Penyokong PAS Marah, Jabatan Agama Islam Ambil Alih Masjid.


Bimbang masjid dijadikan hotel murah, jabatan agama islam pahang mengambil alih semua masjid di kerdau, tindakan itu dikecam hebat oleh pas, yang kerap menggunakan masjid sebagai rumah tumpangan mereka setiap kali pilihanraya kecil berlaku.

Tindakan jabatan agama islam pahang tidak memberi peluang kepada pas untuk menjadikan masjid dan surau untuk mereka jadikan hotel murah mendapat riaksi berbeza dari penduduk dan kariah masjid, mereka mengalu-alukan peraturan yang dibuat oleh jabatan agama islam itu, pada mereka masjid dan surau adalah tempat beribadah, tapi tidak perlulah dibuat masjid dan surau itu sampai menjadi hotel murah seperti di hulu selangor pada prk lepas.

Comments

Anonymous said…
Pandangan aku kalau sekali fikir memanglah tak logik bagi mereka yang musafir dan berjihad(ikut hati) tak dibenarkan menggunakan mesjid. Tetapi bila difikirkan kalau ada pengurusan yang jelas dan sistematik dari pihak-pihak yang mengguna pakainya kepada ajk mesjid itu itulah yang terbaik. Jika PAS/UMNO melalui bironya sedia memikirkan hal ini..tidaklah Pengalaman menjadi rujukan tindakan pihak yang berkuasa -pemerhati lok lak.
Anonymous said…
Nik aziz ni di nasihat kan jd kafir secepat mungkin..elok DAP angkat dia jadi paderi atau sami buddha atau hindraf angkat dia jd sami hindu..sami hindu sami budhha paderi jauh lebih mulia dan baik dpd nik aziz kerana tidak pernah mengutuk atau mencelaka kan bangsa atau ugama sendiri.....masjid pun dia bole buat kandang abi berceramah..alahai bodoh nya org pas sembanhyang terbalik kiblat nie
Mohd said…
Syabas rakyat Islam ucapkan di atas tindakan Jabatan Agama Islam menganmbil alih masjid2 di Kerdau.
Rakyat sudah muak dgn tingkahlaku puak2 PAS yg datang dari luar tinggal di masjid2 dan surau2 dan mengotorkannya dan juga menghalang umat Islam tempatan utk beramal ibadat.
Kita nasihatkan orang2 PAS dari luar ini duduk ajelah menumpang di rumah2 ahli2 PAS yg sudah tentu tidak keberatan utk berbakti!
Anonymous said…
ALHAMDULILLAH. RAYUANKU TELAH MULA MENDAPAT PERHATIAN YANG SEWAJARNYA. INILAH RAYUANKU:



JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID