Isu Selangor(Siri 1): Selamatkah YBK Ditangan Khalid Ibrahim?

Info Mengenai YBK: Ditubuhkan pada tahun 1990 dan di bawah Akta Amanah, Ordinan 1952. Dilancarkan secara rasminya pada bulan April, 1990 oleh Tan Sri Dato' Hj. Muhammad bin Hj. Muhd. Taib, Bekas Menteri Besar Selangor.

Soalnya sekarang, selamatkah YBK di tangan Khalid Ibrahim, Ronnie Liw, Teresa Kok, Elizabeth Wong dan Xavier Jayakumar? det cukup yakin dan percaya, mereka bergitu beria-ia sangat nak mengambil alih YBK kerana ingin menguasai aset-aset bernilai YBK yang selama ini dijaga dengan baik oleh YBK.

Senarai pelajar-pelajar cemerlang lepasan Asrama Kasih YBK.

Kemudahan yang disediakan oleh Asrama Kasih YBK.

Apa nasib anak-anak ini sekiranya khalid and the gang masuk campur dalam urusan YBK?
Apa nasib anak-anak yatim dan miskin di rumah kasih milik YBK, sekiranya pkr dan konco-konconya campur tangan? masih bolehkah anak-anak itu mendapat makanan enam kali sehari? jawapannya sudah tentu tidak, khalid seorang koperat, sebagai seorang koperat, khalid sudah tentu hanya memikirkan keuntungan semata-mata, menjaga asrama seperti rumah kasih tidak mendatangkan untung malah banyak belanja yang perlu khalid keluarkan.

Asrama dan peralatan untuk pelajar di Asrama Kasih.
Khalid gagap mungkin terlupa dosa memakan harta anak yatim dan fakir miskin itu sebapnya kenapa dia beria-ia sangat nak rampas tanah YBK dan ingin ikut campur urusan pentadbiran YBK. rakyat selangor seharusnya menolak pemimpin yang berhati binatang seperti khalid gagap ini, sudah la hasil pasir dia rembat, tanah sekolah tamil pun dia sapu, kini harta anak yatim dan fakir miskin pun dia nak songlap juga, apa punya jenis manusia khalid gagap ni.

lagi artikel mengenai YBK: klik sini

Comments

Anonymous said…
ronnie liew nak buat pusat perjudian dan pelacuran ditanah ybk, buat universiti buat ape bukan masyukk pun.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID