28 August 2009

Demo Bantah Kuil hari ini... Rodziah, Xavier, Khalid Ibrahim CABUTT...

Dokumen yang mengesahkan pembabitan Rodziah dan Khalid Samad mengenai pembinaan kuil di seksyen 23 Shah Alam, sebelum ini dua ekor mangkok tu tidak mahu mengaku yang merekalah meluluskan pembinaan kuil .


Antara mereka yang hadir memberi sokongan kepada penduduk seksyen 23 shah alam. bantahan bermula di Perkarangan Masjid Shah Alam, selepas solat jumaat.









Memorandum bantahan yang ingin diserahkan oleh penduduk kepada Khalid Ibrahim, Rodziah, Xavier dan Khalid Samad.

Memorendum bantahan diarak oleh penduduk seksyen 23 ke bangunan SUK.




Memorendum sampai di bangunan SUK, tapi malangnya ianya tidak dapat di serahkan kepada empat ekor mangkok tu, di beritakan Xavier dan Khalid Ibrahim telah cabut menggunakan pintu belakang di seksyen 8, Rodziah diberitahu sudah tiga minggu tidak hadir ke pejabat selepas kes songlap dana dun sebanyak 375 ribu di siasat SPRM.


Terima Kasih kepada pasukan keselamatan dan pihak Polis.

Memorandum bantahan di letakan dihadapan bangunan SUK sebagai simbolik bantahan penduduk Islam seksyen 23.

41 comments:

Anonymous said...

aku pun pening, pas for all kafir agaknya

Anonymous said...

dah dapat kuasa macam nie laaa islam kemana TAKEBEER OK .....

Anonymous said...

Sekilan pandang semua yang berdemo tu org umno, tp berselindung disebalik NGO...Mana pergi keris keberanian umno ??? Baling batu sembunyi tangan...Penakut... Lepas tu pulak pakai lebai putih untuk busukkan org PAS...

Jgn la nak bodoh2kan org... Dah masak... muak... ngan drama umno...

Anonymous said...

PAS adalah parti penyembah kafir!. PAS kafir laknatullah. Gulingkan PAS.

azrul said...

Gabungan pembantah hari ini terdiri dari ahli umno, pas serta pkr. Mereka membeli rumah dan menginap di seksyen 23. UMNO sendiri tidak diminta utk membantu berdemo kerana kerajaan negeri akan mengaitkan umno dlm isu ini. Kami penduduk seksyen 23 membantah pembinaan kuil tersebut tanpa mengira fahaman politik. kpd anon 7:22PM anda seorang yg taksub pada parti anda. Apakah kopiah hanya milik pas, bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut. anda setaraf lembu yg dibawa

samakita said...

nak lihat bagai mana lembu diproses bagaimana..sila ke www.youtube.com/videosamakita
www.samakita.blogspot.com

samakita said...

nak lihat bagai mana lembu diproses bagaimana..sila ke www.youtube.com/videosamakita
www.samakita.blogspot.com

Anonymous said...

anon 7:22
tak sedar diri .... sedar lah diri tu sikit ... bodoh !!!!
TAKEBEER !!!! TAKEBEER !!!!

Anonymous said...

kah kah kah. bodoh betul pencacai umno

Anonymous said...

lebih kurang engkau

Anonymous said...

"Sesiapa yang menyakiti orang-orang dzimmi bemakna dia menyakitiku (Muhammad SAW) dan sesiapa menyakitiku dia menyakiti Allah." -- Riwayat Imam Thabrani
Kenapa dlm memperjuang nasib dan masa depan Islam kita perlu menghina agama lain?? Bukankah umat Islam mengakui mereka sebagai ummah terbaik, maka tindak-tanduk kita pun perlu yg terbaik. Malangnya, sebab nila setitik habis susu sebelanga...

neutrality said...

det,

saya rasa elok gambar pijak lembu tu dikeluarkan dari laman web ini. sebab orang macam anwar dan rpk boleh mengambil gambar tersebut untuk website mereka dan menghasut kaum india.

saya tak mahu peristiwa perkauman berulang kembali. tolong ye ? delete comment ni sekali setelah selesai. tq

Anonymous said...

Sungguh memalukan..
Beginikah Islam mengajar kita bertindak..
Jangan sampai penganut agama lain bertindak menghina agama kita pula..

Anonymous said...

Anon 8.53 ,
Penganut agama lain dah lama hina islam. Belum sedar ka????

Anonymous said...

Korang penyokong yang bodoh ni harus dipersalahkan jika penganut hindu seluruh dunia memijak kitab suci kita pula lepas ni.

Anonymous said...

Good lord,do u sink to a whole new low.

Anonymous said...

cruelty to animals is cruelty to god's creations.What sin has the animal done to be treated like this.

Anonymous said...

saya setuju dengan neutrality said,kepada mode gmbar2 yang kurang menyenangkan tu dibuang la ye. takut apa2 isu berbangkit lepas ni...sensitiviti agama la dan sebagainya..orang akan spin dari tujuan asal bantahan kepada benda2 sebegini yang akhirnya akan menyalahkan kita juga. mangsa(penduduk seksyen 23) akan dipersalahkan dan dikatakan zalim sedangkan pihak yang menzalimi pula jg magsa dan dibela..tq

Anonymous said...

Walaupun gambar2 tu didelete sekalipun,ianya sudah ada dalam fail pihak berkuasa.Tunggu masa je nak tangkap semua.Yang berarak tu kebanyakan bukan penduduk asal seksyen 23.Ada dalang pemimpin politik.
Kenapa lah buat kerja bodoh ni.Lepas jumaat pulak tu,patutlah islam dipandang rendah rendah oleh bangsa lain.Kalau berarak melaungkan Allahuakbar pun dapat gak pahala tapi apa kejadahnya pegi tambah menghina islam dengan mencemarkan kalimah Takbir kebesaran Allah menjadi TAKE BEER.

bekas umno said...

ISA kan jer dia orang ni. Penghasut. Pemecah belah 1Malaysia. Menyebabkan negara huru hara dan mengancam keselamatan negara. ISA kan jer...

Pengadil said...

hidup melayu dan islam. khaled samad dan rodziah BODOH besar. Kawasan majoriti Melayu nak buat kuil ... bangang!!!

PANDAI MACAM KANCHIL said...

Tak kira hormat atau tak hormat agama Hindu, Keraaj baik pakatan rakyat ataupun BN perlu buat keputusan atau cadangan yang mempunyai justifikasi. Jangan buat keputusan bodoh yang tiada JUSTIFIKASI, seksyen 23 kan kawasan ribuan Melayu, mana justifikasinya. Tan Sri Khalid Ibrahim dan YB Khaled Samad MEMANG BODOH .............. macam LEMBU !!!!

WARLORD said...

Jadikan isu kepala lembu ini detik-detik pengambil alihan kuasa seperti di Perak .....

Anonymous said...

Beraya kat Kemunting lah nanti puak2 bodoh ni.

Anonymous said...

Beraya kat Kemunting lah nanti puak2 bodoh ni.

azrul said...

Anonymous Anonymous said...

Beraya kat Kemunting lah nanti puak2 bodoh ni.

August 29, 2009 3:06 PM
------------------------------------
Penduduk 23 sudah tak heran beraya di kemunting, yg memalukan adalah anda nila agama sendiri diinjak serta diperlekeh oleh rakan dlm pakatan. Dimana anda bila Hassan Ali diperlekeh oleh Ronnie Liu, Dimanakah anda bila kepala babi diletak pada pagar surau, dimanakah kamu bila sikafir membaca sekerat-sekerat ayat suci al-quran. Apakah anda bertakbir meraikan, sediah adanya melayu islam mcm anda. Sekurang2nya penduduk 23 tak lari walau yg hadir tidak ramai kerana itulah dikatakan suara rakyat suara keramat.

Anonymous said...

Nak lari camana,polis dok jaga kalau umno yg terlibat.

rizal said...

org islam yg setuju pembinaan kuil...boleh dkatakan syirik pd ALLAH...kerana mereka ini percaya adanya tuhan selain dr ALLAH.....SESUNGGUHNYA ALLAH ITU SATU TIADA TUHAN SELAIN DR ALLAH....PD MEREKA ORG ISLAM YG SETUJU PEMBINAAN KUIL OLEH PAKATAN RAKYAT...JAWAP LAH DAKHIRAT KELAK

Anonymous said...

stanby parang....sikit hari lagi kita berjihad.....

azrul said...

Anonymous Anonymous said...

stanby parang....sikit hari lagi kita berjihad.....

August 29, 2009 9:25 PM
------------------------------------

Kita tak minta, datang tak berjemput.

Jika benar penduduk 23 akan beli walau semahal mana harganya

Anonymous said...

kita bantah nak buat kuil besar di batu caves pula.Habis melayu kena pindah nanti.Nanti tak pasal2 kena jawab diakhirat nanti .

Anonymous said...

kita bantah nak buat kuil besar di batu caves pula.Habis melayu kena pindah nanti.Nanti tak pasal2 kena jawab diakhirat nanti .

Anonymous said...

kita bantah nak buat kuil besar di batu caves pula.Habis melayu kena pindah nanti.Nanti tak pasal2 kena jawab diakhirat nanti .

Anonymous said...

Tumbangkan kerajaan selangor..
Take beeer!!

neutrality said...

hmm... blog lim kit siang dah mulakan api perkauman, belum kira blog2 yang lain. saya rasa siapa yg memasukkan gambar kepala lembu dipijak tu dah masuk perangkap parti pembangkang.

agama islam kita akan disalah ertikan dan kita pasti akan dituduh 'racist' oleh mereka yg sebenarnya 'racist'.

kita kena faham, mereka mencari alasan yg kukuh

azrul said...

Di Seksyen 25, Taman Seri Muda Shah Alam.. akibat bantahan penganut hindu sehingga sekarang tapak masjid yg diluluskan oleh kerajaan tidak dapat didirikan masjid. Penduduk disana akur kerana majoriti penduduk india sekitar 40%. Kuil yg dicadangkan di seksyen 23 pula terletak lebih kurang 1km sahaja dari kuil di seri muda.

Apa rasionalnya kuil tersebut hendak didirikan dikawasan majoriti melayu. Kenapa kami penduduk 23 pula yg kena bertimbang rasa serta bertolak ansur. Kami tidak menghalang pembinaan kuil jika tempat tersebut bersesuaian dgn majoriti penganut hindu. Sehingga sekarang banyak kes2 jenayah berlaku diseksyen 23 dan hampir kesemua kejadian melibatkan remaja berbangsa india. Pada 2 bulan lepas sahaja seorang penduduk ditetak pada bahagian kepalanya oleh perompak ini dan mangsa merupakan wanita berbangsa india. Setiap petang sekitar jam 3ptg ramai remaja india bermotorsikal melepak di taman permainan dan banyak botol minuman keras yg dipecahkan kacanay dibiarkan bertaburan dipadang permainan kanak2. Jika ingin kepastian anda semua diminta lihat sendiri di seksyen 23. Penjelesan kepala lembu telah dibuat oleh pengerusi bertindak di astro awani. Masalah yg timbul bila ada pemimpin politik yg cuba mengalih isu, dgn mengaitkan kepercayaan penganut hindu. Apakah lembu ini milik kaum india sahaja, dlm budaya melayu selalu diumpamakan sindiran bodoh macam lembu, lembu dicucuk hidung maka itulah hadiah buat kerajaan PR pimpinan melayu islam.

Jika hendak dikaitkan dgn kaum maka org melayu lagi terguris hati bila hindraf menerjah masuk serta membuat kacau di majlis hari raya semasa di PWTC. Apakah tindakan ini halal kpd melayu pas dan pkr?. Janganlah kerana politik anda sanggup menjual segalanya, dlm sejarah melayu akan hormat rakan2 jiran sekeliling walaupun kadang2 perbuatan kaum tersebut menguis perasaan. Atas semangat teloransi maka kita diamkan. Kepada melayu PR anda akan menuduh apa sahaja bg menghalalkan perbuatan rakan seatu parti anda, tapi apakah anda terfikir nasib orang melayu di seksyen 23.

Khalid samad melalui blog beliau memutar belitkan banyak perkara. Yg menguntungkan btambah segala beliau maka ditambah segala resepi bg menyedapkan tuduhan beliau pada parti lawan. Jika tiada bantahan pada hari jumaat tempohari, kami percaya kerajaan negeri tidak akan sekali-kali ingin mengadakan dailog bersama penduduk. Tanah diluluskan dgn hanya berbincang bersama sami kuil sedangkan pemilik rumah di sek 23 tidak dipedulikan. Inikah pemimpin islam yg kononnya memberi imej baik kpd non muslim sedangkan dlm masa yg sama menguris hati saudara seagama?

Anonymous said...

Kepada Azrul..

Ko jgn la guna platform penduduk seksyen 23.. Kenyataan anda lebih berbau umno..

Penuntut said...

anon
Kau dah pegi Taman Seri Muda tak?Kuil kat situ saja besar nak mampus.Kalau nak cakap India 40% aku tak percaya kerana ramai lagi bangla kat situ itu pun kuil tu ada.
Dah tu masjid tak ada hanya ada surau yang diusahakan sendiri oleh penduduk Islam Seri Muda.
Khalid Samad tu memang tak betul sejak dia kata Allah boleh diguna pihak kristian dalam percetakan kitab bible berbahasa melayu.
Sejak ambil alih aku nak tanya Khalid selain daripada kain rentang mengucap Selamat Ramadan ada ke yang dia dah buat untuk orang Islam?Kamu tu kan wakil rakyat.
Nama macam Khalid Al Walid tetapi sebenarnya Khalid Al Kuil.

YANG GAMBI said...

Salam Merdeka,

Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

Anonymous said...

patut la tgna cakap mcm tu kat org ameno.. teruk sgt bahasa hujah masing2.. ingat kat luar je.. dalam blog lagi teruk.. org ameno ni pandai mencarut je rupanya..

hmm.. tak sabar pru13.. kasi habis lenyap terus ameno suma nih..

Anonymous said...

orang umno..pandai mencarut?...orang pas?..pkr??...semuanya bangsa apa yeak...ntahlah..melayu...melayu.... dh semakin layu...tp msih lum sedar-sedar lagi...truskan pergaduhan anda sesama sndri...teruskan...biarkan luncai terjun dg labunya..la..la..la...