Sekali Lagi Malaysiakini Menipu Pembacanya.

Sekali lagi malaysiakini menipu, kali ini dalam artikelnya hari ini bertajuk: anwar, nik ajis terjah felda cempelak barat (klik sini) mengatakan "Jika dibandingkan ceramah lain di kawasan Felda sebelum ini, ceramah malam semalam adalah antara paling ramai hadirin". kata malaysiakini hadirin yang datang dengar ceramah tu 300 orang.

Kalau sapa yang tak tau dan tak pergi tengok ceramah tu, pasti percaya bulat-bulat apa yang malaysiakini laporkan, tapi malaysiakini silap beb, dia menipu tak bertempat, aku ada kat sana dan memang tak sampai 300 orang yang datang dengar ceramah nik ajis dan al-jub tu, aku boleh kasi korang bukti bergambar ceramah tu memang tak ramai orang datang, kalau yang bagi ramai pun adalah petugas media dan pihak polis (sb).

Korang bandingkan gambar dari malaysiakini dan gambar yang aku ambik.


Gambar dari malaysiakini, dia ambik dari depan, memang la nampak ramai, itu pun berlonggok petugas media, petugas pas dari kelantan dan polis kat depan tu, tapi di belakang???
Nahh... ini je yang datang dengar ceramah nik ajis, ramai ke macam ni? macam ni malaysiakini kata hadirin 300 orang? yelah mungkin termasuk setan dan iblis yang mengikut nik ajis.
Yang memenuhkan ruang depan ialah petugas media, petugas pas dari kelantan dan polis kalau nak kata orang tempatan yang datang, memang tak ada, kalau ada pun hanyalah tuan rumah suami isteri.

Comments

ajes said…
Aku bajet tolak krew2 pas,media,bodyguard2 n.ajis dan polis,ada lah dalam 20-30 orang jugak.Yang betul2 pengundi tempatan dun tenang ada lah dalam 7-8 orang termasuk tuan rumah.Jadilah drp takde..

Err korang tak ada cover kawasan cina ke pasal pengundi cina pun ramai jugak kat sana.Jangan jadi macam sibu dahlah.
Betui-betui-betui, cover jugak kawasan cina...mereka tak boleh dipercayai sangat macam di Bukit Gantang, Kuala Terengganu dan Sibu. depan manis tapi undi fuckatan!
Insya Allah BN dapat undi 80% Melayu, 95% India, 95% Asli dll tetapi Cina 34%.
Anonymous said…
bab cina tu persennya kena turunkan sikit, aku bagi 20% je.
dato onn said…
Kalau tak menipu bukan PAS namanya...PAS akan berkubur di Tenang..laki mala akan didakwa kerana menipu dan dinasihatkan berhenti jadi penceramah hamPAS di Kelantan.