Khalid Gagap Fitnah YBK...


Dalam laporan audit kerajaan negeri selangor, khalid gagap menuduh YBK telah mengadaikan tanah berjumlah lebih 100 juta, antara yang di dakwa khalid ialah,

Permodalan YBK Sdn Bhd (PYBK) - terlibat dengan gadaiaan berjumlah RM102 juta.

"Gadaian ini boleh menyebabkan tanah yang dianugerahkan untuk tujuan membasmi kemiskinan jatuh ke tangan pihak ketiga," kata Khalid dalam sidang media di pejabat menteri besar di DUN Selangor.

Khalid juga mendakwa laporan yang disediakan Jabatan Audit Selangor - sebuah agensi di bawah kerajaan persekutuan - akan dibawa kepada penelitian sebuah jawatankuasa khas kerana ia "belum lengkap" sepenuhnya.

"Siasatan audit negeri Selangor telah dihalang masuk ke dalam premis YBK walaupun yayasan terebut memberitahu media tidak akan menghalang usaha pengauditan," kata Khalid lagi.

Sehubungan itu, satu jawatankuasa khas dianggotai badan bebas seperti majlis peguam dan Tranparency International akan dilantik untuk menganggotainya. malaysiakini

Sekarang kita dengar pula penjelasan pengerusi YBK Datuk Zainal Sakom, kita dengar dengan teliti, betul ke YBK gadai tanah, atau ini merupakan satu konspirasi JAHAT kerajaan Pakatan Haram untuk mengambilalih semua aset milik YBK untuk di faraitkan sesama mereka.







Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID