MISTERI: Kemana Lesapnya Tabung Memali.

Mungkin genarasi ahli pas sekarang tidak tahu cerita sebenar tentang memali, mereka hanya mendengar cerita dari berberapa pemimpin pas tentang keburukan perangai anggota polis yang menyerang sekumpulan orang kampung yang sedang belajar agama di sebuah madrasah, tetapi sure pemimpin pas tidak akan bercerita siapa yang memulakan keganasan dengan mengacukan buluh runcing, parang, molotov cocktail dan senapang patah dan hampir menetak seorang anggota polis walhal polis yang datang itu di arahkan untuk menahan seorang guru agama yang di panggil ibrahim libya untuk membawanya kebalai untuk di soal siasat, tidak lebih dari itu.

Peristiwa memali sudah 25 tahun berlaku, pas tidak habis-habis menyalahkan bn dan kerajaan kerana berlakunya peristiwa berdarah itu, padahal ianya boleh di elakkan kalau ibrahim libya itu mengikut arahan polis supaya mengikut mereka ke balai untuk di ambil keterangan. bergitulah perangai bacul pemimpin pas, nak pergi balai pun takut tapi di angkat sebagai syahid oleh penyokong-penyokong yang tak tahu apa maksud syahid yang sebenarnya.

Selepas kejadian itu, pimpinan pas kononnya telah mengambil inisiatif menjaga dan membela nasib waris mangsa yang terbunuh atas dasar tanggungjawab. pas telah melancarkan tabung memali untuk mengumpul dana bagi membantu balu dan anak ibrahim libya serta pengikut lain yang kononnya menjadi mangsa kekejaman polis. setelah round ke seluruh negara tabung tersebut berjaya mengutip lebih rm 300 ribu. tetapi kemana perginya wang rm 300 ribu itu?

Setelah hampir 10 tahun, wang 300 ribu itu langsung tidak di rasai oleh keluarga ibrahim libya dan berberapa ahli keluarga pengikutnya. ini diceritakan sendiri oleh mangsa, anak mangsa dan disahkan oleh bekas presiden pas ketika itu haji yusuf bin haji abdullah ar-rawa. dalam kenyataannya yusuf rawa mendedahkan bahawa selama lebih sepuluh tahun tidak ada satu sen pun daripada tabung memali yang telah sampai kepada balu dan anak-anak mangsa. duit tabung memali semua telah di songlap oleh pemimpin pas.

Jadi kemana lesapnya wang hasil kutipan tabung memali itu? ia masih menjadi misteri yang hanya mampu di jawap oleh nik ajis yang ketika itu menjadi timbalan mursyidul am kepada yusuf rawa (ketika itu yusuf rawa menjadi presiden dan mursyidul am sekali gus), nak tanya ustaz fadzil tak boleh pasal dia dah meninggal, so hanya nik ajis je lah yang mampu menjawap MISTERI KEMANA LESAPNYA TABUNG MEMALI itu.

Comments

Anonymous said…
depa rembat la, apa lagi, macam juga pas kat tempat aku ni, asal buat ceramah je ulur karung minta infaq kononnya untuk perjuangan, tapi kemana semua duit tu pergi??
Wake UP! said…
Keluarga yang terlibat dengan Memali patut saman PAS kerana menggunakan nama mereka untuk kutip derma tapi derma itu tidak pula disampaikan kepada mereka.

It's a miracle that non of the Israeli commandos was killed by the so called terrorists.
Anonymous said…
Salam,

Biasalah... mmg kepiah tak lekang, dahi berbirat hitam, tapi klu soal duit, orang buta pun boleh nampak, orang pekak pun boleh dgr duit syiling jatuh,duit woooo.

duuuittt tuhhh.... duittt.. untuk beli cinta....

Semua lesap, kohilaNG lesap, memaliNG pun lesap... oppsss .. tersilap sudah...

-Melayu Bangkit!!!-
dato' said…
oi bangang... orang memali tahu mana perginya duit yang dikutip untuk depa.... Hangpa jangn sibuk la..bukan duit mak bapak hangpa... lebih baik hangpa tanya duit tabung haji yang mungkin ada duit mak bapak hangpa!!!
Hj Markoko, USA said…
Betul kata 'dato' tu..puak-puak PAS-DAP ni semua alim ularmak..wang mereka tidak pandang kerana mereka berpandangan jauuuuh terusss ke syurga..Tabung Memali tu tidak lesap tetapi keluarga Trajidi Memali itu sebenarnya tidak memerlukan wang tersebut kerana mereka semuanya telah kaya raya..wang itu mereka telah DERMA balik untuk masuk Tabung Jihad supaya berganda-ganda lagi pahala mereka demi perjuangan PAS-DAP...

..kerana yang pasti selepas PRU 13 nanti Lim Guan Eng akan jadi PM.. Anuwar CIPUT akan jadi TPM1 dan Hj Hadi akan jadi TPM2..Nik Aziz akan jadi Mufti Besar Malaysia...

..Hidup PAS..hidup DAP...
tamingsari said…
Bapak mati 'syahid',duit anak yatim dan ibu tunggal pun syahid bersama. Berucap pat lima patah disambut dgn takbir. Itu haram ini haram tang duit semua halallll. Duit Kohilal pun hilang syahiiiiid.

Patutlah orang Pas rajin kutip 'derma'. Yg mendermapun pekak badak kononnya jihaaaaad.

Pas kaki songlaaaaap..
Anonymous said…
Memali... !?
Hinggakan Orang Cina Baling Berkata " Waaaa... Melayu sama melayu sulah gadooooo maaaaa "
Anak Lenggong said…
Duit kutipan tu dah disedekahkan sesama Pak Lobai...sama lah jugak dengan duit kutipan masa buat ceramah..tak tau mana pegi nya..dulu kita lihat pemimpin pas datang ngan toyota DX..Nisan sunny..tapi laa ni mereka datang ceramah kete dah menjalarrr ooo..

elehhh penyokong Pas kan serupa burung belatuk jee..pabila pak lobai pas maki kamun orang ..mereka dok gelak..bila saorang sebut takbir yang lain pun ikut laung take beer..bila uncang dihulur..mereka kasi ..kalau tak dikasi ..orang yang bawak uncang tu tak nak pegi..kena laa jugak uluq..
Anonymous said…
Salam bro2

Ko orang jangan silap semua duit dari maMALING, KOhalal,derma jihad,duit balak dll disimpan di swiss bank sebab nak beli roket besar...kan nak pi bulan.Taukey roket ialah LKS & son.Angkasawan diketuai oleh N.Ajis.

Maka setelah roket take off LKS & son akan melambai-lambai seraya berkata...
"mampus sama lu...PAS, bodoh punya olang"
Er nak tanya kenapa tabung derma tu ada gambar roket, nak buat roket pergi ke sorga ke atau nak buat torpedo kasi hantam sama itu Israel?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID