NIZAR PASBERG: Khalid Samad dan Rodziah patut di tahan ISA

Kalau ada yang kata penduduk melayu di seksyen 23 patut di salahkan aku nak tanya kenapa? salah ke kalau penduduk kat situ membantah kuil di bina kat tempat dia orang? mana ada logik tempat yang mejoriti penduduknya hampir 500 orang melayu tetiba boleh didirikan kuil yang lebih besar daripada masjid. sedangkan keling yang ada kat situ tak sampai 50 orang pun. logik ke? kenapa kuil tu tak dibuat di kawasan yang mejoritinya ramai penduduk keling. kenapa keling ni memilih sangat tempat untuk buat kuil? untuk pengetahuan korang semua, dulu sewaktu kerajaan BN memerintah selangor, kerajaan ada menyediakan satu tapak di seksyen 22 yang mana besarnya lebih kurang sama macam di seksyen 23, tapi puak-puak keling ni kata tempat tu tak sesuai, bermacam-macamlah alasan yang puak-puak keling ni bagi. kemudian mereka minta pula satu tanah kosong di kawasan mejoriti penduduk melayu di seksyen 19 shah alam, soalannya kenapa mesti mereka minta dikawasan mejoriti melayu? korang tengok la perangai keling-keling ni, aku nak tanya sekali lagi kenapa mesti diminta kawasan mejoroti penduduk melayu untuk di buat kuil? tak de tempat lain ke? di shah alam berapa banyak kuil-kuil keling yang dibina secara haram yang langsung orang melayu tak ambil pot..tapi kenapa kawasan melayu juga yang diaorang nak?
Surat penolakan PKNS kepada Pasukan Penyelamat Malaysia

Setelah penduduk di seksyen 19 membuat bantahan, maka puak-puak keling ni meminta pula kawasan di seksyen 23 shah alam, tengok dia minta
kawasan melayu juga, kenapa mesti kawasan melayu juga? untuk pengetahuan korang semua, sebelum dua ekor YB bodoh tu bagi tapak tu kat keling-keling ni untuk buat kuil tapak tu pernah di minta oleh pasukan penyelamat malaysia untuk dijadikan pusat latihan, tapi tak tau macam mana permohonan pasukan penyalamat itu di tolak kemudian di berikan kepada puak-puak keling ni untuk di buat kuil... soalannya sekarang ni sapa yang bodoh, penduduk seksyen 23 atau pihak yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu? sapa yang menolak permohonan pasukan penyalamat itu? orang-orang yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu ialah Xavier Jayakumar dan Rodziah Ismail mereka ni adalah Exco Kerajaan Negeri dan sorang lagi bahalul ialah Khalid Samad MP Shah Alam..

Kenapa pihak pengurusan kuil harus disalahkan? pada aku simple je.. kau dah tahu kawasan tu kawasan melayu dan orang melayu menolak pembinaan kuil tu tapi kau masih lagi berkeras nak juga kawasan tu pasal apa? kau tak de otak ke? elok-elok kerajaan dulu dah bagi tapak di seksyen 22 kau tolak kononnya tempat tu tak sesuai dan macam-macam la alasan bodoh yang pihak pengurusan kuil tu bagi. ok katakan la tapak di seksyen 23 tu korang (pengerusan kuil) tak mintak t
api kerajaan Pakatan Haram yang bagi, bila dah tengok keadaan dah makin panas macam sekarang ni apa salahnya pihak pengurusan kuil tu minta kerajaan pakatan haram pindahkan tempat mereka di tempat lain... itu kalau puak-puak keling ni ada otak la.. kenapa mereka pun berkeras nak juga tempat tu? apa yang puak-puak keling ni nak? aku pernah keluarkan minit mesyuarat diantara dua ekor adun bongok tu iaitu rodziah dan khalid samad dengan pengurusi kuil tu, mana boleh dalam kes macam ni punya penting macam ni hanya mereka tiga ekor je yang buat keputusan.


Minit mesyuarat yang menunjukan hanya tiga orang sahaja yang buat keputusan mengenai kelulusan pembinaan kuil tu.

Jadi sekarang ni sapa yang patut di persalahkan? orang yang patut di salahkan dalam hal ini ialah Khalid Samad dan Rodziah Ismail... kenapa dua ekor ni patut di salahkan? pasal dua ekor ni bodoh sangat, buat keputusan suka hati mak bapak dia orang je, langsung tak mau berbincang dengan penduduk. nak selesaikan masaalah ni senang je TANGKAP KHALID SAMAD dan RODZIAH kerana kepala otak dua ekor ni la punca kepada semua kekalutan ini.

Comments

tahniahlah kepada penduduk Melayu yang mengaku Islam dan undi PAS dan PKR (Pakatan Rakyat) dalam PRYU12 dulu

Mungkin ini juga balasan cash dari Allah kerana terlalu memfitnah pemmpin BN yang ikhlas

Esok dalam PRU13 boleh undi lagi PAS dan PKR ebab percayakan segala janji palsu dan political marketing hype mereka yang gah tapi KPI yang tak tercapai.

Ingat ingat lah sikit utk masa depan umat Islam di Malaysia. Jika dapat RM200 seorang utk undi Pakatan Rakyat tapi akidah Islam tergadai apa gunanya!
Anonymous said…
Subhanallah, Alhamdulillah, Lailahaillallah Allahuakbar. Perbanyakkan amal ibadah di bulan Ramadhan. Hapuskan hasad dengki, adu domba, fitnah dan cacian dari dalam diri. Perbanyakkan membaca dan mendengar Al-Quran al Karim.

Ya Allah jauhkanlah diriku dari ajaran sesat Umno yang sudah semakin kuyu itu. Hancurkanlah ideologi songsang yang sesat lagi menyesatkan ini supaya bangsa melayu Islam lebih cemerlang gemilang terbilang. Amin
Anonymous said…
Sejak bila saudara berjuang utk Islam dan menuduh PKR tergadai akidah,tgok pemimpin umno Khir Toyol merompak duit rakyat berjuta-juta ringgit saudara kes PKFZ lebar daun diam je mungkin saudara dpt komisyen dri KHir Toyol laknattullah,biasa la kalau pun pak umno perompak anak umno pun perompak DUIT..DUIT..DUIT.. UMNO pijahamnanlah umnoi..
Anonymous said…
Sejak bila saudara berjuang utk Islam dan menuduh PKR tergadai akidah,tgok pemimpin umno Khir Toyol merompak duit rakyat berjuta-juta ringgit saudara kes PKFZ lebar daun diam je mungkin saudara dpt komisyen dri KHir Toyol laknattullah,biasa la kalau pun pak umno perompak anak umno pun perompak DUIT..DUIT..DUIT.. UMNO pijahamnanlah umnoi..
Subhanalllah, bwk2 byk mengucap wahai Anon...kamu dah jauh menyimpang, persoalannya siapa yg sesat PAS atau UMNO? Ulamak mana yg selalu memberi fatwa songsang? PAS atau UMNO? byk lagi aku nak ckp ni Anon...ngko leh e-mail aku...aku tak puas hati bila engko ckp UMNO sesat, cuba ngko senaraikan kesesatan UMNO...Aku pulak akan senaraikan kesesatan PAS yg beratus2 kat ngko..Wallahualam..
vengai said…
Yang sesatkan Islam dan Melayu adalah pahlawan pahlawan UMNO dengan majlis fatwa yang keluarkan fatwa ikut kehendak pemimpin UMNO yang dajal , kaki perompak, perasuah ,perogol dan ada juga pembunuh.

Fatwa yang dikeluarkan bukan ikut ajaran kitab atau sabda Nabi Muhd junjungan yang mulia itu.

Fatwa dikeluarkan ikut pulus yang dibayar dan jawatan yang ditawarkan.

Kalau seorang muslim ikut ajaran agama yang sebenarnya maka tak bodohlah muslim itu seperti muslim yang tulis blog yang tak guna ini.

Islam mengajar umatnya mengasihi semua tak kira apa bangsa atau agama seseorang itu.Di negara ini , yang bukan Islam lebih memahami Islam. Sesuatu yang patut memalukan orang melayu dan pemimpin mereka.

Yang menulis blog ni bukan pejuang bangsa dan agama seperti yang dikatakanya tetapi manusia ini adalah pejuang yang mengejar pemberian wang haram yang bakal ditabur oleh bos bos kurupnya. Duit haram yang dikebas dari cukai atas nama projeeeek.

Bloger ini adalah balaci yang menyokong fatwa UMNO dan pemimpin yang hina.

Najis UMNONOK AL TANTU AL-ANTAM AL-BONTOT AL-TANTU SINGAPORE punya suppoter senua beginilah tulisan di blog mereka.

Maka kerana menyokong tindakan Kes Kepala lembu , maka akan datang bloger ini akan jadi lembu dan akan disembelih oleh orang yang dipujinya itu.

Apakah orang Melayu di Negara ini masih mencari Identiti sebenar mereka. Identiti saada mereka MELAYU dahulu atau ISLAM dahulu.
YANG GAMBI said…
Salam,

Pencaci-pencaci PAS dalam ruang komen ini tidak mahu mengaku mereka keturunan bangsa Melayu, mereka hanya Islam tanpa bangsa.

Itulah perkataan bodoh yang didapati dari ajaran sesat PAS. Sedangkan Nabi Muhamad SAW juga dicatatkan berketurunan Arab Quraish....., kerana terlalu hendak sangat berkuasa, puak-puak khawarij ini sanggup membunuh, menghina orang Islam lain....
Anonymous said…
Hi,
Adake kawasan penduduk majority hindu di Shah Alam di mana boleh buat kuil hindu ini? Kalau ada di mana?
Anonymous said…
Kenapa lah blog umno ni benci sangat dengan kuil.Kat Eropah nun ada gereja dengan masjid dok sebelah2 je.Pakat2 sembahyang lah.
Cuba pegi kg medan pj tengok ada masjid dengan kuil dok sebelah2 je.Tu zaman umno yang buat tapi tak ada pun orang umno bantah.Seluruh dunia dok tengok video bantahan ganas keatas pembinaan rumah ibadat kaum hindu ni.Diorang bukan tahu masalah disitu tetapi bantahan dgn perbuatan seperti itu mencemarkan imej islam di mata dunia.
Anonymous said…
Satu Malaysia..Satu bangsa Malaysia..Ketepikan sentimen satu2 kaum walaupun susah utk dibuat.
MERDEKA!!MERDEKA!!MERDEKA
ISA ni untuk orang yang tak berani lawan hujjah. sebab salah dan bodoh..kire nak tanagkap je....dakwa tak mahu...
Anonymous said…
salam,
saya bersetuju jika kuil sebesar itu dibina dihadapan atau bersebelahan rumah2 yg mengecam penduduk seksyen 23. baru padan muka dia org.boleh tak ?
Anonymous said…
Punya lah banyak cara nak luahkan bantahan kepada kerajaan PR,demo ganas juga yang dipilihnya.PR memanglah terpaksa sebab dia tak boleh suarakan melalui tv,akhbar harian.Sekarang dah tersalah langkah masing2 menikus taknak mengaku sapa bawa kepala lembu.PR pula yang dipersalahkan dan nak disiasat.
Samy Velu tu dia tengok sendiri dan dia lah yang memula bagi kenyataan perkauman.Tak adanya orang dok hasut dia.Sepatut ISA kan saja Samy tu kalau dia taknak jelaskan hal sebenarnya kpd orang hindu.
Anonymous said…
Salam tuan blog...

nie nak tanya la kat mangkik2 PR nie.. sejak bila pulak ada demo ganas dekat shah alam... tak ke bodoh namanya... puak2 nie lupa ker .. yang duk jadi ketua tu org pkr, penolong pun pkr... ini soal agama la bodoh.. bukan politik.. yang politik yer nun khaldai samad.. penganut free thinker... ape la bodoh sgt puak2 pr nie..

akai ada kaa...
Anonymous said…
Harga Minyak Naik Malam Ini (1 Sept) ...baca di http://www.malaysia-instinct.com/
Ashley Ahmed said…
Salam,

inilah syurga yg dijanjikan kah kah kah padan muka, dulu BN perintah semua tak Islam sekarang harap pangkah dpt syurga tp dpt kuil kah kah kah.

Salam merdeka det!
Anonymous said…
puak puak kepala lembu ni takde pulak nak bantah minyak naik.Barang2 akan naiklah nanti..ooo.Lupa lak.Bn dia sendiri yang naikkan biar je lah.
CUPING MERAH said…
nak bantah-bantah laa..sapa pon tak kisah..
tapi penyangak cam ko rang yang jadi batu api..pastu pulak lebih kuah dari sudu..buat kerja hina yang dilarang dalam islam..
Anonymous said…
ya allah kembalikan mereka-mereka ni ke jalan yang benar(puak PAS puak pkr yang beragama islam serta puak umno yang semuanya islam)
Anonymous said…
Ya Allah jauhkanlah diriku dari ajaran sesat PAS @ Nik Najis yang sudah semakin kuyu itu. Hancurkanlah ideologi songsang yang sesat lagi menyesatkan ini supaya bangsa melayu Islam lebih cemerlang gemilang terbilang. Amin
Anonymous said…
Ya Allah jauhkanlah diriku dari ajaran sesat PAS @ Nik Najis yang sudah semakin kuyu itu. Hancurkanlah ideologi songsang yang sesat lagi menyesatkan ini supaya bangsa melayu Islam lebih cemerlang gemilang terbilang. Amin
Dhamah Syifflah said…
sesungguhnya Allah melihat...
siapa yang benar dan salah...

sana berkata sini...
sini berkata sana...
tidakkah kedua-duanya sama...
melakukan segala nista...
akhirnya siapa yang keneraka...
pencinta atau pencaci...

fikirlah manusia yang suka berfikir...
jangan mengunakan agama sebagai senjata...
untuk menarik perhatian...
sesungguhnya Allah maha melihat...
BeDuKuSaNG said…
Pakatan Haram - depa buat semua boleh. Kalau dah salah buat maka disalahkan UMNO...itulah Pakatan Haram...lanjut di www.bedukusang.blogspot.com
Unknown said…
Sdra2 sekelian,
Kami bantah bukan kerana menentang penganut agama hindu yg dijamin dibawah perlembagan. Yg kami bantah adalah isu pemindahan kuil tersebut. Jika penduduk seksyen 19 sudah tidak tahan dgn segala macam masalah spt gangster, ugut, bunyi bising, tidak menghormati jiran tetangga dan berbagai lagi kenapa masyarakat 23 pulak boleh menerimanya. Masalah yg berlaku adalah berapa peratus penganut hindu yg bersembahyang tinggal dikawasan tersebut.

Kebanyakkan yg datang adalah dari luar,ada sejauh kapar kelang, seksyen 20, seksyen 18 dan seri muda. Dan tidak semua yg dtg utk bersembahyang, tetapi dtg utk membuat kacau, minum arak dan mengambil kesempatan membuat jenayah. Mereka ini yg menyebabkan rasa tidak selesa. Ada yg meletak tuhan Rajeswary ( tuhan merah ) dihalaman rumah org islam, cuba bayangkan jika ini berlaku di rumah tuan2.

Kami bersimpati kpd penganut hindu yg ingin bersembahyang, tetapi dgn tindakan yg tidak berdisiplin sesetengah penganut serta ugutan sebelum ini, maka rasa syak serta terganggu masyarakat melayu di sesuatu tempat membuatkan mereka curiga. Cubalah berfikir secara rasional?.

Mlm ini sy telah berjumpa dgn pengasas hindraf serta pengerusi persatuan kuil2 hindu malaysia. Sy nyatakan kpd mereka tentang isu ini dan mereka mengakuinya. Mereka juga meminta kita cuba memahami bahawa di shah alam ini semua kawasan adalah majoriti melayu, jadi dimanakah tempat yg sesuai utk mereka mendirikan kuil/rumah berhala mereka. Mereka juga mengakui bahawa isu rumah berhala ini telah diambil kesempatan oleh pemimpin politik bagi kepentingan politik sesetengah pemimpin.

Jadi, sy nasihatkan kpd sdra2 sekelian.. apalah guna sesama melayu / islam kita berbalah sedangkan isu yg anda cuba pertahankan merupakan rumah berhala. Jika anda yg mempertahankan rumah berhala ini dan selesa dgn mereka silakan tawar halaman rumah anda utk didirikan kuil.
Anonymous said…
Jangan do kecohhh ..kalau tak tahu...

Isu ini bermula pada bulan 5 09...pada asalnya Khabar angin sahaja..apabila dedesak oleh penduduk sec 23..pada 20 5 09 khalid samad datang berdailog dengan penduduk di surau al-Jannah..Khalid samad masih tidak memberi kepuasan hati pada penduduk .kerana dia asyik dok menyalahkan kerajaan BN.mengikut kata khalid jika pekara ini jadi dilakukan dia akan mengadakan sesi pendengaran awam,,tapi sampai kepala lembu diarakpun belum ada

pada 5 9 09 akan diadakan sesi dailog dengan penduduk diMBSA
Tapi bukan dengan khalid samad juga rodziah,hanya dengan PKNS DAN MBSA SHJ ...Dalam surat tidak dinyatakan bersama khalid dan Rodziah

sudah 8 surat bantahan dihantar..termasuk MB ,semuanya gelap dan kosong buat penat taip surat aje

Tetapi khalid samad dan rodziah masih mengatakan kenapa tak ikut saluran yang ada...saluran mana lagi?,,jika surat penduduk ditong sampahkan

Tapak kuil yang ada ini tidak akan dapat dilengsaikan oleh PKR kecuali BN SHJ..Tenggoklah Nanti kalau tak percaya...kamu semua boleh kutuk aku jika tak jadi pindah

Hindraf tak pernah keluar kenyataan bahawa isu ini adalah isu perkauman tetapi dia persoalkan kenapa kepala Lembu dipijak

Penduduk tidak bantah bina kuil,,tetapi penduduk bantah tapak pembinaan kuil kenapa dipilih disini..sedangkan sec 22 sudah disediakan..jika anda nak tahu...pehak kuil tidak prnah tolak cadangan disec 22..oleh kerana tanah disec 22 itu luas dan mempunyai nilai tinggi lalu dicadangkan oleh Khalid samad dan rodziah di Sec 23..dalam hal ini pihak kuil setuju saje,,,sebab itulah 2 khalid dan Rodziah tak mahu kuil itu dipindahkan

oleh kerana fighter fighter UMNO banyak ada diseksyen 23,,pkr berkeras juga nak dirikan di sec 23

Akhirnya kedua dua khalid menjadi gagap dan rodziah kedua kedua lubangnya tertup jua

Jika isu ini dapat dilengsaikan oleh orang Umno..tapak dan pembinaan kuil..maka hindu hindu yang ada dishah alam akan kembali pada BN dan pkr akan mati beragam,,,jangan Salah BN jika isu ini dilengsai..kerana peluang penyelesaian terbuka untuk pkr semejak bulan 5 lagi tapi diapi api oleh mereka

Sesiapa yang tak tahu cerita jangan cuba jadi hero dalam isu ini,,kerana dalam siasatan polis
Anonymous said…
Salam.
Kalau korang percaya lagi dengan UMNO ni memanglah buta kayu.Eleeh nak bela Islam konon.. Siapa yang tutup surau2 dan masjid, siapa yang tangkap ustaz2 kat selangor ni?Nasib baik kalah, kalau menang si Toyol tu dah cakap nak tutup banyak lagi surau dan masjid.Lepas tu tak boleh nak bina kuil hindu.jgn nak berlakun lah,Kalau kerajaan BN yg buat mesti korang tak peduli punye.UMNO ni takde kerja lain, agenda politik hanya untuk kaut seberapa duit rakyat.Perompak, penyamun, penipu,pembunuh, semua ada..
Balasan Allah konon. Kalau tak ubah perangai jangan kan Selangor, satu Malaysia korang akan kalah.
Jangan nak perbodohkan rakyatlagi.Sekarang rakyat dah pandai,dah mahir dengan tipu daya korang.pi la bertapa dulu cari idea baru camne nak tipu rakyat.
Sape yang bayar pengundi? PR bukannya ada duit,korang BN lah yg taburkan duit rakyat berjuta+++ tiap kali p.raya.Tapi kalah jugak 7-0.buang karan aje.
Bagus laa kutuk laa Tok Guru Nik Aziz. Dia ni org yang tak tinggal sembahyang malam,nanti hidup korang tak senang,ada je masalah, tengoklah nanti kalau tak percaya, mati lagi susah.
berbanding si Najib Altantuya dan perempuan puaka tu jauh macam langit dan bumi.
Sampai bila laa korang ni nak insaff.Haaa
Bengong betul laa

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID