Sudah Ke Hasan Ali Arahkan Ronnie Liw Tutup Pusat Maksiat Pada Bulan Puasa Ini?


Sudahkah hasan ali memberi arahan kepada pihak berkuasa tempatan (pbt) supaya memantau tempat maksiat pada bulan ramadhan ini? sudahkah hasan ali meminta kerja sama ronnie liew untuk membantunya menutup pusat maksiat sempena menghormati bulan yang mula ini? kalau ya hasan ali mendapat kerjasama dari ronnie liw untuk menutup mana-mana pusat maksiat di selangor sempena bulan ramadhan ini syukur Alhamdulilah.

Ada yang bertanya, berani ke hasan ali memberi arahan bergitu kepada ronnie liw? aku tak dapat bagi jawapan, kita tunggu dan lihat berapa banyak pusat maksiat di selangor yang kena serbu oleh penguatkuasa dalam bulan puasa ni. tetapi kalau kita tengok dengan kepondanan hasan ali, aku rasa semua pusat maksiat di selangor tak akan tutup, mereka buka macam biasa, bulan puasa ni menjadi bukti sama ada pas dan hasan ali bertegas dalam bab maksiat atau ianya sekadar mainan politik mereka.

Pas sewaktu kempen pilihanraya lepas kerap mengatakan 'sebelum ayam berkokok, mereka nak tutup semua pusat maksiat di selangor' tapi tah dah berapa kali ayam dah berkokok pusat maksiat di selangor masih tak tutup-tutup, bertambah lagi ada la. ada juga mangkuk-mangkuk pas kata kat aku yang kerja tutup pusat maksiat ni bukan kerja pbt tapi kerja polis, bodoh sungguh mangkuk-mangkuk pas tu sampai mereka tak tahu bidang kuasa polis dan pbt, tapi apa pun kita tunggu dan lihat sama ada pas berjaya megekang maksiat dalam bulan puasa ini atau tidak, kalau maksiat masih lagi berjalan macam biasa, memang kompoml macam kata orang pas ni jadi kuda tunggangan dap.

Selamat Berpuasa dan Berbuka Puasalah Dengan Selamat.

Comments

Anonymous said…
LAGI BANYAK TUMBUH ADE LA.PAS PENGECUT DAN DAYUS SEBAB KENA LIWAT OLEH PKR DAN DAP
ewanSEPANG said…
Syok betul tajuk post kali nie. Nak mengena orang/puak sebelah bukan main syok la ye. Nape tanya hasan ali je dah buat ke lom? Negeri2 BN perintah amacam? Dah bagi tau jugak ke suh tutup sebulan nie? Sama je, 2x5, 5x2, belah sini kata belah sana, belah sana kata belah sini. Rakyat ape cerita??????? Kat Selangor, kat Pahang, Kat Johor, Kat kedah.... tang tu jugak..... nama parti pemerintah je yang lain......
Anonymous said…
ewan sepang, bukan nak mengenakan orang, betul kata det tu, siapa yang beria-ia kata sebelum ayam berkokok nak tutup pusat maksiat di selangor, bukan hasan ali ke?
Anonymous said…
salam,selamat berpuasa bro..aku baru masuk forum skyscrapercity.com...di laman malaysia politic,puak2 cina harbi membelasah org Islam dgn lagak dan sombong.terbaru mereka postkan clip youtube dan menghina Islam dgn mengkritik cara kerajaan membantu org asli.bro lihat sendiri di sini

http://www.youtube.com/watch?v=U47j2dS6C_I&feature=player_embedded

yg hairannya kalau paderi mengkristiankan org asli tak pulak jadi isu.ada forumer2 harbi ini menyalak berkata org melayu bukan bumiputera.melayu pendatang mcm cina2 harbi jugak.hanya org asli yg bumiputera.BABI PUNYA CINA!!TERBAKAR HATI BILA BACA KOMEN MEREKA DI LAMAN POLITIK skyscrapercity.com
kalau nak masuk ke ruangan politik ini bro kena register terlebih dahulu.moderatornya seorang ialah cina babi harbi..maka dia akan ban sesiapa saja yg berpihak kpd kerajaan atau mengkritik DAPigs.memang SIAL cina sekor ni.di sini saya cuma nak org melayu tau dan sedar yg cina-cina babi harbi di malaysia ni dah mula biadap,kurang ajar dan sombong!!bukan saja melayu dihinanya,malah agama Islam jugak dibenci teramat benci!soi lek sendiri pernah kata tak ada negara Islam yg maju dalam dunia ni..maknanya status negara Islam dan melayu sebagai Islam adalah menuju kepada kemunduran!SEMOGA ALLAH MEMBUKA HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI SUPAYA BERSATU DAN MENJADI LEBIH KUAT DAN TEGUH.CINA-CINA HARBI TAK AKAN TAKUT PADA UMAT ISLAM YG BERTELAGAH DAN BERPECAH.ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR!
Anonymous said…
sudah terang lagi bersuluh,hassan ali dan pemimpin pas yang lain hanya pandai main wayang .maka ramailah tok nenek kita kena cong oleh mereka ni,sedar lah wahai anak cucu melayu.pas sebenar nya mengejar kebendaan bukan perjuangkan islam.
Anonymous said…
ewansepang .tu bangang sikit.dasar manusia tak sedar diri.
ewanSEPANG said…
Aisehhh..... Aku dah kata tadi, sama je, 2x5, 5x2. Ni lah dia segelintir org2 dlm negara tercintaku, nak sgt berpolitik tp ilmu politik naif, sepanjang2nya nak berpolitik. Ahli atau penyokong parti ni akan kutuk la, carik salah parti lawan. Yang belah sana plak buat benda yang sama. Ape bezanye????? Berpolitik la cara sihat, tunjukkan cara penyelesaian, sama-sama cuba selesai. Bukan kutuk2, cari salah... tinggal. Tapi kalau politik semasa la kat malaysia, takde la. Bagi cadangan pun, sang pemerintah akan ikut hal dia je. Belah mana pun sama. Ape cerita camtu??? Pesananku # setakat pakai anonymous bagi komen pastu gelar org bangang, tak payah cerita la, dah sah lebih teruk dari hasan ali-PAS, noh omar-BN. Syukran.
dugo said…
ewanSepang,

Kau kata PAS dan UMNO sama saja 2x5?

Mana boleh sama. PAS kata UMNO tidak Islamik, tidak mendukung ciri2 Islam.
Maksudnya, PAS baik UMNO jahat.

Tapi kau tak sedar ke, jika anggap UMNO jahat, maka tak usahlah mengharapkan orang jahat menutup kejahatan (rumah2 maksiat)?

Sebaliknya, jika anggap PAS baik (perjuangan Islam kononnya) maka adalah menjadi tanggung jawab PAS untuk menutup kejahatan (rumah2 maksiat).

Jika kedua2 pihak gagal menutup rumah2 maksiat, maka PAS yang mengaku baik adalah LEBIH TERUK dari UMNO yang dituduh jahat, kerana bersikap dayus dan hipokrit.

Sapa yang lebih teruk, orang jahat yang merompak atau orang alim yang mencuri?

Kau pikir2lah sendiri, dan bagi PAS jangan le berkokok2 lebih jika tiada telor untuk melakukannya.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID