Bile Benggali OKU Berdehem, Nik Ajis Kecut Teloq...


Mesyuarat Mingguan Kerajaan Kelantan hari ini memutuskan utnuk menangguhkan penguatkuasaan syarat-syarat pelesenan di bawah undang-undang kecil Majlis Perbandaran Kota Baharu-Bandaraya Islam (MPKB-BRI) yang melibatkan kedai gunting rambut milik bukan Islam.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kebudayaan dan Pelancongan negeri Datuk Takiyuddin Hassan berkata penangguhan itu yang berkuat kuasa serta-merta, diputuskan dalam mesyuarat mingguan Exco Kerajaan Negeri hari ini sehingga kajian mengenainya selesai dijalankan meski pun sebelum ini beliau berkata bahawa pelaksanaan undang-undang tersebut tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Tindakan kerajaan negeri itu dipercayai setelah dikecam oleh Pengerusi DAP Karpal Singh yang dilapor berkata mereka yang bukan Islam boleh membawa perkara tersebut ke mahkamah dan setelah desakan Anthony Loke dari DAPSY. (Pemuda DAP).

Ditanya sama ada keputusan menangguhkan pelaksanaan penguatkuasaan itu adakaitan dengan pilihan raya umum ke-13, Takiyuddin berkata sudah pasti setiaptindakan ada kaitan dengan pilihan raya.

Pemerhati politik pula beranggapan bahawa tindakan penangguhan tersebut adalah berhubung kait dengan situasi pilihanraya umum yang dijangka berlaku bila-bila masa sahaja. Ini bukti yang amat jelas bahawa PAS amat tertekan untuk mendapatkan undi bukan Melayu terutamanya masyarakat Cina dan lebih malang sekali perkara sekecil ini pun tertakluk kepada DAP inikan pula perkara perundangan Islam yang lebih besar seperti hudud berbanding Akta PBT.

Comments

Anonymous said…
Nampak tak anuar ibrahim terjelir jelkir sebelah karpal..

Nota : anjing tu bernama anuar ibrahim.
usin said…
ingat poknik pernah cakap dia tak bangga jadi melayu. sebabnya dia amat takutkan benggali. melayu mana ada mcm tu... baru sekarang tahu...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID