malahan binatang pun tak buat macam perasuah ni, maka bukan setakat lebih hina dari peminta sedekah, malahan perasuah lebih hina dari haiwan.

Kepada yang terasa tu, cepat-cepat bertaubat dan insaflah, saya tak minta maaf atas tulisan saya ini kerana inilah cara untuk memberi tahu bahawa rasuah adalah haram, orang makan rasuah memakanan makanan haram, makanan hasil rasuah yang disumbat ke mulut ahli keluarga di rumah adalah makanan haram.

Malahan perasuah yang menyumbat ahli keluarganya dengan makanan haram sengaja nak mengainaya ahli keluarganya kerana sudah tentu ahli keluarganya dihumban ke neraka kerana setiap daging dari sumber yang haram, maka nerakalah tempatnya.

Golongan perasuah ini jenis tak kesian kepada ahli keluarga sendiri hingga sanggup menghumbankan ahli keluarga sendiri ke neraka dengan menyumbatkan makanan haram ke pada ahli keluarga sendiri, bertaubatlah dan berhentilah bagi makanan sumber haram kepada ahli keluarga anda semua, kasihanilah mereka.

Anonymous said...

Perasuah jenis tak sayangkan ahli keluarga, sanggup mengheret anak bini ke neraka dengan memberi makanan haram kepada ahli keluarga.

Tengoklah betapa jahatnya perasuah ni, di dunia sanggup ainaya orang lain dengan memakan rasuah hingga berlaku malapetaka kepada orang lain seperti bangunan runtuh, jalan runtuh, limpahan air akibat sikap tamak. Di akhirat pula sanggup heret ahli keluarga untuk sama-sama ke neraka dengan dia dengan memberikan makan dari sumber haram kepada ahli keluarganya.

Sungguh jahat manusia sebegini, bertaubatlah.

Anonymous said...

SIAPA ITU HASSAN MALIK??????????

MENTERI YANG CAP SADIN YANG TIDUR KE!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Warga asing sedap-sedap pelahap subsidi milik warga Malaysia, tapi bila kos subsidi meningkat, dengan riang Najib dan Hasan Malek beri alasan tahap mangkuk hingga menindas rakyat sendiri pula.

Peranan yang perlu dibuat oleh Najib adalah mencari mekanisma bagi mengelakkan ketirisan subsidi kepada warga asing yang tak bayar cukai dan tak ada kesetiaan kepada Malaysia tetapi sibuk mempelahap subsidi rakyat Malaysia.

Kepada Najib sila minta Unit PEMANDU untuk buat kajian berapa banyak subsidi milik rakyat Malaysia yang dipelahap oleh warga asing yang masuk ke Malaysia dan menggunakan subsidi milik rakyat Malaysia.

Lepas tu minta Unit PEMANDU supaya buat kajian kaedah alternatif supaya subsidi milik rakyat Malaysia hanya dinikmati oleh rakyat Malaysia sahaja.

Tak guna kerajaan bayar konsultan yang dilantik oleh Unit PEMANDU dengan kos berjuta ringgit setiap tahun sedangkan kehidupan rakyat makin terhimpit.

Pasal Rafizi Ramli yang membela pendatang asing supaya diberikan subsidi, itu lantak dia kalau dia nak demontrasi atau meminta PAS menjadi pak turut berdemontrasi untuk menentang sekatan subsidi kepada warga asing, golongan mangkuk seperti PKR, DAP, dan PAS jenis bongok yang hanya tau berpolitik siang malam tanpa ada cara untuk bangunkan negara, tak guna berurusan dengan golongan bongok seperti mereka.

Najib, oleh kerana anda beria-ia sangat nak jadi Perdana Menteri, sila selesaikan masalah saya dan rakyat yang lain yang menderita akibat dasar bangang yang dibuat oleh anda dan kuncu-kuncu bebal anda seperti Hasan Malek ini.

Kalau dah tak boleh nak berfikir sebab otak dah tepu, maka berundurlah dari jawatan Perdana Menteri dan letak jawatan sebagai Presiden UMNO juga, kerana kalau dah tau tak mampu jangan nak paksa diri, kepala botak anda itu akan bertambah botak kerana kebiulan yang tak berkesudahan.

Sedarlah.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Saya mencadangkan agar Najib dan Hasan Malek menyamar di stesen minyak untuk menangkap dalang ketirisan subsidi ini.

Itulah sibuk sangat nak jadi Perdana Menteri, sibuk sangat nak jadi Menteri, tapi melingkup sajalah.

Walaupun saya kritik Najib dan Hasan Malek atas kebiulan mereka, tak bermakna saya sokongan Pakatan Rakyat, oleh itu Pakatan Rakyat jangan nak perasan ye.

Anonymous said...

Para wartawan perlu bertanyakan kepada Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu, malahan 'pakar' dalam PAS iaitu Mahfuz Bean serta Anwar dan Lim Kit Siang juga Lim Guan Eng kaedah untuk mengatasi masalah subsidi ini.

Mereka tu sibuk kata itu dan ini, sila mereka beri pendapat, tapi saya rasa pendapat mereka lagi teruk dari budak tadika kerana mereka bukannya tau pasal ekonomi, hanya tau berpolitik siang malam serta menghasut orang setiap hari.

Walau apa pun saya cabar kepada mereka untuk berikan kertas kerja kepada Najib dan Hassan Malek yang dah gagal itu.

Anonymous said...

Dahulu:

Hassan Malek : Harga ayam naik, jangan makan ayam.

Sekarang:

Hasan Malek: Harga minyak naik, jangan isi kereta dengan minyak, jalan kaki semua, badan boleh sihat

Nasihat rakyat kepada Hassan Malek:

Rakyat: Sila jalan kaki dari Kuala Pilah ke parlimen setiap hari, baru kau tau erti keperitan. Suruh Najib balik ke Pekan berjalan kaki dari Putrajaya, anak bangsawan yang tak pernah memahami jerih perih rakyat kebanyakkan, merasai denyut nadi rakyat konon, blah la.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Najib merasai denyut nadi rakyat dengan mencekik rakyat, baru boleh rasa kata Najib.

Anonymous said...

Saya mencadangkan agar para menteri menaiki bas ke pejabat setiap hari, atau berkonvoi guna basikal setiap hari, atau lebih bagus berjalan kaki setiap hari ke pejabat dan juga ke parlimen, diketuai oleh Najib.

Baru mereka sedar akan jerih perit rakyat selama ini.

Anonymous said...

Kata Najib: Kerajaan terpaksa kurangkan subsidi kerana kos pembiayaan subsidi makin meningkat.

Kata rakyat:

Mengapakah kos subsidi makin meningkat? Berapa banyak subsidi milik rakyat Malaysia yang dikebas oleh warga asing setiap tahun? Mengapakah kerajaan makin menggalakkan warga asing untuk berlambak-lambak datang ke Malaysia sedangkan pembangunan warga tempatan diabaikan?

Kata rakyat: Najib pernah ke stesen minyak dan isi minyak guna duit sendiri untuk ke tempat kerja setiap hari? Pernah ke Najib ke kaunter TNB untuk bayar bil elektrik, pernah ke Najib ke JBA untuk bayar bil air?

Anak bangsawan yang biasa hidup mewah, diri sendiri dilumuri kemewahan, rakyat marhaen tersepit, dihimpit tanpa pembelaan.

Bapa Najib membangunkan negara dan masyarakat, Najib pula melingkupkan negara dan memperoak perandakan masyarakat.

Sedarlah diri Najib, kalau dah tak mampu tu, tak payah paksa diri kerana yang susah adalah parti yang terpaksa tanggung liabiliti seperti kau serta rakyat yang menderita akibat dasar bodoh yang dibuat oleh kau dan kuncu-kuncu kau. Sedarlah, berundurlah.

Anonymous said...

Bro hose kuning ron97 bro bukan ron95(hijau)

Anonymous said...

tunggulah PR jd kerajaan. DAP tdk benarkan org singapura masuk beli minyak yg masa itu rm1 seliter.

Johan said...

Bab mencuri, merosak memang inilah bangsanya... macam gagak yang oportiunis.... bila ditegur katanya rasis..

Anonymous said...

Komen pasal isu ni semua nak salahkan PM, menteri, penguasa, peniaga. Pendek kata semua salah org.

Cuba bayangkan, kalau kita nampak ada pencuri nak masuk rumah kita pada pukul 3am. Adakah kita akan tungggu PM datang, tunggu menteri dlm negeri, atau nak tunggu polis yg buat rondaan, ke nak tunggu guard ronda sebab kita dah bayar tiap bulan RM50. Kenapa kita tidak sendiri sergah pencuri itu dan juga minta bantuan dari org lain. Takkan lah kita nak diamkan diri jika ada pencuri ingin mencuri hak kita.

Dalam kes ini, kenapa yg ambil ganba tu tunjuk sekali gamba yg dia dah halang dari rakyat singapura dari mencuri duit rakyat malaysia. jika dia tak berani utk sergah pencuri tu, kenapa dia tidak suruh pengurus stesen tu utk halang pencuri tu.

Kenapa pekara ini berlaku, macam tiada rasa tanggungjawab kepada negara sendiri. Kalau dah 604 rakyat malaysia sendiri tak boleh paham atau bertutur dlm bahasa malaysia bagaimana utk sayangkan negara sendiri.

kita boleh ada rasa benci pada pemimpin negara tapi jangan kerana itu kita sanggup gadaikan negara sendiri.

Anonymous said...

kat blog sahabat dia mmg yg ambil gamba sudah sergah pekerja stesen minyak tersebut tapi boss dia tiada dan pencuri tu pakai credit card. itu yg menyebabkan staffnya tidak tahu.

mungkin system credit card di pam perlu ditambah baik dimana jika pemilik kad dari luar negara cuma boleh beli 97 sahaja.