Breaking News
Loading...
November 17, 2014

12 comments:

Anonymous said...

PDRM segera bertindak siasat sebelum menjadi barah !

Anonymous said...

camane boleh terlepas pandang ni pdrm? orang awam yang jumpa dulu? risikan tak buat kerja ke unit risikan direhatkan? hadoiiii....ini memberi gambaran apa kepada pdrm? pdrm didahului oleh orang awam? maaf semuanya soalan sebab tak puas hati k!

Anonymous said...

Sdra DET,izin saya

PPS LGE Pulau Pinang, sengkek ,tak pakai baju macam PDRM,taada pangkat ,pangkat pun diistihar Pertubuhan haram.
Ini kan pula yang sama pakej betul sebiji macam PDRM.
Orang Malaysia kemaruk betul suka sangat buat pertubuhnan lagak gaya macam PDRM, sebab jikalau mereka berpakaian saperti PDRM ada penagaruh.
Mereka dapat melindungi tonto, dan juga mampu rapat dengan pihak berkuasa,serta mamapu dapat gelaran dan bintang kehormat.
Skrip sama aje,ada taiko.
Ada kabel,ada surat warna kuning,ada jaringan untuk merasuahpenjawat awam.
Ada peluang tangga dapat jadi YB YAB.
Mereka tahu akibat sebenar.
Akan tetapi mereka dapat nasihat dari pelindung dan jaringan, parti politik atau Chamber of Komerse, atau NGO,atau peguam,atau ROS, maka keberanian mereka sudah menjadi keangkuhan.
PDRM dah tahu dah, tapi anggota PDRM tak terima arahan,maka anggota tak mau lapur,sebab Tuan tak cakap apa apa pun !
Sama juga saperti Kuala Sepetang,Perak.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Muka apek tu teringin nak jadi konstable, masuk polis la....... Dapigs betul, kat tanah besar cina dah masuk kedalam dah.....

Anonymous said...

Bagus la org awam dedahkan menyenangkan kerja polis.

Anonymous said...

Dahlah ahli-ahli PPS HARAM dah terlepas - tak dak pun TINDAKAN diTANGKAP! Ini satu lagi 'NGO HARAM-puak PENDATANG MENYAMAQ sbg. PDRM pula?! Geramnya aku - KDN/PDRM Sabah/K'jaan Sabah - TIDOQkah?!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

tak tahu pasal pppm jangan pakai hentam je...... ini adalah biro briged , kenapa nampak kereta peronda je.. ambulan bot penyelamat tak masuk pulok dalam =berita ini.. pppm juga ada bot dan ambulan untuk membantu pengguna-pengguna... kereta peronda ini adalah untuk meronda kawasan taman,, sekarang ini banyak kejadian curi,pecah rumah...apa salahnya pppm cuba membantu.....tak ada pulok aduan mengatakan ahli-ahli pppm pergi mencuri merompak menggunakan kereta ini... orang ini keburukan nampak...tetapi kebaikan tak nampak.... memang susah masyarkat yang hanya tahu menkritik ...tetapi tidak tahu membantu orang..... nak tahu tel saya. 013-9684659....kalau rasa diri tu bodoh.

Anonymous said...

kepada TUAN 013-9684659..
jgn lah kita beranggapan diri kita terlalu pandai.. kesian pd tuan 013-9684659.... dulu interview polis tak lepas ke? hehehe..
tuan kena tahu, apa dasar penubuhan PPPM dan apa dasar PENUBUHAN POLIS. dari segi pemakaian, memang tak sesuai mengapa??? kerana menyerupai pakaian POLIS. lain2 malaslah nk ckp.. tuan pun dah tua panjang, sendiri boleh menilai...

Anonymous said...

Betul..
aku pun pening...sekali pandang ingatjan polis..itu pun dah salah tu...
biar lama2 naik tocang rasa lebih berkuasa dari polis..
soal keselamatan tanggwb polis...
ngo tak perlu menyebok...

Anonymous said...

sila baca undang2 malaysia akta perlindungan pengguna 1999(599) undang2 malaysia.. dan panduan pengguna kpdnkk...jangan nak melalut sagt...dan saya tahu siapa anda.....

dapat maklumat pppm dah kenal pasti blogger2 ni melalui suruhanjaya komunikasi dan multimedia(skm@mcmc) dan akan membuat laporan kepada pihak berwajib disusuli tindakan undang2 dan mahkamah kerana fitnah dan merosakkan imej pppm...

dan termasuk pada sesiapa yang menabur fitnah secara rasis kepada pppm....

Anonymous said...

hahahha....kelakar......yang komen beria2 panas je tu....kompem korang ni polis kan??? sebab aku baca paper la beb...apa yg pppm ni dah buat.....siap warning jangan menyebok lagi bro.....??

Anonymous said...

Kehkehkeh....
nak ugut ambil tindakan
mahkamah...KONONNNNNN LA SANGAT...
pegi mampos la...